FC Utrecht

Blijft moeilijk om te oordelen over een filmpje waar we het begin niet van zien. Geen idee wat er vooraf gebeurt kan me niet voorstellen dat dit uit het niet gebeurd maar er zal hier sowieso onderzoek naar gedaan worden.
Ik volg geen (a-)sociale media maar ik hoor dat er altijd commentaar wordt geleverd op de politie.
Een beroep waar je niet vrolijk van wordt anno 2026.
Wat laten de filmpjes niet zien aan provocerend gedrag van de zogenaamde slachtoffers?

• Leuk
Reactions: znq
Ik volg geen (a-)sociale media maar ik hoor dat er altijd commentaar wordt geleverd op de politie.
Een beroep waar je niet vrolijk van wordt anno 2026.
Wat laten de filmpjes niet zien aan provocerend gedrag van de zogenaamde slachtoffers?
Ik heb met genoeg getuigen gesproken (dat helemaal geen tuig is) en die spreken allemaal schande over het optreden van politie tegen Genk-fans.

Ik heb met genoeg getuigen gesproken (dat helemaal geen tuig is) en die spreken allemaal schande over het optreden van politie tegen Genk-fans.
Kan niet over dit ene geval oordelen want ik was er niet bij.

Maar heb genoeg betrouwbare artikelen gelezen over smerige, opruiende filmpjes die pas beginnen als een agent - heel normaal menselijk gedrag - zijn of haar geduld verliest tegenover spuwende, scheldende of handtastelijke figuren.

De politie in Nederland gedraagt zich doorgaans heel fatsoenlijk, hetgeen van menig Nederlandse burger lang niet altijd (meer) gezegd kan worden.
Dit laatste verdient meer aandacht in de media dan een eenmalig incident, vind ik.

Mensen die WC´s slopen in andermans stadion mag je gerust tuig noemen. Nee de politie handelde toen gewoon goed, wat ik ook van getuigen heb gehoord.

Het voorval tegen Feyenoord weet ik te weinig van.

Mensen die WC´s slopen in andermans stadion mag je gerust tuig noemen. Nee de politie handelde toen gewoon goed, wat ik ook van getuigen heb gehoord.

Het voorval tegen Feyenoord weet ik te weinig van.
Als je ziet hoe de politie te keer gaat vraag je je af of die mensen wel sporen. Gewoon poging tot doodslag. Geen doden maar het is hier niks beter dan Amerika. Wachten is op de eerste agent die ook zijn wapen leegschiet.
Maar ja FC Utrecht. Die kunnen dus geen spitsloze wedstrijden winnen.

Als je ziet hoe de politie te keer gaat vraag je je af of die mensen wel sporen. Gewoon poging tot doodslag. Geen doden maar het is hier niks beter dan Amerika. Wachten is op de eerste agent die ook zijn wapen leegschiet.
Maar ja FC Utrecht. Die kunnen dus geen spitsloze wedstrijden winnen.
Ik heb geen beelden gezien, maar vaak vinden we de Nederlandse politie slap.

Terug
Bovenaan Onderaan