FC Twente - PSV | Zaterdag 3 augustus | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Als je geen verbindingsspelers op het middenveld, danwel dat die middenvelders keer op keer verzaken, dan wordt de aanval vermoord.

blijkbaar ziet iedereen dit ( al sedert verleden seizoen) behalve zij die het moeten zien ( of willen het niet zien ) ..........
 
Jesus Christus, wat was het wederom ongelooflijk slecht. Stuitend. Schokkend. En als je ziet hoeveel meer voetbal er in de ploeg komt met een Gakpo en Ihattaren en zelfs de cross-pass (viel me wederom op) van Boscagli, dan vraag ik me af hoe lang het nog moet duren voordat Van Bommel de basis opstelling flink herziet. Zoals het nu gaat, kan gewoon niet en is zelfs een subtop club onwaardig. En als dat te lang duurt, dan haak ik ook af.
 
Tuurlijk niet. En dan? Een Feyenoord shirtje kopen? Ook door deze fase komt PSV heen hoor. Dacht je dat Ajax blij was dat ze 4 jaar op rij geen kampioen werden?
Afhaken zal ik niet doen, maar ik heb m'n verwachtingen, die toch al niet zo hoog waren, naar beneden bijgesteld.
 
Tuurlijk niet. En dan? Een Feyenoord shirtje kopen? Ook door deze fase komt PSV heen hoor. Dacht je dat Ajax blij was dat ze 4 jaar op rij geen kampioen werden?
Dat ze wel of geen kampioen worden, dat is niet de norm. Het gaat erom of het enigszins de moeite waard is om te bekijken. En dat kan ik als fan op verschillende manieren voor mezelf rechtvaardigen: # voetbalkwaliteit; # identificeren met elftal / spelopvatting; # jeugd.
Op dit moment is geen van de 3 argumenten reden om PSV te kijken. Ik ben nu eenmaal geen blinde fan die altijd onder alle omstandigheden zijn club verdedigd: ik ben een fan met verwachtingen.
 
Ook ik ben wat bedaard na dit kut weekend (ik heb een half uur een goed weekend gehad).

Waar ik me aan ergerde:
Het team lijkt niet op elkaar ingespeeld. Bij de goal krijgt Dumfries van vele hier de schuld maar volgens mij liep hij (terecht) mee met een man die erover heen kwam. De speler die uiteindelijk schoot was de man van Rosario maar volgens mij was Guti op dat moment op die plek aan het verdedigen, gaf hem veel te veel ruimte waardoor hij vrij kon schieten. Ook bij de goals tegen Basel was het volgens mij het gevolg van spelers die niet op elkaar ingespeeld waren.
In dat kader, waarom werd er weer gesleuteld aan het basis-elf. Waarom Lozano en Luckassen eraf?

van Bommel is raar bezig. Wat was in hemelsnaam de gedachten erachter om de omzetting van Pereiro en Bergwijn om te draaien? De wissel waarbij hij een verdediger erin bracht waardoor hij het middenveld versterkte kan ik nog een logica in vinden maar bij deze omzetting? Ik kan geen een reden verzinnen om dit te doen.

Het loopt niet, het lijkt niet te willen, spelers (zijn individueel) slechter aan het spelen en als team al helemaal niet beter...
 
Op basis van de samenvatting zag het er nog degelijk uit. Daarmee bedoel ik, verdedigend nog steeds een grote puinhoop. Maar de aanvallers zijn wel in staat om mooi combinatievoetbal te spelen. Maar ook veel slordigheden, alsof ze elkaar niet verstaan. Ik vind het hooguit irritant. Waarvoor speel je dan een voorbereiding? Toch om op elkaar ingespeeld te raken?? Lijkt er niet op. En zoals al velen hebben opgemerkt gaat de bal van een verdediger naar een aanvaller. Opbouwen kunnen we niet, dus lever die bal op goed geluk in bij een aanvaller en kruis je vingers in de hoop dat onze aanvallers er iets leuks mee doen. Er waren wel wat kansen, maar er lijkt totaal geen teamspirit meer te zijn. Ohja en die tegengoal, gigantische miscommunicatie tussen Dumfries en Gutierrez. Maar de tegengoal komt wat mij betreft op de naam van Gutierrez. Ik mag hopen dat dit een incident was, want anders ben ik diep teleurgesteld in Gutierrez. Ben benieuwd wat PSV had gedaan als ze de 1-2 hadden gescoord. Ik gok teruguit lopen en alsnog de 2-2 tegen krijgen.
 
Ik heb delen van de wedstrijd gekeken, maar heb ook regelmatig gezapt. Het was wederom van een extreem laag niveau. PSV uitschakelen kan eenvoudig door druk te zetten op de opbouw. In de verdediging lopen niet de beste opbouwers, maar ze ook nog eens (en dat is nu het grootste probleem) de bal niet kwijt op het middenveld. Rosario-Guti-Bergwijn lijken elkaar niet te kunnen vinden. Mag ik daarbij opmerken dat geen van drieën nieuw is?! PSV had sowieso moeten spelen met Ihattaren, die is namelijk middenvelder van beroep.

Op dit moment zie het meeste heil in een team dat op vele plaatsen anders is:
Unnerstall i.p.v. Zoet.
Baumgartl i.p.v. Luckassen/Sainsbury
Boscagli i.p.v. Viergever
Iemand i.p.v. Sadilek
Sadilek i.p.v. Rosario
Ihattaren i.p.v. Bergwijn
Bergwijn i.p.v. Lozano
 
Ook niet mee naar Noorwegen. Nog altijd niet fit?! Mega talent van Valencia, maar niet professioneel genoeg om z'n conditie dusdanig op pijl te houden dat hij binnen een maand wedstrijden kan spelen?!
Daar begrijp ik ook niets van.
De vraag is wel of Mark hem opgesteld zou hebben.
Als je in je debuut een aantal dingen niet goed doet wordt je algauw afgeschreven bij hem.
Voor mij onacceptabel.
 
Ook niet mee naar Noorwegen. Nog altijd niet fit?! Mega talent van Valencia, maar niet professioneel genoeg om z'n conditie dusdanig op pijl te houden dat hij binnen een maand wedstrijden kan spelen?!

En dat met de wetenschap dat ze hem wilde kopen. Gelukkkig heeft Valencia ons behoed en over 10 maanden is hij weer vertrokken.
 
Vorig jaar vond ik het een verademing hoe Van Bommel PSV liet spelen. Meer dan onder Cocu begreep ik zijn keuzes. Maar dit seizoen is dat totaal omgekeerd: ik heb geen idee wat Van Bommel aan het doen is en ik vind het ook niet stroken met hoe hij vorig jaar begonnen is. Zou vorig jaar stiekem Van Marwijk aan de touwtjes hebben getrokken? Doet Bertje nog iets eigenlijk?
 
Vorig jaar vond ik het een verademing hoe Van Bommel PSV liet spelen. Meer dan onder Cocu begreep ik zijn keuzes. Maar dit seizoen is dat totaal omgekeerd: ik heb geen idee wat Van Bommel aan het doen is en ik vind het ook niet stroken met hoe hij vorig jaar begonnen is. Zou vorig jaar stiekem Van Marwijk aan de touwtjes hebben getrokken? Doet Bertje nog iets eigenlijk?
Het vreemde is, dat toen van Bommel gezegd had, dat PSV bij een mooie voorsprong, de score moest uitbreiden, dat het toen ineens allemaal stroperig werd.
 
Vorig jaar vond ik het een verademing hoe Van Bommel PSV liet spelen. Meer dan onder Cocu begreep ik zijn keuzes. Maar dit seizoen is dat totaal omgekeerd: ik heb geen idee wat Van Bommel aan het doen is en ik vind het ook niet stroken met hoe hij vorig jaar begonnen is. Zou vorig jaar stiekem Van Marwijk aan de touwtjes hebben getrokken? Doet Bertje nog iets eigenlijk?

Bertje managed de miljoenen van de UAEmirates en adiviseerd welke mislukte Zuid-Amerikanen wellecht nog gekocht en genaturaliseerd moeten worden om zich voor een toernooi te kwalificieren (of doet enkel Dubai dat?).

Ben benieuwd of UAE free agent Omar Abdulrahman (met die side-show Bob look) nog onze kant op komt..
Is een gratis aanvallende middenvelder (die ooit Asian player of the year 2016 won). Persoonlijk hoop ik dat zowel Bert als Mark geen nieuwe transferkandidaten mogen doorgeven van John.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan