Films & TV

Andor is een van mijn absolute favorieten inderdaad. Ik ben Star Wars gekkie, maar Andor vond ik juist goed omdat hier niet zo Star Wars-achtig was. Echt een geweldige serie met veel diepgang. 2e seizoen ook, zeker ook als spiegel van de moderne tijd.

Andor is een van mijn absolute favorieten inderdaad. Ik ben Star Wars gekkie, maar Andor vond ik juist goed omdat hier niet zo Star Wars-achtig was. Echt een geweldige serie met veel diepgang. 2e seizoen ook, zeker ook als spiegel van de moderne tijd.

Denk dat ik snap wat je bedoelt mbt niet zo Star Wars achtig, maar dat avontuurlijke, waarom ik zo van star wars universe houd, is er wel.
Dat van die sidequests op planeten x,y en z, om vervolgens bij die eerste planeet een hoofdquest op te lossen, met vleugjes intergalactische politiek, good vs bad en soms good dat bad doet en andersom, rebellen tegen tirannen, dat zit er allemaal in.

Denk dat ik snap wat je bedoelt mbt niet zo Star Wars achtig, maar dat avontuurlijke, waarom ik zo van star wars universe houd, is er wel.
Dat van die sidequests op planeten x,y en z, om vervolgens bij die eerste planeet een hoofdquest op te lossen, met vleugjes intergalactische politiek, good vs bad en soms good dat bad doet en andersom, rebellen tegen tirannen, dat zit er allemaal in.
Zeker veel elementen daarvan, maar juist het feit dat good vs bad niet zo zwart wit is, vind ik altijd interessant. De hoofdpersonen zijn moraal gezien best wel grijs, en dat vind ik juist heel sterk. In tijden van oorlog en onderdrukking, wat zijn dan de grenzen van redelijkheid? Waar houdt het op, en wordt net zo erg als de tegenstander? Zonder spoilers, maar ook de 'goedjes' moorden en verraden waar het uitkomt, als het hun positie beter maakt.

Het mooiste vind ik altijd als je de slechte daden van de protagonist kan begrijpen, maar ook als de antagonist menselijk wordt vanuit die positie. Dat je ziet ziet afglijden naar een 'villain', terwijl ze eigenlijk best logische keuzes maken. Bij Cyrill en Dedra is dat met name duidelijk. Ook een van de redenen waarom ik Clone Wars heel vet vind, dat zit ook vaker in dat spanningsveld.

Bij klassiek Star Wars is goed vs bad vaak meer uitgesproken, en door het hele Force users verhaal is het meer een heldenverhaal. Bij Andor is de (on)macht van de politiek nog sterker, en de radicalisering die daar bij komt.

Van de week the Odessy in iMax gezien. Wel een aardige film. Ik heb ooit het boek gelezen en wist het meeste uit de film nog wel mar was het moraal eigenlijk vergeten.

Ik denk dat het boek in stukken gedeeld had moeten worden a la LOTR. Veel gebeurtenissen waren nu een scène terwijl er meer mee te doen was imo.

Kwam deze telenfilmserie uit mijn hele jonge jaren tegen op youtube. Wanneer je kinderen hebt tussen de 6 en 9 denk ik een hele leuke serie om eens te bekijken met ze. Geen geweld, geen lelijke woorden, sommige momenten leerzaam, en met respect naar anderen. Destijds uitgezonden door de EO.

Kwam deze telenfilmserie uit mijn hele jonge jaren tegen op youtube. Wanneer je kinderen hebt tussen de 6 en 9 denk ik een hele leuke serie om eens te bekijken met ze. Geen geweld, geen lelijke woorden, sommige momenten leerzaam, en met respect naar anderen. Destijds uitgezonden door de EO.

Jeugd sentiment 😍

Van het weekend Druk (2020) gezien in de openluchtbios van Utrecht. Grappige en gelaagde Deense film die niet té zwaar wordt. Met een hele goede Mads Mikkelsen in de hoofdrol. Aanrader voor alle mannen in de mid life crises (of de quarter life voor de jongeren onder ons).

Thuis gekeken: The Italian Job (2003) en About Last Night… (1986). Kunnen van ‘t lijstje af!

In de bioscoop gister Teenage Sex and Death at Camp Miasma gezien. Leuk en oogverblindend mooi! Metasatire over jaren 80-slashers en seksuele ontwapening.

Haha, zit in de tram terug van The End of Oak Street. Gedachten uit; dan kun je je vermaken. Deed ik iig! Betere dino-film dan die afgrijselijke Jurassic World-films.

Daar waren vrouwlief en ik van het weekend heen. Prima bioscoopfilm!
Ja, vond ik ook! Ook lekker kort, weer eens wat anders.

Zelf ga ik vandaag naar de nieuwe Minions. Ben blij dat ‘ie nog draait, want had ‘m so far gemist, maar heb nu een dag dat er weinig anders draait wat ik nog niet gezien heb. Zin om te lachen!

Kut amazon prime met hun adds elke 10/15 min. Al heb ik de series daar, kijk ik ze alsnog illegaal op iptv door die reclame onzin 😴 Goed voor mijn amazon aandelen, zwaar ruk voor mijn kijkplezier

Ik ben op YouTube helemaal geapamd met de marketing van horrorfilm Buddy, blijkt die niet in Nederland te draaien... en nu wil ik hem zien ook!

Ik ben op YouTube helemaal geapamd met de marketing van horrorfilm Buddy, blijkt die niet in Nederland te draaien... en nu wil ik hem zien ook!
Ja, zijn meer films die ik wil zien die hier nog niet draaien. Ook Tony en It Ends. Afwachten!

Zelf net naar een rerelease van Black Swan geweest. Goed, maar zo naargeestig.

Maandje videoland genomen. Basta lijkt me wel een leuke serie. Vooral jeugdsentiment. Johan vond ik destijds ook erg leuk. Vooral het stukje waarin Koeman zei: 'trainer, ik ga naar PSV', en Johan zei nadat Koeman wegliep: 'Godskolere, PSV'.
Ben benieuwd.

Net Leviticus gezien. Mooie, speciale film. Over de horror van gay conversion therapy.

Thuis met een vriend gezeten voor JFK. 3 uur lange, intrigerende film over een complottheorie over de moord op JFK. Pure fictie, maar geeft wel goed de woede weer van post-Vietnam.

Net Leviticus gezien. Mooie, speciale film. Over de horror van gay conversion therapy.

Thuis met een vriend gezeten voor JFK. 3 uur lange, intrigerende film over een complottheorie over de moord op JFK. Pure fictie, maar geeft wel goed de woede weer van post-Vietnam.
Heb het boek toen gelezen gebasseerd op deze Oliver Stone film. Ik weet nog dat ik erg onder de indruk was en eigenlijk nog meer wilde weten.

Terug
Bovenaan Onderaan