Financiën PSV

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...sfers-hadden-wij-zeker-meer-van-verwacht.html

Naast verkoop moet je uiteindelijk ook op het veld presteren (CL kwalificatie) om financiëel stappen te maken. Dat is al jaren niet gelukt.
En Cody maakt ontzettend veel goals of assist dus ik ben blij dat hij hier nog is zodat we meer kans maken.

Met alleen een zak geld dicht je tijdelijk de financiële gaten.
Dus moeten er ook nieuwe spelers opstaan. Baka gaat langzamer dan ik dacht, Noni heeft nog een lange weg te gaan en Xavi blijkt een clausule te hebben.
Naast mogelijke cashcows moet er een sportief fundament zijn om volgend seizoen een kwalificatie door te komen of om mee te strijden om de titel.

Achterin heb je te veel spelers die het nog moeten bewijzen of eigenlijk meer een 12e, 13e man zijn zoals; Obispo, Ramalho, Teze en Boscagli. Of niet goed genoeg: Max, misschien Mwene.
Met wat geluk staat er iemand van dit rijtje definitief op, dan bedoel ik minstens een seizoen lang.
Maar als je echt wil afrekenen met middelmaat in de verdediging dan zal er flink wat moeten veranderen door transfers en huur of verhuur.

Op het middenveld verlies je Sangare die een powerhouse kan zijn.
Guti is misschien een vervanger en een iets ander type.
Veerman is te wisselvallig maar met een beetje geluk ontwikkeld hij zich.
Xavi heeft tenminste grinta en zal misschien nog een seizoen willen blijven.
Til is een handige one trick pony die maar net in je systeem moet passen maar als dat niet zo is dan is hij een handige 12e man.
Ledezma komt net terug, dat kan alle kanten op.
Ginkel lijkt me een aflopende zaak.

Anwhar "kan" zich ontwikkelen tot een speler die in de basis staat maar ik verwacht niet dat hij de kar gaat trekken.
Luuk is een leider en kan nog even door.
Saibari gaat zich hopelijk nog ontwikkelen op het middenveld of in de voorhoede. Savio mogelijk ook, maar dan voorin.
Yorbe is weer zo'n handige optie om er bij te hebben, maar geen fundamentele in het systeem van de startende elf.

Dan heb je vast nog spelers in de jeugd rondlopen die veelbelovend zijn maar ik volg ze nooit. Misschien kan een verhuurde Sambo ook een rol spelen. Romero is onzeker.

Dit seizoen laten we in ieder geval te veel aan het toeval over. Onder de streep te veel onzekerheden in de selectie.
Dit moet nu echt anders en dus zal PSV er alles aan moeten doen om nu alvast goed te scouten en ze moeten de spelers die we er al zijn goed begeleiden.
In de jeugd hebben we Van der Blaak, een CV rondlopen. Is net terug van een lange blessure (dat hoort bij de opleiding tot PSV'er of zo) en speelt nu weer in Jong PSV. Wordt gezien als een zeer groot talent, dus wie weet kun je die er volgend seizoen al bij nemen.
 
Misschien gaat de PSV-directie uiteindelijk ook zien dat een oplossing voor dit ook gewoon beter scouten is. Het lijkt me dat deze financiële situatie deze zomer ook al bekend was bij de club, en alsnog haal je uiteindelijk maar 1 speler met echte restwaarde die dan ook nog voor een gelimiteerd bedrag terug mag naar zijn oude club.
 
Heeft iemand een draadje gemaakt aangaande de cijfers uit ons jaarverslag


Conclusie, sommige zaken kunnen beter, zoals het verlagen van personeelskosten maar al met al doen we het niet eens zo slecht.
Dat was ook te verwachten na het slechte jaarverslag van vorig jaar, omdat de uitgaven al wel gedaan waren maar de inkomsten niet. De arbitraire grens van augustus is zo zinloos wanneer het middenin een transferperiode valt, dat ze beter de scheiding van boekjaren kunnen leggen op de transferdeadline - of een maand erna/ervoor.
 

Om wat meer duiding te geven aan de huidige situatie, zie bovenstaand artikel van trouw. Blijkbaar toch een begroting gebaseerd op champions league...
Interessant stuk. Het interview met Brands zal wel meer van hetzelfde worden.

Ik vind het vooral irritant om te zien waar al dat geld naartoe is gegaan. In die 5 jaar tijd hebben we nooit een Champions League waardige selectie gehad.
 

Om wat meer duiding te geven aan de huidige situatie, zie bovenstaand artikel van trouw. Blijkbaar toch een begroting gebaseerd op champions league...
Bij het maken van de financiële planning werd gerekend op grote spelersverkopen en/of CL. Soms lukt het en kan er jarenlang succes geboekt worden, maar uiteindelijk gaat altijd een keer mis en dan moet je op de blaren zitten. Niks mis met ambitieus zijn en risico's nemen, maar nu zijn ze net te ver gegaan en bovendien vraag ik mij af of het geld goed is besteed.
 
Bij het maken van de financiële planning werd gerekend op grote spelersverkopen en/of CL. Soms lukt het en kan er jarenlang succes geboekt worden, maar uiteindelijk gaat altijd een keer mis en dan moet je op de blaren zitten. Niks mis met ambitieus zijn en risico's nemen, maar nu zijn ze net te ver gegaan en bovendien vraag ik mij af of het geld goed is besteed.
Met name te dure spelers gekocht, zowel qua aankoopsom als salaris. En als dat dan ook nog aan de Baumgartls en Bruma’s van deze wereld besteed wordt…..
 
Ieder forumlid zou dit verplicht moeten lezen.
Dit was toch al lang duidelijk? Werd gegokt op dat je door veel geld uit te geven aan spelers (en salarissen) wel de CL zou kunnen halen. Die loop je vervolgens meerdere jaren achter elkaar (nipt) mis en je verneukt het kampioenschap ook een aantal keer. Ja, dan komt je in de problemen. Je kunt een dergelijk beleid alleen maar voeren door CL te spelen, zo simpel is het. De overige inkomsten uit Europa en de Eredivisie zijn gewoon te mager daarvoor.

Wel een goede opmerking aan het einde: PSV heeft dit seizoen ook al opgegeven en zal ongetwijfeld in de zomer gaan investeren om dan voor een van de 2 CL plekken te gaan. Leuk als je nu 2e wordt, maar volgend seizoen geeft het gegarandeerd resultaat.
 
Interessant stuk. Het interview met Brands zal wel meer van hetzelfde worden.

Ik vind het vooral irritant om te zien waar al dat geld naartoe is gegaan. In die 5 jaar tijd hebben we nooit een Champions League waardige selectie gehad.
En Gerbrands maar met grote mond in de media dat hij kwam om zaken op orde te brengen.. En weet je, nog kwalijker is de rol van RvC en de controller bij PSV. Gerbrands is AD geweest en dat wil niet zeggen dat hij ook financieel goed onderlegd moet zijn. Echter moet je altijd wel de specialiteiten die je zelf niet hebt, om je heen gaan organiseren. Gerbrands koos in alles de makkelijkste weg; JDJ naar voren schuiven en niet op zoek gaan naar een zwaargewicht, de PSV opleidingen en teams opvullen met ex PSVers en ga zo door. Het gevolg was dat iedereen maar bevriend was met elkaar. JdJ leunde op de oude lijst van Brands want niemand in de voetbalwereld kende JdJ. Dus allerlei dure aankopen met een heel hoog salaris. Later je lot volledig in handen leggen van een passant die ook wat dure spelers hier naar toe haalde en zelf de benen nam toen hij hoorde hoe het er uit zal gaan zien financieel.
En wat ik al zei, waar was de RvC al die tijd. Die hebben dus kennelijk verstand van voetbal noch van financiën… Ik had echt gehoopt op wat acties en spandoeken richting deze mensen door de fans gisteren.
 
En Gerbrands maar met grote mond in de media dat hij kwam om zaken op orde te brengen.. En weet je, nog kwalijker is de rol van RvC en de controller bij PSV. Gerbrands is AD geweest en dat wil niet zeggen dat hij ook financieel goed onderlegd moet zijn. Echter moet je altijd wel de specialiteiten die je zelf niet hebt, om je heen gaan organiseren. Gerbrands koos in alles de makkelijkste weg; JDJ naar voren schuiven en niet op zoek gaan naar een zwaargewicht, de PSV opleidingen en teams opvullen met ex PSVers en ga zo door. Het gevolg was dat iedereen maar bevriend was met elkaar. JdJ leunde op de oude lijst van Brands want niemand in de voetbalwereld kende JdJ. Dus allerlei dure aankopen met een heel hoog salaris. Later je lot volledig in handen leggen van een passant die ook wat dure spelers hier naar toe haalde en zelf de benen nam toen hij hoorde hoe het er uit zal gaan zien financieel.
En wat ik al zei, waar was de RvC al die tijd. Die hebben dus kennelijk verstand van voetbal noch van financiën… Ik had echt gehoopt op wat acties en spandoeken richting deze mensen door de fans gisteren.
Ik zou heel graag willen horen wat Gebrands hierover te zeggen heeft. De RvC treft ook zeker blaam, zij hadden eerder moeten ingrijpen, het gaat nu heel abrupt.
 
En Gerbrands maar met grote mond in de media dat hij kwam om zaken op orde te brengen.. En weet je, nog kwalijker is de rol van RvC en de controller bij PSV. Gerbrands is AD geweest en dat wil niet zeggen dat hij ook financieel goed onderlegd moet zijn. Echter moet je altijd wel de specialiteiten die je zelf niet hebt, om je heen gaan organiseren. Gerbrands koos in alles de makkelijkste weg; JDJ naar voren schuiven en niet op zoek gaan naar een zwaargewicht, de PSV opleidingen en teams opvullen met ex PSVers en ga zo door. Het gevolg was dat iedereen maar bevriend was met elkaar. JdJ leunde op de oude lijst van Brands want niemand in de voetbalwereld kende JdJ. Dus allerlei dure aankopen met een heel hoog salaris. Later je lot volledig in handen leggen van een passant die ook wat dure spelers hier naar toe haalde en zelf de benen nam toen hij hoorde hoe het er uit zal gaan zien financieel.
En wat ik al zei, waar was de RvC al die tijd. Die hebben dus kennelijk verstand van voetbal noch van financiën… Ik had echt gehoopt op wat acties en spandoeken richting deze mensen door de fans gisteren.
Op het laatst is nog wel met Schmidt geprobeerd om een wat andere koers te varen. Ongeacht of je het een succes vond is dat wel een feit, al was daar de dramatische Van Bommel periode voor nodig. Verder heeft Gerbrands gewoon, op zijn managers, keihard gelogen over de stand van zaken, vast in de hoop dat het tij op het nippertje nog gekeerd kon worden. Had PSV dit seizoen CL gehaald had men het namelijk wellicht nog een beetje kunnen verbergen. Nu komen de lijken uit de kast. En maar boekjes schrijven over topsportmanagement. Sukkel.
 
En Gerbrands maar met grote mond in de media dat hij kwam om zaken op orde te brengen.. En weet je, nog kwalijker is de rol van RvC en de controller bij PSV. Gerbrands is AD geweest en dat wil niet zeggen dat hij ook financieel goed onderlegd moet zijn. Echter moet je altijd wel de specialiteiten die je zelf niet hebt, om je heen gaan organiseren. Gerbrands koos in alles de makkelijkste weg; JDJ naar voren schuiven en niet op zoek gaan naar een zwaargewicht, de PSV opleidingen en teams opvullen met ex PSVers en ga zo door. Het gevolg was dat iedereen maar bevriend was met elkaar. JdJ leunde op de oude lijst van Brands want niemand in de voetbalwereld kende JdJ. Dus allerlei dure aankopen met een heel hoog salaris. Later je lot volledig in handen leggen van een passant die ook wat dure spelers hier naar toe haalde en zelf de benen nam toen hij hoorde hoe het er uit zal gaan zien financieel.
En wat ik al zei, waar was de RvC al die tijd. Die hebben dus kennelijk verstand van voetbal noch van financiën… Ik had echt gehoopt op wat acties en spandoeken richting deze mensen door de fans gisteren.

Rik Elfrink geeft wel een wat genuanceerder beeld dan Trouw. Hij pleit Gerbrands niet vrij, maar er kleeft ook een hoop boter aan de hoofden van de RvC.
 
En Gerbrands maar met grote mond in de media dat hij kwam om zaken op orde te brengen.. En weet je, nog kwalijker is de rol van RvC en de controller bij PSV. Gerbrands is AD geweest en dat wil niet zeggen dat hij ook financieel goed onderlegd moet zijn. Echter moet je altijd wel de specialiteiten die je zelf niet hebt, om je heen gaan organiseren. Gerbrands koos in alles de makkelijkste weg; JDJ naar voren schuiven en niet op zoek gaan naar een zwaargewicht, de PSV opleidingen en teams opvullen met ex PSVers en ga zo door. Het gevolg was dat iedereen maar bevriend was met elkaar. JdJ leunde op de oude lijst van Brands want niemand in de voetbalwereld kende JdJ. Dus allerlei dure aankopen met een heel hoog salaris. Later je lot volledig in handen leggen van een passant die ook wat dure spelers hier naar toe haalde en zelf de benen nam toen hij hoorde hoe het er uit zal gaan zien financieel.
En wat ik al zei, waar was de RvC al die tijd. Die hebben dus kennelijk verstand van voetbal noch van financiën… Ik had echt gehoopt op wat acties en spandoeken richting deze mensen door de fans gisteren.
En compleet niet transparant zoals in het stuk ook staat aangegeven, die citaten van Gerbrands herinner ik me ook heel goed. We begroten op EL. Yeah right. Dat gebeurt PSV toch echt te vaak. Ik snap dat niet. Achteraf, zeker als het misgaat (nu dus) komt het toch wel uit en dan ben je helemaal een l*l.
 
En compleet niet transparant zoals in het stuk ook staat aangegeven, die citaten van Gerbrands herinner ik me ook heel goed. We begroten op EL. Yeah right. Dat gebeurt PSV toch echt te vaak. Ik snap dat niet. Achteraf, zeker als het misgaat (nu dus) komt het toch wel uit en dan ben je helemaal een l*l.
Gewoon grootspraak, en als PSV wel een paar keer CL had gehaald of meer geld had opgehaald met aankopen (minder miskopen) was ie er mee weg gekomen en als het dan bijvoorbeeld over 3 jaar pas fout was gegaan, was het in de schoenen geschoven van het huidige management. Hij heeft wat dat betreft gegokt en verloren, ook wat betreft dus of zijn leugens uit zouden komen.
 
Gewoon grootspraak, en als PSV wel een paar keer CL had gehaald of meer geld had opgehaald met aankopen (minder miskopen) was ie er mee weg gekomen en als het dan bijvoorbeeld over 3 jaar pas fout was gegaan, was het in de schoenen geschoven van het huidige management. Hij heeft wat dat betreft gegokt en verloren, ook wat betreft dus of zijn leugens uit zouden komen.
Ja ik snap dat oprecht niet en het past inmiddels volledig in de manier van communicatie binnen onze mooie club.

Rapsel schreef er bij het uitkomen van de clausule van Xavi Simons het volgende over en ik kan het niet beter verwoorden dus kopieer ik hem maar:

Dat klopt volledig maar je moet het toch met me eens zijn dat je als PSV supporter meewarig moet worden dat iedere keer zo'n too good to be true deal iedere keer inderdaad te mooi om waar te zijn blijkt te zijn? Wij hadden dat tussen 2000 en 2010 ook een paar keer teveel en dat was bijna het einde van de club. Bij jullie is afgelopen jaren ook steeds de hemel belooft maar die bleek vervolgens verkocht aan de gemeente Eindhoven om maar vooral niet om te vallen. Als ik me niet vergis was PSV eens de club met het hele stadion grotendeels in eigen bezit naar alles in handen van de gemeente gegaan. Ik zou dan pislink worden als een perfect lijkende deal toch weer helemaal niet zo waterdicht blijkt te zijn. Zo'n brainport als sponsor lijkt bijvoorbeeld leuk maar het betekent ook dat er dus geen enkel bedrijf is die op zichzelf er genoeg fiducie in heeft.
 
Ja ik snap dat oprecht niet en het past inmiddels volledig in de manier van communicatie binnen onze mooie club.

Rapsel schreef er bij het uitkomen van de clausule van Xavi Simons het volgende over en ik kan het niet beter verwoorden dus kopieer ik hem maar:

Dat klopt volledig maar je moet het toch met me eens zijn dat je als PSV supporter meewarig moet worden dat iedere keer zo'n too good to be true deal iedere keer inderdaad te mooi om waar te zijn blijkt te zijn? Wij hadden dat tussen 2000 en 2010 ook een paar keer teveel en dat was bijna het einde van de club. Bij jullie is afgelopen jaren ook steeds de hemel belooft maar die bleek vervolgens verkocht aan de gemeente Eindhoven om maar vooral niet om te vallen. Als ik me niet vergis was PSV eens de club met het hele stadion grotendeels in eigen bezit naar alles in handen van de gemeente gegaan. Ik zou dan pislink worden als een perfect lijkende deal toch weer helemaal niet zo waterdicht blijkt te zijn. Zo'n brainport als sponsor lijkt bijvoorbeeld leuk maar het betekent ook dat er dus geen enkel bedrijf is die op zichzelf er genoeg fiducie in heeft.
Het stadion was (en is) in eigendom, maar had wel een dure hypotheek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan