Formule 1

Max Verstappen start vanaf de 9e positie i.p.v. de 11e door gridpenalty's voor Sainz en Magnussen.
Dus een paar inhaalacties minder. ;)
 
Norris houdt eerst Verstappen op voor de eerste 6 laps en valt vervolgens uit; had ie niet gewoon meteen uit kunnen vallen? :sneaky:
 
Waarom nou de medium band erop? Had toch veel beter nog een paar rondjes op de hard door kunnen rijden en dan softs erop?
 
Waarom nou de medium band erop? Had toch veel beter nog een paar rondjes op de hard door kunnen rijden en dan softs erop?

Hij gaf aan dat hij geen grip meer had met de harde band, waarop hij naar binnen geroepen werd voor een bandenwissel naar medium.
 
Dat mag niet dan had hij nog een pitstop moeten maken, want je moet in een race 2 verschillende compounds gebruiken.

Oh, dat wist ik niet.

Wederom een enorm saaie race trouwens. De starting lineup beloofde vuurwerk maar het liep met een sisser af.
 
Laatst bewerkt:
GP Canada

1 Hamilton
2 Vettel
3 Leclerc
4 Bottas
4 Verstappen
6 Ricciardo

Wedstrijd beslist achter de jurytafel. Vettel komt als 1e over de finish, maar krijgt 5 seconden tijdstraf.
Bottas maakt enkele ronden voor het einde nog een pitstop en rijdt daarna de snelste raceronde voor een extra punt.

Hamilton zou wel een vent zijn geweest om Vettel alsnog in te halen en als 1e over de finish te komen.
Nu wint hij alleen door de tijdstraf. Vettel loopt boos weg en lijkt de ceremonie aan zich voorbij te laten gaan.
Hij komt later toch terug.
 
Laatst bewerkt:
GP Canada

1 Hamilton
2 Vettel
3 Leclerc
4 Bottas
4 Verstappen
6 Ricciardo

Wedstrijd beslist achter de jurytafel. Vettel komt als 1e over de finish, maar krijgt 5 seconden tijdstraf.
Bottas maakt enkele ronden voor het einde nog een pitstop en rijdt daarna de snelste raceronde voor een extra punt.

Hamilton zou wel een vent zijn geweest om Vettel alsnog in te halen en als 1e over de finish te komen.
Nu wint hij alleen door de tijdstraf. Vettel loopt boos weg en lijkt de ceremonie aan zich voorbij te laten gaan.

Ik kan als RBR Verstappen fan net zo goed de rest van het seizoen niet meer kijken; p5 is toch de max, zeker gezien de saaie, stabiele races waarin weing tot niks gebeurt tot nu toe.:sleep:
 
Stand WK

1 Hamilton 162
2 Bottas 133
3 Vettel 100
4 Verstappen 88
5 Leclerc 72
6 Gasly 35

Het WK lijkt na 7 van de 21 races al beslist. :rolleyes:
 
Stand WK

1 Hamilton 162
2 Bottas 133
3 Vettel 100
4 Verstappen 88
5 Leclerc 72
6 Gasly 35

Het WK lijkt na 7 van de 21 races al beslist. :rolleyes:

En de volgende 5 races zijn volgens mij allemaal power circuits, dus dat wordt ook weer lekker treintje rijden met Mercedes en Ferrari ver voor op de rest van de kudde.
 
Dat is hij nog steeds, maar in de Formule 1 is het helaas belangrijker in welke auto je rijdt. :cautious:
Toch vraag uik me dat af. Als je niet in Nl woont, merk je dat de rest van de wereld daar toch een stukje anders tegenaan kijkt. Niet Verstappen is het grote talent, maar Bottas en Leclerc. Verstappen wordt vaak als een roekeloze idioot gezien, als ze het al over hem hebben. En Bottas en Leclerc rijden voor Mercedes en Ferrari, verreweg de beste teams. Als Max echt zo goed was, dan hadden ze hem toch wel genomen. Zeg maar zoiets als Luuk is veel beter dan Neymar, maar ja, die zit nou eenmaal bij een veel grotere club, en kan dan makkelijker uitblinken. Als Luuk bij PSG speelde ipv PSV, dan zou hij de grote ster zijn en Neymar niks. En dat weten we allemaal is grote onzin.

Daarnaast heb ik helemaal niks met F1, juist vanwege dat argument dat jij ook noemt, het is de kwalitiet van de auto die doorslaggevend is. En daarbij heb ik iets tegen Max z'n vader, die toen hij zelf nog coureur was, heel enge rechtse sympathien had. Ik weet wel, de sins of the father..... Maar max is wel PSV fan, dat pleit dan wel weer voor hem:D.
 
Terug
Bovenaan Onderaan