Films & TV

Fuck it, ooit begonnen met mee kijken door de misses maar queer eye is gewoon heerlijke feel good tv, en t nieuwe seizoen (duurde wat langer door de pandemie) is ook weer mooi om te zien. Beetje out of de box voor n voetbalforum wellicht, maar geef f n kans. Mooie mensen.
Mevrouw Bacchus keek (kijkt?) dat programma ook.
Ik vond het prima te doen, tot die kapster zich ergens mee kwam bemoeien.
Ik vind het prima als je homo bent, of bi, of trans. Maar gedraag je niet als een meisje van 12 als je geen meisje van 12 bent.

Dus nu ga ik iets anders doen als die kwijlebal weer op tv is.
 
Mevrouw Bacchus keek (kijkt?) dat programma ook.
Ik vond het prima te doen, tot die kapster zich ergens mee kwam bemoeien.
Ik vind het prima als je homo bent, of bi, of trans. Maar gedraag je niet als een meisje van 12 als je geen meisje van 12 bent.

Dus nu ga ik iets anders doen als die kwijlebal weer op tv is.
Haha, herkenbaar. Die kostte mij ook het meeste moeite om aan te wennen.
 
Immoral compass met Bill Burr
Korte sketches met commentaar/ inleiding van Bill Burr. Ik kon er wel om lachen.

 
Dexter seizoen 9 gekeken, beviel eigenlijk prima (enkele slordigheden/egernissen qua sporen uitwissen/achterlaten daargelaten, maar dat had ik in de voorgaande seizoenen ook al), zeker na het slechte einde van seizoen 8. Hopelijk krijgt de serie alsnog het einde waar ik altijd op gehoopt heb. Retro Willems heb jij hem ook al gezien?

Ik moet er nog aan beginnen. Moet zeggen na matige laatste seizoen(en) dat ik er niet per se reikhalzend naar uit keek, maar ik laat me graag verrassen.

Ben nu bezig met Gomorra. Al jaren geleden twee keer snel gestrand na 1 of 2 afleveringen maar serie lijkt nu echt te klikken. Ben bij seizoen 3 nu. Fijn dat recent nog laatste seizoen is uitgebracht. Dan kan ik de rit afmaken.

Sowieso fijn dat na lange droogte weer aardig wat nieuwe content bij is gekomen: Undercover, Mocro Mafia, Ozark, The Sinner...Als het goed is duurt het ook niet lang voordat Peaky Blinders met een nieuw seizoen komt. Kortom: genoeg series om deze donkere, grauwe dagen door te komen.
 
Ik moet er nog aan beginnen. Moet zeggen na matige laatste seizoen(en) dat ik er niet per se reikhalzend naar uit keek, maar ik laat me graag verrassen.

Ben nu bezig met Gomorra. Al jaren geleden twee keer snel gestrand na 1 of 2 afleveringen maar serie lijkt nu echt te klikken. Ben bij seizoen 3 nu. Fijn dat recent nog laatste seizoen is uitgebracht. Dan kan ik de rit afmaken.

Sowieso fijn dat na lange droogte weer aardig wat nieuwe content bij is gekomen: Undercover, Mocro Mafia, Ozark, The Sinner...Als het goed is duurt het ook niet lang voordat Peaky Blinders met een nieuw seizoen komt. Kortom: genoeg series om deze donkere, grauwe dagen door te komen.
Vergeet bij Gomorra na S3 niet even de film van L'Immortale te kijken. Zoals getipt door Bacchus Die komt namelijk volgordelijk voor S4.

Mocro Mafia is geen Netflix toch?

Ozark net uitgekeken. Dat is nog niet afgelopen, dus daar zal ook nog wel een seizoen volgen.
 
Vergeet bij Gomorra na S3 niet even de film van L'Immortale te kijken. Zoals getipt door Bacchus Die komt namelijk volgordelijk voor S4.

Mocro Mafia is geen Netflix toch?

Ozark net uitgekeken. Dat is nog niet afgelopen, dus daar zal ook nog wel een seizoen volgen.

Thanks voor de tip. Zei mijn broer ook al, maar was ik alweer vergeten. Hoop dat ik het niet vergeet.

Mocro Mafia staat op videoland. Sluit altijd een maandabonnement af bij een nieuw seizoen. Niet slecht voor een nederlandstalige productie, net als Undercover. Ik wacht wel tot alle afleveringen erop staan.

Benieuwd naar Ozark. Stiekem echt een goede serie
 
Ik moet er nog aan beginnen. Moet zeggen na matige laatste seizoen(en) dat ik er niet per se reikhalzend naar uit keek, maar ik laat me graag verrassen.
Nou, ik heb het nu helemaal gezien en ben nog steeds niet helemaal tevreden over het nieuwe einde, maar het is wel een stuk beter te verteren dan het open einde van seizoen 8. Voor degenen die het al gezien hebben, andere punten van kritiek zijn:
dat zijn Dark Passenger oorspronkelijk helemaal geen moraal kompas was voor Dexter, en dat in dit seizoen irritant genoeg ineens wel is geworden. Dit sluit niet aan bij het karakter. Ook vond ik het jammer dat nauwelijks gebruikt werd gemaakt van Angel Batista no relation, en dat hij die politieagent doodt als hij in de cel zit
Het einde van de oorspronkelijke boekenserie was overigens dat Dexter "vermoedelijk" dood ging door een explosie op zijn boot. Ik zeg vermoedelijk, want het verhaal houdt daar gewoon op.

Klopt dat de laatste seizoenen vrij matig waren, maar toch blijft er iets verslavends aan de serie, zelfs dit nieuwe seizoen wist dat ondanks de compleet andere setting weer teweeg te brengen.

Mijn gewenste einde was overigens dat die geniale seriemoordenaaropspoorder Frank Lundy (gespeeld door Keith Carradine) niet dood ging maar op het spoor zou komen van Dexter, en dat Dexter dan uiteindelijk gepakt zou worden, waarna het natuurlijk volop in de media terecht zou komen, zijn politiecollega's zouden er mee geconfronteerd worden; hij wordt vervolgens berecht en wanneer het nieuws naar buiten komt van wie hij allemaal om het leven heeft gebracht roept dit discussie op onder het publiek, met voor- en tegenstanders van zijn daden. De laatste episode zou dan eindigen met nieuws-achtige clips van reporters die mensen uit het publiek vragen wat ze ervan vinden, nabestaanden van de moordenaars die Dexter om het leven gebracht heeft die aan het woord komen, en opgenomen politie-interviews/PTSD counceling opnames met collega's van Dexter die dan hun verhaal doen. Dat zou mijn ideale einde zijn, geeft m.i. de gewenste closure van de serie, vooral dat er ook aandacht is voor de nasleep van het verhaal Dexter inclusief alle side-characters, wat je na zoveel seizoenen best er aan vast mag plakken i.p.v. het abrupt te eindigen o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
Benieuwd naar Ozark. Stiekem echt een goede serie

Niet alleen stiekem trouwens. Gewoon echt goed met fantastisch acteerwerk van vooral Julia Garner

ozark-star-julia-garner-is-planning-her-next-con-new-trailer-inventing-anna.jpg
 
Dat vond ik knap spannend. Helemaal naar Deventer voor een ongewisse toekomst als potentieel kanonnenvoer.
Ik kan mij alleen herinneren dat ik in mijn onderbroek zat te wachten op de medische keuring tussen een paar leeftijdsgenoten met gigantische matten en enorme Feyenoord tattoo's op hun bovenlijf. Ik was vooral blij dat er een paar beroepsmilitairen bij waren om mijn veiligheid te garanderen.
 
Ik kan mij alleen herinneren dat ik in mijn onderbroek zat te wachten op de medische keuring tussen een paar leeftijdsgenoten met gigantische matten en enorme Feyenoord tattoo's op hun bovenlijf. Ik was vooral blij dat er een paar beroepsmilitairen bij waren om mijn veiligheid te garanderen.
Met zo'n PSV-tramp stamp loop je dan wel een risicootje ja.

Maar films! Mooi dat we weer naar de bios mogen! Mijn wederhelft hoop alsnog Dune mee te pakken in de bioscoop. Volgens haar broer heeft het toegevoegde waarde als je hem met goed geluid ziet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan