FC Utrecht - PSV | Zaterdag 19 oktober | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
't Zal wel zijn omdat ik vandaag 50 ben geworden, dus licht dementerend. Maar ik vond Rosario in het tranendal nog één van de betere spelers.
Inderdaad de minst slechte, niettemin gewoon nog veels te slecht, voor het niveau dat PSV zou moeten nastreven, willen we structureel als een Europese topclub aanblijven.
 
't Zal wel zijn omdat ik vandaag 50 ben geworden, dus licht dementerend. Maar ik vond Rosario in het tranendal nog één van de betere spelers.
Rosario was een van de minder slechten. Volgens mij is Rosario het probleem niet, en ook Hendrix niet. Beiden geen toppers, maar prima om erbij te hebben voor PSV. het probleem is ze beiden op te stellen, dan heb je gewoon te weinig voetbal in je team om een tegenstander die verdedigt kapot te spelen. En op ajax na, doet ieder team dat tegn PSV in de eredivisie. Dus straks in de halve finale EL tegen Arsenal, kan je best met Hendrix en Rosario spelen, maar in alle eredivise wedstrijden, zul je keuze moeten maken tussen die 2 en er een voetballer bijzetten. En we hebben keuzes genoeg: Doan, Afellay, Thomas, Pereiro.
Edit: en dan ben ik Guti nog vergeten
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Rosario was een van de minder slechten. Volgens mij is Rosario het probleem niet, en ook Hendrix niet. Beiden geen toppers, maar prima om erbij te hebben voor PSV. het probleem is ze beiden op te stellen, dan heb je gewoon te weinig voetbal in je team om een tegenstander die verdedigt kapot te spelen. En op ajax na, doet ieder team dat tegn PSV in de eredivisie. Dus straks in de halve finale EL tegen Arsenal, kan je best met Hendrix en Rosario spelen, maar in alle eredivise wedstrijden, zul je keuze moeten maken tussen die 2 en er een voetballer bijzetten. En we hebben keuzes genoeg: Doan, Afellay, Thomas, Pereiro.
Edit: en dan ben ik Guti nog vergeten

Dat ben ik helemaal met je eens. Voor mij is overigens vooral ook Baumgartl een zeer twijfelachtige aankoop. Maar dat terzijde.
 
Dat ben ik helemaal met je eens. Voor mij is overigens vooral ook Baumgartl een zeer twijfelachtige aankoop. Maar dat terzijde.
Tja, Baumgartl is een moeilijke. Hij voldoet op zich wel als CV. Is hij 10m waard? Wellicht als hij zich nog ontwikkelt, wat best zou kunnen, maar zou ook zomaar niet kunnen.

Wat mij betreft geldt eigenlijk voor de CV positie hetzelfde als voor Hendrix/Rosario, we hebben 2 dezelfde spelers daar, of eigenlijk 3. Of Buamgartl, of Viergever of Schwaab, en daarnaast heb je een CV nodig die op kan bouwen. En daar bedoel ik niet mee een pass naar voren geven, dat kunnen mn Schwaab en Baumi wel, maar een CV die als we aanvallen doorschuift naar het middenveld en daar ervoor zorgt dat we op het middenveld een overtal krijgen en de bal snel naar spelers krijgen die wel wat met een bal kunnen. Als we die hadden gehad, hadden we met groot gemak van Utrecht gewonnen.
 
Tja, Baumgartl is een moeilijke. Hij voldoet op zich wel als CV. Is hij 10m waard? Wellicht als hij zich nog ontwikkelt, wat best zou kunnen, maar zou ook zomaar niet kunnen.

Wat mij betreft geldt eigenlijk voor de CV positie hetzelfde als voor Hendrix/Rosario, we hebben 2 dezelfde spelers daar, of eigenlijk 3. Of Buamgartl, of Viergever of Schwaab, en daarnaast heb je een CV nodig die op kan bouwen. En daar bedoel ik niet mee een pass naar voren geven, dat kunnen mn Schwaab en Baumi wel, maar een CV die als we aanvallen doorschuift naar het middenveld en daar ervoor zorgt dat we op het middenveld een overtal krijgen en de bal snel naar spelers krijgen die wel wat met een bal kunnen. Als we die hadden gehad, hadden we met groot gemak van Utrecht gewonnen.

Het is het bekende probleem - er zijn vier vrij statische types op het middenveld en centraal in de verdediging, waardoor het elftal in twee helften uiteenvalt, en er vaak een ondertal op het middenveld ontstaat. Er is op het middenveld geen creatieve passing, zoals Guardado, of een box to box speler, zoals Van Ginkel. Rosario is eigenlijk nog de enige met soms een pass naar voren, en ik schrijf hem beslist niet af. CV's schuiven niet in, en dan vind ik Baumgartl ook nog eens slecht in zijn positiespel en keuzes wie te dekken. Dat gaat volgens mij nooit een topper worden, maar we zullen zien.

Ik weet niet waarin Bommel na de blessure van Guti toch weer volhardt in Hendrix. Hij ziet de gebreken natuurlijk ook, maar voelt zich verdedigend gewoon niet safe met Guti - ik begreep dat vorig jaar nog wel, maar volgens mij heeft Guti op dat gebied stappen gemaakt. En dan is er nog Doan... Probleem met Bommel, en daar was ik bij zijn aanstelling al bang voor, is zijn halsstrarrigheid - hij overcompenseert zijn minderwaardigheidscomplex, voortkomend uit dat hij altijd een buitenbeentje was, en dat heeft hem als voetballer veel gebracht. Maar trainerschap vraagt om andere kwaliteiten.

Dat gezegd hebbende, kan ik eigenlijk weinig aanmerken op zijn prestaties. Ajax was vorig jaar gewoon superieur, en staan ook nu pas 3 punten los, na een wedstrijd waarin PSV twee rode kaarten pakt - tja. Bovendien vind ik het elftal echt vaak leuk spelen - ook tegen Utrecht na de 1-0.
 
't Zal wel zijn omdat ik vandaag 50 ben geworden, dus licht dementerend. Maar ik vond Rosario in het tranendal nog één van de betere spelers.

Hij speelde niet slecht. Maar sommigen hier hebben een vast repertoire. En als one hit wonder is dat dan vaak hetzelfde.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan