Films & TV

GOT is wel het spoor kwijt ja, wanneer een hoofdpersonage door een steen vermoord word dan weet je dat het doodbloed allemaal
 
Mijn vriendin dwingt me het Songfestival te kijken, en ik hoor overal dat 'Duncan Lawrence' - prachtige oer-Hollandse naam trouwens - waarschijnlijk gaat winnen. Nou, ik heb dat lied nou een keer voorbij horen komen en laat ik zeggen dat ik er niet veel meer zin in heb gekregen, wat een kutlied. Hoe lang duurt die onzin?
Och ik vind het wel een leuk nummer. Ligt meteen goed in het gehoor. Eerst maar eens de voorronden zien door te komen en dan maar eens kijken zaterdag. Ik ben eigenlijk niet zo van het Eurosongfestival waarin veelal vriendjespolitiek van belang is. Maar ja het ziet er naar uit dat er een Nederlands succesje aan zit te komen. Dan toch maar kijken.

Ik vind het Belgische verslag overigens geweldig om te luisteren.
 
Laatst bewerkt:
Och ik vind het wel een leuk nummer. Ligt meteen goed in het gehoor. Eerst maar eens de voorronden zien door te komen en dan maar eens kijken zaterdag. Ik ben eigenlijk niet zo van het Eurosongfestival waarin veelal vriendjespolitiek van belang is. Maar ja het ziet er naar uit dat er een Nederlands succesje aan zit te komen. Dan toch maar kijken.

Ik vind het Belgische verslag overigens geweldig om te luisteren.
Finale klaarblijkelijk. Bij de bookmakers 40% kans op winst, volgens BNR radio.

Verder geen mening, het nummer ook nog niet gehoord.
 
Finale klaarblijkelijk. Bij de bookmakers 40% kans op winst, volgens BNR radio.

Verder geen mening, het nummer ook nog niet gehoord.
Het nummer heb je wel gehoord, maar weet je niet dat Duncan dat is. ?
 
Finale klaarblijkelijk. Bij de bookmakers 40% kans op winst, volgens BNR radio.

Verder geen mening, het nummer ook nog niet gehoord.
Als je het nummer nog niet hebt gehoord dan zal een bewuste keuze zijn. Dit is het optreden van gisteren voor het geval dat je toch...
 
Wie van oorlog/actie/WWII en gewoon 300% entertainment wilt, kijk snel T-34. Vanaf minuut 2 tot het einde volop actie en beetje USSR propaganda, maar gewoon super leuk en boeiend gemaakt :D

 
Hij doet het maar ff.. na 44 jaar.. we have a winner:

Voor de clipliefbehhers:

Voor diegene die de finale willen proeven: https://www.gids.tv/video/67414/ter...ptreden-van-duncan-laurence-tijdens-de-finale

Of gebarentaal een strakke optie is:


Oh ja.. en voor wie Madonna heeft zien optreden. Ik vond het schokkend en triest om zo'n superster te zien afgaan:
60906002_2453287974689570_1797509333102100480_n.jpg
Ik was helaas niet de enige: https://www.ad.nl/dossier-songfesti...-kraakt-massaal-optreden-madonna-af~aa10d680/


Het was nog spannend met de vakjury. Duncan stond 3de op 8 punten achterstand op Noord Macedonie. Toen kwamen de publieke stemmen...
Voor wie het moment zien:


Het eindresultaat.
60350363_2243812522346503_1243256525246431232_n.jpg

Zijn optreden na het winnen:
 
Laatst bewerkt:
Congrats Duncan(Y)..knap gedaan..maar wat me vooral intrigeert. Hoe weet de goeie man nu welk soort liedje zo goed/ver zou scoren? Van meet af aan werden ze getipt door de bookmakers wat vaak niet waar hoeft te zijn. Ok bij de top 5 is aannemelijker.
Liedje Arcade heeft/had iets waar anderen naar kunnen fluiten. Iets bijzonders? Ja kennelijk. Zweden sprak me meer aan ook bij de top. Bijna logischer, ik hou het op een meer westerse smaak
Blijft dus een vraagteken(s) voor me. Snap er dus geen ene h:unsure:l van!
 
Congrats Duncan(Y)..knap gedaan..maar wat me vooral intrigeert. Hoe weet de goeie man nu welk soort liedje zo goed/ver zou scoren? Van meet af aan werden ze getipt door de bookmakers wat vaak niet waar hoeft te zijn. Ok bij de top 5 is aannemelijker.
Liedje Arcade heeft/had iets waar anderen naar kunnen fluiten. Iets bijzonders? Ja kennelijk. Zweden sprak me meer aan ook bij de top. Bijna logischer, ik hou het op een meer westerse smaak
Blijft dus een vraagteken(s) voor me. Snap er dus geen ene h:unsure:l van!
Ach, sommige landen stemmen altijd op elkaar. Een doorgestoken kaart.
 
Ach, sommige landen stemmen altijd op elkaar. Een doorgestoken kaart.
Niet altijd. Maar de 12 punten van Griekenland aan Cyprus was weer traditioneel aanwezig.

Maar ik kwam binnenvallen met 153 punten voor Nederland en een vijfde of zesde plek, en dacht; dat waren weer overdreven positieve gedachten van Nederland dus. Net zoiets als dat men dacht dat Sieneke met een draaiorgel wel aan zou slaan.
Het kwam toch neer op publieksstemmen, die af en toe erg afweken van de jury. Behalve bij de Britten, dat was een moddervette Brexit. Dat zo’n liedje, inclusief bescheiden podiumact kon winnen vind ik toch wel verrassend. Ik ga het niet platdraaien ( :grin: ) maar respect voor de insteek en de prestatie.
 
https://www.nu.nl/film/5894715/ruim...me-of-thrones-aan-laten-passen.amp?redirect=1

Tja, ach, het einde is altijd moeilijk. Geloof dat Lost toendertijd ook tegenviel.

De meeste eindes vallen vies tegen inderdaad. Dat is nog een reden waarom Breaking Bad zo hoog aangeslagen wordt denk ik; ik had echt niet verwacht dat ze daar heen zouden durven gaan bij een serie uit Amerika, waar familie-values op nummer 1 staan, maar het was geweldig.

Dexter is weer een serie die ook echt een enorm baggereinde had. Natuurlijk heeft het ermee te maken dat je zelf zo je ideeën ontwikkelt over hoe je favo serie het beste zou kunnen eindigen, en als dat dan niet gebeurt valt het tegen, maar het einde van Dexter was zelfs als je die overweging wegneemt echt vreselijk slecht.
De serie Spartacus, losjes gebaseerd op de historische figuur, was ook een van de zeldzame series die een sterk einde kende.
 
https://www.ad.nl/utrecht/vvd-stad-utrecht-moet-gooi-doen-naar-organisatie-songfestival~a1d7a421/

Gevalletje van je land niet kennen. De VVDer beweert dat Utrecht op max 1.5 u reisafstand ligt voor Nederland. Denk dat je zelf met een 2u cirkel niet het hele land kan bereiken.

Lees ook al dat t kabinet er geen geld in wil steken dat de kosten best aardig zijn... Zal mij benieuwen of en hoe we gaan hosten komend jaar.

Alles wat buiten die 1,5 uur valt boeit de VVD niet...
Overigens denk ik dat zo’n evenement best wat oplevert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan