FIFA - UEFA

Maar het bestaat gewoon niet, dat je een statement gaat maken en er na doet alsof er niks aan de hand is en de boel gaat vieren, wie hou je dan voor de gek :FP:
Zeg gewoon fuck die 6500 arbeiders uit de laagste wereldrangen, shit happens, wij leven en komen om te voetballen en ons feestje te houden hier. Prima mening, hard maar direct en eerlijk.
 
Maar het bestaat gewoon niet, dat je een statement gaat maken en er na doet alsof er niks aan de hand is en de boel gaat vieren, wie hou je dan voor de gek :FP:
Zeg gewoon fuck die 6500 arbeiders uit de laagste wereldrangen, shit happens, wij leven en komen om te voetballen en ons feestje te houden hier. Prima mening, hard maar direct en eerlijk.
‘Plus het raakt mijn eigen portemonnee als ik niet ga of wij niet gaan of als ik iets lelijks zeg over mijn/onze financiers uit het Midden Oosten. Maar misschien ga ik wel ‘foei’ zeggen als ik daar ben!’
 
Beetje gemengde gevoelens, weet niet of ik blij moet zijn dat er blijkbaar nog wel een soort van ethische grens is dat het niet normaal gevonden wordt dat we gaan voetballen op een toernooi waarbij er door tijdsdruk en toegang tot goedkope vervangbare arbeiders uit de meest achtergestelde gebieden vele onmenselijke dingen gebeurd zijn en duizenden doden zijn gevallen. Het grote oranje moet maar eens kant kiezen.

Ondertussen zit het land (en vast ook het forum) vol met Nederlanders die wel goedkope kledingmeuk via primark en allibaba kopen, gemaakt in kutfabrieken in Bangladesh waar de vrouwen en kinderen van misschien wel diezelfde bouwvakkers voor 20 cent per uur waarschijnlijk ook vele levensjaren weggooien en in niet zeldzame gevallen ook worden uitgebuit, vernederd of zelfs de dood vinden. En ondertussen wel stemmen op geluiden die vinden dat ontwikkelingshulp maar eens ff omlaag moet nu we zelf aan het inleveren zijn door de corona. Of die geen geld geven aan een goed doel als de directeur daarvan meer dan een ton verdiend op jaarbasis (ondertussen had die persoon het viervoudige had kunnen krijgen als hij/zij een meer kapitalische keuze had gemaakt bij een inversteringfonds met kleinere organsitie, druk en werklast, maar dat doet er niet toe).

Begrijp me goed, ik ben niet van plan oranje te gaan kijken. En als ik bij een voetbalclub zou zitten zou ik misschien wel zo ver gaan om handtekeningen onder alle leden te werven om namens de club de KNVB op te roepen hier een duidelijke afkeurende statement in te maken. Ook misschien een idee om te zorgen dat PSV ook zelf niet weer voor een lucratief Quatarees trainingskampje kiest als we in de zomer of winterstop in de toekomst weer naar het buitenland kunnen? Begrijp me niet verkeerd, iedereen is hypocriet - ikzelf ook - en je moet ergens een begin maken. Maar ik vind het sentiment richting Gini ergens ook wel weer heel erg dubbel en fake. Al mist hij hier volledig het punt wat de vragensteller wilde maken, dat gevoel deel ik wel.
 
De reactie van Gini naar de vragensteller is op z’n minst bijzonder. Hij legt het anders uit dat de vraag en de journalist krijgt nauwelijks ruimte om uitleg te geven of te verduidelijken. Gini plaatst hem in een hokje. terwijl de vraag best simpel was.
andere kant is dat de situatie niet 1 op 1 te vergelijken is. Maar zowel racisme als de omgang van arbeidsmigranten in Qatar zijn schendingen van mensenrechten dan wel mensonterend. Dan is het vreemd dat wanneer het je zelf overkomt je er een heel duidelijke mening over hebt en acties onderneemt maar als het je gevraagd mbt Qatar wordt alles bij de bonden neergelegd en wil je hier geen stelling in nemen. Het voelt dan selectief. Aan de andere kant hij kan niet alleen de wereld verbeteren en heeft inderdaad ook t team en de bond(en) misschien wel nodig om iets neer te kunnen zetten. Ingewikkeld is het zeker.
 
De reactie van Gini naar de vragensteller is op z’n minst bijzonder. Hij legt het anders uit dat de vraag en de journalist krijgt nauwelijks ruimte om uitleg te geven of te verduidelijken. Gini plaatst hem in een hokje. terwijl de vraag best simpel was.
andere kant is dat de situatie niet 1 op 1 te vergelijken is. Maar zowel racisme als de omgang van arbeidsmigranten in Qatar zijn schendingen van mensenrechten dan wel mensonterend. Dan is het vreemd dat wanneer het je zelf overkomt je er een heel duidelijke mening over hebt en acties onderneemt maar als het je gevraagd mbt Qatar wordt alles bij de bonden neergelegd en wil je hier geen stelling in nemen. Het voelt dan selectief. Aan de andere kant hij kan niet alleen de wereld verbeteren en heeft inderdaad ook t team en de bond(en) misschien wel nodig om iets neer te kunnen zetten. Ingewikkeld is het zeker.
Tja, als hier iemand iets over vluchtelingen roept vraag ik m toch niet naar z'n benzine-slurpende SUV? Snap dat de reporter een punt wil aanstippen, maar snap ergens ook wel de felheid van Gini.
 
Tja, als hier iemand iets over vluchtelingen roept vraag ik m toch niet naar z'n benzine-slurpende SUV? Snap dat de reporter een punt wil aanstippen, maar snap ergens ook wel de felheid van Gini.
Zekers. Maar de felheid leek bij hem getriggerd te worden door in zijn ogen een rascistische vergelijking vd journalist. En daar was toch echt geen sprake van.
 
Maar zowel racisme als de omgang van arbeidsmigranten in Qatar zijn schendingen van mensenrechten dan wel mensonterend

En dan is de moderne slavernij in Qatar een stap erger dan een racistische opmerking van de tribune. Maar dat snapt deze clown niet.

Dit elftal kijk ik niet meer zolang de clowns depay en wijnalbum erin spelen. Het wk boycotte ik al.
 
En dan is de moderne slavernij in Qatar een stap erger dan een racistische opmerking van de tribune. Maar dat snapt deze clown niet.

Dit elftal kijk ik niet meer zolang de clowns depay en wijnalbum erin spelen. Het wk boycotte ik al.
Ja, t gaat Gini alleen maar om racisme vanaf de tribune :FP:
 
En dan is de moderne slavernij in Qatar een stap erger dan een racistische opmerking van de tribune. Maar dat snapt deze clown niet.

Dit elftal kijk ik niet meer zolang de clowns depay en wijnalbum erin spelen. Het wk boycotte ik al.

Tsja, ik doe met je mee.
Lekker wat anders doen.
Gaat goed daarmee, omdat ik PSV ook al niet/nauwelijks meer kijk.
Wel een dilemma wanneer ze de finale halen: ik MOET Nederland nog eens wereldkampioen zien worden.
 
Laatst bewerkt:
Ja, t gaat Gini alleen maar om racisme vanaf de tribune :FP:

Het gaat hem alleen om zijn eigen fucking gevoel, heeft iemand zijn bek open getrokken na de racistische moord op de Aziaten in Amerika? Flikker toch op met dit soort schijnheilige klootzakjes.

ik MOET Nederland nog eens wereldkampioen zien worden

Dan maar geen wereldkampioen, niet met deze 2 spelers, die titel mogen ze door de plee spoelen.
 
Het gaat hem alleen om zijn eigen fucking gevoel, heeft iemand zijn bek open getrokken na de racistische moord op de Aziaten in Amerika? Flikker toch op met dit soort schijnheilige klootzakjes.



Dan maar geen wereldkampioen, niet met deze 2 spelers, die titel mogen ze door de plee spoelen.
Ja, je mag alleen maar je mond opentrekken als je alle misstanden in de wereld aan de kaak stelt :FP:
 
Ja, je mag alleen maar je mond opentrekken als je alle misstanden in de wereld aan de kaak stelt :FP:

Als je zo'n voorvechter bent tegen racisme, en nu je bek stijf op elkaar houdt dan heb je het niet begrepen.

Of dat nou hamilton, wijnalbum of simons is. Het is toch een grof schandaal dat ze allemaal hun bek dicht houden. Dat maakt mij oprecht heel boos, wel zeiken en zaniken, maar als het een andere groep betreft je bek dicht houden en geen massa protesten.
 
Als je zo'n voorvechter bent tegen racisme, en nu je bek stijf op elkaar houdt dan heb je het niet begrepen.

Of dat nou hamilton, wijnalbum of simons is. Het is toch een grof schandaal dat ze allemaal hun bek dicht houden. Dat maakt mij oprecht heel boos, wel zeiken en zaniken, maar als het een andere groep betreft je bek dicht houden en geen massa protesten.
Ach, jij komt in kader van Coronamaatregelen op voor zeelui, maar niet voor kermisexploitanten, dan hou jij je bek stijf op elkaar. Net zo dubbel.
 
Laatst bewerkt:
Ach, jij komt in kader van Corona op voor zeelui, maar niet voor kermisexploitanten, dan hou jij je bek stijf op elkaar. Net zo dubbel.

Nee totaal verschillend, racisme en de dood door racistische motieven kun je niet vergelijken met een situatie van de zeelui of kermisexploitant. Als je tegen racisme bent moet je dat altijd zijn, en niet als iemand met jouw huidskleur kapot gemaakt wordt, wat nu wel zo is/lijkt te zijn. Blijkbaar zit denken in zwart wit heel diep in hun hoofden gestampt?

Maar goed hoeveel kermisexploitnaten hebben er zelfmoord gepleegd, tegen hoeveel zeelui door corona. De zeelui hebben een bijzonder hoog cijfer en de kermisexploitanten allemaal nog leven.
 
Nee totaal verschillend, racisme en de dood door racistische motieven kun je niet vergelijken met een situatie van de zeelui of kermisexploitant. Als je tegen racisme bent moet je dat altijd zijn, en niet als iemand met jouw huidskleur kapot gemaakt wordt, wat nu wel zo is/lijkt te zijn. Blijkbaar zit denken in zwart wit heel diep in hun hoofden gestampt?

Maar goed hoeveel kermisexploitnaten hebben er zelfmoord gepleegd, tegen hoeveel zeelui door corona. De zeelui hebben een bijzonder hoog cijfer en de kermisexploitanten allemaal nog leven.
Als je opkomt tegen mensen die extra hard geraakt worden door maatregelen moet je dat altijd doen. Anders moet je je bek houden, jouw woorden niet de mijne.

ter info, kermislui hebben nog geen cent staatssteun ontvangen.
 
Als je opkomt tegen mensen die extra hard geraakt worden door maatregelen moet je dat altijd doen. Anders moet je je bek houden, jouw woorden niet de mijne.

Er zit een wezenlijk verschil in de situatie van corona, en de racistische moorden die gepleegd zijn. In geval 1 zit iedereen in de shit, in geval 2 werd er 1 zwarte man vermoord, tegen 6 Aziaten nu. Maar de grote protesten en verontwaardiging in de wereld blijven uit, dat is waar ik tegen ageer.

Als je tegen racisme bent, dan doet de kleur er niet meer toe je bent immers tegen racisme. Maar goed we worden het niet eens, want iemand mag wel opkomen tegen racisme voor zijn eigen kleur maar als het een ander kleurtje betreft kijken ze allemaal lekker weg. :sick:
 
Er zit een wezenlijk verschil in de situatie van corona, en de racistische moorden die gepleegd zijn. In geval 1 zit iedereen in de shit, in geval 2 werd er 1 zwarte man vermoord, tegen 6 Aziaten nu. Maar de grote protesten en verontwaardiging in de wereld blijven uit, dat is waar ik tegen ageer.

Als je tegen racisme bent, dan doet de kleur er niet meer toe je bent immers tegen racisme. Maar goed we worden het niet eens, want iemand mag wel opkomen tegen racisme voor zijn eigen kleur maar als het een ander kleurtje betreft kijken ze allemaal lekker weg. :sick:
Nee, je wil een verschil zien, je bent net zo hypocriet als BLMers. Of je legt je neer bij het gegeven dat niemand alles kan.
Overigens een moord door een maniak, of dood door stelselmatig politiegeweld is ook niet gelijk. Een actie starten om verandering te krijgen binnen het korps kan, een tocht houden om maniakken minden maniakaal te maken is absurd.
 
FdB over Qatar:
"Ik dacht dat je daar een soort betaalde voetbalvakantie had. Ik moest mijn paspoort inleveren en kon niet zomaar het land uit. Daar moest ik toestemming voor vragen. Ik was op dat moment eigenlijk ook een soort gevangene, maar uiteraard wel met een ander perspectief dan mensen in de bouw of werksters."

"Wij hadden een Indonesische werkster, die eigendom was van een Qatarese sponsor. We hoorden verhalen dat die niet makkelijk was voor de vrouw. Hij had haar echt in zijn macht. Dat kregen we eigenlijk het laatste half jaar pas door. Natuurlijk weten we dat de arbeidsmigranten meer verdienen dan in hun eigen land. Uiteindelijk kreeg ze haar paspoort terug, maar wel met een paar blauwe ogen. Dat hoort niet."

"Er waren wel meer dingen, waarvan ik dacht… Bijvoorbeeld de veiligheid. Je zag gewoon mensen op tien-hoog balanceren zonder vangnet of zo. En als het vijftig graden was, mochten ze niet meer werken, maar volgens het nieuwsbericht was het altijd 49,5 graden. We wisten niet wat er precies gebeurde en dat lees je nu wel. Het is zeer spijtig."
Tja. Van mij hoeft het niet hoor, dat WK daar. Vantevoren al niet omdat je direct al wist dat het op corrupte wijze het WK toegewezen kreeg, maar na alle verhalen natuurlijk al helemaal niet meer. Boycotten die handel. En het idee is kennelijk ook nog eens om die stadions straks weer af te breken en in Afrika weer op te bouwen. Weer 6500+ doden? :horen::zien::zwijgen: Ga je bijna van hopen dat de lockdown situatie zich doorzet tot 2022, zodat er helemaal niemand naar toe mag.:sick:
 
Ik vind het eigenlijk best vervelend dat Gini de interviewer woorden in de mond legt die hij helemaal niet heeft gebruikt
Precies, de journalist stelt gewoon een kritische maar oprechte vraag en wilt weten wat het Nederlands elftal hiermee gaat doen als ze bijvoorbeeld bij racisme van het veld lopen, wat ze dan met zo’n “incident” doen? Hij zegt niet dat het zwaarder is dan racisme of juist minder zwaar hij kaart gewoon dat dat hij wilt weten welke maatregel het elftal gaat nemen. Gini reageert vrij heftig, jammer.
 
Ergens is het natuurlijk ook wel een bizarre situatie. We hebben het hier niet over 10 mensen maar 6500. En niemand die daar een statement voor durft te maken tot nu toe. Het ding is wel dat iemand moet beginnen. Een speler, land of bond met grote invloed. Zodra die begint, volgt de rest. Want het zijn allemaal een stel schapen. De meeste nu lijken te bang voor de sancties van het grote FIFA. Kan anders echt niet verklaren waarom niemand hier iets aan zou doen. Toch? Zou me niet in kunnen beelden dat ik als speler met plezier naar dat land vertrek wetende wat er allemaal is gebeurt om mij daar te laten voetballen.

En ik snap dat er nog tig problemen zijn en niet ieder land zuiver is. Maar het feit dat dit binnen de voetbalwereld zelf, die hier direct verbonden aan is, zo angstvallig stil blijft vind ik erg bijzonder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan