FIFA - UEFA

Wie wil Barcelona nog in de Super League? Hebben geen cent te makken en flink ingeboet op de selectie.
Persoonlijk denk ik dat dit de straf al was. Officieel niet natuurlijk maar waarom hebben ze nu ingegrepen? Die financiële positie was toch al jaren zo? (of mis ik iets?)
 

Journalisten Qatar uitgezet tijdens onderzoek naar WK-voorbereiding

link

Twee journalisten van de Noorse televisiezender NRK zijn in Qatar gearresteerd en het land uitgezet. Halvor Ekeland en Lokman Ghorbani deden in het land onderzoek naar de politieke inmenging in het voetbal en de werkomstandigheden van gastarbeiders die de stadions bouwen voor het WK van volgend jaar. De Noren zijn woedend over hoe ze zijn behandeld.

Zowel Qatar als de FIFA heeft tot nu toe nagelaten om te reageren op de situatie.

Voor iedereen die de illusie heeft dat enig protest iets uithaalt in Qatar. :cautious:
 

Journalisten Qatar uitgezet tijdens onderzoek naar WK-voorbereiding

link

Twee journalisten van de Noorse televisiezender NRK zijn in Qatar gearresteerd en het land uitgezet. Halvor Ekeland en Lokman Ghorbani deden in het land onderzoek naar de politieke inmenging in het voetbal en de werkomstandigheden van gastarbeiders die de stadions bouwen voor het WK van volgend jaar. De Noren zijn woedend over hoe ze zijn behandeld.

Zowel Qatar als de FIFA heeft tot nu toe nagelaten om te reageren op de situatie.

Voor iedereen die de illusie heeft dat enig protest iets uithaalt in Qatar. :cautious:
Schokkend nieuws vind ik dit.

Maar koesterde jij nog veel illusies nadat we onlangs hoorden wie Newcastle United had opgekocht?
Is er eigenlijk ooit iets logisch geweest aan de keuze voor Qatar, waar het hele volgende voetbalseizoen qua kalender voor in de problemen komt?
Weet men daar uberhaupt dat een bal rond is?
Is er al iets bekend over een speciale tribune in de stadions voor vrouwen?
Of mogen die sowieso niet naar binnen?

Hoe dan ook; wat die Noren is overkomen hoort m.i. voorpagina nieuws te blijven tot Qatar en de FIFA beiden met een verklaring naar buiten zijn getreden.
 
Schokkend nieuws vind ik dit.

Maar koesterde jij nog veel illusies nadat we onlangs hoorden wie Newcastle United had opgekocht?
Is er eigenlijk ooit iets logisch geweest aan de keuze voor Qatar, waar het hele volgende voetbalseizoen qua kalender voor in de problemen komt?
Weet men daar uberhaupt dat een bal rond is?
Is er al iets bekend over een speciale tribune in de stadions voor vrouwen?
Of mogen die sowieso niet naar binnen?

Hoe dan ook; wat die Noren is overkomen hoort m.i. voorpagina nieuws te blijven tot Qatar en de FIFA beiden met een verklaring naar buiten zijn getreden.
Echt een achterbaks kut landje inderdaad, enorme reserves natuurlijke fosiele brandstoffen die worden belegt in van alles en nog wat. Onverstaanbare dialecten, de helft van t jaar qua klimaat onbewoonbaar. En die koppen ook van de mensen daar. Zou me niks verbazen als die regering daar tentakels naar het buitenland heeft om daar de boel te saboteren en ontregelen. En zelf altijd maar de schijnheiligheid ophouden een welvarend land te zijn..

Ik houdt echt niet van die Noren! Altijd boven ons in lijstjes enzo. Bah. ;)



On a more serieus note; ik wacht nog ff op wat er nu precies gaande is. Quatar gun ik de miljoenenstrop van n wk zonder publiek, gezien de steekpenningen en de slechte omstandigheden voor buitenlandse werkers daar. Voor japan vond ik t vooral sneu.
 
Dus de NOS maakt een artikel over een uitspraak die door iemand verbetert wordt, maar gebruikt wel de oude uitspraak om het artikel te openen. Voor de rest zijn ze totaal niet uit op clicks hoor :lmao:
 
Dus de NOS maakt een artikel over een uitspraak die door iemand verbetert wordt, maar gebruikt wel de oude uitspraak om het artikel te openen. Voor de rest zijn ze totaal niet uit op clicks hoor :lmao:
En dan zijn er mensen die denken dat de staatsmedia niet commercieel gerund wordt.
 

Voetbalbond UEFA breekt met Russische sponsor Gazprom​

De Europese voetbalbond UEFA heeft het sponsorcontract met het Russische gasbedrijf Gazprom stopgezet. "De beslissing gaat met onmiddellijke ingang in en betreft alle bestaande afspraken, in de Champions League, bij de interlands voor nationale teams en EURO 2024", staat in een korte verklaring van de UEFA.

UEFA ends partnership with Gazprom
 

Russische bond is boos op FIFA en UEFA en denkt na over vervolgstappen​

link

'De Russische voetbalbond is het pertinent oneens met het besluit van de FIFA en UEFA om alle Russische teams te schorsen', schrijft de bond in een statement op de website. 'Wij vinden dat deze beslissing haaks staat op de normen en principes van de internationale competitie, evenals de kracht van sport.'

De RFU schrijft ook nog dat de beslissing van FIFA en UEFA voor verdeeldheid zorgt binnen de sportwereld. De Russische bond denkt nog na over vervolgstappen. 'Wij hebben het recht om de beslissing van de FIFA en UEFA aan te vechten aan de hand van het internationale sportrecht.'
 

Russische bond is boos op FIFA en UEFA en denkt na over vervolgstappen​

link

'De Russische voetbalbond is het pertinent oneens met het besluit van de FIFA en UEFA om alle Russische teams te schorsen', schrijft de bond in een statement op de website. 'Wij vinden dat deze beslissing haaks staat op de normen en principes van de internationale competitie, evenals de kracht van sport.'

De RFU schrijft ook nog dat de beslissing van FIFA en UEFA voor verdeeldheid zorgt binnen de sportwereld. De Russische bond denkt nog na over vervolgstappen. 'Wij hebben het recht om de beslissing van de FIFA en UEFA aan te vechten aan de hand van het internationale sportrecht.'
Prima. Als er dan niemand tegen ze wil spelen, winnen ze zomaar het WK en de CL veel plezier ermee.
 

Russische bond is boos op FIFA en UEFA en denkt na over vervolgstappen​

link

'De Russische voetbalbond is het pertinent oneens met het besluit van de FIFA en UEFA om alle Russische teams te schorsen', schrijft de bond in een statement op de website. 'Wij vinden dat deze beslissing haaks staat op de normen en principes van de internationale competitie, evenals de kracht van sport.'

De RFU schrijft ook nog dat de beslissing van FIFA en UEFA voor verdeeldheid zorgt binnen de sportwereld. De Russische bond denkt nog na over vervolgstappen. 'Wij hebben het recht om de beslissing van de FIFA en UEFA aan te vechten aan de hand van het internationale sportrecht.'
Russische teams ben ik het ook niet mee eens. Ik denk dat als je onder de Russische vlag speelt je uitgesloten mag worden. Geef de sporters dan een kans om onder een neutrale vlag te spelen. De teams zouden al helemaal niet uitgesloten moeten worden.

Ik denk dat dit soort sancties ook het tegengestelde effect kunnen bereiken: een "wij tegen de rest" gevoel.
 
Russische teams ben ik het ook niet mee eens. Ik denk dat als je onder de Russische vlag speelt je uitgesloten mag worden. Geef de sporters dan een kans om onder een neutrale vlag te spelen. De teams zouden al helemaal niet uitgesloten moeten worden.

Ik denk dat dit soort sancties ook het tegengestelde effect kunnen bereiken: een "wij tegen de rest" gevoel.
Het is of dat laatste of het breken van het russische aanzien. Poetin is gek op sport

De economische sancties kunnen ook leiden tot dat “wij tegen de rest”gevoel. Die doen we ook.

Conclusie van mij: uitbannen en dus op alle mogelijke manier proberen Poetin uit Oekraïne te krijgen.
 

Russische bond is boos op FIFA en UEFA en denkt na over vervolgstappen​

link

'De Russische voetbalbond is het pertinent oneens met het besluit van de FIFA en UEFA om alle Russische teams te schorsen', schrijft de bond in een statement op de website. 'Wij vinden dat deze beslissing haaks staat op de normen en principes van de internationale competitie, evenals de kracht van sport.'

De RFU schrijft ook nog dat de beslissing van FIFA en UEFA voor verdeeldheid zorgt binnen de sportwereld. De Russische bond denkt nog na over vervolgstappen. 'Wij hebben het recht om de beslissing van de FIFA en UEFA aan te vechten aan de hand van het internationale sportrecht.'

Tja, iets met actie en gevolg. De hoeveelheid boter op het hoofd van de Russische voetbalbond is enorm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan