FC Utrecht - PSV | Zondag 10 februari | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Lekker makkelijk dit, de volgende keer dat weer tegen ADO uit spelen zijn we dit allang weer vergeten :D. En de volgende keer NAC uit, dan zit ik waarschijnlijk niet eens meer op het forum;)

Niks makkelijks aan. De door jouw als lastig bestempelde uitwedstrijden komen er toch ook nog allemaal aan? We zullen het dan zien. M.i. treft PSV dan ploegen die wat meer mee willen voetballen, wat doorgaans voor PSV veel prettiger spelen is dan tegen bijv. kleine, compact spelende clubs.

Beide was een penalty, maar als je er één niet geeft, dan beide niet. Toch voel ik mij bestolen, want 1-1 levert vermoedelijk een andere wedstrijd op. En dát is wat ik vervelend vind: de scheidsrechter leidt de wedstrijd niet in goede banen, hij dicteert de wedstrijd, oftewel bepaalt het verloop.

Even een gekke mening: zó slecht speelde PSV niet (niet goed ook, begrijp me niet verkeerd). PSV had alleen ontzettend veel pech met spelverloop.

Helemaal eens met je oordeel over de penalty en het mogelijk heel andere wedstrijdverloop. Net als het tegen Emmen ook veel pech had inderdaad. Is dat dan toch een beetje de 'onverstoorbaarheid' die erin is geslepen door MvB? Misschien is het beter als er geen scheidsrechter meer is in het veld, en alleen nog maar een VAR :maniac:

Meen je dit nu serieus? Als jij uitglijdt lijkt me het een automatische reactie dat je met je handen de val probeert op te vangen. Of laat jij gewoon je hoofd op de grond stuiteren?

De val opvangen is wat anders dan wat Dumfries deed. Sowieso hoefde hij weinig op te vangen want hij valt op zijn borst met zijn hoofd omhoog, of beter, met zijn ogen gericht op die speler die hij met zijn arm neer gaat halen, en maakt vervolgens duidelijk een (slaande) beweging naar het been van die speler om hem onderuit te halen, wat goed lukt.
 
Laatst bewerkt:
Niks makkelijks aan. De door jouw als lastige uitwedstrijden komen er toch ook nog allemaal aan? We zullen het dan zien. M.i. treft PSV dan ploegen die wat meer mee willen voetballen, wat doorgaans voor PSV veel prettiger spelen is dan tegen bijv. kleine compact, spelende clubs..
Was een grapje :grin:
 
PSV mist 'grinta'. Juist dat brengen de jonkies.
De beste wissels om kentering te brengen zijn op dit moment Gakpo, Ihattaren en Sadilek.

PSV heeft even een goede overwinning nodig om zelfvertrouwen te tanken. Wint PSV overtuigend tegen Heerenveen, dan zie ik ze wel weer in een flow geraken.
 
Jij kwalificeert wel als scheidsrechter voor de eredivisie :grin:

Maar ik deel het wel hoor: je mag weliswaar niet te hard rijden, maar ik kijk daar anders tegenaan. Het hangt immers af van hoe laat je waar moet zijn (a)
:clap2:Precies. Als NL scheidsrechter mag je zelf kiezen welke regels je vandaag gaat hanteren. Misschien kunnen ze vooraf beide coaches een lijstje geven van regels die ze die dag niet van plan zijn te gaan toepassen.
 
PSV mist 'grinta'. Juist dat brengen de jonkies.
De beste wissels om kentering te brengen zijn op dit moment Gakpo, Ihattaren en Sadilek.

PSV heeft even een goede overwinning nodig om zelfvertrouwen te tanken. Wint PSV overtuigend tegen Heerenveen, dan zie ik ze wel weer in een flow geraken.

Wa's grinta? Brinta met griesmeel?
 
Wat mij opviel trouwens is dat er weinig actieve PSV twitteraars zijn. Ik volg de wedstrijd altijd op twitter en het waren toch voornamelijk Utrecht fans (en een aantal gefrustreerde ajax supporters die vonden dat de KNVB PSV aan het kampioenschap aan het helpen is) die aan het twitteren waren over de wedstrijd. Online hebben we de wedstrijd in ieder geval verloren.
 
Vind je nou serieus dat PEC, Groningen, NAC, ADO en Heracles uit net zo moeilijk of wellicht moeilijker zijn dan ajax, Heerenveen, Utrecht, Vitesse en AZ uit?

Vond deze vraag wel interessant om even historisch te bekijken. Had namelijk zelf wél het gevoel dat we in de eerste reeks wedstrijden meer punten hebben verspeeld dan in de tweede reeks. Even sofascore erbij gepakt, en kom op het volgende uit over 5 jaar (dit seizoen niet meegenomen):

PEC: 12 / 15
Groningen: 6 / 15
NAC: 9 / 15
ADO: 9 / 15
Heracles: 10 / 15

Totaal 46 / 75 punten

Ajax: 7 / 15
Heerenveen: 2 / 15 ( :sad: )
Utrecht: 15 / 15
Vitesse: 15 / 15
AZ: 12 / 15

Totaal 51 / 75 punten

Op basis van de afgelopen 5 seizoenen zou je dus kunnen zeggen dat de eerste reeks wedstrijden voor PSV inderdaad lastiger is dan de laatste. Zegt op zich niet alles over dit seizoen, maar toch.
 
Vond deze vraag wel interessant om even historisch te bekijken. Had namelijk zelf wél het gevoel dat we in de eerste reeks wedstrijden meer punten hebben verspeeld dan in de tweede reeks. Even sofascore erbij gepakt, en kom op het volgende uit over 5 jaar (dit seizoen niet meegenomen):

PEC: 12 / 15
Groningen: 6 / 15
NAC: 9 / 15
ADO: 9 / 15
Heracles: 10 / 15

Totaal 46 / 75 punten

Ajax: 7 / 15
Heerenveen: 2 / 15 ( :sad: )
Utrecht: 15 / 15
Vitesse: 15 / 15
AZ: 12 / 15

Totaal 51 / 75 punten

Op basis van de afgelopen 5 seizoenen zou je dus kunnen zeggen dat de eerste reeks wedstrijden voor PSV inderdaad lastiger is dan de laatste. Zegt op zich niet alles over dit seizoen, maar toch.
Ik kan gerust gaan slapen nu:D

Overigens wel vreemd, dat had ik niet gedacht. Dank voor het uitzoeken
 
Wat mij opviel trouwens is dat er weinig actieve PSV twitteraars zijn. Ik volg de wedstrijd altijd op twitter en het waren toch voornamelijk Utrecht fans (en een aantal gefrustreerde ajax supporters die vonden dat de KNVB PSV aan het kampioenschap aan het helpen is) die aan het twitteren waren over de wedstrijd. Online hebben we de wedstrijd in ieder geval verloren.
Over voetbal twitteren is net zoiets als een goedkope tweedehands auto op marktplaats zetten: Je krijgt vooral veel aandacht van mensen waarvan je het bestaan het liefst zou ontkennen.
 
Vond deze vraag wel interessant om even historisch te bekijken. Had namelijk zelf wél het gevoel dat we in de eerste reeks wedstrijden meer punten hebben verspeeld dan in de tweede reeks. Even sofascore erbij gepakt, en kom op het volgende uit over 5 jaar (dit seizoen niet meegenomen):

PEC: 12 / 15
Groningen: 6 / 15
NAC: 9 / 15
ADO: 9 / 15
Heracles: 10 / 15

Totaal 46 / 75 punten

Ajax: 7 / 15
Heerenveen: 2 / 15 ( :sad: )
Utrecht: 15 / 15
Vitesse: 15 / 15
AZ: 12 / 15

Totaal 51 / 75 punten

Op basis van de afgelopen 5 seizoenen zou je dus kunnen zeggen dat de eerste reeks wedstrijden voor PSV inderdaad lastiger is dan de laatste. Zegt op zich niet alles over dit seizoen, maar toch.
Zegt zelfs helemaal niets over dit seizoen, omdat je elk jaar weer met nieuwe selecties, trainers en omstandigheden te maken hebt. Statistisch gezien zou je zelfs kunnen zeggen dat de kans op een zege in Heerenveen steeds groter wordt. ?
 
Ik kan gerust gaan slapen nu:D

Overigens wel vreemd, dat had ik niet gedacht. Dank voor het uitzoeken
Kanttekening is dat ik zei dat het de laatste 5 seizoenen was, maar ik kom er net achter dat dat niet helemaal klopt; het gaat om de laatste 5 (uit)ontmoetingen. NAC was namelijk niet altijd actief in de Eredivisie in de afgelopen 5 seizoenen.

Overigens natuurlijk nog steeds een kleine steekproef, maar toch wel een grappig beeld.
 
Zegt zelfs helemaal niets over dit seizoen, omdat je elk jaar weer met nieuwe selecties, trainers en omstandigheden te maken hebt. Statistisch gezien zou je zelfs kunnen zeggen dat de kans op een zege in Heerenveen steeds groter wordt. ?
Mwah, niet helemaal mee eens. Selectie is in ieder geval nog deels intact, en zo'n reeks blijft ook mentaal hangen (ook bij nieuwe spelers die zien dat we al 5 jaar niet gewonnen hebben in Heerenveen).

Dat laatste is al helemaal onzin Als je een paar wedstrijden verliest betekent dat niet dat de kans dat je de volgende wint groter wordt.
 
Mwah, niet helemaal mee eens. Selectie is in ieder geval nog deels intact, en zo'n reeks blijft ook mentaal hangen (ook bij nieuwe spelers die zien dat we al 5 jaar niet gewonnen hebben in Heerenveen).

Dat laatste is al helemaal onzin Als je een paar wedstrijden verliest betekent dat niet dat de kans dat je de volgende wint groter wordt.
Statistisch, gezien over een heel lange tijd natuurlijk wel.
 
Over voetbal twitteren is net zoiets als een goedkope tweedehands auto op marktplaats zetten: Je krijgt vooral veel aandacht van mensen waarvan je het bestaan het liefst zou ontkennen.

En dan nog.....als ik PSV zit te kijken is twitteren wel het laatste waar ik mee bezig ben. Ik ben al druk genoeg met het timen van mijn runs naar de koelkast voor een biertje op zo´n manier dat ik niets mis.
 
En dan nog.....als ik PSV zit te kijken is twitteren wel het laatste waar ik mee bezig ben. Ik ben al druk genoeg met het timen van mijn runs naar de koelkast voor een biertje op zo´n manier dat ik niets mis.
Das nou juist het enige goeie aan de VAR. Bierpauzes.
 
Dat laatste is al helemaal onzin Als je een paar wedstrijden verliest betekent dat niet dat de kans dat je de volgende wint groter wordt.
Ik ben geen statisticus, maar volgens mij hangt het ook samen met de krachtsverhoudingen en dus wat je mag verwachten. Als PSV 5x achter elkaar thuis wint van De Graafschap is dat normaal en groeit de kans minder snel dat De Graafschap een volgende keer wel wint (al groeit die statistisch gezien wel). Maar dat Heerenveen thuis verliest van een - op papier - betere ploeg is veel logischer en dus neemt die kans na elke verliesbeurt meer toe. Lijkt mij in elk geval, maar zoals gezegd heb ik er ook niet voor gestudeerd en is het misschien inderdaad onzin. ?
 
Vond deze vraag wel interessant om even historisch te bekijken. Had namelijk zelf wél het gevoel dat we in de eerste reeks wedstrijden meer punten hebben verspeeld dan in de tweede reeks. Even sofascore erbij gepakt, en kom op het volgende uit over 5 jaar (dit seizoen niet meegenomen):

PEC: 12 / 15
Groningen: 6 / 15
NAC: 9 / 15
ADO: 9 / 15
Heracles: 10 / 15

Totaal 46 / 75 punten

Ajax: 7 / 15
Heerenveen: 2 / 15 ( :sad: )
Utrecht: 15 / 15
Vitesse: 15 / 15
AZ: 12 / 15

Totaal 51 / 75 punten

Op basis van de afgelopen 5 seizoenen zou je dus kunnen zeggen dat de eerste reeks wedstrijden voor PSV inderdaad lastiger is dan de laatste. Zegt op zich niet alles over dit seizoen, maar toch.

Tegen Ado en Groningen verlies je vaak in de slotseconden, tegen PEC stolen we daar juist net de punten. Al om al leuke feiten. Bedankt voor het uitzoeken! :D
 
Ik vond het wel een penalty. Een speler werd door Dumfries onderuitgehaald. Opzet of niet, de scheids had 'm op de stip moeten leggen.
Was niet bewust. Dumfries nam de speler na zijn uitglijden mee. Daar kon hij niets aan doen. Vincent Schildkamp vond het, net als ik, ook gen penalty.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan