Financiën PSV

Blijkbaar zeggen al die miljoenen niets. Want het geld van Dumfries en Malen en Rosario enz werd ook niet in de selectie gestoken. PSV heeft in de zomer rond 8 miljoen geïnvesteerd. En in de winter voor 6,5 Veerman gehaald. Dat zijn geen bedragen waarmee je kunt zeggen dat je de titelstrijd iig wat soepeler kan aangaan. Dat is gewoon een slechte teken aan de wand. Dat er geen cv is gehaald en geen spits, terwijl we op die twee plekken 3 gebaseerde spelers hebben, zegt veel. Nee, veel waarde hecht ik niet aan die “tientallen miljoenen” die binnen zijn gehaald. Waarschijnlijk is dat voor beheer en onderhoud van het stadion en verbeteren van de jeugdcomplex…
Je zet me aan het denken. Ik weet nog niet of ik het er mee eens ben maar toch. ;)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Jij en ik weten niet hoe de afspraken zijn over de betalingen van de transfers van deze spelers. Je hoort altijd alleen maar verkocht voor 30 of 6 miljoen. Ook hoeveel de zaakwaarnemer krijgt kom je pas laat achter.
Dit ja. Vaak wordt er in delen betaald, zijn er bonussen. De zaakwaarnemer pakt nog wat inderdaad. Spelers krijgen soms nog wat, vorige clubs hebben soms recht op een doorverkooppercentage.

Nieuwe spelers pakken ook nog tekengeld.

Het is niet zo dat je 10 mio vangt en die 1 op 1 kunt steken in een nieuwe speler van 10 mio.
 


Het wordt dus gebruikt om o.a. ook te investeren in jeugdspelers, zodat we hopelijk ook meer talenten kunnen aantrekken zoals Malen of Madueke.

Edit: Dit is dus de lening die vorig jaar werd aangekondigd. Eerst werd aangekondigd dat er 50 mln zou komen maar het is dus 30 mln geworden omdat er toch geen extra 20 mln is bijgekomen door een extra hypotheek op te nemen op het stadion.
 
Laatst bewerkt:


Het wordt dus gebruikt om o.a. ook te investeren in jeugdspelers, zodat we hopelijk ook meer talenten kunnen aantrekken zoals Malen of Madueke.

Edit: Dit is dus de lening die vorig jaar werd aangekondigd. Eerst werd aangekondigd dat er 50 mln zou komen maar het is dus 30 mln geworden omdat er toch geen extra 20 mln is bijgekomen door een extra hypotheek op te nemen op het stadion.

Goeie zaak om ook een gedeelte te investeren in interessante jeugdspelers waar op den duur winst op gemaakt kan worden.
 
Mooi, zolang John er maar geen gebruik van kan maken.

Lijkt me wel een gewenste clausule inderdaad.

Verder tja, investeren met geleend geld. Risico zal beperkt zijn maar de opbrengst uiteindelijk ook minder. Waar ik PSV vroeger als een relatief vermogende club zag met aardig wat bezit (stadion, grond) heb ik het gevoel dat dit de afgelopen 15 jaar aardig veranderd is en dit vermogen liquide is gemaakt. Dat is niet erg indien het goed wordt geïnvesteerd, maar juist daar maak ik mij enorme zorgen om. Wat dat betreft mogen we van geluk spreken dat er nog florerende bedrijven in de regio zitten die zich verbonden voelen met PSV.
 
Lijkt me wel een gewenste clausule inderdaad.

Verder tja, investeren met geleend geld. Risico zal beperkt zijn maar de opbrengst uiteindelijk ook minder. Waar ik PSV vroeger als een relatief vermogende club zag met aardig wat bezit (stadion, grond) heb ik het gevoel dat dit de afgelopen 15 jaar aardig veranderd is en dit vermogen liquide is gemaakt. Dat is niet erg indien het goed wordt geïnvesteerd, maar juist daar maak ik mij enorme zorgen om. Wat dat betreft mogen we van geluk spreken dat er nog florerende bedrijven in de regio zitten die zich verbonden voelen met PSV.
Ondanks enkele miskopen hebben we ook best goed verkocht de laatste jaren. denk aan: Memphis, Bergwijn,Malen, Dumfries, Lozano, Lammers, Rosario, De Jong, Angelino, Arias,Wijnaldum,Locadia, Propper, J. Bruma.
 
Ondanks enkele miskopen hebben we ook best goed verkocht de laatste jaren. denk aan: Memphis, Bergwijn,Malen, Dumfries, Lozano, Lammers, Rosario, De Jong, Angelino, Arias,Wijnaldum,Locadia, Propper, J. Bruma.
Klopt, het zal ook een stuk gevoelsmatig zijn (aankoop Baumgartl en Bruma bijv) en de klappers zoals Lozano, Malen en Bergwijn compenseren veel. Transferbalans is over het algemeen positief.

Misschien toch maar John een contract voor het leven als TD? :maniac:
 
Klopt, het zal ook een stuk gevoelsmatig zijn (aankoop Baumgartl en Bruma bijv) en de klappers zoals Lozano, Malen en Bergwijn compenseren veel. Transferbalans is over het algemeen positief.

Misschien toch maar John een contract voor het leven als TD? :maniac:
Zit ook veel Brands bij ;)
 
Ondanks enkele miskopen hebben we ook best goed verkocht de laatste jaren. denk aan: Memphis, Bergwijn,Malen, Dumfries, Lozano, Lammers, Rosario, De Jong, Angelino, Arias,Wijnaldum,Locadia, Propper, J. Bruma.

Angelino goed verkocht noemen 😢
 
Vooropgesteld : mooi nieuws en fijn dat men kan rekenen op zo een sterke achterban…netwerk, bedrijfsleven, sponsoren…top !

Voor mij wel een dubbele lading zulke berichten…vooral omdat ik hoop dat we op termijn wat meer zelfvoorzienend zijn…in die zin dat we onze eigen centen kunnen blijven verdienen en met beleid en visie een gezond business model krijgen binnen de club…

We vinden het volgens mij allemaal mooi, tegelijkertijd als een Feyenoord of ajax met dergelijke berichten naar buiten zou komen reageren wij ook wel eens minder positief of lacherig…hoop dat er een tijd komt dat we meer zelf kunnen zorgen voor de zaak, maar altijd fijn om te zien dat er succesvolle mensen zijn die net zo van de club houden als wij😎😎
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Gerbrands benadrukt dat PSV gedegen te werk zal gaan en het geld niet over de bal zal smijten om grote talenten binnen te halen. "We gaan niet met hagel schieten, we hebben nog steeds onze scouting", belooft de directeur, die na dit seizoen afscheid neemt. Hij wijst op de transfer van Rayane Bounida, die Ajax volgens Belgische media zo'n 700.000 euro kost. Gerbrands noemt het een goed voorbeeld van 'strategisch investeren', "alleen dat soort bedragen gaan wij niet betalen." (link)

Wat heb je er dan aan? Die Bounida wordt gezien als een van de grootste talenten uit zijn generatie wereldwijd. Barca en PSG zaten achter hem aan. Als je een fonds van 30 miljoen hebt voor talenten aan te kopen, was is dan 7 ton? Daar heb je eigenlijk nog niet eens dat hele fonds voor nodig. Hoop dat Brands er anders in staat.
 
John, kun je ff het actuele saldo posten? Ik zie hier en daar nog wel wat punten voor verbetering. Met een saldo, kan ik bekijken welke aankopen voor aankomend seizoen en mogelijk
zijn.
 
Gerbrands benadrukt dat PSV gedegen te werk zal gaan en het geld niet over de bal zal smijten om grote talenten binnen te halen. "We gaan niet met hagel schieten, we hebben nog steeds onze scouting", belooft de directeur, die na dit seizoen afscheid neemt. Hij wijst op de transfer van Rayane Bounida, die Ajax volgens Belgische media zo'n 700.000 euro kost. Gerbrands noemt het een goed voorbeeld van 'strategisch investeren', "alleen dat soort bedragen gaan wij niet betalen." (link)

Wat heb je er dan aan? Die Bounida wordt gezien als een van de grootste talenten uit zijn generatie wereldwijd. Barca en PSG zaten achter hem aan. Als je een fonds van 30 miljoen hebt voor talenten aan te kopen, was is dan 7 ton? Daar heb je eigenlijk nog niet eens dat hele fonds voor nodig. Hoop dat Brands er anders in staat.
Ik begreep dat zijn salaris 7 ton zou bedragen. Dan is dat (zeker naar de andere jeugdspelers toe) wel wat problematisch. Want inderdaad, als Gebrands dan denk aan transfersommen van een ton: waar gaat hij die 300 spelers dan laten?
 
Ik begreep dat zijn salaris 7 ton zou bedragen. Dan is dat (zeker naar de andere jeugdspelers toe) wel wat problematisch. Want inderdaad, als Gebrands dan denk aan transfersommen van een ton: waar gaat hij die 300 spelers dan laten?

Lijkt mij toch helemaal niet problematisch om een ongeveer een miljoen uit te trekken voor de de Madueke's en Malens van deze wereld? Kan nergens terughalen uit artikel dat het zou gaan om salaris.
 
Terug
Bovenaan Onderaan