Films & TV

Veel dank. Ik heb al jullie tips opgekalkt en ze komen aan de beurt. Meerdere had ik inderdaad al gezien (o.a. Sopranos, Wire) maar er staan een hoop tussen die ik niet ken. En de beste aanbeveling is mond tot mond of post tot post reclame. Bij series kijk ik nooit 1 per week, dat is achterlijk. Het is to Binge or not to watch. Maar ik kan een eind vooruit zo(Y)
 
Veel dank. Ik heb al jullie tips opgekalkt en ze komen aan de beurt. Meerdere had ik inderdaad al gezien (o.a. Sopranos, Wire) maar er staan een hoop tussen die ik niet ken. En de beste aanbeveling is mond tot mond of post tot post reclame. Bij series kijk ik nooit 1 per week, dat is achterlijk. Het is to Binge or not to watch. Maar ik kan een eind vooruit zo(Y)
Op Netflix; Fargo. Ook leuk.
 
Geen serie of film zo vaak gekeken als Sopranos. Ik was er vroeg bij met Sopranos. Een vriend van mij kocht altijd een DVD-box van een heel seizoen als die uit was. Die mocht ik altijd lenen. En ik maakte er een gewoonte van om eerst alle voorgaande seizoenen te kijken, voordat ik een nieuw seizoen keek. Zat voor mijn gevoel ook veel tijd tussen de seizoenen. Toen het laatste seizoen eenmaal uit was heb ik de gehele serie een keer of 3 helemaal uit gekeken. Sopranos is in mijn ogen de beste serie/film ooit. Sopranos heeft wat mij betreft het 'genre', voor zover je dat zo mag noemen, uitgevonden van mindfuckspelletjes met de kijker spelen, om het ene moment mee te leven met de bad guy en het andere moment er van te walgen/bang van te zijn. Breaking Bad maakt ook gebruik van die mindfuckgames.

Ik heb letterlijk nachtmerries gehad van Tony. Dat komt omdat ze niet zoals in de traditionele maffiafilms een afstandelijke figuur maken van hoofdpersonages, maar door ze juist te portretteren als mensen met gewone gezinnen, waardoor hun gruweldaden veel grotere impact op je maken. Ik heb jaren geleden gehoord dat belangrijke maffiafiguren hebben gezegd dat Sopranos dichts bij realiteit komt van het echte leven van de maffia. Sopranos was zijn tijd echt ver vooruit. Eeuwig zonde dat James Gandolfini is heengegaan. Was mooi geweest als ze allerlei spin off series hadden gemaakt rondom deze serie.
Hmmm, dan moet ik dat toch eens gaan kijken. Echt nog nooit gezien. Ik ben het even kwijt, maar waar is het terug te kijken? Niet op Netflix iig.
Op Netflix; Fargo. Ook leuk.
Jaaaaa!
 
Vraag ik mij af wat je daar op kijkt. Ik heb daar alleen een abo op vanwege UFC. Voor de rest veel B-reality series op.

Dude je mist zoveel :cry:

Anthony Bourdain
River Monsters
How It's Made
The Curse of Oak Island
Naked and Afraid
Hell's Kitchen
Pawn Stars
Dirty Jobs
American Pickers
Gold Rush
Man v. Food
Deadliest Catch
Nightwatch
American ninja
Duck Dynasty
Mountain Men
Street Outlaws
Tanked
BattleBots
Dark Waters
Storm Chasers
Mysteries of the Deep
Outback Opal Hunters
Bering Sea Gold
Fast N' Loud
+ miljoen die ik vergeten ben, over WWII, Tech, eten, survival & mysteries, etc. Discovery+ is elke cent waard, helemaal als ze met de jaar voor 20e deals komen
 
Vond ‘t laatste seizoen dat een paar jaar geleden uitkwam matigjes, de eerste 2 zijn erg goed. Maar niets overtreft de film!
De eerste twee seizoenen zijn all time classics. De laatste twee seizoenen zijn iets minder, maar zou ik absoluut niet matigjes willen noemen. Voor mij gewoon 5 sterren.
 
Dude je mist zoveel :cry:

Anthony Bourdain
River Monsters
How It's Made
The Curse of Oak Island
Naked and Afraid
Hell's Kitchen
Pawn Stars
Dirty Jobs
American Pickers
Gold Rush
Man v. Food
Deadliest Catch
Nightwatch
American ninja
Duck Dynasty
Mountain Men
Street Outlaws
Tanked
BattleBots
Dark Waters
Storm Chasers
Mysteries of the Deep
Outback Opal Hunters
Bering Sea Gold
Fast N' Loud
+ miljoen die ik vergeten ben, over WWII, Tech, eten, survival & mysteries, etc. Discovery+ is elke cent waard, helemaal als ze met de jaar voor 20e deals komen
Ik dacht altijd wie kijkt die troep nou, maar nu heb ik daar een gezicht bij ;P
 
Dude je mist zoveel :cry:

Anthony Bourdain
River Monsters
How It's Made
The Curse of Oak Island
Naked and Afraid
Hell's Kitchen
Pawn Stars
Dirty Jobs
American Pickers
Gold Rush
Man v. Food
Deadliest Catch
Nightwatch
American ninja
Duck Dynasty
Mountain Men
Street Outlaws
Tanked
BattleBots
Dark Waters
Storm Chasers
Mysteries of the Deep
Outback Opal Hunters
Bering Sea Gold
Fast N' Loud
+ miljoen die ik vergeten ben, over WWII, Tech, eten, survival & mysteries, etc. Discovery+ is elke cent waard, helemaal als ze met de jaar voor 20e deals komen
Op een paar series na kinder- en oude wijven-tv. Ongelofelijk dat jij dat acteerwerk leuk vindt.
 
Op een paar series na kinder- en oude wijven-tv. Ongelofelijk dat jij dat acteerwerk leuk vindt.
Rivermonsters kan ik wel waarderen, ik vermoed dat Battlebots soort van robotwars is, zou leuk zijn aangezien een kennis van mij zulks doet. Maar om daar geld voor neer te leggen...
 
Ik snap het ook niet, misschien dat mijn bijna 1900 film scores die ik aan films heb gegeven op IMDB een rol spelen..
Gezien je doorgaans "ietwat" negatief bent (dus veel lage cijfers) heb je een hele hoop films moeten kijken om op 1900 te komen, 1500+ films denk ik?
 
Gezien je doorgaans "ietwat" negatief bent (dus veel lage cijfers) heb je een hele hoop films moeten kijken om op 1900 te komen, 1500+ films denk ik?

Nee iets van 1800 films en 100 series denk ik, allemaal gekeken. Elke film die ik afkijk geef ik een score daar. Als ik dan een oude film wil kijken dan check ik eerst IMDB om te zien of ik het al een score heb gegeven, wat betekend dat ik het dus keer heb bekeken al. En daar ben ik heeeeeeeeeeeeel streng mee, en soms uit medelijden dat ik ze een 4 geef voor de moeite. Maar lager dan 4 zelden.

Paar 10en maar ook, LOTR reeks, The Usual suspects, Silence of the lambs, Shawshank Redemption, Slumdog Millionaire, pulp fiction en natuurlijk mijn alltime fav Forrest gump
 
Voor de fans van Sopranos: een van de belangrijkste schrijvers, Matthew Weiner, werd later showrunner van Mad Men. Best wat gelijkenissen qua thematiek tussen beide series. Ik vond Mad Men - ondanks dat ‘t minder actie heeft - nog beter dan Sopranos.
 
Nee iets van 1800 films en 100 series denk ik, allemaal gekeken. Elke film die ik afkijk geef ik een score daar. Als ik dan een oude film wil kijken dan check ik eerst IMDB om te zien of ik het al een score heb gegeven, wat betekend dat ik het dus keer heb bekeken al. En daar ben ik heeeeeeeeeeeeel streng mee, en soms uit medelijden dat ik ze een 4 geef voor de moeite. Maar lager dan 4 zelden.

Paar 10en maar ook, LOTR reeks, The Usual suspects, Silence of the lambs, Shawshank Redemption, Slumdog Millionaire, pulp fiction en natuurlijk mijn alltime fav Forrest gump
Heb jij geen werk? Of een leven?
 
The Wire & Sopranos sowieso. Boardwalk Empire ook. (ook leuk!)
Ik ben gewoon weer Sopranos aan het bingen. Lekker man. Bada Bing Bada Boom!
Heb je OZ wel eens gekeken? Dat lijkt me echt wel iets voor jou. Je moet even door het begin heen, maar het wordt steeds beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan