FC Utrecht - PSV | Zondag 10 februari | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Day after.

Blijft jammer dat je hier 2 punten verliest, ondanks een knappe tweede helft waar je op karakter nog terug komt van een 2-0 achterstand, dus mijn complimenten daarvoor. Maar dit anti-voetbal van Advocaat, had nooit beloond mogen worden met een punt, en zelfs bijna met de overwinning.

Het blijft ook een ongelooflijke fenomeen. Je weet verdomme dat Ajax zaterdag heeft verloren, en nog begin je zo ontzettend slap, traag, en totaal geen tempo aan de wedstrijd. Door twee slappe momenten kom je 2-0 achter, en loop je direct achter de feiten aan. Nogmaals, knappe tweede helft waar je op karakter nog een punt pakt. Maar hier had je Ajax een dreun moeten uitdelen. Lozano vond ik ook erg dramatisch, poeh. Zo slecht heb ik hem nog nooit zien spelen, terecht dat die gewisseld werd. Misschien nog niet helemaal herstelt? Of het zal wel met het weer te maken hebben. Hendrix en Zoet waren ook niet best, alhoewel Zoet op het eind wel goed uit zijn doel kwam. Maar die 2-0 kan niet. Precies de reden waarom Zoet een prima Eredivisie-keeper verder is.

Maar goed. 6 punten voorsprong en 5+ goals voor. Dan maar 6 punten pakken tegen Heerenveen en Feyenooit, en hopelijk doet ADO ook iets leuks volgende week.

Ik vond het eigenlijk helemaal geen slechte wedstrijd. Utrecht hield de ruimtes klein, en da's gewoon klote voetballen, zeker als je dan ook nog eens op achterstand komt door een beetje een lullige persoonlijke fout. Dit PSV heeft geen spelers die in de kleine ruimte iets kunnen forceren. In grote lijnen is dit nog steeds het team waarvoor Cocu de basis heeft gelegd: veel snelheid in de omschakeling en echte karaktervoetballers met onverbiddelijke teamgeest in de as, zoals De Jong en Schwaab. Het is kwalitatief niet super, maar door inzet en gedisciplineerd spel komt het team ver - en zit nu ook weer in poleposition voor de titel. Maar dat betekent ook dat als een tegenstander vroeg op voorsprong komt, en vervolgens de bus parkeert, dit PSV weinig wapens heeft om wat te forceren. Behalve de kop van Luuk, en backs die over de man kunnen komen. Precies dat betaalde zich gisteren uit.

Ik vind het weinig reden tot zorg. We zagen niets wat we niet al wisten, en zo héél vaak zal dit scenario niet voor komen. Moet zelfs zeggen dat ik het powerplay in de tweede helft, gezien de enorme drukte, best indrukwekkend vond. Wel zullen er nog veel stugge wedstrijden volgen, da's wel duidelijk.
 
Mij staat het ook een beetje tegen. Ik zit op een vrij rustig deel van Noord, maar zelfs daar zitten een paar idioten die de meest gruwelijke dingen uitkramen. Tijdens de kampioenswedstrijd tegen Ajax vorig jaar zag ik zelfs iemand de Hitler-groet maken naar het uitvak. Ik schaamde me (plaatsvervangend) kapot. Het heeft nog niet de overhand en over het algemeen is het in ons vak nog gemoedelijk en gezellig, maar het geeft wel te denken.

Overigens zijn ze in Engeland nog veel gekker hoor. In de Bundesliga is het wel erg relaxed. Een paar jaar geleden was ik bij Gladbach tegen Eintracht Frankfurt, dat daar wist te winnen. In ons vak zaten ook Frankfurt-supporters met sjaaltjes en al. Die werden na afloop zelfs gefeliciteerd door het thuispubliek.
Ik herken dit helemaal wat je zegt. Gladbach- Leverkusen voor de beker. Het werd een slachtpartij op het veld. Wij zittend naast het uitvak, daar 1 groot feest, en wat mooie opwaaiende gebaren van die Leverkusen supporters. In het Gladbach vak, waarin ook veel Leverkusen supporters zaten met sjaaltjes en al, bleef het heerlijk rustig. Zo hoort het. Dat is voetbal beleven zoals het moet
 
Ik was, zoals ik al zei, gister in het stadion van Utrecht en voor het eerst in lange tijd überhaupt weer eens in een stadion. Ik wist meteen weer waarom ik het leuk vind: de spanning in aanloop naar de wedstrijd toe, spelers zien warmlopen, de vette hap bij het stadion, goed overzicht over het veld... Maar meteen wist ik ook weer wat me zo enorm tegenstaat: de doorgesnoven types. Als ik ga zit ik eigenlijk altijd op de hoofdtribune, ook bij PSV; je betaalt wat meer, maar je zit tussen wat evenwichtiger publiek. Maar ook daar, mannen die niet goed uit hun ogen kijken, racistische uitspraken roepen en de meest walgelijke teksten op een doorgesnoven manier schreeuwen. Heel agressief, tussen allemaal kinderen in.

Misschien ben ik dan niet gemaakt voor het stadion, maar ik had het er na afloop met een vriend over die ook aanwezig was, en die zei ook: bij Barcelona, bij Real en bij de meeste stadions in Engeland is dit allemaal niet meer zo. Hebben ze al die gekken eruitgegooid. Hoe kan het dan dat het in Nederland nog zo erg is? Zelfs bij PSV, toch een zeer gemoedelijke club, is het soms akelig hoe sommige mensen zich gedragen. Sfeer vind ik leuk, zingen vind ik leuk, boos worden op de scheids hoort er allemaal bij, dat tel ik allemaal niet mee, hoor.

Hoe kijken jullie hiernaar, en wat vinden jullie hiervan?

EDIT: bij de goals van PSV ben ik stil blijven zitten, omdat de types voor me anders ongetwijfeld een klap hadden gegeven. Op de hoofdtribune. In Duitsland zie je ze tussen elkaar staan, allemaal, zonder problemen.

Ik kan moeilijk iets over de sfeer zeggen, aangezien ik voor mijn gevoel niet altijd bijdraag aan een gezellige sfeer. Normaal gesproken ben ik vrij rustig en moedig ik het team aan in tijden van nood, maar wanneer de wedstrijden vrij intens worden kan ik er ook aardig wat van.

Als ik naar de mensen rondom mijn plaats kijk is het eigenlijk wel altijd gezellig en normaal, met uitzondering van de twee rechts van mij, de een zeikt het hele team af en de ander maakt de scheids met de grond gelijk. Jammer van het gezeik, maar over het algemeen zeer gezellige sfeer waarbij grotendeels normale supporters zijn. Heb enkele mensen gezien waarvan ik dacht "Ehm... Oké......." maar het is niet alsof ik het beeld krijg wat jij schetst.

Het enige waar ik last van heb is de rook :maniac:.
 
Ik was, zoals ik al zei, gister in het stadion van Utrecht en voor het eerst in lange tijd überhaupt weer eens in een stadion. Ik wist meteen weer waarom ik het leuk vind: de spanning in aanloop naar de wedstrijd toe, spelers zien warmlopen, de vette hap bij het stadion, goed overzicht over het veld... Maar meteen wist ik ook weer wat me zo enorm tegenstaat: de doorgesnoven types. Als ik ga zit ik eigenlijk altijd op de hoofdtribune, ook bij PSV; je betaalt wat meer, maar je zit tussen wat evenwichtiger publiek. Maar ook daar, mannen die niet goed uit hun ogen kijken, racistische uitspraken roepen en de meest walgelijke teksten op een doorgesnoven manier schreeuwen. Heel agressief, tussen allemaal kinderen in.

Misschien ben ik dan niet gemaakt voor het stadion, maar ik had het er na afloop met een vriend over die ook aanwezig was, en die zei ook: bij Barcelona, bij Real en bij de meeste stadions in Engeland is dit allemaal niet meer zo. Hebben ze al die gekken eruitgegooid. Hoe kan het dan dat het in Nederland nog zo erg is? Zelfs bij PSV, toch een zeer gemoedelijke club, is het soms akelig hoe sommige mensen zich gedragen. Sfeer vind ik leuk, zingen vind ik leuk, boos worden op de scheids hoort er allemaal bij, dat tel ik allemaal niet mee, hoor.

Hoe kijken jullie hiernaar, en wat vinden jullie hiervan?

EDIT: bij de goals van PSV ben ik stil blijven zitten, omdat de types voor me anders ongetwijfeld een klap hadden gegeven. Op de hoofdtribune. In Duitsland zie je ze tussen elkaar staan, allemaal, zonder problemen.

Het is één van de redenen waarom ik dit jaar na 8 jaar geen seizoenkaart heb. Ik zat NB in een rustig vak, maar ik was even helemaal klaar met het racisme (ook naar de eigen spelers) en ook het seksisme (homo). Wat ik óók echt vervelend vond, was hoe snel ze hun eigen spelers afvallen. Eén verkeerde pass en er werd al geschreeuwd en gefloten. Had ook echt het idee dat het met de jaren erger werd.
Nu is dat laatste in het stadion niet per se gebruikelijk - want Oost leeft juist altijd mee als het niet goed gaat, en begint als eerste met het 'come on PSV', maar toch vind ik die razendsnelle omslag naar negativiteit écht opvallend (en niet leuk).
 
Het is één van de redenen waarom ik dit jaar na 8 jaar geen seizoenkaart heb. Ik zat NB in een rustig vak, maar ik was even helemaal klaar met het racisme (ook naar de eigen spelers) en ook het seksisme (homo). Wat ik óók echt vervelend vond, was hoe snel ze hun eigen spelers afvallen. Eén verkeerde pass en er werd al geschreeuwd en gefloten. Had ook echt het idee dat het met de jaren erger werd.
Nu is dat laatste in het stadion niet per se gebruikelijk - want Oost leeft juist altijd mee als het niet goed gaat, en begint als eerste met het 'come on PSV', maar toch vind ik die razendsnelle omslag naar negativiteit écht opvallend (en niet leuk).

Er zitten ook een hoop hersenloze amoeben bij elkaar. Allemaal stemrecht, maar de helft is te dom om te poepen.
 
Het is één van de redenen waarom ik dit jaar na 8 jaar geen seizoenkaart heb. Ik zat NB in een rustig vak, maar ik was even helemaal klaar met het racisme (ook naar de eigen spelers) en ook het seksisme (homo). Wat ik óók echt vervelend vond, was hoe snel ze hun eigen spelers afvallen. Eén verkeerde pass en er werd al geschreeuwd en gefloten. Had ook echt het idee dat het met de jaren erger werd.
Nu is dat laatste in het stadion niet per se gebruikelijk - want Oost leeft juist altijd mee als het niet goed gaat, en begint als eerste met het 'come on PSV', maar toch vind ik die razendsnelle omslag naar negativiteit écht opvallend (en niet leuk).
Misschien benje zelf ook wat ouder geworden, dan gaan dat soort dingen meer irriteren
 
Het is één van de redenen waarom ik dit jaar na 8 jaar geen seizoenkaart heb. Ik zat NB in een rustig vak, maar ik was even helemaal klaar met het racisme (ook naar de eigen spelers) en ook het seksisme (homo). Wat ik óók echt vervelend vond, was hoe snel ze hun eigen spelers afvallen. Eén verkeerde pass en er werd al geschreeuwd en gefloten. Had ook echt het idee dat het met de jaren erger werd.
Nu is dat laatste in het stadion niet per se gebruikelijk - want Oost leeft juist altijd mee als het niet goed gaat, en begint als eerste met het 'come on PSV', maar toch vind ik die razendsnelle omslag naar negativiteit écht opvallend (en niet leuk).

'de mens' is ook veranderd, ipv dat jij er voor de club bent, is de club er voor jouw. Jij moet vermaakt worden, jij moet verwend worden met oogstrelend voetbal. Kortom, men is verwend.
 
'de mens' is ook veranderd, ipv dat jij er voor de club bent, is de club er voor jouw. Jij moet vermaakt worden, jij moet verwend worden met oogstrelend voetbal. Kortom, men is verwend.
Dit zie je overal. De overheid, de gezondheidszorg, het klimaat is er voor mij. Ik wil overal van profiteren, maar dat niet lukt, gooi ik mijn kont in e krib.
Zie toch echt wel een rol van het post-modernisme hierin,
 
'de mens' is ook veranderd, ipv dat jij er voor de club bent, is de club er voor jouw. Jij moet vermaakt worden, jij moet verwend worden met oogstrelend voetbal. Kortom, men is verwend.

Wat je zegt klopt precies :sad:. Daarom wil ik het liefst alleen nog maar uitwedstrijden gaan. Dan sta je, voor mijn gevoel, tussen mensen die voor de club meereizen in plaats van voor het vermaak. Maar ik moet nog steeds loyaliteitspunten verzamelen, gaat nog eeuwen duren helaas.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan