Feyenoord - PSV | Zondag 2 december | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Hendrix was ook gewoon bar slecht. Pereiro was niet slechter dan Hendrix. En van Hendrix worden andere dingen verwacht dan van Pereiro, maar toch blijft men van Pereiro verwachten dat hij een nummer 10 is, maar ook een controleur dat allerhande verdedigende taken uitvoert. Tsja.
Nee hoor niemand verwacht van hem dat ie steeds maar ballen afpakt en slidings maakt. Wel verwacht ik van hem dat hij 90 minuten aanwezig is als nummer 10, dat ie niet quasie meeloopt en meeverdedigt en dat hij niet zo slordig is met vrije trappen, kansen, een-tweejes en corners. En als hij net als Hendrix steeds verkeerde mensen aanspeelt of zelf een stap te laat is, dan hoort hij niet in de basis te staan. Eerst was het zijn positie op rechts de oorzaak en nu de verkeerde verwachtingen? Ja zo lust ik er nog een paar. Hij moet eens een grote jongen worden en net als een Dumfries, Angelino, De Jong, Bergwijn en (in mindere mate) Rosario stappen gaan zetten. Het is nota bene zijn derde seizoen hier.
 
Ik vind, ondanks dat we bijna alles winnen, dat het middenveld echt beter kan. Zo'n blok van twee spelers zorgen voor iets te weinig dynamiek en Pereiro mag na deze wedstrijd voorlopig weer lekker banken. Ik denk dat je met een kleine aanpassing al veel beter kunt spelen:

Hendrix
Rosario - Guti

Hendrix als stofzuiger in de Fernandinho-rol, die zo snel mogelijk de bal inlevert bij spelers die wél kunnen voetballen. Rosario en Guti als passers daarvoor. Zonder echte 'tien' spelen. Misschien iets te weinig creativiteit, maar met onze opkomende backs en de buitenspelers die naar binnen gaan is er genoeg gevaar. Dit lijkt me echt beter, zeker in topwedstrijden zoals Feyenoord-uit.

Want wat was het toch slecht, zeg, deze wedstrijd.
 
Ik vind, ondanks dat we bijna alles winnen, dat het middenveld echt beter kan. Zo'n blok van twee spelers zorgen voor iets te weinig dynamiek en Pereiro mag na deze wedstrijd voorlopig weer lekker banken. Ik denk dat je met een kleine aanpassing al veel beter kunt spelen:

Hendrix
Rosario - Guti

Hendrix als stofzuiger in de Fernandinho-rol, die zo snel mogelijk de bal inlevert bij spelers die wél kunnen voetballen. Rosario en Guti als passers daarvoor. Zonder echte 'tien' spelen. Misschien iets te weinig creativiteit, maar met onze opkomende backs en de buitenspelers die naar binnen gaan is er genoeg gevaar. Dit lijkt me echt beter, zeker in topwedstrijden zoals Feyenoord-uit.

Want wat was het toch slecht, zeg, deze wedstrijd.
Geen gekke gedachte. Ook Rosario speelde vroeger aanvallender dan nu. Van Bommel lijkt nogal vast te houden aan het blok van 4 voor de verdediging.
 
Nee hoor niemand verwacht van hem dat ie steeds maar ballen afpakt en slidings maakt. Wel verwacht ik van hem dat hij 90 minuten aanwezig is als nummer 10, dat ie niet quasie meeloopt en meeverdedigt en dat hij niet zo slordig is met vrije trappen, kansen, een-tweejes en corners. En als hij net als Hendrix steeds verkeerde mensen aanspeelt of zelf een stap te laat is, dan hoort hij niet in de basis te staan. Eerst was het zijn positie op rechts de oorzaak en nu de verkeerde verwachtingen? Ja zo lust ik er nog een paar. Hij moet eens een grote jongen worden en net als een Dumfries, Angelino, De Jong, Bergwijn en (in mindere mate) Rosario stappen gaan zetten. Het is nota bene zijn derde seizoen hier.

Maar dan moeten jullie criticasters het ook wel bij 1 verhaal houden. Want vooralsnog was de kritiek standaard dat hij niet meeverdedigt, en nu is het ineens ook de vrije trappen, kansen, een-tweetjes en corners. En blijkbaar is dat nu allemaal belabberd? :unsure:
Overigens: nog steeds bij 10 doelpunten betrokken in 14 wedstrijden...

Tegen Feyenoord was hij slecht. Dat kan gebeuren. Dat gebeurde Luuk de Jong bijvoorbeeld ook. En Lozano ook. Maar het lijkt erop dat een deel van forumleden hier vroeger bij Pereiro op school hebben gezeten en dat hij daar de pestkop van de klas was. En daarom nu hard aangepakt dient te worden. Ik snap dat niet.
 
Maar dan moeten jullie criticasters het ook wel bij 1 verhaal houden. Want vooralsnog was de kritiek standaard dat hij niet meeverdedigt, en nu is het ineens ook de vrije trappen, kansen, een-tweetjes en corners. En blijkbaar is dat nu allemaal belabberd? :unsure:
Overigens: nog steeds bij 10 doelpunten betrokken in 14 wedstrijden...

Tegen Feyenoord was hij slecht. Dat kan gebeuren. Dat gebeurde Luuk de Jong bijvoorbeeld ook. En Lozano ook. Maar het lijkt erop dat een deel van forumleden hier vroeger bij Pereiro op school hebben gezeten en dat hij daar de pestkop van de klas was. En daarom nu hard aangepakt dient te worden. Ik snap dat niet.
Ik denk niet dat je over “jullie” kan spreken. Want iedereen bekijkt de zaken anders. Ik heb nooit gezegd dat hij als een controleur moest meeverdedigen. Wel zit hij bij een topclub waar ook de anderen de show kunnen stelen waardoor hij niet de enige is die steeds alle ballen krijgt en leuke dingen aan de bal kan laten zien. Zijn spel zonder bal is nog altijd onvoldoende en na 3 jaar niet goed ontwikkeld. En die zogenaamde kilometers die hij maakt zegt mij eigenlijk niets. Ik besteed daar ook nooit aandacht aan. Het gaat om zijn aandeel in het geheel, zijn wijze van doen op zo een belangrijke positie op het veld en zijn wil en passie. De moderne nummer 10 wacht niet af en wil niet alleen leuke binnenkant rechts schieten. Die is actief, eist de ballen door zijn spel op en zijn acties dragen erg veel bij aan doelpunten. Pereiro is nog altijd te slordig, niet geconcentreerd en af en toe apathisch. Nee dan zeggen die kilometers mij idd niets. Ik wil zijn bijdrage aan het team, lees: voorin oorlog maken, passes geven, zichzelf vrij spelen en goals maken, zien.
En dat je het over zijn “betrokkenheid” bij de goals en niet over zijn directe assists hebt, zegt eigenlijk wel genoeg. Een nummer 10 bij PSV moet veel meer brengen. Kijk anders naar een Ziyech of zelfs vd Beek.
 
Ik denk niet dat je over “jullie” kan spreken. Want iedereen bekijkt de zaken anders. Ik heb nooit gezegd dat hij als een controleur moest meeverdedigen. Wel zit hij bij een topclub waar ook de anderen de show kunnen stelen waardoor hij niet de enige is die steeds alle ballen krijgt en leuke dingen aan de bal kan laten zien. Zijn spel zonder bal is nog altijd onvoldoende en na 3 jaar niet goed ontwikkeld. En die zogenaamde kilometers die hij maakt zegt mij eigenlijk niets. Ik besteed daar ook nooit aandacht aan. Het gaat om zijn aandeel in het geheel, zijn wijze van doen op zo een belangrijke positie op het veld en zijn wil en passie. De moderne nummer 10 wacht niet af en wil niet alleen leuke binnenkant rechts schieten. Die is actief, eist de ballen door zijn spel op en zijn acties dragen erg veel bij aan doelpunten. Pereiro is nog altijd te slordig, niet geconcentreerd en af en toe apathisch. Nee dan zeggen die kilometers mij idd niets. Ik wil zijn bijdrage aan het team, lees: voorin oorlog maken, passes geven, zichzelf vrij spelen en goals maken, zien.
En dat je het over zijn “betrokkenheid” bij de goals en niet over zijn directe assists hebt, zegt eigenlijk wel genoeg. Een nummer 10 bij PSV moet veel meer brengen. Kijk anders naar een Ziyech of zelfs vd Beek.

De spijker op zijn kop geslagen.

spijkerhoofd.jpg
 
Ik denk niet dat je over “jullie” kan spreken. Want iedereen bekijkt de zaken anders. Ik heb nooit gezegd dat hij als een controleur moest meeverdedigen. Wel zit hij bij een topclub waar ook de anderen de show kunnen stelen waardoor hij niet de enige is die steeds alle ballen krijgt en leuke dingen aan de bal kan laten zien. Zijn spel zonder bal is nog altijd onvoldoende en na 3 jaar niet goed ontwikkeld. En die zogenaamde kilometers die hij maakt zegt mij eigenlijk niets. Ik besteed daar ook nooit aandacht aan. Het gaat om zijn aandeel in het geheel, zijn wijze van doen op zo een belangrijke positie op het veld en zijn wil en passie. De moderne nummer 10 wacht niet af en wil niet alleen leuke binnenkant rechts schieten. Die is actief, eist de ballen door zijn spel op en zijn acties dragen erg veel bij aan doelpunten. Pereiro is nog altijd te slordig, niet geconcentreerd en af en toe apathisch. Nee dan zeggen die kilometers mij idd niets. Ik wil zijn bijdrage aan het team, lees: voorin oorlog maken, passes geven, zichzelf vrij spelen en goals maken, zien.
En dat je het over zijn “betrokkenheid” bij de goals en niet over zijn directe assists hebt, zegt eigenlijk wel genoeg. Een nummer 10 bij PSV moet veel meer brengen. Kijk anders naar een Ziyech of zelfs vd Beek.

Dit deel snap je dan niet helemaal goed, bij die 10 doelpunten was hij juist direct betrokken. 7 doelpunten en 3 assists. Dat zijn gewoon feiten.
Verder heb ik niks over zijn kilometers gezegd.

Ik zal niet zeggen dat er verbetering mogelijk is in zijn spel zonder de bal, maar ik heb het idee dat Pereiro daar disproportioneel op aangepakt wordt. En dat er nu ineens vrije trappen, kansen, een-tweejes en corners bijgesleept worden snap ik ook niet.
 
Maar dan moeten jullie criticasters het ook wel bij 1 verhaal houden. Want vooralsnog was de kritiek standaard dat hij niet meeverdedigt, en nu is het ineens ook de vrije trappen, kansen, een-tweetjes en corners. En blijkbaar is dat nu allemaal belabberd? :unsure:
Overigens: nog steeds bij 10 doelpunten betrokken in 14 wedstrijden...

Tegen Feyenoord was hij slecht. Dat kan gebeuren. Dat gebeurde Luuk de Jong bijvoorbeeld ook. En Lozano ook. Maar het lijkt erop dat een deel van forumleden hier vroeger bij Pereiro op school hebben gezeten en dat hij daar de pestkop van de klas was. En daarom nu hard aangepakt dient te worden. Ik snap dat niet.

Wat mij betreft is het vooral zijn spel zonder bal. Hij is dan te weinig actief bij het spel betrokken. Loopt niet goed tussen de linies. Volgens mij is dat ook de reden waarom hij in topwedstrijden (behalve dan die tegen Feyenoord) vaak goed presteert. Er is gewoon meer ruimte, waardoor zijn gebrek aan tactisch inzicht minder aan het licht komt.
 
Maar dan moeten jullie criticasters het ook wel bij 1 verhaal houden. Want vooralsnog was de kritiek standaard dat hij niet meeverdedigt, en nu is het ineens ook de vrije trappen, kansen, een-tweetjes en corners. En blijkbaar is dat nu allemaal belabberd? :unsure:
Overigens: nog steeds bij 10 doelpunten betrokken in 14 wedstrijden...

Tegen Feyenoord was hij slecht. Dat kan gebeuren. Dat gebeurde Luuk de Jong bijvoorbeeld ook. En Lozano ook. Maar het lijkt erop dat een deel van forumleden hier vroeger bij Pereiro op school hebben gezeten en dat hij daar de pestkop van de klas was. En daarom nu hard aangepakt dient te worden. Ik snap dat niet.

Tsjah, ik kan me op mijn beurt niet voorstellen hoe het komt dat men (jij in dit geval) hem maar blijft verdedigen. Hij is niet constant en aanwezig genoeg om bij PSV een vaste basisplaats te verdienen. Hij heeft talent, balgevoel en techniek. Maar in mijn ogen mist hij de vastberadenheid, werklust en de wil om altijd aanspeelbaar te zijn of het spel te controleren. Met zijn techniek en balgevoel zit het wel goed, en soms laat hij geweldige trappen zien, maar daarop alleen redt hij het niet als hij er niet elke wedstrijd op gebrand is om deze kwaliteiten voor het team in te zetten. Voor jou is Feyenoord het incident. Voor mij was Barcalona of vorig jaar tegen Ajax een incident. De kritiek omschrijven alsof het een raar persoonlijk dingetje is waarvoor geen enkele objectieve grond is - maakt op mij dan weer een zwakkere indruk. We hoeven het niet eens te worden. Maar onbegrijpelijk is de roep dat Pereiro wel weer mag vertrekken ook niet lijkt me?
 
Laatst bewerkt:
Tsjah, ik kan me op mijn beurt niet voorstellen hoe het komt dat men (jij in dit geval) hem maar blijft verdedigen. Hij is niet constant en aanwezig genoeg om bij PSV een vaste basisplaats te verdienen. Hij heeft talent, balgevoel en techniek. Maar in mijn ogen mist hij de vastberadenheid, werklust en de wil om altijd aanspeelbaar te zijn of het spel te controleren. Met zijn techniek en balgevoel zit het wel goed, maar daarop alleen redt hij het niet als hij er niet elke wedstrijd op gebrand is om deze kwaliteiten voor het team in te zetten. Voor jou is Feyenoord het incident. Voor mij was Barcalona of vorig jaar tegen Ajax een incident. De kritiek omschrijven alsof het een raar persoonlijk dingetje is waarvoor geen enkele objectieve grond is - maakt op mij dan weer een zwakkere indruk. We hoeven het niet eens te worden. Maar onbegrijpelijk is de roep dat Pereiro wel weer mag vertrekken ook niet lijkt me?

In mijn ogen: Zijn prestaties worden gebaggatelliseerd en zijn "tekortkomingen" benadrukt. Als jij dat kwalificeert als "zwak", prima hoor.

En objectief? Of hij hard genoeg werkt of niet is niet feitelijk te onderbouwen, dus daar komen we inderdaad niet uit. Wat ik wel feitelijk kan onderbouwen is dat hij topscorer van het hele team is geweest en dat dit zijn statistieken bij PSV zijn:

  • Seizoen 2015/2016: 29 wedstrijden, 11 doelpunten / 3 assists
  • Seizoen 2016/2017: 30 wedstrijden, 10 doelpunten / 3 assists
  • Seizoen 2017/2018: 28 wedstrijden, 11 doelpunten / 5 assists
  • Seizoen 2018/2019: 14 wedstrijden, 7 doelpunten / 3 assists

...maar Barcelona en Ajax waren de incidenten? :unsure:

Prima als men vindt dat hij harder moet werken, meer inzet moet tonen, beter moet verdedigen. Ligt ook deels aan wat je van hem verwacht.
Maar dat je 39 doelpunten en 14 assists gewoon maar even vergeet mee te nemen (want alleen Barcelona en Ajax waren blijkbaar positieve uitschieters), dat zal ik nooit snappen. Zwak, ik weet het.
 
Dit deel snap je dan niet helemaal goed, bij die 10 doelpunten was hij juist direct betrokken. 7 doelpunten en 3 assists. Dat zijn gewoon feiten.
Verder heb ik niks over zijn kilometers gezegd.

Ik zal niet zeggen dat er verbetering mogelijk is in zijn spel zonder de bal, maar ik heb het idee dat Pereiro daar disproportioneel op aangepakt wordt. En dat er nu ineens vrije trappen, kansen, een-tweejes en corners bijgesleept worden snap ik ook niet.
Dat je die laaste aspecten niet snapt vanuit de positie van Pereiro maakt eigenlijk veel duidelijk waarom je de kritiek op hem onterecht vindt. Ik denk dat we hier heel verschillend tegen aan kijken.
 
Zo lang MVB niet zegt dat Guti speelt kan men hier blijven fantaseren over Guti, en hij als amateur blijft stug aan de vaste 11 houden dus vergeet Guti maar tot april
 
Dat je die laaste aspecten niet snapt vanuit de positie van Pereiro maakt eigenlijk veel duidelijk waarom je de kritiek op hem onterecht vindt. Ik denk dat we hier heel verschillend tegen aan kijken.

Geeft niet, zo hebben we allemaal onze tekortkomingen. Je bent verder wel een aardige kerel hoor... ;P
 
Geeft niet, zo hebben we allemaal onze tekortkomingen. Je bent verder wel een aardige kerel hoor... ;P
Het was ook niet mijn intentie om dat laatste duidelijk te maken. Vaststaande feiten Sander. :cool:
 
In mijn ogen: Zijn prestaties worden gebaggatelliseerd en zijn "tekortkomingen" benadrukt. Als jij dat kwalificeert als "zwak", prima hoor.

En objectief? Of hij hard genoeg werkt of niet is niet feitelijk te onderbouwen, dus daar komen we inderdaad niet uit. Wat ik wel feitelijk kan onderbouwen is dat hij topscorer van het hele team is geweest en dat dit zijn statistieken bij PSV zijn:

  • Seizoen 2015/2016: 29 wedstrijden, 11 doelpunten / 3 assists
  • Seizoen 2016/2017: 30 wedstrijden, 10 doelpunten / 3 assists
  • Seizoen 2017/2018: 28 wedstrijden, 11 doelpunten / 5 assists
  • Seizoen 2018/2019: 14 wedstrijden, 7 doelpunten / 3 assists

...maar Barcelona en Ajax waren de incidenten? :unsure:

Prima als men vindt dat hij harder moet werken, meer inzet moet tonen, beter moet verdedigen. Ligt ook deels aan wat je van hem verwacht.
Maar dat je 39 doelpunten en 14 assists gewoon maar even vergeet mee te nemen (want alleen Barcelona en Ajax waren blijkbaar positieve uitschieters), dat zal ik nooit snappen. Zwak, ik weet het.

Ehm, nee: ik vond het een zwakke opmerking alsof we allemaal door hem als school-bully getreiterd zouden zijn: alsof het om een onderbuik gevoel gaat waarbij we hem veroordelen. Ik denk dat ook degenen die minder tevreden over pereiro zijn voldoende gezien hebben in de laatste jaren om hem op aan te vallen. Dat je hem wil verdedigen vindt ik niet zwak am sich. Was ook geen persoonlijke aanval.

En jah, cijfers en doelpunten kun je zien als harde gegevens. Voor mij gaat dat ook niet helemaal op: je bent immers ook een speler bij een aanvallende spelend team topteam (voor eredivisie maatstafen) dat veel weet te scoren (niet in het 2015-2016 seizoen, toegegeven). Gezien zijn cijfers zou ook Marco van Ginkel een topspeler zijn voor PSV. Toch ben ik er blij om dat die er niet meer bij is. Omdat ik me mateloos stoorde aan zijn schijnverdedigen en het verzaken in de duels. Ik denk echter dat ook als hij weer fit is hij te licht is voor vrijwel elk europees team, en ikzelf gun eigenlijk PSV ook spelers met meer kwaliteiten. Maar goed, ook op MvG zullen de meningen verschillen. Ik bedoel er mee aan te geven dat er meer is dan enkel de speler zijn die de beslissende assist of goal maakt.

Pereiro heeft een goede trap, neemt daarom al drie jaar (veel van) de corners en vrije trappen. Tussen de jaargangen die je noemde zaten er twee waarin hij hiervan de vaste nemer was. Een deel daarvan waren inderdaad goed voor doelpunten of assists. Qua ratio (succespercentage) ben ik benieuwd hoe hij het gedaan heeft tegenover spelers van andere eredivisie clubs. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat hij niet bovengemiddeld succesvol hierin was (terwijl we met Luuk de beste kopper van de eredivisie hadden - waarbij toegegeven: it takes two to tango), en er niet in uitblonk. Ik het idee dat Angelino de corners een stuk beter neerlegt dan Gaston en meer gevaar ermee weet te stichten.

Laat ik het anders stellen:
Toivonen kwam tot 68 goals in 169 wedstrijden --> 40 goals per 100 potjes
Wijnaldum tot 41 doelpunten in 109 potjes --> 37 goals per 100 potjes
Van ginkel tot 29 in 56 potjes --> 51 per 100 (heel veel penalties natuurlijk)
Pereiro tot 39 in 101 --> 39 goals per 100 potjes.

De 39 doelpunten van de afgelopen jaren worden niet gebagetaliseerd. Sterker, er zaten een paar hele mooie en belangrijke tussen. Maar toch zijn het voor mij ook geen cijfers die uitblinken voor een speler op het aanvallende middenveld/vleugel bij PSV. Zeker gezien spelers als Wijnaldum en Toivinen naast die doelpunten veel meer aanwezig, aanspeelbaar en bepalend konden zijn in wedstrijden dan Pereiro dat is. Voor een speler die het puur van zijn aanvallende toevoeging moet hebben (daar kunnen we het denk ik over eens zijn) zijn dus de cijfers qua goals en zeker qua assists niet dusdanig goed dat het voor mij een overtuigende basisplaats rechtvaardigt.
 
Laatst bewerkt:
Bewust alle topics gemeden mbt Feyenoord, maar na een kijkje hier ben ik weer weg.

Wat een hoop eenzijdige onzin over Pereiro zeg. Bijna alsof ze blij zijn dat die jongen inderdaad een kut wedstrijd speelde, zodat ze weer met selectieve feitjes hun gal kunnen spuwen over die jongen.

Geniet ervan. Het is een herhaling van zetten waar ik wel een beetje klaar mee ben.
 
Laat ik het anders stellen:
Toivonen kwam tot 68 goals in 169 wedstrijden --> 40 goals per 100 potjes
Wijnaldum tot 41 doelpunten in 109 potjes --> 37 goals per 100 potjes
Van ginkel tot 29 in 56 potjes --> 51 per 100 (heel veel penalties natuurlijk)
Pereiro tot 39 in 101 --> 39 goals per 100 potjes.

Dit bedoel ik. Toivonen die drie jaar in de basis heeft gestaan als spits en later pas een jaartje basis op het middenveld, Van Ginkel die er 29 maakt waarvan veel pingels (wordt even gelijk gesteld aan 41 goals, waarvan het merendeel cruciaal is geweest bij drie kampioenschappen) en Wijnaldum die letterlijk altijd basis heeft gestaan op 10.

Dat wordt vergeleken met de invaller op de vleugel Pereiro. Klasse jongens.
 
Sorry, ik begrijp dat t nieuws hard aankomt. Natuurlijk moet er niets veranderen aan dit middenveld en mag Pereiro geen deel van de blaam treffen in het feit dat we daar op alle vlakken tegen feyenoord worden afgetroefd..? Kop in t zand en door.

De discussie was dat het middenveld momenteel tekort komt. En over de mogelijk het opstellen van n meer verdelende en meevoetballende speler ten kostte van Pereiro. Of in de plaats van Hendrix. Beide is wat mij betreft t proberen waard want t was echt slecht die eerste helft. Dat er mensen het opperen van t banken van Pereiro zien als heiligschennis doet me niet zoveel, ik ben daarin zonder schaamte n afvallige. Of n teleurgestelde bewonderaar (want soms is t idd mooi wat ie kan), het is maar hoe je het ziet. Het voetstuk wat hij echter soms toebedeeld krijgt door zijn volgers is wat mij betreft niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan