FC Utrecht - PSV | Zondag 10 februari | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik vond het ook niet lamlendig, eerder ideeënloos. Volgens mij hadden ze verwacht dat Utrecht er vol op zou knallen voor eigen publiek en wisten ze niet hoe ze moesten reageren toen Utrecht met negen man in de eigen zestien bleef staan. Dat had zeker ook te maken met een gebrek aan kwaliteit op ons middenveld. Na rust werden de ruimtes wat groter en was er wel degelijk strijd en inzet, wat uiteindelijk nog een meer dan verdiend punt heeft opgeleverd.
Ik vond het eerlijk gezegd een verademing toen Bergwijn op 10 leek te spelen (2e helft). Toen kwam er eindelijk wat beweging op het middenveld. Ik begin langzamerhand toch echt te pleiten voor een aanpassing op het middenveld..
 
Over het gat van 6 punten: "Opvallend genoeg een enigszins overzichtelijke afstand. Voor de winterstop zou zo’n verschil van zes punten tussen de ongenaakbare top twee als gapend gat worden beschouwd; in 2019 zwalken PSV en Ajax dusdanig door de Eredivisie dat alles met dertien resterende duels nog open ligt."

Dit klopt best aardig.

bron: telegraaf
 
Over het gat van 6 punten: "Opvallend genoeg een enigszins overzichtelijke afstand. Voor de winterstop zou zo’n verschil van zes punten tussen de ongenaakbare top twee als gapend gat worden beschouwd; in 2019 zwalken PSV en Ajax dusdanig door de Eredivisie dat alles met dertien resterende duels nog open ligt."

Dit klopt best aardig.

bron: telegraaf
Klopt inderdaad, maar ik vind de ondergrens van Ajax tot dusver veel lager dan die van ons. De vechtlust die ik gisteren bij ons in de tweede helft zag, was er zaterdag geen moment bij Ajax. En wij zijn nog altijd ongeslagen in 2019. ?
 
Wat betreft de penaltysituatie voor Luuk, hoe duidelijk moeten ze zijn? Had zijn shirt bijna uit!!
Die van Dumfries vind ik terecht geen penalty en snap de uitleg van Pol. Al is dit wel afhankelijk van de situatie: normaal weer, 1 tegen 1 situatie. Nu draaide Gustafson weg waardoor er sowieso niet direct een kans was. Gewoon ongelukkig.

Stil leggen na geen hoofdblessure. Hoe kan opperVAR Danny de situatie met Luuk als geen penalty beschouwen...
Nee het was niet best!

Gelukkig een verdiend punt behaald o.b.v. de 2e helft. Waarom zo slap beginnen met de wetenschap dat het kloteweer is, Utrecht vechtploeg, uitlopen Ajax mogelijk, Utrecht in negatieve serie en laatste potten daar ruim gewonnen???

Betreft de tegendoelpunten, deze hadden nooit mogen vallen bij meneer Zoet. De 2e niet goed gepositioneerd en de 1e toon es ballen man. Die bal valt in je 5-metergebied en stomp je weg. Niet als een pussy in de goal hangen. Zag direct al dat het een gevaarlijke corner was. Nou als je niet komt is het een loterij. Als een Utrecht speler hem raakt is het altijd een goal vanaf die afstand.

Al met al een punt uitgelopen.
Graag komend weekend eens winnen in "onze" thuiswedstrijd van het jaar (maar dat is al 5 jaar niet gebeurd, hoe slecht ze ook zijn)....
 
Wat betreft de penaltysituatie voor Luuk, hoe duidelijk moeten ze zijn? Had zijn shirt bijna uit!!
Die van Dumfries vind ik terecht geen penalty en snap de uitleg van Pol. Al is dit wel afhankelijk van de situatie: normaal weer, 1 tegen 1 situatie. Nu draaide Gustafson weg waardoor er sowieso niet direct een kans was. Gewoon ongelukkig.

Stil leggen na geen hoofdblessure. Hoe kan opperVAR Danny de situatie met Luuk als geen penalty beschouwen...
Nee het was niet best!

Gelukkig een verdiend punt behaald o.b.v. de 2e helft. Waarom zo slap beginnen met de wetenschap dat het kloteweer is, Utrecht vechtploeg, uitlopen Ajax mogelijk, Utrecht in negatieve serie en laatste potten daar ruim gewonnen???

Betreft de tegendoelpunten, deze hadden nooit mogen vallen bij meneer Zoet. De 2e niet goed gepositioneerd en de 1e toon es ballen man. Die bal valt in je 5-metergebied en stomp je weg. Niet als een pussy in de goal hangen. Zag direct al dat het een gevaarlijke corner was. Nou als je niet komt is het een loterij. Als een Utrecht speler hem raakt is het altijd een goal vanaf die afstand.

Al met al een punt uitgelopen.
Graag komend weekend eens winnen in "onze" thuiswedstrijd van het jaar (maar dat is al 5 jaar niet gebeurd, hoe slecht ze ook zijn)....
Danny vond het wel een penalty. Alleen vond Van Boekel het niet nodig om nog eens te gaan kijken...
 
Ik vond het wel een penalty. Een speler werd door Dumfries onderuitgehaald. Opzet of niet, de scheids had 'm op de stip moeten leggen.
Was meer een penalty dan die van Luuk. Als Luuk niet was vastgehouden, dan had hij nooit bij de bal gekund, dus is hem ook geen scoringskans ontnomen. Dat is toch wel een vereiste bij een penalty. Je kunt ze allebei geven, of allebei niet. In dat opzicht heeft de scheids het wel consequent gedaan.

Overigens ben ik het ook wel met Luuk eens dat dat vasthouden aan het shirtje maar eens aangepakt moet gaan worden, maar dan wel consequent, altijd.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Was meer een penalty dan die van Luuk. Als Luuk niet was vastgehouden, dan had hij nooit bij de bal gekund, dus is hem ook geen scoringskans ontnomen. Dat is toch wel een vereiste bij een penalty. Je kunt ze allebei geven, of allebei niet. In dat opzicht heeft de scheids het wel consequent gedaan.

Overigens ben ik het ook wel met Luuk eens dat dat vasthouden aan het shirtje maar eens aangepakt moet gaan worden, maar dan wel consequent, altijd.

Het gaat niet om de scoringskans. Dat is in het geding bij het geven van geel of rood.
Overtreding binnen de 16 is gewoon strafschop waar zicht dit ook plaats vindt.
 
Het gaat niet om de scoringskans. Dat is in het geding bij het geven van geel of rood.
Overtreding binnen de 16 is gewoon strafschop waar zicht dit ook plaats vindt.
Ik kan me ook, uit een heel ver verleden weliswaar, indirecte vrije trappen in het starfschopgebied herinneren. Ik weet niet of die regel veranderd is, maar dat zou een passende straf zijn geweest in beide gevallen.
 
Danny vond het wel een penalty. Alleen vond Van Boekel het niet nodig om nog eens te gaan kijken...

Excuus dan heb ik die gemist. Grote fout van Pol helemaal als je dat afzet tegen die faire schouderduw van Heerenveen tegen Ajax waar hij toen een penalty gaf.
 
Ik kan me ook, uit een heel ver verleden weliswaar, indirecte vrije trappen in het starfschopgebied herinneren. Ik weet niet of die regel veranderd is, maar dat zou een passende straf zijn geweest in beide gevallen.

Ja komt wel eens voor, maar liever niet. Met 11 man in het doel staan.:rolleyes:
 
Klopt inderdaad, maar ik vind de ondergrens van Ajax tot dusver veel lager dan die van ons. De vechtlust die ik gisteren bij ons in de tweede helft zag, was er zaterdag geen moment bij Ajax. En wij zijn nog altijd ongeslagen in 2019. ?
Ik vind het zo jammer dat PSV weer terug is naar slechts één helft willen voetballen.
 
Ik kan me ook, uit een heel ver verleden weliswaar, indirecte vrije trappen in het starfschopgebied herinneren. Ik weet niet of die regel veranderd is, maar dat zou een passende straf zijn geweest in beide gevallen.
Was o.a. bij het pakken van een terugspeelbal, heb PSV daar ooit nog uit zien scoren tegen de lokale voetbalclub. Advocaat was trainer en als ik t goed heb stonden o.a. Zenden en Jonk in het veld. werd iets van 8-1 ofzo.

FF gecheckt, werd slechts 1-4 en was in de zomer van '95
 
Waarom konden ze het in het begin van het seizoen wel en nu niet meer? Moe!? Als ze dat durven roepen dan moeten ze zich hartstikke dood schamen.
Moe zal het niet zijn. Verkeerde tactische concept wellicht: moeilijke uitwedstrijd, geen risicos nemen. Het allergrootste manco van PSV was dat in balbezit, en dat was 3/4 van de wedstrijd, er 10 PSV spelers stil stonden, zodat degene aan de bal een stukje ging lopen, en daarna geen enkele andere keuze had de bal maar weer terug/breed te spelen, waarna hetzelfde zich herhaalde. In de 2e helft speelde men wat meer de lange bal, maar Utrecht stond zo compact en speelde, onder aanvoering van het publiek, zo fel, dat dat helemaal geen ene moer uithaalde. Pas toen de jonkies erin kwamen, begon men te voetballen, de bal naar voren spelen, een man uitspelen en door. Dat had ook meteen resultaat, met Utrecht onder grote druk en uiteindelijk een gelijkspel. Als we zo de hele wedstrijd hadden gespeeld, hadden we makkelijk gewonnen.
 
Waarom konden ze het in het begin van het seizoen wel en nu niet meer? Moe!? Als ze dat durven roepen dan moeten ze zich hartstikke dood schamen.
Zag deze week een artikel over de hoeveelheid wedstrijden en hoe vast de basis is. Ben ven mening dat dit ook gewoon moet kunnen, maar is wel wennen voor t gros.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan