Feyenoord-PSV | Zondag 8 mei | Eindstand: 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nu ben ik van nature nogal achterdochtig en hardmaken kan je het nooit, maar ik weet zeker dat er meer achter zit. Als je alles bij elkaar optelt de afgelopen Var- en coronajaren: van bovenaf (knvb/var/scheidsrechters/media) zijn ze wel heel erg voor Ajax en tegen de concurrentie.

Was daarvoor ook al zo, maar het wordt zo duidelijk nu. Het begon al bij de allereerste var-fout jaren geleden bij VVV-Ajax door een geldig doelpunt van VVV om niets af te keuren.
Heeft niets met achterdocht te maken. Probleem is dat er niemand bij elkaar optelt wat jij hier benoemt.
Waarom eigenlijk niet?
Zet de feiten op een rijtje te beginnen met het duel dat jij net noemt in Venlo waar de eindstand niet 1-0 maar 0-1 werd.
Fluitje van een cent om een optelsom te maken van alle discutabele momenten bij ons en bij onze concurrent in die 4 jaar VAR.
Die 4 jaar titels en CL miljoenen bij de aartsrivaal heeft gebracht.

Maar nee, hoor, openlijk wordt de boel belazerd door een scheidsrechter die nee schudt als Mauro vanachter wordt aangeschoten,
naar de stip wijst als schuimbekkende Feijenoorders een penalty eisen, door de VAR niet gecorrigeerd wordt, zelf niet naar het scherm
wil (durft?) lopen met krijsende "supporters" vlak in de buurt, na afloop contact met de benadeelde partij en media weigert
met als afsluiting van deze klucht, net als toen Bjorn Kuipers ons in de Kuip van de titelkansen beroofde, achteraf slappe excuses van de KNVB.

Maar waar maken we ons druk om?
Morgen is vrijwel iedereen ook dit weer vergeten, wordt Ajax toegejuicht als de "terechte" kampioen, is iedereen blij in Amsterdam, Hilversum en Zeist,
drinken de bobo's een glas, doen een plas en blijft alles zoals het was.
Waarna Ruud deze zomer als derde PSV coach na Cocu gaat ondervinden wat de buitenlandse, dus niet aan Ajax verering gewende Roger Schmidt en Mario Gotze
overkwam en ons zo duidelijk aangaven aan misstanden op de Nederlandse velden.
De kans is helaas groot dat ook in het vijfde jaar VAR er sprake zal zijn van beslissingen in de titelrace die vragen om de gerechtvaardigde reactie; "giv zem de cup today."
Tot voor kort werd wat krom was nog - lachwekkend soms - rechtgepraat, maar zondag kon dat met geen mogelijkheid meer en dus bleef het stil.
Amen oftewel het zij zo.
 
Ik denk dat guzubuyuk of zo iets meteen na de wedstrijd een belletje uit Zeist heeft gehad dat hij niet voor de camera mag komen en dat wij(knvb) morgen wel even de fout toe gaan geven.
 
Het probleem is dat je kunt roepen en tieren wat je wil, maar er verandert toch niets. De KNVB geeft waarschijnlijk een boete en de rest ziet je als grote Calimero club. Dan kun je beter gewoon de eer aan jezelf houden. Tenzij je Ajax bent. Dan mag je dickpicks sturen naar de dochter van Güsje, Promes zijn neef neer laten steken en Labyad langsturen met een knokploeg; dat is iedereen na 1 week toch weer vergeten.
Beetje appels met peren. Dat de KNVB fouten maakt en Ajax hierdoor voordeel krijgt in de titelstrijd, staat volledig los van overige (straf)zaken die intern bij Ajax lopen of gelopen hebben. PSV heeft wel iets te maken met de fouten van de KNVB waardoor ze benadeeld zijn, maar heeft verder geen moer te maken met al het andere dat bij Ajax speelt. Ook niet of de media er wat mee doet of niet.
 
Als zelfs Segers erover tweet is er echt iets aan de hand
Ik wil meer zien dan excuses van de KNVB en een publieke verkondiging dat Serdar en kornuiten er faliekant naast zaten. Die zijn welkom, maar er moeten wmb gewoon harde consequenties volgen op de hele arbitrage in kwestie. Team Serdar en team Van Boekel, moeten strafpunten op hun scheidsrechterslicentie krijgen; bij 3 strafpunten ben je hem kwijt. Ook even terugplaatsen naar de KKD voor een wedstrijd of tien, en Serdar of Polletje minstens 3 seizoenen geen topwedstrijd meer laten fluiten. Zoiets wil ik eigenlijk wel zien.
 
Ik wil meer zien dan excuses van de KNVB en een publieke verkondiging dat Serdar en kornuiten er faliekant naast zaten. Die zijn welkom, maar er moeten wmb gewoon harde consequenties volgen op de hele arbitrage in kwestie. Team Serdar en team Van Boekel, moeten strafpunten op hun scheidsrechterslicentie krijgen; bij 3 strafpunten ben je hem kwijt. Ook even terugplaatsen naar de KKD voor een wedstrijd of tien, en Serdar of Polletje minstens 3 seizoenen geen topwedstrijd meer laten fluiten. Zoiets wil ik eigenlijk wel zien.
Ik wil de kkd ook niet opzadelen met deze amateurs eigenlijk
 
Direct na de wedstrijd vertelden alle PSV-ers hoog in hun emotie dat ze zich verbaasden over het niet te tijd nemen voor deze beslissing, om de VAR te gaan gebruiken.
Daar hebben ze gewoon allemaal gelijk in gehad.

Het is en blijft een grote schande.
Er was geen enkele reden om niet zorgvuldig te zijn; het moment, de mogelijkheden, de belangen. Dan ben je als arbiter/VAR of ongelofelijk incompetent, supporter van een andere club of corrupt. Iets anders zie ik niet.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan