Films & TV

Alleen is het vooralsnog precies andersom; de woke zijn het die de boel cancellen en aan anderen opdringen en degenen die tegenstribbelen worden gecancelled, sociaal buitengesloten of er wordt een negatieve stempel op ze gedrukt (racist, complotdenker, wappie, etc.). Zodoende is er weinig sprake van dialoog.
Maak m eens concreet wie is gecanceld en wie vallen er onder de wokemob.
 
Maak m eens concreet wie is gecanceld en wie vallen er onder de wokemob.
Is goed, ik ga speciaal voor jou even de rest van mijn dag gebruiken om een lijst op te stellen van alle individuen en kanalen die hun social media account geblokkeerd zagen, of hun YT kanaal demonetized en shadowbanned zagen worden kortom, uit de mainstream verwijderd werden:shrug::lmao:, en jawel, die zijn er wel degelijk, ook al ga ik ze hier niet voor jou allemaal opsommen. In de link zie je al enkele voorbeelden van wie (of wat) er gecancelled worden. Vooruit, dan geef ik je nog de Twitter account van Jordan Peterson, een lerse leraar die in de gevangenis is gegooid omdat ie weigerde mee te gaan in het verhaal, Journalist Chris Hedges, Kara Dansky, een feminist, nieuws sites gedemonetizeerd, Gina Carano; de rest mag je zelf uitvogelen als je het echt zo graag wil weten, maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat niet gaat doen, of dat je al paraat staat om al de voorbeelden te diskwalificeren. Kortom, sorry, maar ik vond de post die je citeerde al lang genoeg eigenlijk. Je kunt beargumenteren dat ik links geef naar hun kanelen en verhalen en ze dus niet gecancelled, zijn, maar ze zijn wel verbannen uit de mainstream, en als je die artikelen wil vinden moet je er specifiek naar op zoek gaan, of van de personen af weten. En wokemob? Iedereen die de woke-propaganda nablaat en erin meegaat, bijvoorbeeld op social media. Zo, maak jij nu even concreet wie die oude boze blanke mannen allemaal specifiek zijn? ;)
 
woke is en term uit de jaren 30 van de 20e eeuw die gekaapt wordt door boomers voor wie de wereld te snel gaat. Boomers zoals Wierd Duk die tekeer gaat tegen cancelcultuur maar als De Speld een grap maakt aangaande hem, direct oproept tot het cancelen van De Speld.
UIteraard. Conservatieve klagende mensen mogen natuurlijk wel cancellen, want het werkt een kant op volgens die groep.
Nou echt niet dus..
 
Maak m eens concreet wie is gecanceld en wie vallen er onder de wokemob.
Gina Carano speelde in The Mandelorian, maar na wat Tweets die uit context werden gerukt en de daaropvolgende verontwaardiging werd ze ontslagen. Nick Searcy speelde in een aantal televisie series (o.a. Justified) en films, maar nadat het bekend werd dat hij een conservatieve mening heeft, krijgt hij hoogstens nog kleinere rollen.

Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die iets controversiële dingen (meestal conservatieve opinies, maar niet altijd) zeiden en vervolgens de meute over zich heen kregen. J.K. Rowling, Dave Chappelle, enz., elke celeb die iets verkeerd zegt, moet stilgezwegen worden.

De woke meute zit voornamelijk achter een computerscherm, speurend op Twitter voornamelijk om te zien wie wat zegt dat “niet door de beugel kan.”

Zeg of schrijf dus niets verkeerds over homo’s, lesbiennes, trans dit of dat, of climate change, zeg eigenlijk niets over alle heilige linkse koeien.

Als gevolg hiervan zeggen de meeste mensen dus niks wat als controversieels kan worden uitgelegd. Het is het extreme van politieke correctheid dat inbreuk maakt op de vrijheid van meningsuiting.
 
De woke meute zit voornamelijk achter een computerscherm, speurend op Twitter voornamelijk om te zien wie wat zegt dat “niet door de beugel kan.”
Goh. Dat idee heb ik.bij rechts conservatieve lieden die na bijvoorbeeld een gay pride nieuwsberichten afstruinen om hun gal te spuwen. Totaal niet accepteren dat er andere uitingen en meningen zijn en het liefst (desnoods met bedreigingen) vooral hun mening willen doordrammen. Niet kunnen of willen accepteren dat de maatschappij niet alleen van hun is. Waarom moeten zogenaamde woke mensen zich aanpassen aan die groep? En waarom is die groep niet in staat te accepteren dat de maatschappij is veranderd t.o.v. 30 a 40 jaar geleden? Het proberen ligt niet bij de progressieve woke groep. Dat is mij ondertussen wel duidelijk geworden.
 
Goh. Dat idee heb ik.bij rechts conservatieve lieden die na bijvoorbeeld een gay pride nieuwsberichten afstruinen om hun gal te spuwen. Totaal niet accepteren dat er andere uitingen en meningen zijn en het liefst (desnoods met bedreigingen) vooral hun mening willen doordrammen. Niet kunnen of willen accepteren dat de maatschappij niet alleen van hun is. Waarom moeten zogenaamde woke mensen zich aanpassen aan die groep? En waarom is die groep niet in staat te accepteren dat de maatschappij is veranderd t.o.v. 30 a 40 jaar geleden? Het proberen ligt niet bij de progressieve woke groep. Dat is mij ondertussen wel duidelijk geworden.
En toch zijn er elk jaar weer gay pride parades, en zijn dus niet gecanceld. Overigens hebben de meeste conservatieven geen problemen met gay pride, maar als er mensen met voorbind dildo’s door de straat lopen of zo, hoeft dat van mij ook weer niet.

Maar jij geeft precies hypocrisie aan door te zeggen waarom wou ook mensen zich aan zouden moeten passen. Diezelfde woke mensen eisen dat alle andere mensen zich aan hun aanpassen en aan hun regeltjes houden. Woke is helemaal tolerant totdat iemand iets zegt waar ze het niet mee eens zijn, dan moeten ze de mond gesnoerd krijgen.
 
Laatst bewerkt:
En toch zijn er elk jaar weer gay pride parades, en zijn dus niet gecanceld. Overigens hebben de meeste conservatieven geen problemen met gay pride, maar als er mensen met voorbind dildo’s door de straat lopen of zo, hoeft dat van mij ook weer niet.

Maar jij geeft precies hypocrisie aan door te zeggen waarom wou ook mensen zich aan zouden moeten passen. Diezelfde woke mensen eisen dat alle andere mensen zich aan hun aanpassen en aan hun regeltjes houden. Woke is helemaal tolerant totdat iemand iets zegt waar ze het niet mee eens zijn, dan moeten ze de mond gesnoerd krijgen.
Juist andersom. Het is de conservatieve tak die blijkbaar voor anderen bepaald hoe ze moeten leven of zelfs denken en het liefste de boel cancellen. Daarbij wordt een slachtofferrol aangenomen. 'We mogen niks meer zeggen'. Alsof nuance opzoeken hetzelfde is als niks meer mogen zeggen. M.i. zet deze groep met deze modus operandi zichzelf buiten spel. Het wordt op die manier een self furfilling prophecy. Waar de progressieve groep conservatief rechts niet serieus meet neemt en rechts dus maar harder gaat schreeuwen onder het excuus dat ze niet worden gehoord. Overigens is vrijheid van meningsuiting waar die groep zich als het ze uitkomt op beroept niet absoluut, maar dat wordt vaak niet echt begrepen..
 
Juist andersom. Het is de conservatieve tak die blijkbaar voor anderen bepaald hoe ze moeten leven of zelfs denken en het liefste de boel cancellen. Daarbij wordt een slachtofferrol aangenomen. 'We mogen niks meer zeggen'. Alsof nuance opzoeken hetzelfde is als niks meer mogen zeggen. M.i. zet deze groep met deze modus operandi zichzelf buiten spel. Het wordt op die manier een self furfilling prophecy. Waar de progressieve groep conservatief rechts niet serieus meet neemt en rechts dus maar harder gaat schreeuwen onder het excuus dat ze niet worden gehoord. Overigens is vrijheid van meningsuiting waar die groep zich als het ze uitkomt op beroept niet absoluut, maar dat wordt vaak niet echt begrepen..

Als ik het met je eens zou zijn, hebben we allebei geen gelijk.
 
Als ik het met je eens zou zijn, hebben we allebei geen gelijk.
Mijn mening is ook gevormd met een singer songwriter met wie ik samenwerk. Ze is lesbisch en ik kan helaas meepraten over de reacties die ze krijgt als een iets te hetero-hormonale man ontdekt dat zn versierseltje lesbisch blijkt te zijn. Ik snap wel waarom wokies zo denken. Zou ik ook doen namelijk. Echt begripvol zijn die conservatieve alfa mannetjes namelijk niet als het eigen ego wordt gekrenkt als de voorkeur van een dame iets anders is..
 
Is het niet gewoon zo dat er tegenwoordig heel veel mensen op aarde zijn voor wie alleen hun eigen mening telt? Of dit nu links of rechts is? En snel verontwaardigd is, als mensen een andere mening hebben.

Precies dit, mensen kunnen tegenwoordig niet meer accepteren dat niet iedereen dezelfde mening heeft en vinden het dan ook nog eens nodig om daarop te ageren ipv mensen in hun waarde te laten.
Neemt overigens niet weg dat je op een normale respectvolle manier met elkaar in discussie moet kunnen gaan maar voor velen lijkt dit teveel gevraagd.

Zie je overigens recent ook in lichte mate terug hier op het forum maar dat is dan mijn mening.
 
Precies dit, mensen kunnen tegenwoordig niet meer accepteren dat niet iedereen dezelfde mening heeft en vinden het dan ook nog eens nodig om daarop te ageren ipv mensen in hun waarde te laten.
Neemt overigens niet weg dat je op een normale respectvolle manier met elkaar in discussie moet kunnen gaan maar voor velen lijkt dit teveel gevraagd.

Zie je overigens recent ook in lichte mate terug hier op het forum maar dat is dan mijn mening.

Ik merk wel een verschil hier met vroegah, laten we zeggen zo'n 17 jaar geleden.

..

Godsamme.
 
Mooiste PSV forum moment blijft toen een bepaalde ex admin nieuwe graphics online gooide voor de forum look. Laten we zeggen dat ie iets minder goed in Photoshop was dan Bacchus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan