Formule 1

Raikonen wint de Grand Prix van USA. Max Verstappen wordt 2e. Van de 18e startplaats naar de 2e plaats en nog zo kort bij de overwinning :clap:

Grand Prix USA

1 Raikonen
2 Verstappen
3 Hamilton
4 Vettel
5 Bottas

Hamilton is nog geen wereldkampioen, maar zal dit vrijwel zeker volgende race in Mexico wel worden.
 
Legendarische race weer. Kimi top, waarom rij je iedere race niet zo? En die gaat dan volgend jaar naar fucking Sauber. Max bizar top. Hamilton verloren door strategie. Toch opvallend dat Mercedes vaak problemen hebben met de banden. Maar ach, dan wordt Hamilton maar in Mexico wereldkampioen, zoals vorig jaar.
 
Het was een boeiende race op een leuk circuit. Leuk voor Kimi dat ie nog eens een keer wint voordat ie af gaat bouwen bij Sauber. Ook een leuk gevecht tussen HAM en VER op het einde. Gewoon weer een prima strakke race van VER. Als ie toch eens een keer een fatsoenlijke motor in die bolide krijgt, dan is ie niet te stoppen.

RIC wederom pech. Kan me nog goed herinneren van vorig seizoen toen VER voortdurend pech had dat men de pech op een gegeven moment ging toeschrijven aan de rijstijl van VER. Nu maakt RIC hetzelfde mee en hoor je daar niemand over. Toch wel apart.
 
Zo dat was spannend, aan het eind 3 auto's van verschillende teams die streden om de overwinning. Dat is wat Formule 1 mooi maakt.
En dan op op het einde (vanaf ronde 50) die korte afstand, op minder dan 5 seconden van elkaar. Leuke race, maar dat komt ook door de verkeerde tactiek van Mercedes.
 
Het was natuurlijk balen voor Hamilton dat nou net onze Max voor hem zat de laatste ronden. Die verdededigde met hand en tand zijn positie, heerlijk.:CHEER:
 
Het was een boeiende race op een leuk circuit. Leuk voor Kimi dat ie nog eens een keer wint voordat ie af gaat bouwen bij Sauber. Ook een leuk gevecht tussen HAM en VER op het einde. Gewoon weer een prima strakke race van VER. Als ie toch eens een keer een fatsoenlijke motor in die bolide krijgt, dan is ie niet te stoppen.

RIC wederom pech. Kan me nog goed herinneren van vorig seizoen toen VER voortdurend pech had dat men de pech op een gegeven moment ging toeschrijven aan de rijstijl van VER. Nu maakt RIC hetzelfde mee en hoor je daar niemand over. Toch wel apart.
Ik kan me vooral de podiums herinneren waar Ricciardo op 'Max' plaats' feest stond te vieren. Doordat Max uitviel stond hij steeds op het podium. Ik ben blij dat we daar dit jaar niet naar hebben hoeven kijken, op Monaco na wellicht. Ik vind Ricciardo een best jong, maar ik zie liever hem met pech dan Verstappen.
 
Ik kan me vooral de podiums herinneren waar Ricciardo op 'Max' plaats' feest stond te vieren. Doordat Max uitviel stond hij steeds op het podium. Ik ben blij dat we daar dit jaar niet naar hebben hoeven kijken, op Monaco na wellicht. Ik vind Ricciardo een best jong, maar ik zie liever hem met pech dan Verstappen.

In tegenstelling tot de complottheoriën van enkele Australische fans, verzekerde Horner dat dit probleem door de Renault-motor veroorzaakt werd en niet door Red Bull: "Hij zal daarom wel een hartig woordje met zijn toekomstig werkgever willen spreken, kan ik mij zo voorstellen. Het is erg frustrerend hem zo vaak te verliezen in de race. Hij weet dat wij er als team alles aan doen en verwijt ons ook niets.

:unsure: Ricciardo gaat nog meer problemen ondervinden volgend seizoen bij Renault. ;)
 
Max Verstappen op de 1e plaats in de eerste vrije training voor de GP van Mexico.
Max reed met de hypersoftbanden . Mercedes en Ferrari reden op ultrasoftbanden en werden 5e t/m 8e
 
Max Verstappen is ook in de 2e vrije training het snelste.
Zijn auto valt 10 minuten voor het einde stil. :eek: Als dat in de race maar niet gebeurt.
Ze hebben toch niet de auto's van Verstappen en Ricciardo voor deze training per ongeluk verwisseld? ;)
 
Max Verstappen is ook in de 2e vrije training het snelste.
Zijn auto valt 10 minuten voor het einde stil. :eek: Als dat in de race maar niet gebeurt.
Ze hebben toch niet de auto's van Verstappen en Ricciardo voor deze training per ongeluk verwisseld? ;)
Wat gebeurde er nou precies? Hopelijk valt de schade mee.
Zo dadelijk Formule 1 Cafe.
 
Wat gebeurde er nou precies? Hopelijk valt de schade mee.
Zo dadelijk Formule 1 Cafe.

Hij viel gewoon uit en niets meer op het display.
Max zie via de boordradio dat het sturen zwaar werd. Dat is doorgaans het eerste teken van een hydraulische storing en dan gaan automatisch een voor een alle systemen uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan