FC Kopenhagen - PSV | Donderdag 17 maart | Eindstand: 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nou, als je nu in de volgende ronde Leicester weet te kloppen en de ronde daarop een AS Roma (kan natuurlijk ook Bodo zijn), dan zullen er genoeg clubs zijn die denken dat de spelers van PSV wel behoorlijk interessant voor hun selectie kunnen zijn. Of verwacht jij dat ze de deur platlopen als er kansloos verloren wordt van een Manchester City?
Ik verwacht in beide gevallen geen stormloop. Het zal dus niet uitmaken. Alleen pareltjes als Gakpo en Madueke zullen altijd erg gewild zijn. Maar die zullen meer waard zijn na een verliespartij tegen Man City in de CL dan na een winstpartij tegen Roma in de conference league.
En verder boeit die hele conference league me bijzonder weinig, net als de Champions League. De Europa League vindt ik nog het leukste tournooi. Maar wat voor mij deze tournooien weer interessant zou maken zijn twee dingen:
1) Een Champions League met enkel de kampioenen van elk land. Met daaronder de Europa league voor bekerwinnaars, nummers 2 t/m ? (geen idee hoe je dat handig inkleedt, dat is mijn werk ook niet).
2) Het allerbelangrijkste vindt ik dat de drie tournooien (of twee) financieel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dichter bij elkaar gebracht moeten worden. Zoals het nu is is het pure competitievervalsing. Ook binnen de Champions League mogen de financiele gaten wel eens kleiner gemaakt worden. Een Barcelona die met 200 miljoen wegloopt waarbij bij een zelfde prestatie een Ajax genoegen moet nemen met 60 miljoen (ik noem maar wat), ik vindt het niks. De grote clubs kijk ik eigenlijk ook al jaren niet meer. Volslagen oninteressant wat die doen. Het zijn grofweg altijd dezelfde acht clubs die ver komen met 1 verrassing aan de onderkant en 1 verrassing aan de bovenkant.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Denk ook dat er van beide kanten enorm veel respect is voor de andere club.
Dat denk ik ook.
Wij omdat PSV een club is zonder de arrogantie van een andere "Hollandse" club en respect van hun kant omdat er veel respect voor PSV bestaat in het buitenland.
Zeker in de Engelse pers die nog weten van onze resultaten uit het verleden tegen o.a. Arsenal, Manchester United en Leeds United.
Of we stunten tegen deze PL grootmacht, of we gaan er met ere af na twee spannende kwart finale duels.
In het laatste, onverhoopte, geval moeten we tevreden zijn met de double in eigen land. :)
 
Dat denk ik ook.
Wij omdat PSV een club is zonder de arrogantie van een andere "Hollandse" club en respect van hun kant omdat er veel respect voor PSV bestaat in het buitenland.
Zeker in de Engelse pers die nog weten van onze resultaten uit het verleden tegen o.a. Arsenal, Manchester United en Leeds United.
Of we stunten tegen deze PL grootmacht, of we gaan er met ere af na twee spannende kwart finale duels.
In het laatste, onverhoopte, geval moeten we tevreden zijn met de double in eigen land. :)
Mini kanttekening; ze staan twaalfde op het moment. Ze vallen niet meer in de categorie Grote Zes.
 
Mooie tegenstander. Na PAOK was dit mijn keuze geweest. Die waardes van selectie gaan we hopelijk niet serieus nemen... In de PL zijn Engelse spelers veel waard.
 
Mini kanttekening; ze staan twaalfde op het moment. Ze vallen niet meer in de categorie Grote Zes.
Als ik dan ook weer een mini kanttekening mag plaatsen. ;)
Elke club uit de Premier League is van een veel hoger niveau dan een Eredivisieclub.
Kijk eens naar Match of the Day vlak voor of vlak na Studio Sport.
Het verschil in tempo, inzet en precisie is echt heel groot.
Sterker nog; behalve PSV en de aanstaand verliezend bekerfinalist uit Amsterdam zullen de meeste
eredivisieclubs het niet of nauwelijks redden tegen clubs uit het Championship waar de begrotingen
ook hoog zijn.
Dus blijf ik het een soort stunt vinden als dit PSV ten koste van Leicester City de halve finale haalt.
Maar het blijft mogelijk, gezien onze stijgende vorm.
 
Als ik dan ook weer een mini kanttekening mag plaatsen. ;)
Elke club uit de Premier League is van een veel hoger niveau dan een Eredivisieclub.
Kijk eens naar Match of the Day vlak voor of vlak na Studio Sport.
Het verschil in tempo, inzet en precisie is echt heel groot.
Sterker nog; behalve PSV en de aanstaand verliezend bekerfinalist uit Amsterdam zullen de meeste
eredivisieclubs het niet of nauwelijks redden tegen clubs uit het Championship waar de begrotingen
ook hoog zijn.
Dus blijf ik het een soort stunt vinden als dit PSV ten koste van Leicester City de halve finale haalt.
Maar het blijft mogelijk, gezien onze stijgende vorm.
Eigenlijk ben ik het met je eens, maar kom toch met een kanttekening. In samenvattingen (die je bij MOTD) ziet, laten ze natuurlijk alleen de goede dingen zien.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan