Films & TV

Vooral anders. Breaking Bad was magistraal, maar BCS is echt heerlijk. Eigenlijk een ander genre, meer komedie dan spanning.

Inderdaad, BCS is eigenlijk niet helemaal te vergelijk met BB, BB was meer actie en het was serieuzer. BCS is just weer wat komischer. Ik vind beide series geweldig, en BCS is ook zeker een aanrader voor degenen die nog niet hebben gekeken :D
 
Ja inderdaad, al ging Breaking bad na een x aantal seizoenen wel vervelen, vind ik dan.
In BCS zie je ook eens een andere kant van Saul, maar het elektriciteitsprobleempje van zijn broer is toch wel een ander uiterste :D
Ook weer tof dat Ermantraut er in zit.

Ja, dat laatste vind ik ook leuk!
 
https://www.youtube.com/watch?v=wCc2v7izk8w

Fuuuuuuuuuuck yeah! Hier heb ik me nog langer op verheugd dan PSV in de CL... Na de bijzonder slechte delen 2 en 3, heb ik het idee dat dit deel net zo geweldig gaat worden als 4, 5 en 6. De trailer is in ieder geval ehh... WOW!
 
https://www.youtube.com/watch?v=wCc2v7izk8w

Fuuuuuuuuuuck yeah! Hier heb ik me nog langer op verheugd dan PSV in de CL... Na de bijzonder slechte delen 2 en 3, heb ik het idee dat dit deel net zo geweldig gaat worden als 4, 5 en 6. De trailer is in ieder geval ehh... WOW!

Ik hoop dat Lucas een beetje op Imdb heeft gelezen wat zo klote was aan de delen 1,2 en 3. Als hij daar een beetje rekening mee houdt kon het wel eens heel vermakelijk worden.
 
Sleepy Hollow, aardige serie van Fox. Iemand enig idee wanneer seizoen 2 wordt uitgezonden op Nederlandse televisie?
 
Ik hoop dat Lucas een beetje op Imdb heeft gelezen wat zo klote was aan de delen 1,2 en 3. Als hij daar een beetje rekening mee houdt kon het wel eens heel vermakelijk worden.

Zolang er niet weer zo een gladde pisvent als die Hayden Christensen in speelt, en er minder blue-screens zijn, is hij al een heel eind. ;)
 
https://www.youtube.com/watch?v=wCc2v7izk8w

Fuuuuuuuuuuck yeah! Hier heb ik me nog langer op verheugd dan PSV in de CL... Na de bijzonder slechte delen 2 en 3, heb ik het idee dat dit deel net zo geweldig gaat worden als 4, 5 en 6. De trailer is in ieder geval ehh... WOW!
Ik heb Starwars nog nooit langer dan 10 minuten volgehouden. Ik kan je niet vertellen waar het over gaat..Anders dan 'sterren & oorlog'.
 
Wie weet wat die malloot zelf verdiend bij VI.
En dat mag dan wel, want het is geen publieke omroep :(


http://www.telegraaf.nl/prive/24006217/__Gijp_hekelt_salaris_Matthijs__.html

Zit net het stukje te bekijken en Gijp heeft helemaal 100% gelijk. Je mag Gijp best een lul vinden, maar hier heeft hij toch echt gelijk. Waarom zou een toparts zich wel aan de Balkenende norm moeten houden en de publieke omroep, betaald door jou en mij (ironie: nou net niet door jou en mij:D), niet? Of je zou moeten vinden dat de Balkenende norm onzin is en dat er best salarissen van 6 ton uit de publieke middelen betaald mogen worden?
 
Laatst bewerkt:
Ik betaal geen cent belasting in NL, heb dat jaren gedaan, en nu moet ik het hier betalen, dus inderdaad wat er met het publieke omroep geld gebeurd maakt me wat dat betreft niet uit.


Ik vind dat zo'n norm zou overal zou moeten bestaan, en Gijpie zit een beetje schijnheilig te doen, maar zelf ook veel te veel geld naar binnen te schuiven. Nederland is een erg sociaal land, maar de rijken weten zichzelf erg goed te belonen voor zo een sociaal land. Kijk naar alle bankdirecteuren, en andere zwaar overbetaalde lamlullen. Inderdaad een dokter mag goed verdienen, maar ik vind dat er niemand een 10 of 20x meer zou moeten verdienen als iemand anders. Zeker niet in bedrijven die ze niet zelf op hebben gebouwd, maar waar ze ook in loondienst werken...


Maar helaas zit de wereld zo in elkaar. Ik weet zelf ook niet wat ik zou doen als ik de mogelijkheid had om zoveel te verdienen.

Dat zeg ik dus. Het is bezopen dat een presentator 6 ton kan verdienen uit de publieke middelen. En dat is nog veel bezopener als je dat afzet tegen een dokter die wel aan de Balkenende norm moet voldoen. Wat ik zeg, en wat Gijp zei, en wat ik denk dat jij ook vind, is dat niemand meer dan de Balkenende norm zou moeten verdienen die uit publiek geld, belasting geld, betaald wordt. Wat het bedrijfsleven doet moet ze zelf weten, en als het mis gaat, gaan ze maar failliet.

Ik zou het wel weten als iemand zo gek is om mij 6 ton per jaar aan te bieden.
 
Dat zeg ik dus. Het is bezopen dat een presentator 6 ton kan verdienen uit de publieke middelen. En dat is nog veel bezopener als je dat afzet tegen een dokter die wel aan de Balkenende norm moet voldoen. Wat ik zeg, en wat Gijp zei, en wat ik denk dat jij ook vind, is dat niemand meer dan de Balkenende norm zou moeten verdienen die uit publiek geld, belasting geld, betaald wordt. Wat het bedrijfsleven doet moet ze zelf weten, en als het mis gaat, gaan ze maar failliet.

Ik zou het wel weten als iemand zo gek is om mij 6 ton per jaar aan te bieden.

Wat de kijk van de publieke omroep wellicht zal zijn is dat als ze hem niet een dergelijk bedrag zouden betalen, hij dus naar een commercieel station zou gaan waar hij veel meer zou verdienen. Die kloof zullen ze willen beperken. Niet dat dat het goedmaakt ofzo natuurlijk.
 
Wat de kijk van de publieke omroep wellicht zal zijn is dat als ze hem niet een dergelijk bedrag zouden betalen, hij dus naar een commercieel station zou gaan waar hij veel meer zou verdienen. Die kloof zullen ze willen beperken. Niet dat dat het goedmaakt ofzo natuurlijk.

Dus de functie van de publieke omroep is Matthijs arm te houden? ;)

"En dat allemaal van mijn centen!"

Alhoewel. :unsure:
 
Laat hem lekker gaan. Wat is het publiek belang om hem bij de publieke omroep te houden??

Oh eens hoor. Er zullen toch nog genoeg mensen bij de publieke omroep willen werken. Het is niet zo dat ze een hongerloontje zullen verdienen. Dan maar een springplank voor de commerciëlen.
Maar in het algemeen zal de publieke omroep toch meer opschuiven van entertainment naar informatieve programma's. Daarmee zullen dikbetaalde personen als Van Nieuwkerk neem ik aan ook verschuiven.
 
Dat zeg ik dus. Het is bezopen dat een presentator 6 ton kan verdienen uit de publieke middelen. En dat is nog veel bezopener als je dat afzet tegen een dokter die wel aan de Balkenende norm moet voldoen. Wat ik zeg, en wat Gijp zei, en wat ik denk dat jij ook vind, is dat niemand meer dan de Balkenende norm zou moeten verdienen die uit publiek geld, belasting geld, betaald wordt. Wat het bedrijfsleven doet moet ze zelf weten, en als het mis gaat, gaan ze maar failliet.

Ik zou het wel weten als iemand zo gek is om mij 6 ton per jaar aan te bieden.

6 ton is wat veel, maar laten we eerlijk zijn: de Balkenende norm voor serieuze bestuursfuncties is te laag. If you pay peanuts, you get monkeys. Wat je wilt als overheid is talenten aantrekken die top zijn. Singapore heeft dat begrepen: daar werken toptalenten in openbare functies voor een marktconform salaris (de minister-president verdient daar zo'n 700'000 euro per jaar. Niet zo veel als topmannen, maar wel een salaris waar ook mensen vanuit het bedrijfsleven op af komen. Dat geldt sdaar ook voor andere functies. het gevolg? Jonge studenten en ervaren businessmensen zijn geïnteresseerd in een publieke functie en zien het als een belangrijke stap in hun ontwikkeling. Singapore is naar vele maatstaven een van de meest succesvolle landen ter wereld.
Geld is niet alles, het draait ook vooral om aanzien. Dat is wat Singapore bereikt heeft. Aanzien als ambtenaar, aanzien als leraar (net als in Finland). Het werkt.
 
6 ton is wat veel, maar laten we eerlijk zijn: de Balkenende norm voor serieuze bestuursfuncties is te laag. If you pay peanuts, you get monkeys. Wat je wilt als overheid is talenten aantrekken die top zijn. Singapore heeft dat begrepen: daar werken toptalenten in openbare functies voor een marktconform salaris (de minister-president verdient daar zo'n 700'000 euro per jaar. Niet zo veel als topmannen, maar wel een salaris waar ook mensen vanuit het bedrijfsleven op af komen. Dat geldt sdaar ook voor andere functies. het gevolg? Jonge studenten en ervaren businessmensen zijn geïnteresseerd in een publieke functie en zien het als een belangrijke stap in hun ontwikkeling. Singapore is naar vele maatstaven een van de meest succesvolle landen ter wereld.
Geld is niet alles, het draait ook vooral om aanzien. Dat is wat Singapore bereikt heeft. Aanzien als ambtenaar, aanzien als leraar (net als in Finland). Het werkt.

Ach, in het ziekenhuis van de destijds dikstbetaalde directeur (ruim 3 ton) vielen de nodige doden:

http://weblogs.nos.nl/binnenlandred...doden-bagatelliseren-nabestaanden-schofferen/

En als bonus ontving deze getalenteerde bestuurder een gouden handdruk van een ton of 2,5.

En we zullen het maar niet hebben over al die bankiers... Een (te) hoog salaris trekt ook lieden aan die het dus alleen maar om het salaris gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan