Feyenoord

Het is al zo moeilijk voor homo's om mee te komen in de voetbalwereld. Dat wordt door veel mensen in de voetballerij nog niet geaccepteerd, en er worden veel grappen over gemaakt. En dan zijn er nu dus ook een voetballer van Feyenoord die het niet letterlijk zegt, maar eigenlijk indirect wel zegt: ik accepteer niet dat je homo bent, want geloof.

Ik vind dat niet kunnen.
 
Het is al zo moeilijk voor homo's om mee te komen in de voetbalwereld. Dat wordt door veel mensen in de voetballerij nog niet geaccepteerd, en er worden veel grappen over gemaakt. En dan zijn er nu dus ook een voetballer van Feyenoord die het niet letterlijk zegt, maar eigenlijk indirect wel zegt: ik accepteer niet dat je homo bent, want geloof.

Ik vind dat niet kunnen.
En zeggen "ik accepteer wel dat je homo bent, maar mijn geloof niet, dus ik doe er niet aan mee" snap ik eerlijk gezegd gewoon helemaal niks van
 
Hij komt sowieso in een turkse cel nu, want hij keurt het niet af, oom Erdo gaat dit ook zien dus vakantiebezoekjes in turkije zijn voorbij
 
Die Gimenez laat het toch een beetje liggen tov Danilo, benieuwd hoe lang die zijn basisplaats houd
 
Terwijl al die acties toch wel mede ervoor zorgt dat het tegenwoordig allemaal steeds normaler is. Ik vind het prima dat er -net als acties mbt racisme- op deze manier aandacht voor komt en ik vind dat een aanvoerder hier gewoon aan mee hoort te doen omdat je nou eenmaal representatief bent voor je club.
Ik snap je punt, maar toch ben ik het er niet mee eens. Het is volgens mij wel bekend dat Kokcu moslim is en dat de islam heel erg tegen lhbti is. Moet hij dan als een huichelaar zo'n aanvoerdersband omdoen? Dan zou je dus ook zeggen dat Verstappen moet knielen bij de protesten voor Black Lives Matters, dat is wat mij betreft een vergelijkbare kwestie.
 
Ik snap je punt, maar toch ben ik het er niet mee eens. Het is volgens mij wel bekend dat Kokcu moslim is en dat de islam heel erg tegen lhbti is. Moet hij dan als een huichelaar zo'n aanvoerdersband omdoen? Dan zou je dus ook zeggen dat Verstappen moet knielen bij de protesten voor Black Lives Matters, dat is wat mij betreft een vergelijkbare kwestie.
Ik zou ook niet knielen vóór BLM.
Wel tegen racisme.
Dat zijn twee verschillende dingen.
BLM is net als een religie, een stroming en dus een keuze en stromingen worden helaas vaak als excuus gebruikt om groepen boven andere groepen te plaatsen of (nog erger) groepen bewust ónder andere groepen te plaatsen.
 
Wat een gezeik om die regenboogband. :sick:
Als je zeikt als de zon schijnt en de zon schijnt door je zeik dan ziet iemand die kijkt vanzelf een regenboog. :maniac: :cool:
 
Ik snap je punt, maar toch ben ik het er niet mee eens. Het is volgens mij wel bekend dat Kokcu moslim is en dat de islam heel erg tegen lhbti is. Moet hij dan als een huichelaar zo'n aanvoerdersband omdoen? Dan zou je dus ook zeggen dat Verstappen moet knielen bij de protesten voor Black Lives Matters, dat is wat mij betreft een vergelijkbare kwestie.
Misschien moet Kokcu eens overwegen om naar Afghanistan te verhuizen, daar vindt hij genoeg medestanders - mannen die altijd handelen naar wat de Koran, volgens hen, voorschrijft.
 
Ik snap je punt, maar toch ben ik het er niet mee eens. Het is volgens mij wel bekend dat Kokcu moslim is en dat de islam heel erg tegen lhbti is. Moet hij dan als een huichelaar zo'n aanvoerdersband omdoen? Dan zou je dus ook zeggen dat Verstappen moet knielen bij de protesten voor Black Lives Matters, dat is wat mij betreft een vergelijkbare kwestie.

Verschil is dat Verstappen niet mee deed omdat hij niet op deze manier wilde demonstreren. Maar hij is wel tegen discriminatie. Kökcu doet niet mee omdat hij vanwege geloofs overtuiging niet accepteert dat mensen op hetzelfde geslacht vallen.

Maar goed, nu gaat het teveel over de tomatensoep regenboogband, maar niemand heeft t nu over waar het echt om gaat. Dat is dat homo's het nog steeds zwaar hebben in de voetbal wereld.
 
Laatst bewerkt:
Verschil is dat Verstappen niet mee deed omdat hij niet op deze manier wilde demonstreren. Maar hij is wel tegen discriminatie. Kökcu doet niet mee omdat hij vanwege geloofs overtuiging niet accepteert dat mensen op hetzelfde geslacht vallen.

Maar goed, nu gaat het teveel over de tomatensoep regenboogband, maar niemand heeft t nu over waar het echt om gaat. Dat is dat homo's het nog stees zwaar hebben in de voetbal wereld.
En ideaal dat iemand vanuit geloof de band niet draagt. Kan men weer allemaal wijzen naar de gelovigen terwijl het probleem veel breder is dan dat, maar dat kunnen we lekker links laten liggen.
 
Maar goed, nu gaat het teveel over de tomatensoep regenboogband, maar niemand heeft t nu over waar het echt om gaat. Dat is dat homo's het nog stees zwaar hebben in de voetbal wereld.
Je zou maar speler bij Feyenoord zijn en erachter komen dat je aanvoerder je niet accepteert zoals je bent. Of al bejegende supporter (https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5253797/lhbti-coc-antihomogeweld-feyenoord). Ik kan mij voorstellen dat je dan het gevoel hebt er niet bij te horen.
 
En ideaal dat iemand vanuit geloof de band niet draagt. Kan men weer allemaal wijzen naar de gelovigen terwijl het probleem veel breder is dan dat, maar dat kunnen we lekker links laten liggen.

Het is het geloof de "islam" zo simpel is het.

Die mensen moeten gewoon is leren dat ze in Europa wonen en dat we hier andere normen en waarden hebben. Kunnen ze hier niet tegen dan moeten ze maar lekker naar een islamtisch land gaan.

Zij roepen als eerste over racisme maar ze zouden beter zelf is in de spiegel kijken en hun aanpassen.

Gewoon schorsen die handel.
 
Ik weet niet waarom. Maar ik blijf helaas de hele dag al in mijn achterhoofd de (veelal jeugdige) tokkiemoslims houden, die dit statement van Kokcu gaan misbruiken en daarmee de open Nederlandse homocultuur van de laatste decennia ietwat terug willen laten werpen. En vraag me af of dat er twee, tientallen of duizenden zijn.
Als dat laatste het geval zou zijn, en ik heb werkelijk geen idee, want ik zit niet in die scene, dan moet dat als de wieswiedeweerga bespreekbaar gemaakt worden.
 
Laatst bewerkt:
Je zou maar speler bij Feyenoord zijn en erachter komen dat je aanvoerder je niet accepteert zoals je bent. Of al bejegende supporter (https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5253797/lhbti-coc-antihomogeweld-feyenoord). Ik kan mij voorstellen dat je dan het gevoel hebt er niet bij te horen.
Wat meneer zelf heeft gezegd: 'Ik vind het belangrijk om te benadrukken dat ik respect heb voor iedereen ongeacht religie, achtergrond of voorkeur. Ik vind dat iedereen vrij is om te doen wat diegene wil of voelt.
 
Ik weet niet waarom. Maar ik blijf helaas de hele dag al in mijn achterhoofd de veelal jeugdige tokkiemoslims houden, die dit statement van Kokcu gaan gebruiken en de open Nederlandse homocultuur van de laatste decennia ietwat terugwerpt. En vraag me af of dat er twee, tientallen of duizenden zijn.

Simpel aanpassen of opdonderen. Maar ja dat hoort links niet graag

 
Het is het geloof de "islam" zo simpel is het.

Die mensen moeten gewoon is leren dat ze in Europa wonen en dat we hier andere normen en waarden hebben. Kunnen ze hier niet tegen dan moeten ze maar lekker naar een islamtisch land gaan.

Zij roepen als eerste over racisme maar ze zouden beter zelf is in de spiegel kijken en hun aanpassen.

Gewoon schorsen die handel.
Lul niet zo dom, zat gewone Nederlanders zonder geloofsovertuigen die homofoob zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan