Financiën PSV

Lijkt mij toch helemaal niet problematisch om een ongeveer een miljoen uit te trekken voor de de Madueke's en Malens van deze wereld? Kan nergens terughalen uit artikel dat het zou gaan om salaris.
Het heeft overal gestaan; Anderlecht heeft zelf gezegd dat ze niet aan de financiële eisen van Bounida konden voldoen. De Belgische media zeggen dat hij 7 ton per jaar vroeg bij zijn contractverlenging. Gerbrands is niet goed geïnformeerd.
 
Gerbrands:
"Je moet talenten tegenwoordig op vijftien of zestienjarige leeftijd ophalen en contracten kunnen aanbieden, anders ben je te laat als PSV. Je moet het heel goed inschatten. Vroeger dachten we: die speler houden we drie jaar te vriend en dan zien we het wel. Dat kan niet meer. Kijk naar Brazilië. Daar zijn spelers van 18 jaar al onbetaalbaar. Dan is de pot snel leeg, kan ik je vertellen. We gaan niet met hagel schieten, we hebben nog steeds onze scouting." Hij wijst op de transfer van Rayane Bounida, die Ajax volgens Belgische media zo'n 700.000 euro kost. Gerbrands noemt het een goed voorbeeld van 'strategisch investeren', "alleen dat soort bedragen gaan wij niet betalen."
Dus, enerzijds wil Gerbrands talenten ophalen op 15-16-jarige leeftijd anders zijn ze te laat, en anderzijds wil hij er geen geld aan uitgeven.
whatisthisshit.gif
 
Ik heb alleen onthouden dat vanaf 2032 PSV de lening terug moet gaan betalen. Het rentetarief lees ik nergens.
 
PSV moet ieder jaar een klapper maken en gokt nu dat Gakpo en Sangaré hun waarde behouden. Ik had er minimaal 1 verkocht.
En de competitie dan maar bij voorbaat als 2e of 3e afsluiten zodat er volgende jaar en de jaren daarna niets meer te verkopen valt. Als PSV al geen poging meer doet om zelfs maar te proberen om kampioen te worden kunnen ze toekomstige klappers wel vergeten. Als je kampioen wordt maak je een klapper.
Ik geef de voorkeur aan voetbal i.p.v. aan steeds je beste spelers verkopen.
 
En de competitie dan maar bij voorbaat als 2e of 3e afsluiten zodat er volgende jaar en de jaren daarna niets meer te verkopen valt. Als PSV al geen poging meer doet om zelfs maar te proberen om kampioen te worden kunnen ze toekomstige klappers wel vergeten. Als je kampioen wordt maak je een klapper.
Ik geef de voorkeur aan voetbal i.p.v. aan steeds je beste spelers verkopen.
Een goed scoutingsteam maakt het team sterker met 40 miljoen euro.
 
Gakpo had gekund, was wel een kind vd club, maar ook dat zijn uiteindelijk spelers die vertrekken. Met El Ghazi was dat wel opgevangen.
Nee. Het is maar zeer de vraag of El Ghazi kan leveren wat Gakpo kan. Als Gakpo wordt verkocht mag daar een grote aankoop voor terug komen. Daarnaast is het gezien de blessures voorin ook broodnodig dat er een extra aanvaller bij kwam. Dat is met El Ghazi nu gebeurd. Anders was het voorin gewoon te dun geweest.
 
Nee. Het is maar zeer de vraag of El Ghazi kan leveren wat Gakpo kan. Als Gakpo wordt verkocht mag daar een grote aankoop voor terug komen. Daarnaast is het gezien de blessures voorin ook broodnodig dat er een extra aanvaller bij kwam. Dat is met El Ghazi nu gebeurd. Anders was het voorin gewoon te dun geweest.
Tja, daar verschillen we dan van mening. We zullen er nooit achter komen, wat Gakpo blijft :PSV: :PSV:
 
Moet de speler zelf ook nog willen.
Ja. Het verbaast me dat spelers zo vaak niet zelf kiezen naar welke club ze gaan, maar zich volledig laten leiden door zaakwaarnemers en clubs.
Je hebt toch als speler bepaalde clubs in gedachten waar je wil gaan spelen. Waarom zou je naar een club gaan waar je liever niet zou spelen? Puur voor de poen?
Als dat de voornaamste drijfveer is in zo'n geval is het vaak tot mislukken gedoemd en kun je beter bij de club blijven waar je wel met plezier speelt.
Wachten op de juiste club is vaak beter dan zomaar naar de eerste club gaan die je wil "kopen".
 
Ja. Het verbaast me dat spelers zo vaak niet zelf kiezen naar welke club ze gaan, maar zich volledig laten leiden door zaakwaarnemers en clubs.
Je hebt toch als speler bepaalde clubs in gedachten waar je wil gaan spelen. Waarom zou je naar een club gaan waar je liever niet zou spelen? Puur voor de poen?
Als dat de voornaamste drijfveer is in zo'n geval is het vaak tot mislukken gedoemd en kun je beter bij de club blijven waar je wel met plezier speelt.
Wachten op de juiste club is vaak beter dan zomaar naar de eerste club gaan die je wil "kopen".
Ach ja. Wat weet je van zo’n club? Niks toch? Het gaat toch ook sterk om de mensen die daar werken en welk plan ze met je hebben.
 
Eindelijk weer eens eenspeler die kiest voor het voetbal, ik hoop dat dit de nieuwe trend wordt. Door deze beslissing krijgt PSV ook meer tijd om te anticiperen op de realiteit met een geblesseerde Luuk en Madueke is de kans op een sterke competitie niet vanzelfsprekend. Als Gakpo dan ook nog wegvalt en met al die te spelen wedstrijden denk ik dat het best wel een groot risico was om hem te laten gaan. Met alle respect voor el Gazi, want die moet nog laten zien wat hij nog in huis heeft. Mocht tijdens de winterstop blijken dat iedereen weer fit is en het aantal wedstrijden minder dan kun je nog altijd beslissen om een dragende speler te verkopen.
 
Echter als ik het goed begrijp loop je hier met alles op in: Europese gelden, recettes, sponsoring en transfers. Je hoeft dus niet puur 45m aan transfers op te halen. Dit is bij andere clubs niet anders.


Alleen Europees voetbal (premies en recettes daarvan) en transfers. Sponsoring niet, die ligt langjarig vast en zit in dat operationeel resultaat.
Inkomsten uit Europees voetbal zijn bij groepsfase EL in totaal zo'n 20-25 miljoen, dus dan moet er nog zo'n 20 miljoen winst uit transfers komen. En die winst moet bestaan uit netto transferinkomsten (dus nadat allerlei andere partijen ook zijn betaald) min bruto transferuitgaven (dus transfersom, tekengeld en vergoeding van de zaakwaarnemer). Als die 45 miljoen die Elfrink noemt klopt heeft PSV een groot probleem.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan