Films & TV

Klaar met the Queens Gambit: was tof en wat mij betreft een mooie serie!

Ben gisteren met Sense8 begonnen, verwacht er veel van. Iemand die al gezien?
 
Het voelt af en toe wel als pure noodzaak om een boekje bij te houden wie nou wie is en wat de connecties zijn. :ROFL:

Moet wel zeggen dat ik één grote onthulling al vanaf de tweede aflevering riep. Maar voelde goed om gelijk te krijgen.


Deze website kan daar bij helpen, kun je zonder spoilers per aflevering wat extra informatie zien om alles wat duidelijker te krijgen.
 
Ik zou er veel voor over hebben om die hele serie opnieuw te kijken zonder er iets over te weten. Het verhaal is zo bizar, veel WTF momenten, een tikkeltje complex zo nu en dan maar steekt zo geweldig in elkaar.
Aha, klinkt goed. Moet een nieuwe serie met mevrouw Mikasa beginnen. We keken midnatsson (of zoiets). Leuke Zweeds/Franse politieserie van 1 seizoen.
 
Aha, klinkt goed. Moet een nieuwe serie met mevrouw Mikasa beginnen. We keken midnatsson (of zoiets). Leuke Zweeds/Franse politieserie van 1 seizoen.

Ik denk dat je geen spijt krijgt. Ik nader einde seizoen 1, we hebben iedere avond een paar afleveringen gekeken.
 
We zijn begonnen met Dark. Alle drie seizoenen staan al op Netflix. Leuke serie, soort van Duitse Stranger Things maar net wat ingewikkelder en donkerder.

Op een gegeven moment wordt het wel heel ingewikkeld (voor deze simpele geest in ieder geval). Met veel plezier gekeken!
 
We zijn begonnen met Dark. Alle drie seizoenen staan al op Netflix. Leuke serie, soort van Duitse Stranger Things maar net wat ingewikkelder en donkerder.
Ik vind hem totaal niet vergelijkbaar met Stranger Things eerlijk gezegd, ja behalve dan dat er een stukje 80's in zit. Maar wel goeie serie verder, net als Stranger Things.
 
Ik vind hem totaal niet vergelijkbaar met Stranger Things eerlijk gezegd, ja behalve dan dat er een stukje 80's in zit. Maar wel goeie serie verder, net als Stranger Things.

Het sfeertje van de serie, de synth klanken en de jaren 80 elementen, doet me eraan denken. Verder is het qua verhaal uiteraard niet ermee te vergelijken. Vergeef me de generaliserende duiding.
 
Ik denk dat je geen spijt krijgt. Ik nader einde seizoen 1, we hebben iedere avond een paar afleveringen gekeken.
Vrouwlief was blijkbaar al eens begonnen aan Dark. Vond het te traag en niet leuk. Misschien dat ik hem zelf nog wel ga kijken. Eerst El Dragon met de sexy Mexicaanse dames afkijken. ;)
 
Vrouwlief was blijkbaar al eens begonnen aan Dark. Vond het te traag en niet leuk. Misschien dat ik hem zelf nog wel ga kijken. Eerst El Dragon met de sexy Mexicaanse dames afkijken. ;)

Ik moet zeggen dat ik nu ook af en toe wel eens denk, kom maar op. Gas erop. Blijft een goeie serie, maar mag wel wat sneller.
 
Op jullie aanraden met Dark begonnen. Zelfs samen met mevr. Mikasa. Ze had pas 1 aflevering gezien en wilde het wel een nieuwe kans geven. Ze vindt het nog steeds traag, maar inmiddels zijn we ergens halverwege seizoen 2 of zo. Ik vind het wel een leuke serie. Goed bedacht met al die tijdloops.
 
Op jullie aanraden met Dark begonnen. Zelfs samen met mevr. Mikasa. Ze had pas 1 aflevering gezien en wilde het wel een nieuwe kans geven. Ze vindt het nog steeds traag, maar inmiddels zijn we ergens halverwege seizoen 2 of zo. Ik vind het wel een leuke serie. Goed bedacht met al die tijdloops.

Je bent nu verder dan ons, wij moeten komend weekend weer even bij gaan kijken.
 
Wij zijn bijna aan het einde van The Bridge: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Bridge_(2011_TV_series) erg goed en het wordt steeds interessanter. Ben met name onder de indruk van de karakters van de hoofdpersonen.

Edit: ook hier geen bullshit holywood filters en alleen maar mooie mensen, wat de serie meteen een stuk geloofwaardiger maakt.
Ja, die is ook goed.

Ik kan hier wel goed tegenaan kijken hoor ;)

The-Bridge_DVD-box_2D.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan