FC Utrecht - PSV | zondag 21 december | Eindstand 1-2

Toch weer wat over Kovar.
Die bal op de paal. Hij kan gewoon echt niet naar rechts duiken. Strekt gewoon zijn arm weer niet maximaal uit. Eerder een zoutzak dat naar beneden stort. Voor de rest prima, maar Begois mag daar wel aan gaan werken met hem.

Ik zag het ook ja. Geen idee wat ik ervan moet maken. Ik ga geen valse hoop kweken maar als coach weet hij natuurlijk dingen die wij niet weten. We moeten het maar afwachten en hopelijk krijgt hij gelijk en blijft Veerman tot de zomer.
Kwalitatief is Fenerbahçe ook niet echt een verbetering en ik vraag me af of het gezin Veerman zin heeft in een avontuur in Turkije (is wel erg ver weg van Volendam:))

Kwalitatief is Fenerbahçe ook niet echt een verbetering en ik vraag me af of het gezin Veerman zin heeft in een avontuur in Turkije (is wel erg ver weg van Volendam:))
Sowieso is het maar een vaag verhaal. Fenerbahçe wil graag een Nederlandse middenvelder en hebben Veerman Taylor en Timber op de korrel. Dan lijkt mij dat je Timber transfervrij of Taylor goedkoop kan oppikken, in plaats van de absolute hoofdprijs te betalen voor Veerman...

Mooi en typerend beeld uit de video van PSV Support op YT. Terwijl de rest van het team buiten beeld uitgebreid de gelijkmaker van Pepi viert, sprint Perisic met de bal onder de arm terug naar de middenstip. Het signaal aan zijn ploeggenoten: we zijn er nog niet, we moeten nog een keer scoren en er is geen tijd te verliezen. In alle opzichten een geweldige prof.

Schermafbeelding 2025-12-22 094049.jpg

Laatst bewerkt:
Sowieso is het maar een vaag verhaal. Fenerbahçe wil graag een Nederlandse middenvelder en hebben Veerman Taylor en Timber op de korrel. Dan lijkt mij dat je Timber transfervrij of Taylor goedkoop kan oppikken, in plaats van de absolute hoofdprijs te betalen voor Veerman...
Taylor is niet goedkoop.

Het voelt wel alsof de gehele competitie buiten PSV echt heel slecht is dit jaar, op NEC na (maar die zijn nog niet goed genoeg om echt een gooi naar de titel te doen). Dat is ook terug te zien in Europa. Ajax is matig, Feyenoord momenteel drama, AZ drama etc. PSV vind ik heel wisselvallig. Soms geweldig, maar ook regelmatig instabiel en kantje boord, waaronder nu tegen Utrecht en vorige week tegen Heracles. Maar goed, PSV pakt de punten ook in de lastige wedstrijden. We staan terecht bovenaan, maar de tegenstand is wel gewoon erg slecht.

Maar goed, na vorig seizoen zou een titel die we comfortabel binnenslepen prima zijn. Laten we hopen dat een ineenstorting ons dit seizoen bespaard blijft.
Heracles en Utrecht beide spannend gemaakt door de scheidsrechters hoezo toeval:unsure:

Misschien vinden ze beiden niet goed genoeg?

Daarmee ben ik het wel eens. En het gros van de lastige uitwedstrijden hebben we ook gehad. Maargoed, dan nog wil je geen vergelijkbare ineenstorting. Vorig seizoen heeft het het kampioenschap toch wat minder glans gegeven. Laten we dit jaar dan maar de concurrentie in maart al de spreekwoordelijke vinger geven. Even duidelijk maken hoe de verhoudingen liggen 😁
Minder glans? Her sprintje van Wout naar de kleedkamer maakte voor mij de ineenstorting van PSV meer dan waard...:-)

Ik zag het in de wedstrijd niet echt maar nu heb ik het beeld terug gekeken in 0.25 snelheid en is het moeilijk te zien. Maar als je de handsbal van Rodriguez terug kijkt is het echt bijzonder dat daar niet voor gefloten wordt. Hij neemt echt opzettelijk de bal mee met zijn hand om zo de bal bij zich te houden.
Ongelooflijk dat noch de scheids noch de VAR die toch gaat studeren op de beelden voorafgaande aan de buitenspelgoal hier willen optreden. Schande.
Had net zo'n puntverlies kunnen betekenen als tegen Ajax, dat kansloos zijnde , een penalty kadoo kreeg en zo op 2-2 kon finishen.
Maar in ons stadion zie ik dit zo vaak van de tegenstander en dan gebeurt er niks
Ja , dat heet meten met twee maten. Belachelijke kaart voor Mauro.
Het is niet de bedoeling dat PSV vandaag hier wint.
Ja, zelfs een blind paard kan zien hoe er daarom vandaag met de regels gemarchandeerd wordt.
Vergelijk alleen de niet bestrafte overtredingen van Utrecht met de zelfs met geel wel bestrafte gelijke overtredinkjes van PSV.
Waarbij hij als de eerste de beste pietlut Schouten van het veld stuurt

En herinner je dan de doodschop van achteren tegen Plea waardoor hij nog steeds niet kan voetballen.
Geen rood, geen penalty, zelfs geen fluitsignaal voor een overtreding.
Nijhuis 12e man van Utrecht
Met 10 tegen 12 toch gewonnen. Compliment aan PSV is op zijn plaats.
Heracles en Utrecht beide spannend gemaakt door de scheidsrechters hoezo toeval:unsure:
Natuurlijk geen toeval, inderdaad.
Of het commerciéle belangen zijn van ESPN of anderen, of Zeist waar mensen wel in Ajax en Feijenoord maar nooit PSV in pyjama's geslapen hebben , of de NOS waar hetzelfde voor geldt, of weten wij veel waarom, maar het is met de week triester aan het worden in de media en bij de arbitrage.

Hopen op puntverlies van PSV is hoorbaar bij verslaggeving , nauwelijks aandacht voor PSV's successen en records bij analyses, maar nu ook arbitrerend PSV trachten te benadelen.
Schandelijk opzichtig hoe Nijhuis gisteren floot, steeds vrije trappen uitdelend aan Utrecht - hun enige kansen op een kansje op een doelpunt - en hoe ook hij Makkelie's (e.a.) voorbeeld volgde door PSVers belachelijke gele kaarten te geven. Wat diverse van onze belangrijkste spelers dadelijk schorsingen gaat opleveren.

En wat dat zogenaamd doorslaggevende lijntjes trekken bij buitenspel betreft; we zagen daarbij iets anders dan op het eerst getoonde beeld waar de Utrechter net wel verder stond dan Mauro.
Maar zelfs ALS het dit keer toevallig wel klopte, wat moeten we met die idiote achterhaalde hulp aan mooi voetbal verpestende bus parkeerders?
Afschaffen die regel met dat millimeter geneuk.
PSV - Excelsior 3-0
Graag meer voorzichtigheid voor dit duel waar we zonder Veerman(?), Schouten, Saibari en Sala Eddine moeten aantreden.
Weten we nog de bijna-afgang tegen hen eerder dit jaar in de beker (5-4 n.v. )?
We hebben nog heel wat moeilijke duels , 17 stuks of als het zo blijft toch nog 14, voordat de platte kar van stal gehaald mag worden.

Financieel zal het ongetwijfeld wel een drijfveer zijn. Zn netto salaris gaat er een factor 4 op vooruit..

Terug
Bovenaan Onderaan