Feyenoord - PSV | Zondag 2 december | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dit bedoel ik. Toivonen die drie jaar in de basis heeft gestaan als spits en later pas een jaartje basis op het middenveld, Van Ginkel die er 29 maakt waarvan veel pingels (wordt even gelijk gesteld aan 41 goals, waarvan het merendeel cruciaal is geweest bij drie kampioenschappen) en Wijnaldum die letterlijk altijd basis heeft gestaan op 10.

Dat wordt vergeleken met de invaller op de vleugel Pereiro. Klasse jongens.

Ik snap je liefde voor Pereiro. Toch even wat aanvullingen:
- Van Ginkel is geen 10
- Wjnaldum was volgens mij alleen zijn laatste seizoen onomstreden op 10. Moest het hoe dan ook eveneens lang op de vleugel doen.
 
Dit bedoel ik. Toivonen die drie jaar in de basis heeft gestaan als spits en later pas een jaartje basis op het middenveld, Van Ginkel die er 29 maakt waarvan veel pingels (wordt even gelijk gesteld aan 41 goals, waarvan het merendeel cruciaal is geweest bij drie kampioenschappen) en Wijnaldum die letterlijk altijd basis heeft gestaan op 10.

Dat wordt vergeleken met de invaller op de vleugel Pereiro. Klasse jongens.

Precies, we gaan gemakshalve ook maar voorbij aan het feit dat Cocu Pereiro veelal op de rechter vleugel neerzette en/of hem pas in de 70e minuut liet invallen voor Bartje Ramselaar.

Sorry, ik begrijp dat t nieuws hard aankomt. Natuurlijk moet er niets veranderen aan dit middenveld en mag Pereiro geen deel van de blaam treffen in het feit dat we daar op alle vlakken tegen feyenoord worden afgetroefd..? Kop in t zand en door.

De discussie was dat het middenveld momenteel tekort komt. En over de mogelijk het opstellen van n meer verdelende en meevoetballende speler ten kostte van Pereiro. Of in de plaats van Hendrix. Beide is wat mij betreft t proberen waard want t was echt slecht die eerste helft. Dat er mensen het opperen van t banken van Pereiro zien als heiligschennis doet me niet zoveel, ik ben daarin zonder schaamte n afvallige.

De slechte wedstrijd tegen Feyenoord wil nou niet ineens zeggen dat we een ontzettend slecht middenveld hebben. En nogmaals: ik geef best toe dat Feyenoord niet een beste wedstrijd was van Pereiro. Maar in de andere wedstrijden deze competitie ging het allemaal niet zo slecht op het middenveld, of wel?
Op dit moment zou ik eerder Hendrix slachtofferen dat Pereiro. Guti voor Hendrix dan dus. Het zal geen verrassing zijn.


Ik snap je liefde voor Pereiro. Toch even wat aanvullingen:
- Van Ginkel is geen 10
- Wjnaldum was volgens mij alleen zijn laatste seizoen onomstreden op 10. Moest het hoe dan ook eveneens lang op de vleugel doen.

Nou was Der Muzikant ook niet degene die de vergelijking met Van Ginkel en Wijnaldum maakte... ;)
 
Dit bedoel ik. Toivonen die drie jaar in de basis heeft gestaan als spits en later pas een jaartje basis op het middenveld, Van Ginkel die er 29 maakt waarvan veel pingels (wordt even gelijk gesteld aan 41 goals, waarvan het merendeel cruciaal is geweest bij drie kampioenschappen) en Wijnaldum die letterlijk altijd basis heeft gestaan op 10.

Dat wordt vergeleken met de invaller op de vleugel Pereiro. Klasse jongens.
Ik dacht al waar blijft ie nou met zijn reactie? Heel even was ik optimistisch om te denken dat je mensen na vele argumentatie kunt genezen van hun waanbeelden, maar nee hoor. Het is gewoon te hardnekkig:ROFL::lol:
 
Dit bedoel ik. Toivonen die drie jaar in de basis heeft gestaan als spits en later pas een jaartje basis op het middenveld, Van Ginkel die er 29 maakt waarvan veel pingels (wordt even gelijk gesteld aan 41 goals, waarvan het merendeel cruciaal is geweest bij drie kampioenschappen) en Wijnaldum die letterlijk altijd basis heeft gestaan op 10.

Dat wordt vergeleken met de invaller op de vleugel Pereiro. Klasse jongens.
Toivonen was geen basis spits voor drie seizoenen.
In zijn eerste tijd wisselde hij nog af met Koevermans. En toen In 2010 had je Berg, Reis. Het jaar erna Matavz en later kwam Locadia nog.
 
Ehm, nee: ik vond het een zwakke opmerking alsof we allemaal door hem als school-bully getreiterd zouden zijn: alsof het om een onderbuik gevoel gaat waarbij we hem veroordelen. Ik denk dat ook degenen die minder tevreden over pereiro zijn voldoende gezien hebben in de laatste jaren om hem op aan te vallen. Dat je hem wil verdedigen vindt ik niet zwak am sich. Was ook geen persoonlijke aanval.

En jah, cijfers en doelpunten kun je zien als harde gegevens. Voor mij gaat dat ook niet helemaal op: je bent immers ook een speler bij een aanvallende spelend team topteam (voor eredivisie maatstafen) dat veel weet te scoren (niet in het 2015-2016 seizoen, toegegeven). Gezien zijn cijfers zou ook Marco van Ginkel een topspeler zijn voor PSV. Toch ben ik er blij om dat die er niet meer bij is. Omdat ik me mateloos stoorde aan zijn schijnverdedigen en het verzaken in de duels. Ik denk echter dat ook als hij weer fit is hij te licht is voor vrijwel elk europees team, en ikzelf gun eigenlijk PSV ook spelers met meer kwaliteiten. Maar goed, ook op MvG zullen de meningen verschillen. Ik bedoel er mee aan te geven dat er meer is dan enkel de speler zijn die de beslissende assist of goal maakt.

Pereiro heeft een goede trap, neemt daarom al drie jaar (veel van) de corners en vrije trappen. Tussen de jaargangen die je noemde zaten er twee waarin hij hiervan de vaste nemer was. Een deel daarvan waren inderdaad goed voor doelpunten of assists. Qua ratio (succespercentage) ben ik benieuwd hoe hij het gedaan heeft tegenover spelers van andere eredivisie clubs. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat hij niet bovengemiddeld succesvol hierin was (terwijl we met Luuk de beste kopper van de eredivisie hadden - waarbij toegegeven: it takes two to tango), en er niet in uitblonk. Ik het idee dat Angelino de corners een stuk beter neerlegt dan Gaston en meer gevaar ermee weet te stichten.

Laat ik het anders stellen:
Toivonen kwam tot 68 goals in 169 wedstrijden --> 40 goals per 100 potjes
Wijnaldum tot 41 doelpunten in 109 potjes --> 37 goals per 100 potjes
Van ginkel tot 29 in 56 potjes --> 51 per 100 (heel veel penalties natuurlijk)
Pereiro tot 39 in 101 --> 39 goals per 100 potjes.

De 39 doelpunten van de afgelopen jaren worden niet gebagetaliseerd. Sterker, er zaten een paar hele mooie en belangrijke tussen. Maar toch zijn het voor mij ook geen cijfers die uitblinken voor een speler op het aanvallende middenveld/vleugel bij PSV. Zeker gezien spelers als Wijnaldum en Toivinen naast die doelpunten veel meer aanwezig, aanspeelbaar en bepalend konden zijn in wedstrijden dan Pereiro dat is. Voor een speler die het puur van zijn aanvallende toevoeging moet hebben (daar kunnen we het denk ik over eens zijn) zijn dus de cijfers qua goals en zeker qua assists niet dusdanig goed dat het voor mij een overtuigende basisplaats rechtvaardigt.
Daarbij neemt Pereiro ook nog eens de penalties, dus die moet je eigenlijk van z'n doelpunten aftrekken.
 
Dit bedoel ik. Toivonen die drie jaar in de basis heeft gestaan als spits en later pas een jaartje basis op het middenveld, Van Ginkel die er 29 maakt waarvan veel pingels (wordt even gelijk gesteld aan 41 goals, waarvan het merendeel cruciaal is geweest bij drie kampioenschappen) en Wijnaldum die letterlijk altijd basis heeft gestaan op 10.

Dat wordt vergeleken met de invaller op de vleugel Pereiro. Klasse jongens.
Wijnaldum heeft meer op de vleugel gespeeld dan op 10 volgens mij.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Daarbij neemt Pereiro ook nog eens de penalties, dus die moet je eigenlijk van z'n doelpunten aftrekken.

Waarom? Hij schiet ze er de laatste tijd onberispelijk in.
Er zijn tijden geweest dat PSV een Penaltysyndroom had.
 
Waarom? Hij schiet ze er de laatste tijd onberispelijk in.
Er zijn tijden geweest dat PSV een Penaltysyndroom had.
Het ging hier om het vergelijken van het rendement van Pereiro. Dan lijkt het me logisch alleen naar z'n velddoelpunten te kijken.

Overigens Pereiro's doelpuntengemiddelde is prima, maar nu ik naar de statistieken kijk, zie ik waar het aan schort 3-3-5-3 assists als vleugelspeler of nr 10, en dat is zwaar onder de maat. En dat geeft aan wat ik tegen Pereiro heb, hij scoort best wel vaak, maar verder heb je er dus helemaal niks aan.
 
Het ging hier om het vergelijken van het rendement van Pereiro. Dan lijkt het me logisch alleen naar z'n velddoelpunten te kijken.

Overigens Pereiro's doelpuntengemiddelde is prima, maar nu ik naar de statistieken kijk, zie ik waar het aan schort 3-3-5-3 assists als vleugelspeler of nr 10, en dat is zwaar onder de maat. En dat geeft aan wat ik tegen Pereiro heb, hij scoort best wel vaak, maar verder heb je er dus helemaal niks aan.

Hij maakt alleen maar doelpunten!! :xp:
 
Wat mij betreft is het vooral zijn spel zonder bal. Hij is dan te weinig actief bij het spel betrokken. Loopt niet goed tussen de linies. Volgens mij is dat ook de reden waarom hij in topwedstrijden (behalve dan die tegen Feyenoord) vaak goed presteert. Er is gewoon meer ruimte, waardoor zijn gebrek aan tactisch inzicht minder aan het licht komt.

Ik dacht juist dat Pereiro in topwedstrijden goed presteert voorkomt uit het feit dat deze clubs vaak hoog druk zetten, waardoor er in de omschakeling meer ruimtes vallen zowel tussen als achter de laatste linie; Van die ruimtes weet Pereiro meestal goed gebruik te maken. Voor de rest kun je Pereiro gebruiken voor vrije trappen, corners en in de 16 is hij meestal wel dodelijk (somehow). Verder is het niet zo'n bruikbare speler. Erg traag en fysiek zwak, twee eigenschappen die juist zwaarder wegen in 2018.
 
Ik dacht juist dat Pereiro in topwedstrijden goed presteert voorkomt uit het feit dat deze clubs vaak hoog druk zetten, waardoor er in de omschakeling meer ruimtes vallen zowel tussen als achter de laatste linie; Van die ruimtes weet Pereiro meestal goed gebruik te maken. Voor de rest kun je Pereiro gebruiken voor vrije trappen, corners en in de 16 is hij meestal wel dodelijk (somehow). Verder is het niet zo'n bruikbare speler. Erg traag en fysiek zwak, twee eigenschappen die juist zwaarder wegen in 2018.
Klopt grotendeels wel. En wat misschien nog het zwaarste weegt is dat hij mentaal niet sterk oogt. Er zit te weinig vecht spirit in.
 
Feyenoord heeft de man te pakken die zondag tijdens de topper tegen PSV een bal in het veld gooide op het moment dat de Eindhovenaren een kansrijke situatie voor het doel van de Rotterdammers hadden gecreëerd. 'Hij is eruit gevist op basis van camerabeelden', laat een woordvoerder weten aan RTL Nieuws. Welke maatregelen de Rotterdammers nemen tegen de supporter, is nog onduidelijk.

:unsure: Kielhalen en vervolgens aan de schandpaal. :p
 
Feyenoord heeft de man te pakken die zondag tijdens de topper tegen PSV een bal in het veld gooide op het moment dat de Eindhovenaren een kansrijke situatie voor het doel van de Rotterdammers hadden gecreëerd. 'Hij is eruit gevist op basis van camerabeelden', laat een woordvoerder weten aan RTL Nieuws. Welke maatregelen de Rotterdammers nemen tegen de supporter, is nog onduidelijk.

:unsure: Kielhalen en vervolgens aan de schandpaal. :p
9 maanden stadionverbod dacht ik?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan