FC Utrecht - PSV | Zondag 10 februari | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het is één van de redenen waarom ik dit jaar na 8 jaar geen seizoenkaart heb. Ik zat NB in een rustig vak, maar ik was even helemaal klaar met het racisme (ook naar de eigen spelers) en ook het seksisme (homo). Wat ik óók echt vervelend vond, was hoe snel ze hun eigen spelers afvallen. Eén verkeerde pass en er werd al geschreeuwd en gefloten. Had ook echt het idee dat het met de jaren erger werd.
Nu is dat laatste in het stadion niet per se gebruikelijk - want Oost leeft juist altijd mee als het niet goed gaat, en begint als eerste met het 'come on PSV', maar toch vind ik die razendsnelle omslag naar negativiteit écht opvallend (en niet leuk).
Voetbal is de PVV onder de sporten. Korfbal zal de Christen Unie zijn. Je zal een keuze moeten maken.
 
Misschien benje zelf ook wat ouder geworden, dan gaan dat soort dingen meer irriteren

Dat zou kunnen... Ik ben er beslist gevoeliger voor dan pakweg 5 jaar geleden. Maar ik weet niet of dit nu komt omdat ikzelf ben veranderd, of dat juist alles veel ruwer en meer direct is geworden - waar ik altijd al slecht tegen kon. Vroeger werd er natuurlijk ook veel afgezeikt, zeker in stadions. Maar als ik terug denk aan het Philips Stadion einde jaren zeventig of begin jaren tachtig - de eerste keren dat ik in het stadion kwam - dan was het niet zo grof, zo snel, en zo volstrekt onbemiddeld. Het was ook meer gezamenlijk: je juichte of je zeikte samen. Nu heb je meer doorgesnoven leipo's, die zo maar opeens kunnen opstaan en even helemaal gek worden.
Er zijn ook dingen verbeterd overigens. Er hangt ook meer vrolijkheid en joligheid in het stadion - da's de andere kant. De kritiek dat PSV-supporters vroeger bioscooppubliek was, klopte eigenlijk ook wel. Da's echt veranderd. 't Zal nooit het Rat Verlegh stadion zijn, waar ik vroeger ook wel eens kwam (hoewel daar dit jaar ongetwijfeld weinig te genieten valt), maar er is beslist veel meer sfeer.
 
Dat zou kunnen... Ik ben er beslist gevoeliger voor dan pakweg 5 jaar geleden. Maar ik weet niet of dit nu komt omdat ikzelf ben veranderd, of dat juist alles veel ruwer en meer direct is geworden - waar ik altijd al slecht tegen kon. Vroeger werd er natuurlijk ook veel afgezeikt, zeker in stadions. Maar als ik terug denk aan het Philips Stadion einde jaren zeventig of begin jaren tachtig - de eerste keren dat ik in het stadion kwam - dan was het niet zo grof, zo snel, en zo volstrekt onbemiddeld. Het was ook meer gezamenlijk: je juichte of je zeikte samen. Nu heb je meer doorgesnoven leipo's, die zo maar opeens kunnen opstaan en even helemaal gek worden.
Er zijn ook dingen verbeterd overigens. Er hangt ook meer vrolijkheid en joligheid in het stadion - da's de andere kant. De kritiek dat PSV-supporters vroeger bioscooppubliek was, klopte eigenlijk ook wel. Da's echt veranderd. 't Zal nooit het Rat Verlegh stadion zijn, waar ik vroeger ook wel eens kwam (hoewel daar dit jaar ongetwijfeld weinig te genieten valt), maar er is beslist veel meer sfeer.
De maatschappij is uiteraard veranderd. En ik denk dat drugs nu een grotere rol spelen in het stadion dan in mijn jeugd ook in de jaren 70/80, alhoewel die ook toen niet geheel afwezig waren. En oudere mensen hebben altijd de neiging vroeger beter te vinden. En het geweld in en om het stadion waren toen mega veel erger dan nu, dat is een feit.

Ik ben slechts 1 keer in het Rat Verlegh stadion geweest en dat was de openingswedstrijd tegen een Braziliaans team, maar opgegroeid in en rond Breda, ben ik wel heel vaak in de Beatrixstraat geweest om me voor te bereiden op een avondje stappen, en die sfeer was inderdaad geweldig. Het is overigens ontzettend knap hoe het NAC gelukt is om die sfeer mee te nemen naar een nieuwbouwkolos in een buitenwijk.
 
Het belangrijkste is dat PSV, ondanks alle tegenslag ervoor bleef vechten tot het eind als een team. Of dit 2 verliespunten zijn of 1 gewonnen punt is afhankelijk van het resultaat tegen Heerenveen en Feyenoord. Zijn die resultaten goed, is er niks aan de hand, zijn die slecht dan hebben we een probleem.
Als dit het is wat het team kan brengen, hoop ik dat Ajax geen team meer gaat worden dit seizoen, want dan kunnen we de titel niet prolongeren.
 
Zie net nog ff de doelpunten op gezichtboek. Wat mij opvalt is dat er weinig gevierd wordt maar dat ze eigenlijk z.sm door willen met de wedstrijd. Kan mij een heracles uit van enkele jaren geleden herinneren toen dat toch anders was. Klein lichtpuntje in deze verder duistere wedstrijd.
 
Zie net nog ff de doelpunten op gezichtboek. Wat mij opvalt is dat er weinig gevierd wordt maar dat ze eigenlijk z.sm door willen met de wedstrijd. Kan mij een heracles uit van enkele jaren geleden herinneren toen dat toch anders was. Klein lichtpuntje in deze verder duistere wedstrijd.

Dat is dan enkele jaren geleden neem ik aan. De laatste 3 jaar hebben we toch alleen maar de winnende goals gemaakt (geen aansluitingstreffers/gelijkmakers)?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan