FIFA - UEFA

Mooi Artikeltje in de Guardian over Oranje in 1994 (WK USA).

Vooral de prachtige zin over keeper Ed de Goey: "The revved-up synth-pop USA 94 anthem dies away. Looking down the lines it is noticeable how clean-cut the Dutch seem. Ed de Goey is the only really grizzled face on show, but then the goalkeeper always looked as though he’d just come shambling on to the pitch from his Amsterdam bordello, cigarette in mouth, cat under one arm, dressing gown flapping."

1586857829356.png
 
Mooi Artikeltje in de Guardian over Oranje in 1994 (WK USA).

Vooral de prachtige zin over keeper Ed de Goey: "The revved-up synth-pop USA 94 anthem dies away. Looking down the lines it is noticeable how clean-cut the Dutch seem. Ed de Goey is the only really grizzled face on show, but then the goalkeeper always looked as though he’d just come shambling on to the pitch from his Amsterdam bordello, cigarette in mouth, cat under one arm, dressing gown flapping."

Bekijk bijlage 1929
A Rotterdam Bordello would have been more likely. ;)
 
Er is wel enige juridische grondslag. De UEFA is een vereniging en die mogen zelf, binnen beperkingen (discriminatie etc), bepalen wat de regels zijn en wie lid mag worden. Dus die zouden in principe kunnen bepalen wie mee mag doen en wie niet. Alleenheb je wel gelijk dat hier een botsing is met het contractenrecht en arbeidsrecht, en meestal per definitie gaat in zo'n geval het contract/arbeidsrecht voor. Maar ten eerste is dit een uitzonderlijke situatie, die een rechter in Nederland wel mee zou nemen in haar overweging. Maar wellicht nog belangrijker, ik vermoed dat de UEFA gevestigd is naar Zwitsers recht, en hoe het daar zit, heb ik geen flauw idee van. We weten natuurlijk allemaal dat Zwitserland een raar land is ;))

Ik heb het even gecorrigeerd.

En ja, Zwitserland is een vreemd land :D Arbeidscontracten zijn overigens ook hier gewoon strak geregeld (hoewel een stuk liberaler dan in NL).
 
Zwitserse justitie opent strafrechtelijk onderzoek naar FIFA-baas Infantino

link

De Zwitserse justitie is een strafrechtelijk onderzoek begonnen naar Gianni Infantino, de baas van wereldvoetbalbond FIFA.

Aanleiding is een reeks geheime ontmoetingen die Infantino zou hebben gehad met een hoge functionaris van het Openbaar Ministerie, Michael Lauber. De Zwitserse justitie deed op dat moment onderzoek naar corruptie binnen de FIFA.

Het onderzoek naar zowel Infantino als Lauber richt zich onder meer op ambtsmisbruik en schending van het ambtsgeheim.


Tsja ... FIFA = corruptie. :cautious: :sick: :braak:
 
Over corruptie gesproken..

Trabzonspor's beroep bij de CAS tegen Europese uitsluiting is zonder succes geïndigd. Weken na City die aan een straf is ontsnapt..

Ik ben benieuwd wat hier de reden achter is, maar het lijkt sterk op een gevalletje rijkere/grotere clubs beschermen en de armere/kleinere clubs straffen.
 

FIFA doet aangifte tegen oud-voorzitter Blatter vanwege hoge kosten museum​

link

De FIFA heeft aangifte gedaan tegen onder anderen oud-voorzitter Sepp Blatter in verband met de kosten van 500 miljoen Zwitserse franc (461 miljoen euro) van het FIFA-museum, dat in 2016 werd geopend in Zürich.

Volgens de wereldvoetbalbond is er een vermoeden van "crimineel mismanagement door het voormalig bestuur en bedrijven die door dat bestuur zijn aangesteld" rond de renovatie van het pand in de Zwitserse stad.

FIFA ... Blatter ... Crimineel mismanagement.
:unsure: Je verwacht het niet hè? :rolleyes:
 
Het word steeds gekker, inter verbied het 2 Kroaten om terug te reizen om voor nationale team te spelen, gaan ze wel dan gaan ze zwaar gestraft worden staat er in de statement :FP: We hebben de 5 marinebootjes die we hebben al richting Italië gestuurd :ROFL:
 
Het word steeds gekker, inter verbied het 2 Kroaten om terug te reizen om voor nationale team te spelen, gaan ze wel dan gaan ze zwaar gestraft worden staat er in de statement :FP: We hebben de 5 marinebootjes die we hebben al richting Italië gestuurd :ROFL:
Waarom werd het ze verboden?
 
Mooi Artikeltje in de Guardian over Oranje in 1994 (WK USA).

Vooral de prachtige zin over keeper Ed de Goey: "The revved-up synth-pop USA 94 anthem dies away. Looking down the lines it is noticeable how clean-cut the Dutch seem. Ed de Goey is the only really grizzled face on show, but then the goalkeeper always looked as though he’d just come shambling on to the pitch from his Amsterdam bordello, cigarette in mouth, cat under one arm, dressing gown flapping."

Bekijk bijlage 1929
"The team of 1998 was even more talented, with Jaap Stam, Edgar Davids and Clarence Seedorf, as well as Patrick Kluivert up front with Bergkamp. But the rest of the field was stronger by then too. Euro 96 had taken a chunk out of the Dutch. Somehow those later teams lacked the meanness, the winning qualities of Rijkaard, Gullit and Koeman. The narrative arc seemed set, the notion of beautiful, brittle failure already written."
 
Wat een stumpertje is het toch ook, samen met heel KNVB weer :FP: Hij snapt de hele vraag niet of solliciteert voor de politiek met er omheen draaien en lullen over zijn favo jank onderwerp aka racisme :FP: Bij racisme moeten we allemaal van het veld af, maar dit onderwerp is moeilijk moeilijk, we moeten allemaal iets maar moeilijk jo.. Je kan geen een statement maken daar, want als je goal scoort of match wint ga je het dik vieren, op de graven van mensen die dat stadion hebben gebouwd. Al zeg je voor de aftrap Fuck you Qatar en ga je dan spelen interesseert het ook niemand en lachen die Qatarigeiten er om, maar als landen afzeggen dan raak je ze pas en dat is een statement.

Ik kijk (keek) er extreem naar uit, laatste kunstjes zien van mijn Modric, maar ik sta er 100% achter als mijn Kroaten zouden zeggen we skippen het. Janken om een criminele zwarte en halve wereld in de fik steken maar 6500 kansarme mensen die daar misbruikt zijn/worden en het niet eens levend van af brengen negeren gaat echt te ver, zelfs voor een klootzak met een stenen hart als ik. Een land wat het hele toernooi gekocht heeft + dit allemaal bewust veroorzaakt heeft moet je niks mee te maken willen hebben, laat staan op hun uitnodiging/toernooi gaan, dan maar 20 plekken zakken op de fifalijst prima.

https://www.telegraaf.nl/video/9888..._medium=social&utm_campaign=seeding-telegraaf
 
Wat een stumpertje is het toch ook, samen met heel KNVB weer :FP: Hij snapt de hele vraag niet of solliciteert voor de politiek met er omheen draaien en lullen over zijn favo jank onderwerp aka racisme :FP: Bij racisme moeten we allemaal van het veld af, maar dit onderwerp is moeilijk moeilijk, we moeten allemaal iets maar moeilijk jo.. Je kan geen een statement maken daar, want als je goal scoort of match wint ga je het dik vieren, op de graven van mensen die dat stadion hebben gebouwd. Al zeg je voor de aftrap Fuck you Qatar en ga je dan spelen interesseert het ook niemand en lachen die Qatarigeiten er om, maar als landen afzeggen dan raak je ze pas en dat is een statement.

Ik kijk (keek) er extreem naar uit, laatste kunstjes zien van mijn Modric, maar ik sta er 100% achter als mijn Kroaten zouden zeggen we skippen het. Janken om een criminele zwarte en halve wereld in de fik steken maar 6500 kansarme mensen die daar misbruikt zijn/worden en het niet eens levend van af brengen negeren gaat echt te ver, zelfs voor een klootzak met een stenen hart als ik. Een land wat het hele toernooi gekocht heeft + dit allemaal bewust veroorzaakt heeft moet je niks mee te maken willen hebben, laat staan op hun uitnodiging/toernooi gaan, dan maar 20 plekken zakken op de fifalijst prima.

https://www.telegraaf.nl/video/9888..._medium=social&utm_campaign=seeding-telegraaf
Ik vind Wijnaldum een fijne gozer, maar ik vond dat hij hier ook even de plank missloeg, maar misschien heb ik op basis van gelezen tekst de context niet goed begrepen.
 
Ik vind Wijnaldum een fijne gozer, maar ik vond dat hij hier ook even de plank missloeg, maar misschien heb ik op basis van gelezen tekst de context niet goed begrepen.

Hoe je het ook leest de eindconclusie is het zelfde, dat hij gewoon een kneus is met 2 gezichten. Zijn mening over hoe foeiii racisme is, hoe foeiii VI is kon die heel goed overbrengen, maar blijkbaar zijn de 6500 doden daar niet zwart genoeg dus dan is dat niet boeiend om te herhalen, knielen en er over door te zeuren. Hij had liever helemaal niet die vraag/vergelijking gehad merk je, nog triester :braak:

Als het echt zo'n goed mens was had die gezegd als ik kon kiezen zou IK niet gaan, maar de KNVB heeft besloten dat we moeten gaan dus ga ik maar mee, maar ik persoonlijk ben er tegen. Dan heb je ruzzie in de team + met knvb maar ben je wel een man met ballen en waardes, nu is het gewoon een kneusje.
 
Ik vind Wijnaldum een fijne gozer, maar ik vond dat hij hier ook even de plank missloeg, maar misschien heb ik op basis van gelezen tekst de context niet goed begrepen.
Want omdat hij wel naar Qatar gaat mag hij zich niet uitspreken tegen racisme?
 
Ik vind het eigenlijk best vervelend dat Gini de interviewer woorden in de mond legt die hij helemaal niet heeft gebruikt
Precies. Gini is niks beter dan Memphis. Ik ga heel dat Nederlands elftal met dit soort mafkezen niet kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan