Formule 1

Teams stemmen unaniem tegen 2020-banden: rubber uit 2019 blijft

link

Pirelli heeft voor niets ontwikkelingswerk gedaan voor de nieuwe banden van 2020. De Formule 1-teams hebben unaniem tegen de nieuwe rubbersamenstelling gestemd, waardoor er in 2020 met dezelfde banden gereden wordt als in 2019.
 
Er waren geruchten dat Hamilton naar Ferrari zou vertrekken (heeft altijd al gezegd voor Ferrari te willen rijden). Dan zou Mercedes alles op alles zetten om Max te halen. Dat hele grapje gaat dus niet door.
 
Er waren geruchten dat Hamilton naar Ferrari zou vertrekken (heeft altijd al gezegd voor Ferrari te willen rijden). Dan zou Mercedes alles op alles zetten om Max te halen. Dat hele grapje gaat dus niet door.

:unsure: Ach Hamilton gaat na dit jaar naar Ferrari. Mercedes stopt als zelfstandig team en gaat vanaf 2021 motoren leveren aan Red Bull Racing. :sneaky: ;)
Max Verstappen is vooraf ingelicht en heeft zijn contract verlengd. :)
 
Ik las het! Mooi nieuws. Ik vind het wel mooi dat hij zo honkvast is. Loyaliteit in de sport is een zeldzaamheid geworden.

Hopelijk blijkt het de goede gok te zijn. Het is knap, de vooruitgang en stabiliteit die Honda heeft getoond afgelopen seizoen, maar ze waren natuurlijk wel nog steeds ver verwijderd van de capaciteit om Mercedes uit te dagen. Verstappen zegt dan wel mooi dat als ze de stijgende lijn van afgelopen seizoen kunnen vasthouden, ze Mercedes kunnen uitdagen, maar ja, die zitten ook niet stil natuurlijk.
 
Hopelijk blijkt het de goede gok te zijn. Het is knap, de vooruitgang en stabiliteit die Honda heeft getoond afgelopen seizoen, maar ze waren natuurlijk wel nog steeds ver verwijderd van de capaciteit om Mercedes uit te dagen. Verstappen zegt dan wel mooi dat als ze de stijgende lijn van afgelopen seizoen kunnen vasthouden, ze Mercedes kunnen uitdagen, maar ja, die zitten ook niet stil natuurlijk.
Misschien gokt hij op de nieuwe reglementen van 2021? Daar zullen teams al wel mee bezig zijn, dus wellicht weet hij iets wat wij niet weten, mbt de ontwikkeling van de auto?
Geen idee.
 
Na afscheid van de Renault-motor neemt RB nu ook afscheid van Aston Martin als sponsor, Stroll heeft er zich ingekocht.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Aston Martin 20 miljoen per jaar overmaakt naar Red Bull. Deal met Red Bull loopt in ieder geval komend seizoen nog door. En met Verstappen aan boord de komende jaren zal een nieuwe sponsor vinden niet heel lastig zijn voor het team denk ik.
 
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Aston Martin 20 miljoen per jaar overmaakt naar Red Bull. Deal met Red Bull loopt in ieder geval komend seizoen nog door. En met Verstappen aan boord de komende jaren zal een nieuwe sponsor vinden niet heel lastig zijn voor het team denk ik.
De Nederlandse markt is natuurlijk niet zo groot. Ik weet niet wat voor aanzien Verstappen in het buitenland heeft. Een stuk minder, dacht ik.
 
De Nederlandse markt is natuurlijk niet zo groot. Ik weet niet wat voor aanzien Verstappen in het buitenland heeft. Een stuk minder, dacht ik.

Verstappen is - in het wereldje - inmiddels een vrij internationaal merk, volgens mij. Hij wordt toch wel gezien als de outsider-contender, die met een goeie auto onder z'n reet een serieuze gooi naar het kampioenschap zou doen. Spraakmakend en niet meer zo controversieel als jaren terug, er komt tegenwoordig veel zinnigs en weloverwogen uit.
 
Haas presenteert als eerste van alle teams de nieuwe auto 2020.

5e3c1c8f6dfa4d7ff90d61b1ff6155daef32ed8a9d3b8.jpg


5e3c1c9282ee603d36fe48246ed99da1d7c3d22a853c0.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan