Films & TV

Ach, je moet niet te diep nadenken over dingen. The walking dead is inderdaad een veredelde soap serie. Voetbal is een groep jochies die achter een bal aanrennen en waar duizenden mensen om lopen te schreeuwen en er dagenlang over discussiëre, al dan niet op het internet. Als je erover nadenk is het belachelijk. Niet doen dus.

En als je het niks lijkt ga je niet kijken. Zoals ik vanaf seizoen 3 Casa de Papel niet ga kijken. Komt te geforceerd over, zoals prison break seizoen dezelfde serie maar nu komt er iemand vast te zitten in het buitenland
 
Haha, dat beschrijf je wel treffend.

En strikt genomen is het ook zo, maar het hangt ervan af hoe je naar zo'n serie kijkt. Een goede serie heeft de gave om los van de rode draad van het verhaal de kijker mee te nemen in alle zaken eromheen, zoals het ontwikkelen van een sympathie/verbondenheid van de kijker met bepaalde personages, of een fascinatie rondom de verschillende relaties tussen die personages. Soms gaat het niet eens meer om de rode draad zelf, bedoel ik ermee te zeggen.

Overigens zou ik je Black Mirror dan wel aanraden. Het zijn en losse, op zichzelf staande afleveringen én in elke aflevering zit een relevante, actuele boodschap én het is imo bijzonder goed gespeeld allemaal. Hoewel ook dat een genre is waar je van moet houden, want het is veelal dystopisch en vaak bedoeld om de kijker te wijzen op de gevaren van de toekomst, technologie, of ons te wijzen op hoe absurd bepaalde zaken eigenlijk zijn die we zelf als normaal zijn gaan beschouwen. Dat is althans mijn interpretatie.
Daar ben ik aan begonnen.... Kort verhaal. Als ik het je goed herinner heb ik één aflevering gekeken en vond ik twee zo kut dat ik ben afgehaakt :drool:
 
Wat vind men hier van the Queen's gambit?

Ik heb het aangezet gisteravond en vind het een leuke seire. Leuke set up, interessante personages.

5fc13cb050e71a0011557b37.png
 
Wat vind men hier van the Queen's gambit?

Ik heb het aangezet gisteravond en vind het een leuke seire. Leuke set up, interessante personages.
Ik deel de mening van de grootmeester die ze hierover hebben geïnterviewd... Ik heb hem niet gezien. (serieus, een van de beste schakers ter wereld is geïnterviewd over deze serie, de journalist had het interview hiervoor aangevraagd om te kijken hoe serieus we het schaken in de serie moeten nemen, of het interessant is vanuit de positie van schakers en zijn antwoord was: "Ik heb de serie niet gezien. Ik hou niet van tv kijken.")
 
Ik deel de mening van de grootmeester die ze hierover hebben geïnterviewd.

Het schaakbord is een gebruiksvoorwerp on het verhaal te vertellen. Ik kijk de serie niet vanwege het schaakspel, als ik dat wil zien kijk ik wel naar een wedstrijd van de grootmeesters of sla ik de boeken van Euwe open.
 
Kijken hier mensen naar Splinter? Veel bijzondere mensen komen daar.

Eigenlijk zou iedereen dit moeten kijken. Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, maar het is goed om je blik te verbreden. Ook mensen die anders zijn dan jij, mogen er zijn? Lastig uitleggen. Ik merk dat het voor mijn wereldbeeld wel behulpzaam is.
 
Kijken hier mensen naar Splinter? Veel bijzondere mensen komen daar.

Eigenlijk zou iedereen dit moeten kijken. Ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, maar het is goed om je blik te verbreden. Ook mensen die anders zijn dan jij, mogen er zijn? Lastig uitleggen. Ik merk dat het voor mijn wereldbeeld wel behulpzaam is.
Ik heb alleen de eerste aflevering gezien en die vond ik wat 'saai'. Een beetje graham norton gevoel maar eigenlijk niet heel verrassend. Maar ik ga het dan nog een keer een kans geven!
 
Ik heb alleen de eerste aflevering gezien en die vond ik wat 'saai'. Een beetje graham norton gevoel maar eigenlijk niet heel verrassend. Maar ik ga het dan nog een keer een kans geven!
Het is meer een eyeopener over hoe andere mensen zijn. Het zeldzamere soort. Wat is er voorbij gekomen? Een non-binair persoon, een dragqueen, een mode-ontwerpster, een zangeres (Lakhsmi), een kickboxer, een gewichthefster die eerder verlamd was.
 
Wij hebben Dark inmiddels uitgekeken. Leuk, maar wel wat langdradig en te ingewikkeld gemaakt.

Vandaag aflevering 1 van een andere Duitse serie begonnen: Tribes of Europa. Lijkt leuk.
 
Hoe goed die fluit....wat? Wat kan die fluit? Wat doet die fluit voor iets bijzonders? Is het een toverfluit?

Maak je zin eens af! Ik houd het niet meer van de spanning!:fear:

Bas is in het geheim de rattenvanger van Hamelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan