Florian Jozefzoon (A)

Mijn eerste reactie: :confused: :|:FP::unsure:
Over mijn tweede reactie (of ik er blij mee ben) moet ik even nadenken :xd:
 
PSV heeft akkoord over Bruma en Jozefzoon

27 juni 2013 12:45

PSV heeft een akkoord over verdediger Jeffrey Bruma (21) en aanvaller Florian Jozefzoon (22). Dat bevestigt technisch manager Marcel Brands. Met respectievelijk Chelsea en RKC Waalwijk heeft PSV een principe-overeenkomst bereikt, beide spelers moeten nog hun medische keuring ondergaan. Dat zal de komende dagen plaatsvinden.

Bruma: 4-jarig contract
Na het terughalen van huurling Jeroen Zoet zijn Jeffrey Bruma en Florian Jozefzoon de eerste versterkingen van PSV voor het seizoen 2013-2014. Voor Bruma, afkomstig van Chelsea en de afgelopen twee seizoenen verhuurd aan HSV, ligt een 4-jarig contract klaar. De verdediger maakte al in augustus 2010 zijn debuut in het Nederlands elftal. De geboren Rotterdammer is tijdens zijn periode bij Chelsea ook verhuurd geweest aan Leicester City. PSV heeft met Chelsea afspraken gemaakt over een mogelijke terugkoop. Als alles rond komt, sluit Bruma aan op de eerste trainingsdag.

Jozefzoon: 3-jarig contract
Met Florian Jozefzoon zal PSV een 3-jarig contract afsluiten, met een optie voor een vierde jaar. De aanvaller, op het EK onder 21 in Israël nog actief met Jong Oranje, is afkomstig van RKC Waalwijk. Jozefzoon, van oorsprong uit Frans-Guyana, zal zich na zijn medische goedkeuring net als de andere internationals een week na de eerste training melden in Eindhoven bij hoofdcoach Phillip Cocu. Dat is op maandag 8 juli.

Brands: “Talenten met ervaring”

Technisch manager Marcel Brands is content met de aanstaande overeenkomsten met de verdediger en aanvaller. “Het zijn talentvolle spelers met al de nodige ervaring. Jeffrey is 21 jaar, Florian 22 jaar. Voetballers waaraan PSV nog veel plezier kan beleven. Zij passen in de filosofie dat PSV graag de beste Nederlandse talenten in de gelederen heeft, samen met talenten uit de eigen jeugd. Zo hadden we richting het EK onder 21 vijf geselecteerde talenten”, aldus Brands.
 
Toch is het best spannend. 3 (Bommel, Lens, Mertens ) van je toppers kwijt en vooralsnog alleen Bruma en Jozefzoon ervoor terug. Ik ben nog niet bepaald lyrisch.

Ik wel, krijg enorm veel zin in het nieuwe seizoen. Mijn verwachtingen zijn niet zo hoog, lekker een seizoen ballen met spelers die allen potentie hebben.
 
Depay als eerste back-up kan echt niet. Die jongen moet nú de kans krijgen. Je hebt toch wel meegekregen welke koers de club heeft gekozen?

Ik dacht te reageren in het Assaidi topic, maar was intussen ingehaald door de realiteit... De aankoop van Jozefzoon kan ik wel verklaren, zeker omdat Narsingh pas in September weer fit is, maar het word wel erg magertjes zo, qua ervaring en leeftijd voorin. Jozefzoon stond ook in belangstelling van Ajax, Twente en Benfica, dus hij zal vast wel wat kunnen. Heeft ook wat aardige dingen laten zien dit seizoen, dus krijgt van mij wat vertrouwen. Bovendien was hij waarschijnlijk ook goedkoop op te halen.
 
Brands had toch gezegd dat 'we misschien nog iets moeten doen op die positie', toen hem gevraagd werd hoe we het probleem met Narsingh op gingen lossen, nadat bekend werd dat hij de start van het seizoen niet ging halen. Dan weet je toch genoeg bij Brands, als het om een voorhoedespeler gaat...
 
Compleet overbodig? Begin eens te tellen, als je wil. Dubbele bezetting voor de flanken, waarbij je moet meenemen dat Narsingh nog wel een poosje nodig heeft, en we ook een goed Jong PSV op de been moeten brengen om in de JL mee te draaien.



Depay als eerste back-up kan echt niet. Die jongen moet nú de kans krijgen. Je hebt toch wel meegekregen welke koers de club heeft gekozen?

Dat is nou precies wat ik bedoel. Ik wil dat PSV voor het kampioenschap gaat. Altijd. Ik ben daarom ook vanaf het begin af aan tegen dit nieuwe beleid geweest. Met talent Depay, talent Josefzoon, talent Locadia en Narsingh die terugkomt van een blessure win je de oorlog niet. En al helemaal de Eredivisie niet. Assaidi kun je huren, dat kost je vrijwel niks maar het verhoogt wel per direct het niveau van het elftal.

Afgelopen jaar scoorde we 103x en kregen we er 43 tegen. Door ons nieuwe beleid lever je per direct 50 goals in. Dat is de helft! Dat ga je niet opvangen met jeugdspelertjes en afdankertjes uit Amsterdam. Dan kun je het aantal tegendoelpunten halveren maar wordt je nog steeds geen kampioen. En daar moet een TOPclub als PSV altijd voor gaan.

Jong PSV kun je trouwens aanvullen met A1 junioren, als je toch zo graag dat nieuwe beleid wilt toepassen. Is goed voor de ontwikkeling van die jongens, en we kunnen toch niet degraderen.

Meh, de komende jaren nog geen kampioen. Wat zullen ze hard lachen in Amsterdam..
 
Ik wel, krijg enorm veel zin in het nieuwe seizoen. Mijn verwachtingen zijn niet zo hoog, lekker een seizoen ballen met spelers die allen potentie hebben.

Inderdaad! Geen hoge verwachtingen scheppen. Gewoon de selectie een seizoen lekker laten voetballen. Selectie bij elkaar houden en dan het seizoen 2014/2015 pieken.
 
Brands had toch gezegd dat 'we misschien nog iets moeten doen op die positie', toen hem gevraagd werd hoe we het probleem met Narsingh op gingen lossen, nadat bekend werd dat hij de start van het seizoen niet ging halen. Dan weet je toch genoeg bij Brands, als het om een voorhoedespeler gaat...
Ach je houd altijd hoop.
 
Brands had toch gezegd dat 'we misschien nog iets moeten doen op die positie', toen hem gevraagd werd hoe we het probleem met Narsingh op gingen lossen, nadat bekend werd dat hij de start van het seizoen niet ging halen. Dan weet je toch genoeg bij Brands, als het om een voorhoedespeler gaat...

Wat heb je er op tegen, dan? Wijnaldum en Narsingh zijn in principe prima spelers voor de rechtsbuitenpositie. Daar moet je niet iemand met het profiel van Assaidi voor halen. Dan is een aanvulling als deze een zeer begrijpelijke move. Normaal zou je iemand als Van Overbeek doorschuiven, maar die kan lekker een jaartje in de Jupiler League gaan ballen. Ik vind het prima zo.
 
[...]
Jong PSV kun je trouwens aanvullen met A1 junioren, als je toch zo graag dat nieuwe beleid wilt toepassen. Is goed voor de ontwikkeling van die jongens, en we kunnen toch niet degraderen.
[...]

En de A1 aanvullen met de B1, de B1 met de C1...

Zo werkt dat natuurlijk niet.
 
Is er bekend hoeveel dit grapje gekost heeft? Dat zal mijn mening over deze actie namelijk wel beinvloeden...
 
Vind het zelf eigenlijk wel een goede aankoop. Zal goedkoop zijn en heeft mij afgelopen seizoen toch verbaasd. Nu alleen hopen dat het geen eendagsvlieg blijkt. Het verbaasd me echter wel dat hij naar PSV wil terwijl we ook al Narsingh hebben. Had verwacht dat hij toch meer uitzicht op speeltijd had gewild.

Toch een goede aankoop. Hoewel ik me afvraag of het zo belangrijk is om de rechtsbuiten positie te versterken Wijnaldum kan daar ook prima spelen en Bakkali kan ook goed op rechts uit de voeten.
 
Wat heb je er op tegen, dan? Wijnaldum en Narsingh zijn in principe prima spelers voor de rechtsbuitenpositie. Daar moet je niet iemand met het profiel van Assaidi voor halen. Dan is een aanvulling als deze een zeer begrijpelijke move. Normaal zou je iemand als Van Overbeek doorschuiven, maar die kan lekker een jaartje in de Jupiler League gaan ballen. Ik vind het prima zo.

Ik heb er niks op tegen. Dat zeg ik toch nergens?
Ik ben gewoon niet zo verbaasd als de rest, dat Brands bij voorhoedespelers wél van doorpakken weet.
Het is prima dat er een back up is, voor die positie. Maar het is ook erg jammer dat 'ie rechts achter al drie seizoenen volkomen negeert. Dat is een beetje de achterliggende boodschap van mijn vorige post.
 
Op Vi.nl wordt gemeld dat Twente ook geinteresseerd was, maar dat er eerst geld vrij zou moeten komen. Zou dat dan om 1,5 miljoen gaan? Ik hoop dat het waar is...

Vind het erg veel geld als je bedenkt dat je voor 3 miljoen nog een goede verdediger had kunnen halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan