Films & TV

Ik heb dit weekend 'The Punisher' gebinged. Nieuwe Marvel-serie op Netflix. Veel gore, toffe cast, kick ass serie. (Y)
 
Na het afkijken van Limitless (grappige serie, vervolg op de film) was ik zaterdag begonnen met Salvation op Netflix. Wat een heerlijke serie. Sci-fi, einde van de wereld nabij, coole acteurs, hinderlijke wijven om je aan te ergeren, spannende verhaallijn, veel cliffhangers en mysterie en mooie graphics. Lekker Amerikaans (niet moeilijk, halve aandacht is prima, Rusland en China zijn slecht), dus heerlijk om te bingen.
 
Ben bijna klaar met het eerste seizoen van Mindhunter en het bevalt me heel erg. Gaat over het psychologische onderzoek naar zware criminelen in de jaren '70. David Fincher heeft enkele afleveringen geregisseerd, zoals hij dat ook deed bij House of Cards. Serie staat op Netflix.

Ik heb Mindhunter ook gekeken en hoewel ik ook bij die serie de eerste aflevering erg taai vond (Netflix eigen?), heb ik de rest van de serie gewoon gebinged. Laatste aflevering geeft weer voldoende gedachtenvoer voor seizoen twee.

Suburra doet het niet helemaal voor mij. Ik kan me er steeds niet toe zetten om de laatste drie afleveringen nog te kijken.

Ik heb in de tussentijd ook Luther gekeken. Leuke serie met Stringer Bell uit seizoen één van The Wire als rechercheur in London.
Ik ben inmiddels ook begonnen aan River (ook Brits) en daarna staat The Sinner op het program.
 
Na het afkijken van Limitless (grappige serie, vervolg op de film) was ik zaterdag begonnen met Salvation op Netflix. Wat een heerlijke serie. Sci-fi, einde van de wereld nabij, coole acteurs, hinderlijke wijven om je aan te ergeren, spannende verhaallijn, veel cliffhangers en mysterie en mooie graphics. Lekker Amerikaans (niet moeilijk, halve aandacht is prima, Rusland en China zijn slecht), dus heerlijk om te bingen.

De Amerikanen zijn slecht in deze serie. Of beter gezegd, typisch Amerikaans. Ze weten alles beter, denken dat ze 'de goeden' zijn en wijzen doorlopend met het vingertje naar de Russen, terwijl ze zelf werkelijk alles doorlopend dwarsbomen vanuit hun ivoren toren.
 
De Amerikanen zijn slecht in deze serie. Of beter gezegd, typisch Amerikaans. Ze weten alles beter, denken dat ze 'de goeden' zijn en wijzen doorlopend met het vingertje naar de Russen, terwijl ze zelf werkelijk alles doorlopend dwarsbomen vanuit hun ivoren toren.

Aha, een documentaire, zeg maar. ;)
 
Ik kijk momenteel "La casa del papel". Een geweldige Spaanse serie over een groep, die onder leiding van "de professor" een Spaanse Munt gaan overvallen. Met mooie psychologische spelletjes tussen politie en berovers. Een aanrader wat mij betreft.
 
Ik kijk momenteel "La casa del papel". Een geweldige Spaanse serie over een groep, die onder leiding van "de professor" een Spaanse Munt gaan overvallen. Met mooie psychologische spelletjes tussen politie en berovers. Een aanrader wat mij betreft.

Oei, gisteren keek ik blijkbaar de laatste aflevering. Een heerlijke cliffhanger. :( Als ik het zojuist goed begrijp, lijkt het erop dat S2 in april komt. Gelukkig maar.
 
En nu "Manhunt: unabomber" gekeken. Ik vond het wel interessant en mooi inzicht in zowel agent als misdadiger.
 
En nu "Manhunt: unabomber" gekeken. Ik vond het wel interessant en mooi inzicht in zowel agent als misdadiger.

Die heb ik ook bijna helemaal gezien inmiddels. Aardige serie, maar ik merk dat ik steeds langere tussenpozen tussen de afleveringen heb.
 
Laatst Fargo seizoen 3 gekeken, maar na 2 erg goede seizoenen viel deze me behoorlijk tegen. Ook het idee van de producenten om met grote regelmaat het walgelijk gore gebit en mond van een van de protagonisten vol ingezoomd, al dan niet etend of frommelend met een metalen tandenstoker, in beeld te brengen viel verkeerd bij me, zeker wanneer ik zelf aan het eten was en droeg zeker bij aan mijn afkeur van dat seizoen. Waar de voorgaande 2 seizoenen een mooi 'sluitend' einde hadden, liet deze teveel open.

Inmiddels de eerste 2 afleveringen van de nieuwe Netflix serie Altered Carbon erop zitten, en die bevalt me wel. Een sci-fi serie met een cyberpunk setting in de stijl van Blade Runner. Visueel gezien doet het niet onder voor een big-budget Hollywood productie. Voorlopig wel een aanrader:

 
Laatst Fargo seizoen 3 gekeken, maar na 2 erg goede seizoenen viel deze me behoorlijk tegen. Ook het idee van de producenten om met grote regelmaat het walgelijk gore gebit en mond van een van de protagonisten vol ingezoomd, al dan niet etend of frommelend met een metalen tandenstoker, in beeld te brengen viel verkeerd bij me, zeker wanneer ik zelf aan het eten was en droeg zeker bij aan mijn afkeur van dat seizoen.

Voor mij ook de reden om het seizoen niet af te kijken. Ranzige zooi
 
In de categorie t.v: Zojuist meldde de NOS dat Mies Bouwman is overleden.
Mies was een mooi mens en nu mag ze voor de laatste keer zelf in De Hoofdrol.

Dag Mies, ik heb als jochie altijd graag naar je 'kneuterige' programma's gekeken.
 
In de categorie t.v: Zojuist meldde de NOS dat Mies Bouwman is overleden.
Mies was een mooi mens en nu mag ze voor de laatste keer zelf in De Hoofdrol.

Dag Mies, ik heb als jochie altijd graag naar je 'kneuterige' programma's gekeken.

"Dag lieve mensen"
"Licht uit, spot aan"


Ze is 88 jaar geworden. Een respectabele leeftijd. En nu is het licht ook echt uit. Een ster blijft branden. ;)
 
Wel een tv-grootheid, die Mies Bouwman. Toch wel een beetje voor mijn tijd, zo voelt het.

Ik doe trouwens mee aan hypes. Het moet niet gekker worden. Ik volg nu De Luizenmoeder en Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen. Allebei vermakelijk, niet fantastisch.
 
Die zaken gaan aan mij voorbij. Mijn vrouw en dochter kijken wel naar De Luizenmoeder en ik begrijp het het allemaal héél herkenbaar is.
 
Ik vond het echt een B-film. Helemaal niet mijn ding. Nou moet ik zeggen dat ik zelden nog horrorfilms kijk. Vroeger was het mijn favoriete genre, tegenwoordig is mijn fantasie te beperkt om mee te gaan in het verhaal.


The Butler (Forest Whitaker) was een geweldige film, vond ik.
Captain Philips (Tom Hanks) was ook prima te doen (ook waargebeurd)

Beide heel goed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan