Feyenoord

Ja en nee. Het punt is dat de niet-medische mondkapjes nog steeds aerosolen doorlaten, zowel in als uit (het gewone ademen). In afgesloten ruimtes zoals OV of sommige scholen en kantoren blijven die lang hangen in de lucht en gaan een stuk verder dan 1.5 meter. Ze zijn wel redelijk effectief tegen particles, het niezen en hoesten.
Maar in matig geventileerde ruimtes heb je niet voldoende aan een homemade masker.
Dus alleen tegen hoesten en niezen? Als dat zo was dan zou je er weinig mee op schieten
 
Ja en nee. Het punt is dat de niet-medische mondkapjes nog steeds aerosolen doorlaten, zowel in als uit (het gewone ademen). In afgesloten ruimtes zoals OV of sommige scholen en kantoren blijven die lang hangen in de lucht en gaan een stuk verder dan 1.5 meter. Ze zijn wel redelijk effectief tegen particles, het niezen en hoesten.
Maar in matig geventileerde ruimtes heb je niet voldoende aan een homemade masker.
Is het niet zo dat bij het gebruik van zo'n niet-medisch mondkapje de bacteriën minder ver verspreid worden? Ik heb er de ballen verstand van, maar ik dacht zoiets in een filmpje te hebben gezien.
 
Is het niet zo dat bij het gebruik van zo'n niet-medisch mondkapje de bacteriën minder ver verspreid worden? Ik heb er de ballen verstand van, maar ik dacht zoiets in een filmpje te hebben gezien.
Dat klopt in zekere zin maar dat zijn vooral de particles (vochtdruppels van niezen/hoesten). Maar de besmetting hoopt zich ook op in de luchtdeeltjes die een besmet persoon exhaleert en die gaan gewoon door zo'n nepmasker heen, langs de zijkanten, door de stof zelf. Ze zullen iets afgeremd worden in afstand maar ze blijven langer in de lucht hangen en door luchtstromen raakt het verspreid.
Daarbij moet je wel bedenken dat infectie voor een deel bepaald wordt door de hoeveelheid bacterien die je binnenkrijgt en dat is bij de vochtdruppels meer. Dus helemaal zinloos is het niet.
 
Dan ben je een van de weinigen.
Het ging me er vooral om dat men wel erg offtopic ging, dus ik wilde iets over Feyenoord posten :p

Neemt niet weg dat ik hem wel een typische Feyenoordspeler vind. Daar gaan ze wel plezier aan beleven.
 
En als we heel eerlijk zijn is dat in het licht van alle genomen maatregelen heel logisch. Ik denk dat het een tikkie naïef was om van supporters te verwachten dat ze 'hoera' fluisteren na een goal (ja, echt een suggestie van Rutte). Al is het maar omdat er in iedere harde ken, en ik zal niet generaliseren, wel een paar rondlopen die het allemaal, ehm, wat minder nauw nemen.

Het is volgens mij niet te voorkomen dat ze in het stadion gaan joelen en vieren.

Eens. Juichen bij een doelpunt is een reflex.
 
"Twee spelers van Feyenoord zijn positief getest op het coronavirus, zo meldt de club vrijdagavond. De Rotterdammers maken niet bekend om wie het gaat. Luis Sinisterra en Leroy Fer zijn niet opgenomen in de selectie voor het duel met Willem II." :unsure: :maniac:
 
"Twee spelers van Feyenoord zijn positief getest op het coronavirus, zo meldt de club vrijdagavond. De Rotterdammers maken niet bekend om wie het gaat. Luis Sinisterra en Leroy Fer zijn niet opgenomen in de selectie voor het duel met Willem II." :unsure: :maniac:
Hahahaha.......
 
Zo kennen we Dickie Dik weer. Uit de column van Wim Kieft (copy/plak van VP):

'Hij etaleert nogal wat chagrijn', schrijft Kieft over Advocaat, die Robert Bozeník het signaal zou geven dat hij er weinig van kan. 'Verder willen de spelers tactisch vooruit verdedigen en de tegenstander vastzetten, maar Dick wil liever achteruit. Dan laat hij ten overstaan van iedereen ook nog horen dat hij geen hoge pet op heeft van de talenten van Feyenoord en dan liever niemand op de bank zet. Geen reclame voor je jeugdopleiding. Gewoon niet handig.'
 
Terug
Bovenaan Onderaan