FIFA - UEFA


Dat zal dan wel gezellig voor een groot deel (in een positief scenario) zonder supporters zijn. Mogen de clubs dan ook 300 miljoen bij de UEFA eisen om de fans met een seizoenskaart tegemoet te kunnen komen en eventuele andere kosten te kunnen dekken? Geld zat daar.
 
FIFA-directeur: 'Transfermarkt blijft gesloten op 1 juli'

link

"De transfermarkt blijft gesloten op 1 juli", liet García Silvero zondag in gesprek met het Spaanse radiostation Cadena Cope weten. "De FIFA zal contracten die op 30 juni aflopen, niet verlengen. De spelers die dan een aflopend contract hebben, kunnen niet bij een andere club terecht."

Het wordt een grote chaos. :maniac:
 
Laatst bewerkt:
FIFA-directeur: 'Transfermarkt blijft gesloten op 1 juli'

link

"De transfermarkt blijft gesloten op 1 juli", liet García Silvero zondag in gesprek met het Spaanse radiostation Cadena Cope weten. "De FIFA zal contracten die op 30 juni aflopen, niet verlengen. De spelers die dan een aflopend contract hebben, kunnen niet bij een andere club terecht."

Het wordt een grote chaos. :maniac:
Wat veranderd er? Helemaal niets, spelers mogen nu tijdens lopende competities ook niet overstappen. Wordt alleen chaos als competities in september beginnen en er nog competities lopende zijn. Zoals ik al een eerdere post aangaf, dan zijn er twee seizoenen naar de klote (alhoewel de Nederlandse competitie altijd last had last minute transfers)
 
Wat veranderd er? Helemaal niets, spelers mogen nu tijdens lopende competities ook niet overstappen. Wordt alleen chaos als competities in september beginnen en er nog competities lopende zijn. Zoals ik al een eerdere post aangaf, dan zijn er twee seizoenen naar de klote (alhoewel de Nederlandse competitie altijd last had last minute transfers)

Spelers met aflopende contracten (veelal per 1 juni) mogen niet voor de huidige club spelen en kunnen niet overstappen naar een nieuwe club. De FIFA verwacht dat de spelers dan gewoon bij de huidige club door kunnen spelen, maar dat heeft juridisch gezien geen enkele grondslag. Er is immers geen contract en mogelijk al een getekend contract bij een nieuwe club. Dan zullen meerdere partijen er het mee eens moeten worden en dat zie ik niet zo snel gebeuren.

De FIFA en UEFA denken wel vaker dat ze boven de wet staan. :maniac:

Volgens García Silvero komen er mogelijk verschillende transferperiodes. Op die manier krijgt elke club de mogelijkheid om spelers aan te trekken en te verkopen.

"Het is mogelijk dat er verschillende periodes komen. Alles hangt af van het begin en het eind van elke competitie. Het idee is dat de transferperiodes net voor de start van de kampioenschappen eindigen, maar die periodes dienen niet per se samen te vallen", besloot García Silvero.

Hoe dan? :rolleyes: :cautious:
 
Spelers met aflopende contracten (veelal per 1 juni) mogen niet voor de huidige club spelen en kunnen niet overstappen naar een nieuwe club. De FIFA verwacht dat de spelers dan gewoon bij de huidige club door kunnen spelen, maar dat heeft juridisch gezien geen enkele grondslag. Er is immers geen contract en mogelijk al een getekend contract bij een nieuwe club. Dan zullen meerdere partijen er het mee eens moeten worden en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Er is wel enige juridische grondslag. De UEFA is een vereniging en die mogen zelf, binnen beperkingen (discriminatie etc), bepalen wat de regels zijn en wie lid mag worden. Dus die zouden in principe kunnen bepalen wie mee mag doen en wie niet. Alleenheb je wel gelijk dat hier een botsing is met het contractenrecht en arbeidsrecht, en meestal gaat in zo'n geval het contract/arbeidsrecht voor. Maar ten eerste is dit een uitzonderlijke situatie, die een rechter in Nederland wel mee zou nemen in haar overweging. Maar wellicht nog belangrijker, ik vermoed dat de UEFA gevestigd is naar Zwitsers recht, en hoe het daar zit, heb ik geen flauw idee van. We weten natuurlijk allemaal dat Zwitserland een raar land is ;))
 
De leden van de UEFA zijn de landelijke voetbalbonden en niet de clubs of spelers.
Tja, dan sluiten ze de landen die zich niet aan de UEFA regels houden uit. hetzelfde resultaat. Daarnaast vermoed ik dat in ieder geval de clubs ook lid zijn van de UEFA
 
Laatst bewerkt:
Tja, dan sluiten ze de landen die zich niet aan de UEFA regels houden uit. hetzelfde resultaat. Daarnaast vermoed ik dat in ieder geval de clubs ook lid zijn van de UEFA

Als ze dat gaan doen is het einde UEFA. De rijke clubs gaan een eigen bond oprichten.
De UEFA graaft haar eigen graf als ze alles en iedereen uit gaan sluiten.
 
Als ze dat gaan doen is het einde UEFA. De rijke clubs gaan een eigen bond oprichten.
De UEFA graaft haar eigen graf als ze alles en iedereen uit gaan sluiten.
Dat is nu juist het hele punt. De 'rijke' competities, zoals de PL, Bundesliga en Seri A gaan de competitie gewoon uitspelen. Dus er worden alleen wat kleine competities uitgesloten om een voorbeeld te stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan