FC Utrecht - PSV | zondag 21 december 12:15

Krateos

Administrator
Administrator
Utrecht-PSV.png

Een vroege pot, net als de laatste 2 keer dat we in Utrecht speelden. Wat gaat het worden?

3 punten en de platte kar worden gepoetst. Doet el Karouani mee of zit ie ook bij de Afrika cup.
Nope, zie ook

Verder is winnen een goede stap in de richting, maar vorig seizoen ging t ook bijna fout (en de Fred R. seizoenen zwijg ik even over...)

Ben er even ingedoken Sneeuwvlok2 voor zover de gegevens beschikbaar zijn. Voor de meeste seizoen heb ik gekeken naar de stand na 17 wedstrijden, dit kan natuurlijk enkele wedstrijden afwijken van de daadwerkelijke winterstop, maar dit was het beste wat ik kon vinden.

We zitten in het 70e seizoen. In de vorige 69 edities werd in 57 gevallen de winterkampioen ook daadwerkelijk kampioen. in 22 gevallen ging het mis. PSV is helaas kampioen in weggeven en Ajax is kampioen in cadeautje uitpakken.

20251214 tabel.png

Kortom, winnen is een mooie stap, maar niet meer dan dat. In 7 van de 12 gevallen stond Ajax in de winter 2e. In de overige 5 lager dan de 2e plaats. (NB, 2 puntensysteem niet omgerekend naar 3 punten, kan verschil in positie opleveren).

Feyenoord pakte het stokje 1x van PSV over, toen bedroeg de achterstand 3 punten.

De volledige lijst is alsvolgt, hierbij zijn de verschillen op basis van het geldende puntensysteem, mocht ik mij in de kerstvakantie vervelen zullen we die nog eens omzetten naar 3 punten om te kijken hoe veilig de voorsprong is.

20251214 tabel2.png

Na het zien van NAC Utrecht denk ik niet dat we bang moeten zijn ookal is het een uitwedstrijd. Utrecht heeft een probleem met hun spitsen en waren niet eens in staat NAC in de problemen te brengen. Zou me verbazen als dit geen 0-3 gaat worden daar..

Laatste horde voor de winterstop. Als we uitgaan van het negatieve, zijn Olij, Couhaib en Mauro nog steeds geblesseerd, naast natuurlijk V Bommel, Plea en Boadu. Met Saibari, Salah-Eddine en Nagalo zijn er ook nog 3 naar de Afrika cup. Laten we er wel vanuit gaan dat Perisic dit keer wel kan beginnen. Dan zouden we bijvoorbeeld deze 11 de wei in kunnen sturen:

Perisic - Pepi - Man
Veerman - Til - Wanner
Dest - Yarek - Schouten - Sildillia
Kovar

Maar dan heb je daarachter vrij weinig. Perisic kan zeker niet een hele wedstrijd spelen, en je hebt dan eigenlijk alleen Flamingo, Obispo, Esmo en jeugdspelers achter de hand. Of ik moet iemand vergeten.

Laatste horde voor de winterstop. Als we uitgaan van het negatieve, zijn Olij, Couhaib en Mauro nog steeds geblesseerd, naast natuurlijk V Bommel, Plea en Boadu. Met Saibari, Salah-Eddine en Nagalo zijn er ook nog 3 naar de Afrika cup. Laten we er wel vanuit gaan dat Perisic dit keer wel kan beginnen. Dan zouden we bijvoorbeeld deze 11 de wei in kunnen sturen:

Perisic - Pepi - Man
Veerman - Til - Wanner
Kovar

Maar dan heb je daarachter vrij weinig. Perisic kan zeker niet een hele wedstrijd spelen, en je hebt dan eigenlijk alleen Flamingo, Obispo, Esmo en jeugdspelers achter de hand. Of ik moet iemand vergeten.
Kortom, 1e helft vlammen en marge op 3 doelpunten zetten

Ben benieuwd hoe ze uit de winterstop komen. Weet nooit hoe je zoiets als tegen GVV moet interpreteren. Hopelijk was het energie sparen. Ik zou erg blij zijn als ze die 9 punten voorsprong in takt houden. Daarna zetten ze mag ik hopen hun analyse van afgelopen seizoen in om een goede tweede seizoenshelft te spelen. Met 9 punten kan je je een heel klein beetje veroorloven. Maar het kan dus knetterhard gaan. Die Afrikaanse spelers gaan wederom een belabberde tweede seizoenshelft spelen zoals meestal na de Afrika-cup. Waarom spelen ze niet in de zomer? Is toch overal tegenwoordig knetterheet in de zomer.

Kijken hoe de wind waait vanaf januari en meebewegen waar nodig om het niveau vast houden zonder je principes in de hoek te gooien.

Als je de concurrentie ziet dan kan PSV opnieuw kampioen worden. Kan, met respect voor de anderen. Dan kan het misschien opnieuw.

Laatst bewerkt:

Perisic - Pepi - Man
Veerman - Til - Wanner
Kovar

Dit is het dan inderdaad, denk ik ook. 3 Wissels paraat, vroeger mocht je maar 2x wisselen. ;)

Dit is het dan inderdaad, denk ik ook. 3 Wissels paraat, vroeger mocht je maar 2x wisselen. ;)
Nog vroeger mocht je maar 1x wisselen. Alleen als er een echte blessure was en niet later dan de 44e minuut.
Kortom, 1e helft vlammen en marge op 3 doelpunten zetten
Eens. Maar helaas is dat ons manco.
Zelfs gisteren verzuimden ze na de 2-0 even door te drukken en was het vlak voor rust bijna 2-1.
Wie laat dat eens bij hen doordringen dat minstens de 3-0 gescoord moet zijn alvorens iets gas terug te nemen.

Overigens, alle lof voor Perisic; hoe hij inviel en hoe hij over bekerwinst sprak.
Exact als Lerby in de halve finale tegen RKC (van 2-0 naar 2-3 )en de finale tegen Roda JC (moeizaam 3-2 nv ) in 1988.
ELK duel gewoon winnen, ELKE prijs pakken.

Moge hij zondag die mentaliteit overbrengen op zijn medespelers in Utrecht.
Want geen drie punten daar betekent hommeles en billen knijpen aan het begin van 2026.
Forza PSV.

Perisic - Pepi - Man
Veerman - Til - Wanner
Kovar

Misschien een ander systeem spelen? Tegen NEC deed Bosz dat ook.

Na het zien van NAC Utrecht denk ik niet dat we bang moeten zijn ookal is het een uitwedstrijd. Utrecht heeft een probleem met hun spitsen en waren niet eens in staat NAC in de problemen te brengen. Zou me verbazen als dit geen 0-3 gaat worden daar..
Utrecht loopt door Europese wedstrijden op z’n tandvlees

Nog vroeger mocht je maar 1x wisselen. Alleen als er een echte blessure was en niet later dan de 44e minuut.

Eens. Maar helaas is dat ons manco.
Zelfs gisteren verzuimden ze na de 2-0 even door te drukken en was het vlak voor rust bijna 2-1.
Wie laat dat eens bij hen doordringen dat minstens de 3-0 gescoord moet zijn alvorens iets gas terug te nemen.

Overigens, alle lof voor Perisic; hoe hij inviel en hoe hij over bekerwinst sprak.
Exact als Lerby in de halve finale tegen RKC (van 2-0 naar 2-3 )en de finale tegen Roda JC (moeizaam 3-2 nv ) in 1988.
ELK duel gewoon winnen, ELKE prijs pakken.

Moge hij zondag die mentaliteit overbrengen op zijn medespelers in Utrecht.
Want geen drie punten daar betekent hommeles en billen knijpen aan het begin van 2026.
Forza PSV.
PSV heeft ruim 80% van de wedstrijden gewonnen in de eredivisie de afgelopen 3 jaren.

Ik begrijp daarom je posts niet die je schrijft vóór de wedstrijden over hommeles en billen knijpen en ander doemdenkerij.
Per definitie vrezen wat je uiteindelijk relatief zelden hoeft te vrezen. (dit seizoen 87,5% winst van de eredivisiewedstrijden)

Alleen maar om te kunnen zeggen na afloop van puntverlies: ‘Zie je wel, ik heb gelijk gehad.’ Oftewel om op voorhand het verlies beter te kunnen dragen.

Zonde man van die negatieve energie. Heb je gewoon niet nodig. Verdien je ook niet als de nestor onder de PSV-supporters. Ik gun je namelijk al het positieve, zowel voor als na de wedstrijd.

Maar ja, als ik zelf zo zou zijn, zou ik ook zo wezen.

(Bij mij komt een verlies waarschijnlijk harder aan)

Utrecht-PSV 1-5.

Tja, dit zijn de wedstrijden waar PSV vaker punten heeft laten liggen: tijdstip (12.15 uur, dus spelers die nog niet helemaal wakker zijn), uit-wedstrijd en dan ook nog een club uit de Top-10 die vrij goed voetbalt. We hadden vorige week al behoorlijk wat moeite met Heracles waar we ternauwernood met 4-3 wonnen. Nu in de Galgenwaard ben ik er niet echt gerust op. Ik denk aan een erg moeizame en deels fortuinlijke 2-3 eindstand in het voordeel van PSV.....Forza PSV.... :PSV:

Gelukkig zit Utrecht niet in een goede fase. De laatste 4 competitiewedstrijden gelijkgespeeld.
PSV moet deze wedstrijd winnen en 2025 goed afsluiten.

Tja, dit zijn de wedstrijden waar PSV vaker punten heeft laten liggen: tijdstip (12.15 uur, dus spelers die nog niet helemaal wakker zijn), uit-wedstrijd en dan ook nog een club uit de Top-10 die vrij goed voetbalt. We hadden vorige week al behoorlijk wat moeite met Heracles waar we ternauwernood met 4-3 wonnen. Nu in de Galgenwaard ben ik er niet echt gerust op. Ik denk aan een erg moeizame en deels fortuinlijke 2-3 eindstand in het voordeel van PSV.....Forza PSV.... :PSV:
Ja, PSV laat ook wel eens punten liggen in 14:30 wedstrijden, 21:00 wedstrijden. AC (after Corona) speelden we 8x op dit tijdstip, verloren we niet en wonnen we 7 keer. Doen alsof dit een lastig tijdstip is is echt net zo'n grote mythe als dat Feyenoord dit seizoen goed presteert.

En ja, het kan dat we punten laten liggen, beginnen immers op 0-0 maar noch het tijdstip nog de balans tegen Utrecht geeft aanleiding om verontrust te zijn. Herhaling van 24 september 2017 toen we ook vroeg op de zondag aan de aftrap verschenen zou mooi zijn :PSV: :PSV: :PSV:

Ja, PSV laat ook wel eens punten liggen in 14:30 wedstrijden, 21:00 wedstrijden. AC (after Corona) speelden we 8x op dit tijdstip, verloren we niet en wonnen we 7 keer. Doen alsof dit een lastig tijdstip is is echt net zo'n grote mythe als dat Feyenoord dit seizoen goed presteert.

En ja, het kan dat we punten laten liggen, beginnen immers op 0-0 maar noch het tijdstip nog de balans tegen Utrecht geeft aanleiding om verontrust te zijn. Herhaling van 24 september 2017 toen we ook vroeg op de zondag aan de aftrap verschenen zou mooi zijn :PSV: :PSV: :PSV:
IMG_7975.jpeg

Terug
Bovenaan Onderaan