Feyenoord - PSV | Woensdag 31 januari 2018 | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Oké, Brenet kan ie niet wisselen, want er is niks voor in de plaats, maar hopelijk dat we Ramselaar nu weer even niet terugzien en dat enkele van de talenten de kans krijgen. Slaat in principe nergens op dat, wanneer je telkens ziet dat die talenten gewoon beter spelen dan de basisspelers die ze vervangen, puur op basis van hun 'talent-zijn' geen echte kans krijgen in het elftal. Verder een goeie opmerking van Bas, dus eigenlijk ziet Cocu het toch niet :D

Van mij part zet ie Hendrix op linksback dit half jaar. Ramselaar eruit. Luuk eruit.Isimat eruit. Inderdaad meer: Gudmundsson, Malen, Mauro jr. Rosario en Obispo.
 
Van mij part zet ie Hendrix op linksback dit half jaar. Ramselaar eruit. Luuk eruit.Isimat eruit. Inderdaad meer: Gudmundsson, Malen, Mauro jr. Rosario en Obispo.

Geloof me, Hendrix op linksback, dat wil je echt niet. Dat is een garantie op een vrije doorloop voor de tegenpartij op rechts. Hendrix kan gewoon echt niet verdedigen, en al helemaal niet op de backpositie, en hij mist de snelheid die vereist is voor op die positie. Laat Hendrix daar een wedstrijd spelen en je gaat gewoon wensen dat Brenet zsm weer op die plek wordt gezet. Verder eens dat die talenten erin moeten. Mauro laat ook gewoon zien dat hij beter is dan wat er normaal gesproken voor hem in de basis staat, Gudmundsson idem, Malen doet het ook prima en Obispo moet gewoon eens een kans krijgen. Hendrix banken en voor hem Rosario erin.
 
Laatst bewerkt:
Geloof me, Hendrix op linksback, dat wil je echt niet. Dat is een garantie op een vrije doorloop voor de tegenpartij op rechts. Hendrix kan gewoon echt niet verdedigen, en al helemaal niet op de backpositie, en hij mist de snelheid die vereist is voor op die positie. Laat Hendrix daar een wedstrijd spelen en je gaat gewoon wensen dat Brenet zsm weer op die plek wordt gezet.

De Wijs per direct terughalen dan? Brenet kan echt niet meer.
 
Leuke afleidingsmanoeuvre van je om maar steeds af te geven op Hendrix ;)
Je houdt Brands en zijn aankopen als Pereiro, Isimat en Schwaab plus een rechtsback die hij als linksback gebruikt, allemaal buiten schot door 1 speler de schuld te blijven geven. Nee: dit elftal heeft gewoon te veel achterlijk niveau. En daar is Brands verantwoordelijk voor en niemand anders. Je verliest opnieuw kansloos een topwedstrijd. Dat komt niet door Hendrix of De Jong maar door te veel nietsnutten bij elkaar. Maher had makkelijk kunnen blijven.

Brands is al een jaar of 7 a 8 TD. Hoewel ik hem herhalend mistasten als het om verdediging gaat, hang ik zijn overall prestatie als TD daar niet alleen aan op. Als je ziet hoe Mauro schittert en al vanaf 14-jarige leeftijd is benaderd en sindsdien band warm gehouden dan is dat een knap staaltje TD-schap.

Hoop dat Cocu vanaf nu andere keuzes gaat maken. Il zou met deze elf tweede seizoenshelft vervolgen:

keeper: zoet
verdediging: arias, isimat, schwaab en Brenet
middenveld: van Ginkel, Mauro en Luckassen (evt Rosario)
aanval: lozano, de Jong en Gudmundsson

Heb je voor eredivisie begrippen een meer dan aardig team met Malen, Hendrix, Lammers en Obispo op de bank
 
Retro Willems ik zou ipv De Jong Malen {=garantie voor veel goals} erin zetten en ipv Schwaab Obispo en misschien wel ipv Isimat Teze.Verder ipv Brenet Hendrix of Carolina.Dan heb je wel 2 goede centale verdedigers die wel degelijk kunnen en durven op te bouwen en een topspits.
 
Laatst bewerkt:
Tja, bij mij blijft toch de rol van de scheidsrechter het langste hangen. Ook "the day after". Feyenoord komt snel na een goed begin op 1-0. Daarna gaat de wedstrijd gelijk op. Zeker in de eerste helft krijgt PSV wat kansjes. De scheidsrecher matst Feyenoord opzichtig met een onterechte corner, waaruit de 2-0 valt, en natuurlijk de niet gegeven kaarten voor Malacia, El Ahmadi en Van Beek. Ik vond PSV zeker niet uitblinken, maar ook niet zo plichtmatig spelen als tegen Ajax. Naast de dramatische verdediging met Brenet als dieptepunt (geen linksback nodig natuurlijk....) valt ook op dat PSV voorin ook geen echte grote kansen afdwong.

Het enige lichtpuntje vond ik Mauro. Die mag in de basis blijven. Lastig om in een ander topic daar een nummer 2 en 3 aan te plakken.
 
O ja, je vraagt je ook af wat het nu van de videoscheids is? Die trekt zijn bek pas open, als de wedstrijd allang gespeeld is. Waarom zei hij niets over de onterechte corner of de gemiste gele kaart van Malacia? Als dat zaken zijn, waarover een videoscheids niets mag zeggen, kun je hem net zo goed weglaten. De blunders van het arbitrale trio voelen nog steeds even onterecht.
 
Wat een ongelooflijke wedstrijd.

met 13 tegen 10 win je natuurlijk ook nooit een wedstrijd. Boeklul had beter een Feyenoord shirt kunnen aantrekken en Brenet heeft ook meer gedaan voor Feyenoord dan voor PSV.
Vraag aan Brands: Er lopen in de wereld misschien wel 500 betere rechtsbacks rond dan Brenet en jij kan er niet 1 contracteren?

Het niveau van de selectie is ook diep bedroefd. van alle 11 spelers die gisteren in de basis begonnen zijn er misschien 4 die in PSV1 horen (Lozano alhoewel hij het gisteren ook niet liet zien, Arias hoewel hij verantwoordelijk was voor de 1-0, Zoet vind ik voor PSV een prima keeper en Mauro speelde best wel goed) de rest zijn als stand in al twijfelachtig.

Ik voorzie een zware periode de aankomende jaren. Dit jaar gaan we op deze manier ook echt geen kampioen worden en in de huidige selectie zijn er op een paar na totaal geen lichtpuntjes.

Zoet: prima keeper voor PSV
Arias: goed genoeg voor PSV
Schwaab: goed genoeg als stand-in
Isimat: goed genoeg als stand-in
Brenet: zucht
Ramselaar: maakt de laatste stap niet.
Hendrix: goed genoeg als stand-in
Mauro: kan zeker wat worden
Lozano: heeft zijn mindere wedstrijden maar zeker goed genoeg voor PSV
de Jong: Spits zonder rendement
Pereiro: is niks en word ook niks
Bergwijn: overtuigd mij nog steeds niet
van Ginkel: prima middenvelder maar niet van PSV
Lammers: niet goed genoeg voor PSV.

Het meest trieste is nog wel dat er zelfs en de jeugd en in jong PSV niet een speler loopt die beter is dan Brenet op links....



 
O ja, je vraagt je ook af wat het nu van de videoscheids is? Die trekt zijn bek pas open, als de wedstrijd allang gespeeld is. Waarom zei hij niets over de onterechte corner of de gemiste gele kaart van Malacia? Als dat zaken zijn, waarover een videoscheids niets mag zeggen, kun je hem net zo goed weglaten. De blunders van het arbitrale trio voelen nog steeds even onterecht.

Inderdaad belachelijk hoe ze de videoscheidsrechter in het aartsconservatieve voetbal toepassen. In de meeste sporten hebben de teams of sporters de gelegenheid om de videoscheidsrechter in te schakelen. Neem eens een voorbeeld aan hockey, waarbij de aanvoerder de scheidsrechter kan vragen om de videoscheidsrechter te raadplegen. Of tennis waarbij het hawk-eye systeem feilloos aangeeft of een bal in of uit is.
Bij voetbal zetten ze een video-scheidsrechter voor een scherm en die ziet net als alle kijkers dat het geen corner is en hij mag niet ingrijpen. Hij ziet dat Malacia een overtreding maakt en 2 x geel en dus rood moet krijgen en hij mag niet ingrijpen. Overigens totaal belachelijk dat de grensrechter die overtreding niet ziet. Hij staat er met de neus op. Het is meer dat Van Boekel en de grensrechter die overtreding wel zien en geen rood durven te geven in een volle Kuip.
Als je op deze manier de videoscheidsrechter inzet kun je er net zo goed mee stoppen. Wat een aanfluiting.
 
Retro Willems ik zou ipv De Jong Malen {=garantie voor veel goals} erin zetten en ipv Schwaab Obispo en misschien wel ipv Isimat Teze.Verder ipv Brenet Hendrix of Carolina.Dan heb je wel 2 goede centale verdedigers die wel degelijk kunnen en durven op te bouwen en een topspits.

Je moet talenten ook wel enigszins beschermen en hun doorstroming niet forceren. Straks maken ze een slechte beurt en worden ze onterecht snel afgeschreven. Dat zag je zelfs bij een groot talent als De Ligt bij Oranje. En Vlaar is ook lange tijd niet over zijn blunder heen gekomen tegen Italië. Laat ze er aan ruiken en als ze het er goed vanaf brengen steeds meer speeltijd geven. Gudmundsson en Mauro hebben mij al overtuigd. Obispo heb ik bij Jong PSV blunders zien maken die Schwaab en Isimat nooit gemaakt hebben. Malen is pas heel kort bezig met een goede reeks bij Jong PSV, begin van het seizoen was het nog niet overtuigend.
 
Ja denk je? Wordt ook standaard 2-0.

Beetje voorbarig.. Feyenoord stelt dit jaar niks voor en PSV is voetballend (mits de motivatie) een stuk beter dan Feyenoord. Gisteren ook niet veel gezien van Feyenoord in 'de wedstrijd van het jaar'. Denk wel dat we wel weer bang mogen zijn voor scheidsrechter die weer eens flink in het voordeel fluit voor Feyenoord in de kuip.
 
Retro Willems ik zou ipv De Jong Malen {=garantie voor veel goals} erin zetten en ipv Schwaab Obispo en misschien wel ipv Isimat Teze.Verder ipv Brenet Hendrix of Carolina.Dan heb je wel 2 goede centale verdedigers die wel degelijk kunnen en durven op te bouwen en een topspits.

Nee, gewoon nee. De verdediging is niet bepaald goed, maar om alleen maar onervaren jongens erin te zetten gaat dat niet helpen. Bovendien speelt Schwaab een belangrijke rol in dit PSV.
 
Wat een ongelooflijke wedstrijd.

met 13 tegen 10 win je natuurlijk ook nooit een wedstrijd. Boeklul had beter een Feyenoord shirt kunnen aantrekken en Brenet heeft ook meer gedaan voor Feyenoord dan voor PSV.
Vraag aan Brands: Er lopen in de wereld misschien wel 500 betere rechtsbacks rond dan Brenet en jij kan er niet 1 contracteren?

Het niveau van de selectie is ook diep bedroefd. van alle 11 spelers die gisteren in de basis begonnen zijn er misschien 4 die in PSV1 horen (Lozano alhoewel hij het gisteren ook niet liet zien, Arias hoewel hij verantwoordelijk was voor de 1-0, Zoet vind ik voor PSV een prima keeper en Mauro speelde best wel goed) de rest zijn als stand in al twijfelachtig.

Ik voorzie een zware periode de aankomende jaren. Dit jaar gaan we op deze manier ook echt geen kampioen worden en in de huidige selectie zijn er op een paar na totaal geen lichtpuntjes.

Zoet: prima keeper voor PSV
Arias: goed genoeg voor PSV
Schwaab: goed genoeg als stand-in
Isimat: goed genoeg als stand-in
Brenet: zucht
Ramselaar: maakt de laatste stap niet.
Hendrix: goed genoeg als stand-in
Mauro: kan zeker wat worden
Lozano: heeft zijn mindere wedstrijden maar zeker goed genoeg voor PSV
de Jong: Spits zonder rendement
Pereiro: is niks en word ook niks
Bergwijn: overtuigd mij nog steeds niet
van Ginkel: prima middenvelder maar niet van PSV
Lammers: niet goed genoeg voor PSV.

Het meest trieste is nog wel dat er zelfs en de jeugd en in jong PSV niet een speler loopt die beter is dan Brenet op links....

Het is niet altijd even goed, maar om nu al te zeggen dat het de komende jaren niks gaat worden is gewoon bullshit. Bizar dat Brands het inderdaad na 2 jaar nog steeds niet lukt om een fatsoenlijke lb aan te trekken. Wie weet gaat cocu nog fantaseren en Brenet er eindelijk uit halen. Vergeet trouwens niet dat we 7 punten voorstaan;).
 
Inderdaad belachelijk hoe ze de videoscheidsrechter in het aartsconservatieve voetbal toepassen. In de meeste sporten hebben de teams of sporters de gelegenheid om de videoscheidsrechter in te schakelen. Neem eens een voorbeeld aan hockey, waarbij de aanvoerder de scheidsrechter kan vragen om de videoscheidsrechter te raadplegen. Of tennis waarbij het hawk-eye systeem feilloos aangeeft of een bal in of uit is.
Bij voetbal zetten ze een video-scheidsrechter voor een scherm en die ziet net als alle kijkers dat het geen corner is en hij mag niet ingrijpen. Hij ziet dat Malacia een overtreding maakt en 2 x geel en dus rood moet krijgen en hij mag niet ingrijpen. Overigens totaal belachelijk dat de grensrechter die overtreding niet ziet. Hij staat er met de neus op. Het is meer dat Van Boekel en de grensrechter die overtreding wel zien en geen rood durven te geven in een volle Kuip.
Als je op deze manier de videoscheidsrechter inzet kun je er net zo goed mee stoppen. Wat een aanfluiting.

Jongens jullie dachten toch zeker niet dat het plan van de KNVB was dat we het spelletje helemaal eerlijk gaan maken. Er moet wel iets te manipuleren blijven he, anders wint Feyenoord nooit meer een prijs.

Je verpest het zelf maar waar die hele KNVB mee bezig is wordt met de week beschamender. Misselijke schijt bond.
 
Jongens jullie dachten toch zeker niet dat het plan van de KNVB was dat we het spelletje helemaal eerlijk gaan maken. Er moet wel iets te manipuleren blijven he, anders wint Feyenoord nooit meer een prijs.

Je verpest het zelf maar waar die hele KNVB mee bezig is wordt met de week beschamender. Misselijke schijt bond.

Nu was de beker al niet mijn gedroomde prijs, maar die warme balletjes van Feyenoord en zo'n arbitrage maakt het ook niet beter. Het is met als dat hele linksbackgedoe:

Scheisse!
 
Wat een gejank om de scheids en co, al had je goede scheids + was feyenoord met 10 man dan had PSV nog niet kunnen winnen. Hun drive en wil was 10x beter. Cocu die dan gaat janken en het afschuift op de scheids, zielig :sick:

 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan