Feyenoord

Die herinvesteren hun transfergeld wel gelijk. Ben benieuwd of ze niet boven hun stand leven ook al is er aardig geld binnen gekomen. Zij zullen toch ook financiële last hebben van Corona. Misschien hoop ik het, is dat het gewoon.
Dat vraag ik mij ook af. Kijk ook naar een club als AZ die ondanks de verkopen van Boadu, Koopmeiners, Stengs, Bizot, Midstjo en Wijndal niet meer hebben geïnvesteerd dan 10-15? miljoen. En PSV na Malen, Dumfries, Rosario, Doan, Bruma, Gotze ook maar een zeer klein deel heeft kunnen investeren.

Heeft Feyenoord minder geleden dankzij Corona ofzo?
 
Die herinvesteren hun transfergeld wel gelijk. Ben benieuwd of ze niet boven hun stand leven ook al is er aardig geld binnen gekomen. Zij zullen toch ook financiële last hebben van Corona. Misschien hoop ik het, is dat het gewoon.
Valt wel mee. Feyenoord investeert best slim. Zitten een aantal huurdeals tussen (waaronder Szymanski) en ze hebben volgens transfermarkt een positieve transferbalans van 32 miljoen. Dan gaan ze Hancko nog kopen, maar ze gaan waarschijnlijk Aursnes of Kokcu nog verkopen. Die houden dus wel een som geld over.

Dat vraag ik mij ook af. Kijk ook naar een club als AZ die ondanks de verkopen van Boadu, Koopmeiners, Stengs, Bizot, Midstjo en Wijndal niet meer hebben geïnvesteerd dan 10-15? miljoen. En PSV na Malen, Dumfries, Rosario, Doan, Bruma, Gotze ook maar een zeer klein deel heeft kunnen investeren.

Heeft Feyenoord minder geleden dankzij Corona ofzo?

Bij AZ heb ik meer het idee dat die gewoon aan het potten zijn en veel inzetten op jeugd. AZ geeft traditioneel zelden veel geld uit. Die scouten vaak creatief en kopen goedkoop in en vullen de rest op met jeugd.
 
Minder dan in de Conference League
Boeiend, dit seizoen hebben ze al 3 punten ivm EL-bonus. het jaar dat gaat vervallen hadden ze 2.0 punten, kortom, zelfs met een mindere EL campagne gaan ze er op vooruit.

Aangepast naar:

Boeiend, dit seizoen hebben ze al 3 punten ivm EL-bonus. het jaar dat gaat vervallen hadden ze 6.0 punten, kortom, zelfs met een mindere EL campagne is er een kans dat ze er op vooruit gaan
 
Laatst bewerkt:
Boeiend, dit seizoen hebben ze al 3 punten ivm EL-bonus. het jaar dat gaat vervallen hadden ze 2.0 punten, kortom, zelfs met een mindere EL campagne gaan ze er op vooruit.
Ja, ik snap die 3 bonuspunten dus niet. Waar komen die vandaan? Ik heb nergens gelezen dat je die krijgt voor de EL-groepsfase, maar op kassiesa staan ze wel ineens.

Dat was ook altijd het grote verschil tussen CL en EL. In de CL kreeg je 4 bonuspunten en EL niet, daardoor zijn de grote competities zo lastig in te halen.
 
Ja, ik snap die 3 bonuspunten dus niet. Waar komen die vandaan? Ik heb nergens gelezen dat je die krijgt voor de EL-groepsfase, maar op kassiesa staan ze wel ineens.

Dat was ook altijd het grote verschil tussen CL en EL. In de CL kreeg je 4 bonuspunten en EL niet, daardoor zijn de grote competities zo lastig in te halen.
Ik zit fout, Feyenoord raakt een 6 punten seizoen kwijt, wij een 1 punt seizoen.

Goed dat het bereiken van de EL en CoL ook bonuspunten gaat leveren, maakt het gat minder groot.
 
Ja, maar is dat dus echt zo? Voetbal International zit bovenop de coëfficiëntenstrijd en ze hebben het hier nooit over gehad.
Hijzelf ook niet als je deze pagina bekijkt?


Het zit zo, bereiken van de EL levert je 3.0 punt op, als je met de wedstrijden 2.0 punten haalt heb je dan alsnog 3.0 punten, (1.bonus, 2.0 wedstrijd). Haal je met de wedstrijden 3.0 of meer punten dan vervallen de bonuspunten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan