Filosofie

Overigens, ter aanvullig op mijzelf: soms kan een niet geposte post méér aanwezig zijn dan een daadwerkelijk geposte post, juist door zijn afwezigheid. Is dat niet krankzinnig? Als Miskendtalent aan Tirzah (of andersom, dat is om het even) na een zoveelste fittie zijn excuses aanbiedt, en Tirzah laat niets van zich horen - dan is de niet geposte post van Tirzah aanwezig door zijn afwezigheid. En misschien zelfs wel méér aanwezig dan de zoveelste post dat de selectie van PSV een stel volgevreten nietsnutten zijn - waar we nauwelijks meer van opkijken. Juist het niet-zijn, drukt op het zijn - of, zoals heidegger zou zeggen: 'Das Nichts Nichtet' : 'Het Niets nietst'.

De zogenaamde theorie van de fantoomakoestiek sluit hier bij aan.
 
Het is niet altijd zoals post.
Voor een babbeltje bij je buren kun je misschien zeggen dat je het mis hebt of wat dan ook en dat gesprekje zul je dan nergens meer terugvinden. Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat mijn toekomstige baas kan zien wat ik allemaal gepost heb op dit forum en jammer genoeg blijven deze praatjes blijven voor altijd op het internet rondspoken. Het is zeer onwaarschijnlijk dat m'n toekomstige baas dat ook gaat opsporen en dan nog stelt het nog niet veel voor maar toch.

En hoe zou je toekomstige baas dat terugvinden dan? Je hebt je echte naam hier nergens staan.. ;)
 
fantoomakoestiek? Wat een prachtige term! Wat is dat?

Tijdens het componeren, arrangeren en opnemen van liedjes hoor je vaak patronen en thema's die steeds terugkomen. Soms wordt dat ook wel een hoeklijn genoemd. Datgene van een liedje wat meteen opvalt en vaak blijft hangen. Fantoomakoestiek betekent dat wanneer een dergelijk themaatje of hoeklijntje een paar keer voorbij is gekomen, je hersenen ervoor zorgen dat je het blijft horen, ook als het er even niet zit. Dat laatste, het weglaten van het themaatje, wordt regelmatig later in een liedje toegepast door producers en studiomixers, om de andere instrumenten wat meer ruimte te geven en het wat minder 'vol' en overgeproduceerd te laten klinken.
 
Wat een activiteit ineens in dit filosofie topic.
Wat een klein vraagje -niet eens in het algemeen, maar aan een specifiek iemand gesteld,- om via een poging iets uit een 19e eeuws essay op de praktijk toe te passen, toch leven in iets kan blazen.:)
Waarbij de Bondscoach mijn niveau zo blijkt te ontstijgen, dat ik nederig erken hem niet helemaal te kunnen volgen.:oops:
Maar is dat niet het lot van de hele mensheid? Dat men elkaar niet begrijpt?
Benieuwd wat de geadresseerde mij nog eventueel gaat antwoorden.;)
 
Wat een activiteit ineens in dit filosofie topic.
Wat een klein vraagje -niet eens in het algemeen, maar aan een specifiek iemand gesteld,- om via een poging iets uit een 19e eeuws essay op de praktijk toe te passen, toch leven in iets kan blazen.:)
Waarbij de Bondscoach mijn niveau zo blijkt te ontstijgen, dat ik nederig erken hem niet helemaal te kunnen volgen.:oops:
Maar is dat niet het lot van de hele mensheid? Dat men elkaar niet begrijpt?
Benieuwd wat de geadresseerde mij nog eventueel gaat antwoorden.;)

Waarschijnlijk dat hij Twitter heeft en dat je - als jij dat wilt - hem best kan volgen.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet altijd zoals post.
Voor een babbeltje bij je buren kun je misschien zeggen dat je het mis hebt of wat dan ook en dat gesprekje zul je dan nergens meer terugvinden. Ik moet er eigenlijk niet aan denken dat mijn toekomstige baas kan zien wat ik allemaal gepost heb op dit forum en jammer genoeg blijven deze praatjes blijven voor altijd op het internet rondspoken. Het is zeer onwaarschijnlijk dat m'n toekomstige baas dat ook gaat opsporen en dan nog stelt het nog niet veel voor maar toch.

Ja, dan kun je wel 38 keer je naam wijzigen, maar de internet-gestapo komt er toch wel achter!
 
Wat een activiteit ineens in dit filosofie topic.
Wat een klein vraagje -niet eens in het algemeen, maar aan een specifiek iemand gesteld,- om via een poging iets uit een 19e eeuws essay op de praktijk toe te passen, toch leven in iets kan blazen.:)
Waarbij de Bondscoach mijn niveau zo blijkt te ontstijgen, dat ik nederig erken hem niet helemaal te kunnen volgen.:oops:
Maar is dat niet het lot van de hele mensheid? Dat men elkaar niet begrijpt?
Benieuwd wat de geadresseerde mij nog eventueel gaat antwoorden.;)

haha, ik was maar een beetje aan het klooien, Tirzah. Sorry.
 
Overigens, ter aanvullig op mijzelf: soms kan een niet geposte post méér aanwezig zijn dan een daadwerkelijk geposte post, juist door zijn afwezigheid. Is dat niet krankzinnig? Als Miskendtalent aan Tirzah (of andersom, dat is om het even) na een zoveelste fittie zijn excuses aanbiedt, en Tirzah laat niets van zich horen - dan is de niet geposte post van Tirzah aanwezig door zijn afwezigheid. En misschien zelfs wel méér aanwezig dan de zoveelste post dat de selectie van PSV een stel volgevreten nietsnutten zijn - waar we nauwelijks meer van opkijken. Juist het niet-zijn, drukt op het zijn - of, zoals heidegger zou zeggen: 'Das Nichts Nichtet' : 'Het Niets nietst'.

:unsure:.....Nietsje??
 
haha, ik was maar een beetje aan het klooien, Tirzah. Sorry.

Dat is een hele opluchting.
Ik had net de moed laten zakken dat ik nog ooit gerespecteerd vrijetijdsamateur filosoof zou kunnen worden dan wel "sein", omdat ik je betoog niet meer kon volgen.
Het raam had ik al open om mijn boeken filosofie buiten te gooien en mijn postzegelverzameling dan maar weer tevoorschijn te halen.
Bleek ik die al jaren geleden te hebben weggegooid.
Morgen of zo zal ik dan toch maar weer eens in Heidegger "duiken".
Kunnen we daarover op termijn een keertje verder klooien.;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan