Feyenoord - PSV | Zondag 25 februari 2018 | Eindstand 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Haha, die Zoet is ook een held hoor. Gewoon lekker ouderwets Brabants reageren op het feit dat hij een glas bier in zijn nek kreeg: 'normaal hou ik wel van een biertje, maar nu niet' :D
 
Veel verder voorstaan... das n gewaagde uitspraak als je maar 8 verliespunten hebt. Zeker omdat we een aantal keer met de hakken over de sloot de punten haalden.
Aangaande de wedstrijd in Amsterdam, helemaal gelijk. enne verder welkom op t forum

Thanks voor het welkom.
Ik volg het forum al meer dan een decennium. Heb vaak genoten van discussies met Elio. Haha.

Maar 8 verliespunten is natuurlijk geweldig.
het gaat echter om het principe: Ajax denkt dat het geweldig is, terwijl dit PSV met een aanvallende tactiek "gewoon" op 13 punten had kunnen staan.
Klinkt toch iets comfortabeler.
 
Thanks voor het welkom.
Ik volg het forum al meer dan een decennium. Heb vaak genoten van discussies met Elio. Haha.

Maar 8 verliespunten is natuurlijk geweldig.
het gaat echter om het principe: Ajax denkt dat het geweldig is, terwijl dit PSV met een aanvallende tactiek "gewoon" op 13 punten had kunnen staan.
Klinkt toch iets comfortabeler.
Zeker, maar ook nu liggen we nog op stoom om ons record te breken.
 
Thanks voor het welkom.
Ik volg het forum al meer dan een decennium. Heb vaak genoten van discussies met Elio. Haha.

Maar 8 verliespunten is natuurlijk geweldig.
het gaat echter om het principe: Ajax denkt dat het geweldig is, terwijl dit PSV met een aanvallende tactiek "gewoon" op 13 punten had kunnen staan.
Klinkt toch iets comfortabeler.

Klopt. Ik roep het al een hele tijd dat ze moeten aanvallen en druk zetten. Vandaag hebben ze het eindelijk laten zien. Misschien hebben ze het eindelijk gelezen nu we een nieuw forum hebben. ;)
Ajax is helemaal niet zo goed en daar had PSV met dit spel gemakkelijk kunnen winnen. Het "almachtige" Ajax heeft de laatste 2 wedstrijden 1 x gescoord en wel tegen PEC Zwolle dat ook 1 x gescoord heeft. Alle andere clubs hebben in de laatste 2 wedstrijden vaker gescoord dan Ajax. :p
 
Je zou denken dat het een mentale kwestie is dat PSV bijna nooit zo speelt als vandaag in de Kuip.... Of was de opdracht van de trainer vandaag anders? :unsure:

Inderdaad...ik vraag me af wanneer ik PSV zo aanvallend, jagend op de bal, vanaf de aftrap de tegenstander bij de strot grijpen, echt. Ik vraag me af wanneer ik dat voor het laatst dit seizoen heb gezien ?? En dan rijst de vraag op : waarom laat Cocu zijn mannen niet elke wedstrijd op deze manier spelen? Dan hadden wij nu in de halve finale van de Beker gestaan en niet Feyenoord ... dan hadden wij van Osijek gewonnen en waren een ronde verder geweest in de UEFA League...echt, ik hoop dat het vertoonde spel van vanmiddag geen eendagsvlieg blijkt, maar dat dit in de komende weken precies zo blijft, dus fel, met passie, lef, direct bij de strot, jagen en de tegenstander geen ruimte geven om op te bouwen en/ of tot rust te komen...ik hoop dat Cocu vandaag eindelijk het licht heeft gezien en dat dit de opmaat is naar het kampioenschap in mei 2018..
 
Eerst komende week Utrecht maar eens verslaan...Die jongens draaien goed en staat niet voor niks 4de nu...
Dit gezegd hebbende,meestal winnen wij makkelijk van ze terwijl het voor Ajax een echte angstgegner is...
Wat wij met Heerenveen hebben dus.. :sneaky:
 
Zoals PSV zich heeft laten zien in een volle Kuip wat ik ook zeker niet verwacht had en in de wetenschap dat PSV vrijwel altijd na de winterstop beter speelt dan ervoor kan dit wel eens de de definitieve nekslag betekenen voor de Amsterdammers.Elke speler haalde een dikke voldoende zelfs Brenet speelde zeer sterk en Pereiro was gewoon genieten geblazen.Komende wedstrijd thuis tegen Utrecht dezelfde arbeidsethos brengen en taktiek hanteren zou ik Cocu willen adviseren.Cocu heeft me werkelijk in positieve zin verbaasd.En dan te bedenken dat we ook nog dit seizoen een Romero mogen verwachten ziet het er goed uit voor PSV.
 
Laatst bewerkt:
Zoals PSV zich heeft laten zien in een volle Kuip wat ik ook zeker niet verwacht had en in de wetenschap dat PSV vrijwel altijd na de winterstop beter speelt dan ervoor kan dit wel eens de de definitieve nekslag betekenen voor de Amsterdammers.Elke speler haalde een dikke voldoende zelfs Brenet speelde zeer sterk en Pereiro was gewoon genieten geblazen.

De nekslag voor de Amsterdammers komt pas wanneer we de titel tegen uitgerekent hen gaan pakken in Eindhoven! :D
 
Je zou denken dat het een mentale kwestie is dat PSV bijna nooit zo speelt als vandaag in de Kuip.... Of was de opdracht van de trainer vandaag anders? :unsure:

Dat laatste. Cocu gaf in een interview aan dat je soms de accenten moet verleggen en zo de tegenstander moet verrassen. Persoonlijk zie ik dan liever dat dit de standaard is en de bedroevende meuk die we doorgaans voorgeschoteld krijgen de verrassing, maar ja, ik ben niet de coach, en de winnende coach heeft altijd gelijk.
 
Dat laatste. Cocu gaf in een interview aan dat je soms de accenten moet verleggen en zo de tegenstander moet verrassen. Persoonlijk zie ik dan liever dat dit de standaard is en de bedroevende meuk die we doorgaans voorgeschoteld krijgen de verrassing, maar ja, ik ben niet de coach, en de winnende coach heeft altijd gelijk.
Als hij deze tactiek als standaard zou hebben, dan zou deze winnende coach niet zijn afgedroogd in Amsterdam.
 
Als hij deze tactiek als standaard zou hebben, dan zou deze winnende coach niet zijn afgedroogd in Amsterdam.

Klopt. Te laf gespeeld in Amsterdam en de deksel op de neus gekregen. Met wat meer lef stond PSV nu 10 of 13 punten voor op Ajax.
 
Als hij deze tactiek als standaard zou hebben, dan zou deze winnende coach niet zijn afgedroogd in Amsterdam.
Waarom heeft Cocu dan zolang gewacht met deze tactiek/ strategie..?? Alsof zijn vorige tactieken uiterst succesvol waren....zelfs iemand met weinig verstand van voetbal ziet toch dat je elke tegenstander direct bij de strot moet pakken, zodat zij niet kunnen opbouwen en dus niet in hun gebruikelijke spel kunnen komen...
 
Waarom heeft Cocu dan zolang gewacht met deze tactiek/ strategie..?? Alsof zijn vorige tactieken uiterst succesvol waren....zelfs iemand met weinig verstand van voetbal ziet toch dat je elke tegenstander direct bij de strot moet pakken, zodat zij niet kunnen opbouwen en dus niet in hun gebruikelijke spel kunnen komen...

Volgens mij stond PSV al een flink aantal punten voor, voordat deze wedstrijd werd gespeeld.
Ik moet zeggen dat ik enorm genoten heb van deze wedstrijd. Geen enkele speler viel door de mand, iedereen ging er vol voor. Mooi om te zien, een strijdwijze op trots op te zijn als fan.
 
Dat betekent dat PSV precies dezelfde strategie moet hanteren tegen Utrecht aanstaande zaterdag....we hebben nog 9 wedstrijden te gaan en daarvan zijn de belangrijkste, de moeilijkste in mijn ogen, die tegen Utrecht, AZ en Ajax. Dat wil niet zeggen dat we de andere tegenstanders moeten onderschatten, maar eerlijk gezegd moet PSV weinig moeite hebben tegen Willem II, NAC en VVV en na de wedstrijd tegen Ajax rest ons nog de wedstrijden tegen Roda, Groningen en ADO....nogmaals , op papier moet dat echt wel gaan lukken, maar mijn advies aan Cocu is alle 9 resterende wedstrijden qua mentaliteit precies van start te gaan als gisteren tegen Feyenoord ...alleen dan lukt het om voor rust een paar doelpunten te maken en uiteindelijk na 90 minuten te winnen. En we kunnen dit seizoen beter met 7 of meer punten verschil kampioen worden, dan dat we het kampioenschap cadeau krijgen of dat we de laatste 3 wedstrijden nog steeds zitten te billenknijpen .....
 
Als zelfs Van Hanegem het al voor elkaar krijgt om in een stuk volledig realistisch te zijn op de hele situatie omtrent Feyenoord, PSV en Ajax:

https://www.ad.nl/nederlands-voetba...gaat-winnen-is-nergens-op-gebaseerd~aa5c4b59/

Nu onze Sjakie nog, kan niet wachten :D
Willem heeft al die tijd hetzelfde gezien en gezegd als 'wij'. "Niet dat afwachtende voetbal, niet dat met z’n allen keihard achteruit rennen bij een voorsprong. Nee, in de Kuip deed PSV het eindelijk heel anders."
En dat heeft Willem gewoon goed gezien...
 
Ik lees wel dat Willem zegt dat er niet zoveel kwaliteit in de ploeg zit? Nou is de man wat kippig geworden, maar Bergwijn, Arias, Zoet, Pereiro, De Jong, Ginkel geen kwaliteit noemen. Dan heb je ze echt niet op een rijtje.
 
Ik lees wel dat Willem zegt dat er niet zoveel kwaliteit in de ploeg zit? Nou is de man wat kippig geworden, maar Bergwijn, Arias, Zoet, Pereiro, De Jong, Ginkel geen kwaliteit noemen. Dan heb je ze echt niet op een rijtje.

Dat was eerlijk gezegd ook bij mij blijven hangen.
 
Ik zit nu naar de wedstrijd te kijken op Fox. Schandalig commentaar.
Ontzettend partijdig...niet ten faveure van Feyenoord, maar van Ajax.

Net als dat overdreven gelul over Lozano en de waardigheid van PSV. Laat eens de overtredingen zien van Sparta op LdJ en dan lul je gewoon niet meer. Zie net Amrabat van achteren een sliding inzetten. Slaat nergens op. Het is dat-ie Bergwijn niet raakt.

Mij benieuwen of ze die actie van Malacia nog tegen het licht gaan houden. Zo niet: knvb is complete willekeur.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan