Fodé Fofana (A)

Dus nu wil je geen ervaren spelers meer die jonge talenten wijs en beter maken omdat ze minder opleveren? Je denkt teveel in individu terwijl het een teamsport is.
Oef begrijpend lezen is ook een vak. Nogmaals ik verbind er geen waardeoordeel aan. Ik zeg niet in mijn post dat het goed of slecht is dat psv ervaren spelers haalt. Ik zeg alleen dat het kan doorwerken in het perspectief dat talenten zien bij psv. Maar als je mijn mening hierover wil weten. Ik zou alleen ervaren spelers halen die voetballend en qua leiderschap iets toevoegen. Ramalho, Propper, Van Ginkel ja. Mwene nee. Van mij had Sambo eerder een kans gekregen of ik had echt een goede rechtsback gehaald. Talenten krijgen voor mij de voorkeur bij gelijke geschiktheid
 
Mo is wel een geval apart; iemand die op zo'n jonge leeftijd zijn vader verliest; dat doet wat met je. Schmidt kon dat niet bekijken vanuit menselijk oogpunt, maar ook Mo was natuurlijk niet geheel onschuldig in deze. Je bent je vader kwijt, maar je staat ook onder contract en er worden dingen van je verwacht. Schmidt heeft zich m.i. extreem hardvochtig opgesteld ten opzichte van Mo toen deze met goede wil geheel afgetraind terug kwam van zijn vakantie, en hem publiekelijk afgeserveerd met dat interview. Dat is, begrijpelijk vanuit Mo's kant, de druppel geweest om te zeggen bekijk het maar dan. Maar deze Fofana is ook nog steeds heel jong, kan zich nu onder wereldspits RvN nog verder gaan ontwikkelen, en vervolgens de stap naar het eerste maken, maar meneer vindt het niet snel genoeg gaan. Kom op zeg!

Bij Ajax vertrekken de talenten overigens ook bij de vleet.
Uiteraard ken je mijn mening over Mo. Ik vind dat psv dat absoluut niet goed opgelost heeft. Bij die andere talenten verbaas ik mij erover dat ze niet hebbeb bijgetekend omdat ze itt Mo nog helemaal niet zo ver zijn om verwachtingen te hebben ten aanzien van speeltijd. Des te opvallender. Dan vraag ik mij af of psv wel zo'n club is waar talenten zich willen ontwikkelen. Bij ajax vertrekken doorgaans alleen de talenten die weg worden gestuurd of niet goed genoeg bevonden
 
Dat is toch niet zo vreemd? Onze trainer laat Mauro en Thomas steeds spelen ipv de talenten. Als ik Fofana was, zou ik ook naar een club gaan waar ik zou spelen, en dan niet voor spek en bonen in KKD voor JPSV. Als je een groot talent bent en op je 18e geen speeltijd krijgt in de eredivisie speeltuin, zou ik ook eens verder gaan kijken. En als hij niet goed genoeg is om regelmatig in de eredivisie te spelen, is het ook geen groot talent, en is er niks aan verloren
Verontrustend is het wel. Om welke reden dan ook. Dat probleem ligt misschien wel deels bij Schmidt die liever de Mauro’s en Thomas’ van deze wereld opstelt. Aan de andere kant denkt elke 18-jarige tegenwoordig dat hij al elke wedstrijd moet spelen anders gaat ie op zoek naar een andere club. Ik vind het gewoon een slechte zaak dat het steeds meer gebeurt op deze manier. Slecht voor de club en voor de spelers ook, alleen die zijn steeds meer speelbal van de graaiende makelaar die vooral denkt aan cashen.
 
Verontrustend is het wel. Om welke reden dan ook. Dat probleem ligt misschien wel deels bij Schmidt die liever de Mauro’s en Thomas’ van deze wereld opstelt. Aan de andere kant denkt elke 18-jarige tegenwoordig dat hij al elke wedstrijd moet spelen anders gaat ie op zoek naar een andere club. Ik vind het gewoon een slechte zaak dat het steeds meer gebeurt op deze manier. Slecht voor de club en voor de spelers ook, alleen die zijn steeds meer speelbal van de graaiende makelaar die vooral denkt aan cashen.
Ja, want de Madueke's, Ledezma's en Teze's kregen ook geen kans bij Schmidt. Goed genoeg is oud genoeg, ook bij Schmidt.
 
Wat ik ergens wel raar vind. Obispo die zijn contract niet verlengd word beschouwd als een probleem. En een van de redenen hiervoor is dat spelers als Mauro worden opgesteld. Terwijl Mauro juist uit de jeugd komt en volgensmij even oud is als Obispo.

Ik snap dat Mauro niet het favorieten talent is. Maar af en toe vind ik wel dat hij veel kritiek krijgt terwijl mensen als Obispo dan wel moeten verlengen. Dat vind ik een beetje vreemd.


Ik verwacht dat Fofana nog wel zal verlengen. Hopelijk Sambo ook en dan verhuurt aan bijv. Twente. Maar als ze niet verlengen dan hebben ze pech. Het zijn (nog) niet zulke grote talenten als een Madueke. Dus als ze zichzelf een basisplaats toe eigenen dan kunnen ze idd beter vertrekken. Komen wel weer nieuwe talenten.
 
Marseille schijnt interesse te hebben in hem meldt VI. Contract loopt nog tot juni 2022 en JDJ heeft een aanbod gedaan om die te verlengen. Hopelijk blijft die bij ons.
In mei heeft ie al een aanbod gehad om te verlengen... Hoog in de bol en/of een zaakwaarnemer die de dollartekens in de ogen heer.

Met dit in het achterhoofd had Schmidt m van mij niet eens mee hoeven nemen op trainingskamp.
 
Nouja ik heb liever een Mauro in de breedte en een Zahavi in de spits dan een Lammers die bij de eerste kans vertrok naar Atlanta. Terwijl Schmidt hem juist belangrijk wilde maken. Blij dat die weg is. Ik kijk dan liever naar de oude rot Zahavi. Waarschijnlijk had Lammers het toch niet gehaald met zo een instelling.
Lammers is een slapjanus inderdaad, maar ik wil ook geen Mauro of Thomas of Viergever. Dat zijn spelers die het elftal zichtbaar verzwakken als ze spelen. Feit is dat PSV best een aantal grote talenten heeft die geen van allen willen verlengen om 1 of andere reden. Neem nou zo’n wedstrijd als tegen Gala afgelopen week. Boscagli krijgt rood en ipv Obispo brengt hij dan weer Viergever die vervolgens meerdere malen opzichtig de fout in gaat. Dan zie ik liever Obispo kansen krijgen. Die is nog jong en kan zich ontwikkelen. Idem met Mwene. Betrokken bij alle tegendoelpunten van Gala. Nuttige backup maar laat dan liever Teze of Sambo RB spelen. De keuzes van Schmidt liggen bijna altijd bij de harde werkers en niet bij degenen met het meeste voetbal talent. Jammer gewoon.
 
Lammers is een slapjanus inderdaad, maar ik wil ook geen Mauro of Thomas of Viergever. Dat zijn spelers die het elftal zichtbaar verzwakken als ze spelen. Feit is dat PSV best een aantal grote talenten heeft die geen van allen willen verlengen om 1 of andere reden. Neem nou zo’n wedstrijd als tegen Gala afgelopen week. Boscagli krijgt rood en ipv Obispo brengt hij dan weer Viergever die vervolgens meerdere malen opzichtig de fout in gaat. Dan zie ik liever Obispo kansen krijgen. Die is nog jong en kan zich ontwikkelen. Idem met Mwene. Betrokken bij alle tegendoelpunten van Gala. Nuttige backup maar laat dan liever Teze of Sambo RB spelen. De keuzes van Schmidt liggen bijna altijd bij de harde werkers en niet bij degenen met het meeste voetbal talent. Jammer gewoon.
De vraag is wat eerder moet komen, de handtekening of de speeltijd...
 
Uiteraard ken je mijn mening over Mo. Ik vind dat psv dat absoluut niet goed opgelost heeft. Bij die andere talenten verbaas ik mij erover dat ze niet hebbeb bijgetekend omdat ze itt Mo nog helemaal niet zo ver zijn om verwachtingen te hebben ten aanzien van speeltijd. Des te opvallender. Dan vraag ik mij af of psv wel zo'n club is waar talenten zich willen ontwikkelen. Bij ajax vertrekken doorgaans alleen de talenten die weg worden gestuurd of niet goed genoeg bevonden
Zijn genoeg talenten die uiteindelijk wel goed genoeg bleken te zijn toch?
 
Ja, want de Madueke's, Ledezma's en Teze's kregen ook geen kans bij Schmidt. Goed genoeg is oud genoeg, ook bij Schmidt.
Teze staat er nu ook gewoon naast terwijl hij vorig seizoen met afstand de beste en meest constante was. En kijk even welke spelers Schmidt bijna altijd als eerste laat invallen! Mauro, Thomas en Viergever. Ik zie liever eigen jeugd dan, zeker omdat ik niet het idee heb dat die slechter zijn dan bovengenoemde spelers bijvoorbeeld.
 
Lammers is een slapjanus inderdaad, maar ik wil ook geen Mauro of Thomas of Viergever. Dat zijn spelers die het elftal zichtbaar verzwakken als ze spelen. Feit is dat PSV best een aantal grote talenten heeft die geen van allen willen verlengen om 1 of andere reden. Neem nou zo’n wedstrijd als tegen Gala afgelopen week. Boscagli krijgt rood en ipv Obispo brengt hij dan weer Viergever die vervolgens meerdere malen opzichtig de fout in gaat. Dan zie ik liever Obispo kansen krijgen. Die is nog jong en kan zich ontwikkelen. Idem met Mwene. Betrokken bij alle tegendoelpunten van Gala. Nuttige backup maar laat dan liever Teze of Sambo RB spelen. De keuzes van Schmidt liggen bijna altijd bij de harde werkers en niet bij degenen met het meeste voetbal talent. Jammer gewoon.
Talent wat zich niet aan opdrachten houdt lijkt me geen goede.
En eigen jeugd is prima, de laatste jaren is er best wel wat doorgestroomd. Maar niet elk talent is goed genoeg. Ik wil nog wel wat commentaar over Brenet hier neerzetten ter herinnering.
 
Talent wat zich niet aan opdrachten houdt lijkt me geen goede.
En eigen jeugd is prima, de laatste jaren is er best wel wat doorgestroomd. Maar niet elk talent is goed genoeg. Ik wil nog wel wat commentaar over Brenet hier neerzetten ter herinnering.
Hoeft niet. Je punt is duidelijk 😄
 
Lammers is een slapjanus inderdaad, maar ik wil ook geen Mauro of Thomas of Viergever. Dat zijn spelers die het elftal zichtbaar verzwakken als ze spelen.
Maar die zijn toch alle drie ook voor de breedte? Ik bedoel als PSV zijnde kunnen we geen 23 selectieleden van champions niveau hebben..
Feit is dat PSV best een aantal grote talenten heeft die geen van allen willen verlengen om 1 of andere reden. Neem nou zo’n wedstrijd als tegen Gala afgelopen week. Boscagli krijgt rood en ipv Obispo brengt hij dan weer Viergever die vervolgens meerdere malen opzichtig de fout in gaat. Dan zie ik liever Obispo kansen krijgen.
In dit specifieke geval wel. Maar wie weet speelt Obispo tegen de Denen. Normaal is Viergever best stabiel.
Die is nog jong en kan zich ontwikkelen. Idem met Mwene. Betrokken bij alle tegendoelpunten van Gala. Nuttige backup maar laat dan liever Teze of Sambo RB spelen.
Geen idee. Sambo vind ik verdedigend niet beter. En teze vraag ik me af. Dat moeten we zien. Vind eigenlijk Mwene niet super maar ook weer niet slecht zoals Behich.
De keuzes van Schmidt liggen bijna altijd bij de harde werkers en niet bij degenen met het meeste voetbal talent. Jammer gewoon.
Volgensmij zoekt hij voor een combi. Wat ze ook verlangen in het topvoetbal.
 
Talent wat zich niet aan opdrachten houdt lijkt me geen goede.
En eigen jeugd is prima, de laatste jaren is er best wel wat doorgestroomd. Maar niet elk talent is goed genoeg. Ik wil nog wel wat commentaar over Brenet hier neerzetten ter herinnering.
Doe maar niet :ROFL: Die was ook niet best. Maar uiteraard moeten ze zich aan opdrachten houden. Zal toch niet zo zijn dat Mauro, Thomas en Viergever de enige ln zijn die zich aan de opdrachten houden? Anderzijds, je aan de opdrachten houden en er geen reet van bakken in het veld vervolgens is ook niet echt een aanbeveling…
 
Het vooruitzicht op een eerlijke kans. Qua concurrentie zou een Obispo en Sambo eerder een kans krijgen dan Fofana. Mauro heeft als jeugdspeler genoeg kansen gehad onder Bommel en.Schmidt en komt gewoon tekort. Verkopen dus.
Ergens ook logisch, ja Zahavi’s contract loopt af, maar Romero is er ook nog en als Berisha komt heb je 3 man voor je.
 
Maar die zijn toch alle drie ook voor de breedte? Ik bedoel als PSV zijnde kunnen we geen 23 selectieleden van champions niveau hebben..
Die zijn zelfs voor de breedte niet goed genoeg. Ze bewijzen bij bijna elke invalbeurt dat ze het team behoorlijk verzwakken. Als we al blij zijn met harde werkers dan kunnen we beter Feyenoord gaan steunen :FP:
 
Ergens ook logisch, ja Zahavi’s contract loopt af, maar Romero is er ook nog en als Berisha komt heb je 3 man voor je.
Dus omdat we nu Berisha halen heef Fofana alle reden om geen krabbel onder het nieuwe contract te zetten wat hij in mei onder ogen kreeg?
Als je de concurrentie met Romero niet aandurft kan je volgens mij beter gaan, pampergeneratie..
 
Terug
Bovenaan Onderaan