FC Utrecht - PSV | Zondag 13 maart | Eindstand: 0-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dat vind ik dus eng. Tot nu toe gaat het altijd hetzelfde:
1) Zodra PSV weer serieus mee gaat doen en iedereen hoop krijgt, worden we weer in de pak gehakt en krijg je "Je kunt toch niet serieus verwachten dat je met deze selectie/keeper/spits/middenveld mee gaat doen? Ajax heeft véél meer kwaliteit".
2) Dan hebben we een paar weken "Ajax wordt ezpz kampioen, terecht de beste etc"
3) PSV houdt echter wel stand en blijft puntjes pakken, en Ajax komt er op een gegeven moment weer slechter. Zo erg dat mensen weer gaan zeggen dat PSV serieus mee gaat doen
4) Repeat puntje 1.

Of het nou in de CL is, de EL, de Eredivisie of straks de Bekerfinale. Ik heb er een hard hoofd in. Do-or-die wedstrijden hebben we gewoon al jaren lang niet gewonnen.
De pijnlijke waarheid. We doen mee op 3 fronten, maar ik verwacht 0 prijzen uit die 3 routes. Titel leg je uiteindelijk op kwaliteit af, met o.a. nog haast zeker puntenverlies in de kuip. Bekerfinale tegen Ajax zal een saaie nederlaag worden en ECL verlies je uiteindelijk wel tegen een Europese subtopper, als PSV al voorbij Kopenhagen komt (sterke twijfels).
 
Nou…op dit moment hebben we een stevige selectie waarvan de bank niet echt onderdoet voor het basis elftal. Zou dit dan toch hét voordeel zijn van het wisselbeleid van Schmidt? Zou zomaar kunnen.

De gehele reserverbank van PSV gisteren was op papier beter dan de basis van Utrecht.
 
De pijnlijke waarheid. We doen mee op 3 fronten, maar ik verwacht 0 prijzen uit die 3 routes. Titel leg je uiteindelijk op kwaliteit af, met o.a. nog haast zeker puntenverlies in de kuip. Bekerfinale tegen Ajax zal een saaie nederlaag worden en ECL verlies je uiteindelijk wel tegen een Europese subtopper, als PSV al voorbij Kopenhagen komt (sterke twijfels).
Daarentegen moet Ajax nog thuis tegen Feyenoord en uit bij AZ en Vitesse. Is echt nog niet een gelopen koers.
 
Daarentegen moet Ajax nog thuis tegen Feyenoord en uit bij AZ en Vitesse. Is echt nog niet een gelopen koers.
Ja dat.

Als we nu, tegen verwachtingen in, een titel pakken, de bekerfinale verliezen en tot een halve finale Conference league komen, hebben we het dan goed gedaan en heeft Den Roger dan een prima prestatie geleverd?
 
Sowieso niet. Geen herkenbaar PSV, te weinig gepresteerd over 2 jaar imo
Vooral dat eerste reken ik Schmidt aan. Ik had echt de hoop dat hij bij ons dat vollgass-fussball erin zou krijgen. Maar goed, er zit qua resultaten wel degelijk vooruitgang in. Vorig jaar hadden we rond deze tijd geen enkel uitzicht meer op een prijs.
 
Volgens sommige zou Ajax het Bayern van Nederland worden en zou het onmogelijk zijn om de titel te pakken. Inmiddels met nog maar 8 speelrondes te gaan staan we maar 2 schamele puntjes achter, en hebben we nog steeds kans op drie prijzen. Vooraf zou ik hier direct voor hebben getekend.
 
Volgens sommige zou Ajax het Bayern van Nederland worden en zou het onmogelijk zijn om de titel te pakken. Inmiddels met nog maar 8 speelrondes te gaan staan we maar 2 schamele puntjes achter, en hebben we nog steeds kans op drie prijzen. Vooraf zou ik hier direct voor hebben getekend.
En dan hebben we het niet eens over een “uitbal” ;)
 
Volgens sommige zou Ajax het Bayern van Nederland worden en zou het onmogelijk zijn om de titel te pakken. Inmiddels met nog maar 8 speelrondes te gaan staan we maar 2 schamele puntjes achter, en hebben we nog steeds kans op drie prijzen. Vooraf zou ik hier direct voor hebben getekend.
Bayern staat ook slechts 3 verliespunten voor op Dortmund hoor. ;)
 
Bayern staat ook slechts 3 verliespunten voor op Dortmund hoor. ;)
Los van "Ajax is het Nederlandse Bayern", ik vind wel dat er akelig veel gelijkenissen te vinden zijn tussen PSV en Dortmund. Bij vlagen heel goed en aanvallend altijd interessante spelers, maar de ondergrens is beneden alle peil en op het moment supreme het af laten weten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Los van "Ajax is het Nederlandse Bayern", ik vind wel dat er akelig veel gelijkenissen te vinden zijn tussen PSV en Dortmund. Bij vlagen heel goed en aanvallend altijd interessante spelers, maar de ondergrens is beneden alle peil en op het moment supreme het af laten weten.

Laat ik nou net van beide clubs supporter/fan zijn :D
 
Vooral dit. Ik heb 10x liever een seizoen onder Cocu en eerste worden of een seizoen onder Schmidt
Ik word tien keer liever tiende en dat er elke week een echte voetbalwedstrijd te genieten valt, dan dat we 'voor de prijzen' de bagger van Cocu (en vaak ook Schmidt) voorgeschoteld krijgen.
Dan neem ik weer een abonnementje en kan weer voor mijn plezier voetbal kijken. Heerlijk lijkt me dat.
 
Ik word tien keer liever tiende en dat er elke week een echte voetbalwedstrijd te genieten valt, dan dat we 'voor de prijzen' de bagger van Cocu (en vaak ook Schmidt) voorgeschoteld krijgen.
Dan neem ik weer een abonnementje en kan weer voor mijn plezier voetbal kijken. Heerlijk lijkt me dat.
Ik geloof niet dat je een echte mooie voetbalwedstrijd ziet als je 10e wordt. Ik moet er niet aan denken om achter een FC Groningen of Heracles te eindigen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Vooral dit. Ik heb 10x liever een seizoen onder Cocu en eerste worden of een seizoen onder Schmidt.
Dan dat we de vierde plek halen.


Ik denk zelfs dat als we tweede worden. Dat Schmidt het dan prima heeft gedaan. Het moment dat Schmidt binnen kwam stond PSV er vreselijk zwak voor. Daarna hebben we voorgeselecteerd of , verassend, zijn er spelers geworden die flinke positieve stappen hebben gemaakt.

Ajax is daarnaast ijzersterk in termen van Financiën. Die halen een spits voor 25 miljoen euro in de winterstop en betalen hem meer salaris dan een Gotze en Zahavi. Hoe zuur het ook klinkt. Dan is je doelstelling gewoon minimaal tweede worden en je best doen om eerste worden. Maar je blind staren op een kampioenschap vind ik te opportunistisch. Dan moet jezelf in de flinke schulden gaan steken om dat te eisen.

Als je dan twee keer achter elkaar tweede word. 2x Europees over wintert (dit jaar wellicht wat oneerlijk maar de laatste jaren lukte het ook niet na de winter nog Europees te spelen), Johan cruijf schaal wint en de bekerfinale bereikt (helaas ook te lang geleden. Dan heb je het als coach niet eens zo slecht gedaan en een basis gelegd voor de volgende coach om stappen te maken.


Het fullgass voetbal dat valt zeker tegen onder Schmidt. Daar ben ik het zeker met iedereen op eens. Maar het is ook niet allemaal slecht zoals sommige doemdenkers beweren.
Ik ben het niet helemaal met je oneens maar 2 zware teleurstellingen voor mij:
1) je noemt Europees overwinteren. Ik vindt niet dat je doorgaan in de Conference League Europees overwinteren kunt noemen. Dat is een kunstmatig gecreeerde league bedoeld om de allezwakste teams toch nog "europees" te laten spelen (eigenlijk gewoon ordinair centen te laten verdienen voor de Uefa). Dit zijn de ploegen die helemaal niet hoorden te overwinteren en dat alleen doen doordat er kunstmatig een derde league is gecreeerd. Deze teams waren stomweg uitgeschakeld.
2) je noemde zelf al het Volgass fussbal. Met veel bombarie aangekondigd. En inderdaad, mits goed uitgevoerd is dat een heel herkenbare en aantrekkelijke speelstijl. En in mijn ogen kan het in de Nederlandse competitie ook een winnende speelstijl zijn.
Maar helaas, behoudens een paar wedstrijden in het prille begin hebben we van dit voetbal helemaal niets gezien en al snel werd het niet eens meer geprobeerd. En dat is voor mij de grootste teleurstelling in de afgelopen 2 jaar en reden dat ik blij ben dat Schmidt vertrekt.
 
Ik geloof niet dat je een echte mooie voetbalwedstrijd ziet als je 10e wordt. Ik moet er niet aan denken om achter een FC Groningen of Heracles te eindigen.
De boodschap gaat aan u voorbij. No worries, we laten het erbij.
 
Ik ben het niet helemaal met je oneens maar 2 zware teleurstellingen voor mij:
1) je noemt Europees overwinteren. Ik vindt niet dat je doorgaan in de Conference League Europees o verwinteren kunt noemen. Dat is een kunstmatig gecreeerde league bedoeld om de allezwakste teams toch nog "europees" te laten spelen (eigenlijk gewoon ordinair centen te laten verdienen voor de Uefa). Dit zijn de ploegen die helemaal niet hoorden te overwinteren en dat alleen doen doordat er een kunstmatig derde league is gecreeerd.
Vandaar ook het oneerlijke ;)

Dit jaar is het Europees (nog) niet top. Hoewel, Maccabi dan wel weer een prima Europa league opponent is en Kopenhagen ook vaak zat Champions league en/of Europa league heeft gespeeld.
2) je noemde zelf al het Volgass fussbal. Met veel bombarie aangekondigd. En inderdaad, mits goed uitgevoerd is dat een heel herkenbare en aantrekkelijke speelstijl. En in mijn ogen kan het in de Nederlandse competitie ook een winnende speelstijl zijn.
Maar helaas, behoudens een paar wedstrijden in het prille begin hebben we van dit voetbal helemaal niets gezien en al snel werd het niet eens meer geprobeerd. En dat is voor mij de grootste teleurstelling in de afgelopen 2 jaar en reden dat ik blij ben dat Schmidt vertrekt.
Ja dat vind ik ook erg jammer dat dit niet gelukt is. Of in ieder geval niet op een aantrekkelijk niveau.
Tegelijkertijd zie ik wel liever resultaten dan volgass fussbal.
 
Ik wil gewoon een titel.
Tijdens Hiddink II werd er soms heel saai gevoetbald, maar daar kijk ik toch met veel plezier op terug. Een seizoen 87/88 is nu eenmaal een uitzondering, eentje die niet meer herhaald gaat worden. Dus nee, we gaan geen heel seizoen elke ploeg van de mat vegen met leuk voetbal en prijzen pakken.
Dus ik teken voor een seizoen als dit, als er een titel tegenover staat.
 
De boodschap gaat aan u voorbij. No worries, we laten het erbij.
Je bedoelt gewoon eigenlijk dat je liever een leuke wedstrijd met 4-3 verliest, waarin PSV lekker mee heeft gevoetbald dan dat we zakelijk met 1-0 winnen. (Bosz vs Cocu). Ik zie ook niet graag dat Cocu terugkomt, maar er moet toch wel een trainer beschikbaar zijn die EN leuk voetbal laat zien met ook nog eens resultaten? Daar hoort natuurlijk wel een uitgebalanceerde selectie bij.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan