Fodé Fofana (A)

Ik vind Fofona zeker een talent en jammer als hij niet verlengt. Maar ik vind hem (nog) niet van het categorie madueke, gakpo, memphis, bergwijn etc.

Dus als die niet verlengt. Prima komt wel een nieuwe talent.
Ik vind dat veel te vroeg geconcludeerd. 8 goals en 3 assists in je eerste 12,83 wedstrijden. En bovendien stond hij er al heel vroeg goed op bij de scouting. Op jonge leeftijd al naar barca en moest daar noodgedwongen weg omdat barca niet juiste regels had nageleefd van fifa.
 
Schmidt had tegen Götze of Madueke moeten zeggen 'sorry, jullie presteren geweldig en jullie inzet is formidabel, maar ik moet Mo wel opstellen want hij heeft wat minder kilo's dan de vorige zomer'.
Kan toch niet.
Nee, maar hij had toch Mo 25 minuten tegen Galatasaray kunnen geven, en een van de andere drie rust te geven? dan was dit allemaal niet gebeurd, denk ik.
 
Ja, want z'n gedrag drukt de prijs natuurlijk niet.
Moeten nou niet doen dat Mo een spuit 11 is a la Balotelli die overigens desondanks voor vele miljoenen is verkocht destijds. Als Mo die 30 miljoen waard was geworden dan betekent het dat hij vele goals en assists op zijn naam had bijgeschreven. Denk je daadwerkelijk dat hij dan zo vervelend was geweest onder die omstandigheden?
 
Nee, maar hij had toch Mo 25 minuten tegen Galatasaray kunnen geven, en een van de andere drie rust te geven? dan was dit allemaal niet gebeurd, denk ik.
Dan was het ook geen 5-1 meer geworden.
 
V
Moeten nou niet doen dat Mo een spuit 11 is a la Balotelli die overigens desondanks voor vele miljoenen is verkocht destijds. Als Mo die 30 miljoen waard was geworden dan betekent het dat hij vele goals en assists op zijn naam had bijgeschreven. Denk je daadwerkelijk dat hij dan zo vervelend was geweest onder die omstandigheden?
Vooralsnog is Mo op z'n meest 15mlj waard geweest. En is hij in de periode dat hij wel veel speelde niet bovenmatig betrokken geweest bij doelpunten, als afmaker en als aangever.
 
V

Vooralsnog is Mo op z'n meest 15mlj waard geweest. En is hij in de periode dat hij wel veel speelde niet bovenmatig betrokken geweest bij doelpunten, als afmaker en als aangever.
En dat was na zijn debuutseizoen als 17-jarige. Kon je nagaan wat het had kunnen worden. Ik was opzettelijk heel zuinig met mijn taxatie maar Mo had gerust Frenkie achtig bedragen kunnen opleveren als de curve zich had doorgezet na eerste seizoen
 
Stel je toch eens voor he. Een 17-jarige jongen bij een Nederlandse topclub. Na de jeugd mag je aansluiten bij het Jong team dat uitkomt in de 2e competitie van Nederland. In het begin speel je niet, want ook bij Jong PSV heb je een boeman als trainer. Maar hey, vervolgens mag je eindelijk. Een aantal basisplaatsen en invalbeurten. Je pikt zo nu en dan je doelpuntjes mee tegen Den Bosch, JAZ en JUtrecht. Krijgt op het laatst corona en mist de laatste 5 wedstrijden van het seizoen. Afijn, goed seizoen gehad.

Vervolgens volgt je 2e seizoen na de jeugd. Ondanks dat het grote PSV een trainer heeft die niemand de kans geeft mag je mee met de voorbereiding. Je eerste 45 minuten voor het eerste, meteen 3 doelpunten. Mooi debuut natuurlijk. De volgende wedstrijd, weer 45 minuten. Helaas geen doelpunten, maar die kwamen van niemand. 3e oefenwedstrijd, weer 45 minuten. In totaal dus net 1 helft minder gevoetbald dan je grote concurrent Zahavi.

Dan breekt het seizoen aan, voor het echie. De 1ste wedstrijd speel je niet. Schandalig. Want je concurrent scoort er 3 en jij, de grote man die er 3 heeft gescoord tegen Delbrücker, speelt gewoon geen minuut. De grote boeman laat je op de bank zitten. De vervolgwedstrijd dan. Ondanks dat je nog geen contract hebt getekend, nemen ze je mee. Dan denk je toch, ik sta in de basis. Want mijn concurrent is echt veel slechter, heeft nog nooit gescoord tegen het grote FC Den Bosch. En wat blijkt dan, je speelt gewoon weer niet. Die klote coach laat wel Viergever invallen, en jij zit op de bank. Waarom Viergever en niet ik? Waarom? (Even serieus, kunnen we kappen met die namen noemen. Fofana is een pure spits. Het is totale onzin om dan te gaan roepen dat Viergever boven hem staat. No shit he. Het is nogal onlogisch om een spits voor een verdediger te brengen, want dan snapt die Schmidt er weer geen klote van met onlogische wissels).

Maar even terug naar het sneue verhaal van Fofana, want zoveel medelijden met deze jongen. Volgende keer maar even met een doosje tissues naar de bank lopen en hem een knuffeltje geven. Na een half seizoen KKD en veel speeltijd in de voorbereiding is het na 2 wedstrijden waarin je concurrent een hattrick heeft gemaakt natuurlijk schandalig dat je geen speeltijd krijgt. Het seizoen is meteen klaar. Krijgt nooit zijn kansen meer. Vechten voor je kansen doe je niet als talent van 18, dat moet alleen bij het PSV van de grote boeman Schmidt die al ons talent kapot maakt. Bij de rest van Europa is dat allemaal anders.

:clown:
 
Maar Fofana hier. Heb nu al een 🤮 gevoel bij hem.
 
Ik vind dat veel te vroeg geconcludeerd. 8 goals en 3 assists in je eerste 12,83 wedstrijden. En bovendien stond hij er al heel vroeg goed op bij de scouting. Op jonge leeftijd al naar barca en moest daar noodgedwongen weg omdat barca niet juiste regels had nageleefd van fifa.
19 wedstrijden toch?

Ik noem hem ook niet slecht trouwens.
 
Ik vind dat veel te vroeg geconcludeerd. 8 goals en 3 assists in je eerste 12,83 wedstrijden. En bovendien stond hij er al heel vroeg goed op bij de scouting. Op jonge leeftijd al naar barca en moest daar noodgedwongen weg omdat barca niet juiste regels had nageleefd van fifa.
En wat zijn de cijfers waarop we Mo een Messi-achtige toekomst toedichten?
 
En wat zijn de cijfers waarop we Mo een Messi-achtige toekomst toedichten?
Het ging over Fode. Mo heeft JPSV overgeslagen omdat hij te goed werd bevonden en maakte dat ook aanvankelijk waar onder Van Bommel. Hij sloeg altijd al jeugdelftallen over was steevast de beste van speler van zijn team. Kort geheugen lijk je te hebben. Niet zo lang geleden zat jij ook heerlijk te cruisen op zijn hypetrain. Nu doe je alsof je nooit iets in hem gezien hebt
 
Het ging over Fode. Mo heeft JPSV overgeslagen omdat hij te goed werd bevonden en maakte dat ook aanvankelijk waar onder Van Bommel. Hij sloeg altijd al jeugdelftallen over was steevast de beste van speler van zijn team. Kort geheugen lijk je te hebben. Niet zo lang geleden zat jij ook heerlijk te cruisen op zijn hypetrain. Nu doe je alsof je nooit iets in hem gezien hebt
Klopt. Ik waai met alle winden mee. Altijd al gedaan. Heerlijk, dat windje in de rug. Fietst zoveel lichter.
Ik roep overal en altijd: eerst zien, dan geloven. Maar ik roep ook altijd dat je soms niet te snel je mening klaar moet hebben. Zoals we inzake Mo en Schmidt lange tijd niet precies wisten hoe het zat.
Zoals we dat wellicht nooit helemaal precies zullen weten. Maar hij heeft de schijn inmiddels wel erg tegen. Voetbal is een teamsport. Spelers met iets extra's zijn een sieraad, maar zodra ego's ten koste gaan van de team effort, is het wat mij betreft einde oefening. Of je nou Mo, Romario of Gomes heet.

Edit: Ik heb overigens altijd geroepen dat ik Mo een prachtspeler vind, maar dat het al dan niet slagen van Mo volledig zijn eigen verantwoordelijkheid is.
 
Klopt. Ik waai met alle winden mee. Altijd al gedaan. Heerlijk, dat windje in de rug. Fietst zoveel lichter.
Ik roep overal en altijd: eerst zien, dan geloven. Maar ik roep ook altijd dat je soms niet te snel je mening klaar moet hebben. Zoals we inzake Mo en Schmidt lange tijd niet precies wisten hoe het zat.
Zoals we dat wellicht nooit helemaal precies zullen weten. Maar hij heeft de schijn inmiddels wel erg tegen. Voetbal is een teamsport. Spelers met iets extra's zijn een sieraad, maar zodra ego's ten koste gaan van de team effort, is het wat mij betreft einde oefening. Of je nou Mo, Romario of Gomes heet.

Edit: Ik heb overigens altijd geroepen dat ik Mo een prachtspeler vind, maar dat het al dan niet slagen van Mo volledig zijn eigen verantwoordelijkheid is.
Niemand bestrijdt dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is, maar als je geluk hebt met een trainer die de juiste buttons weet te raken bij een talent dan kun je grote kapitaalvernietiging afwenden
 
Niemand bestrijdt dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is, maar als je geluk hebt met een trainer die de juiste buttons weet te raken bij een talent dan kun je grote kapitaalvernietiging afwenden
En wat als de volgende trainer er ook niet de nieuwe Messi van maakt? En die daarna? Is het dan voor altijd Schmidt's schuld?
 
Terug
Bovenaan Onderaan