FC Utrecht - PSV | Zondag 30 augustus | Eindstand 1-6

Geel voor Obispo is volledig terecht, bij Utrecht heeft ie meerdere keren de boel gematst. Ben t derhalve niet eens.
Oneens. Geel voor de eerste echte overtreding van - de goed spelende - Obispo vind ik niet terecht als je verzuimd hebt tot tweemaal toe een Utrechter van het tweede geel te hebben voorzien.
Hij floot verder niet slecht, zodat nu al drie keer op rij het resultaat niet beinvloed is door mensen uit Zeist.
Dat laatste zou normaal moeten zijn, maar is , gezien het verleden, een compliment waard.:)
Zat er doorheen maar zijn spel met explosieve sprints a la Robben is wel een aanslag op de gewrichten. Zou er niet raar van opkijken als hij nog vaak geblesseerd raakt al hoop ik natuurlijk van niet.
Natuurlijk loopt iemand met een explosieve start extra risico op een spier blessure.
Maar als je sommige tackles van Utrecht spelers zag -op Sano b.v. meer dan eens - dan zullen er daardoor nog meer spelers , zoals Plea vorig jaar, langdurig in de lappenmand terecht komen, vrees ik.
Genoten van een aantal spelers en zeker van Ruben, Bouhamdi , Fernandez en Sano. Ik wacht wel even met conclusies over hoe goed met name Sano en Van Bommel zijn tot we eerst uit tegen Ajax spelen en later in de CL. Utrecht is geen maatstaf en zeker niet voor de invallers die kwamen toen er veel ruimte vrij kwam en/of Utrecht al gebroken was. Ik wil straks zien hoe Sano en Wanner op het middenveld spelen als er druk op hen wordt gezet. Geldt ook voor een paar andere spelers. Mooie goals vandaag en lekker uithalen tegen Utrecht. Altijd goed!
Zeer juiste post. Hoe fijn ik het ook vond , die tweede helft tegen Groningen en het laatste kwartier tegen Utrecht, we mogen perse niet vergeten hoe de eerdere periode tegen deze twee, en de hele eerste twee competitieduels tegen Fortuna en Excelsior verliepen.

Dus ja, even wachten tot na 10 september alvorens een eerste oordeel over dit "nieuwe" PSV uit te spreken.
Al vind ik het gedram tegen Flamingo en het roepen om Geertruida onterecht -zelfs vrij zot - en verdient Bosz een compliment voor de vooruitgang van het team binnen twee weken.
Ik vind Mauro sympathiek en zeker iemand die voorop gaat in de strijd. Maar de functie van een aanvoerder op het veld is met name het be-invloeden van de arbitrage. Ik denk dat Perisic (vanwege status) of een Nederlander (vanwege taal) dat beter zouden kunnen...
Correct. Niets ten nadele van Mauro en de verplichte slappe interviewtjes bij ESPN en NOS hebben voor mij toch geen betekenis, maar in het veld is Perisic zeker de beste aanvoerder.
Het voorkomt geel en hij kan dan de scheidsrechter beter bespelen denk ik.
Hmmm, dit vind ik maar raar. Dat gezeik bij scheidsrechters moet gewoon eens afgelopen zijn. En ik vraag me ook af of een scheidsrechter daar iets mee doet. Lijkt mij stug.
Het gaat niet om gezeik , maar om door communicatie met hem te voorkomen dat je ploeg benadeeld wordt.
Als je denkt dat een scheidsrechter - toch echt ook maar een mens - in alle hectiek niet te beinvloeden is, zit je er volgens mij volledig naast.

En nogmaals Perisic loopt al kritisch " mee te fluiten", let daar maar eens op.
Als aanvoerder gaat hem dat zeker enkele kaarten per jaar besparen.

Tenslotte nog een vraag, niet specifiek aan jou;
Is er in heel Nederland nou echt geen mens te vinden die objectief commentaar kan gaan geven bij ESPN als PSV speelt?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Zoals bij rugby en waterpolo gebruikelijk is: gewoon niet praten met spelers als scheidsrechter.
Zoals bij hockey en ook bij PL voetbal gebruikelijk is; als scheidsrechter desgevraagd - zeker bij overleg met VAR - duidelijk maken waarom je iets beslist.
Hoe meer openheid, hoe meer begrip.

Dit is altijd voor mij een wedstrijd met twee gezichten. Ik ben PSV fan dat voorop gesteld, maar Utereg heeft ook een heel speciaal plekje bij me omdat ik vlak bij Galgenwaard ben opgegroeid.
Heb vaker bij Utrecht op de tribune gezeten dan bij PSV. Kwam ook omdat mijn oom suppoost was en voor elke thuiswedstrijd een vrijkaart kreeg om iemand mee te nemen. Gekke is dat ik er bijna geen een kan herinneren, behalve de allerlaatste.

Ik ben blij dat PSV de drie punten mee heeft genomen maar aan de andere kant doet het me wel wat om Utrecht momenteel te zien zeg.
Snap alleen niet waarom Geertruida er niet in stond. Verder alleen de samenvatting gezien dus kan er weinig over zeggen. Daar zat volgens mij het gevalletje met Sano zoals hierboven beschreven niet eens in. Of ik heb niet opgelet. :maniac: Die goal van Van Bommel was wel een hele lekkere.
Gezien ik ook geboren ben in Utrecht, er jarenlang in de buurt heb gewoond, gestudeerd heb en nog steeds vaak kom, voel ik dat ook wel. PSV-supporter, maar met een zwak voor Utrecht als club. Het is gewoon jammer om te zien hoe een club met de potentie om het niveau van een AZ aan te tikken al jaren zulk wanbeleid te zien voeren. Utrecht heeft voor Eredivisie begrippen onder de topclubs een aardig budget, nota bene nummer 6 van Nederland en een groter budge dan NEC. Met Utrecht hebben ze een uitstekend achterland om talenten te scouten en op te leiden. En toch blijven ze maar geld verbranden aan pure middelmaat en onevenwichtige selecties samenstellen. De voltreffers die ze af en toe echt wel hebben komen nooit tot wasdom, omdat de rest van de selectie te matig is om op terug te vallen.

Utrecht moet nog oppassen dat ze niet ineens per ongeluk degraderen, want de selectie is dit seizoen daadwerkelijk behoorlijk matig en totaal niet in balans. Vooral de achterhoede is compleet kaalgeplukt en ze gaan tegen iedereen tegen een hoop tegengoals aanlopen. Ondertussen 0 scorend vermogen op Stepanov na. Tja.

Zoals bij hockey en ook bij PL voetbal gebruikelijk is; als scheidsrechter desgevraagd - zeker bij overleg met VAR - duidelijk maken waarom je iets beslist.
Hoe meer openheid, hoe meer begrip.
Dat is wat anders dan beïnvloeden.

Dat is wat anders dan beïnvloeden.
Invloed uitoefenen kan op vele manieren.
Zeker bij acute beslissingen, waarbij het onderbewustzijn ook nog een rol speelt.

Maar los hiervan is het van de gekke dat we nog steeds in het ongewisse blijven- thuis en in het stadion- wat er wordt of werd gecommuniceerd tussen Var en scheidsrechter.
Van de belofte tot meer openheid is helaas nog niets terecht gekomen.

Invloed uitoefenen kan op vele manieren.
Zeker bij acute beslissingen, waarbij het onderbewustzijn ook nog een rol speelt.

Maar los hiervan is het van de gekke dat we nog steeds in het ongewisse blijven- thuis en in het stadion- wat er wordt of werd gecommuniceerd tussen Var en scheidsrechter.
Van de belofte tot meer openheid is helaas nog niets terecht gekomen.
Jawel: de scheidsrechter roept nu de beslissing van de VAR om in het stadion. Nog geen volledige openheid, maar wel een stap in goede richting.

Jawel: de scheidsrechter roept nu de beslissing van de VAR om in het stadion. Nog geen volledige openheid, maar wel een stap in goede richting.
Als dat waar zou zijn stelt het nog niets voor.
We zien of de VAR de scheids naar het scherm roept en vervolgens beslist de fluitist iets.

We weten niets van het waarom van de uiteindelijke beslissing van de scheidsrechter.
En toelichting door iemand uit Zeist over "bespreekgevallen" na afloop van een speeldag; ho maar.

Terug
Bovenaan Onderaan