FC Groningen - PSV | Zondag 16 januari | Eindstand: 0-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ramalho is maanden uitgeschakeld, toch? Een vervanger had net als Veerman (ik bedoel V23rman) dit weekend bij de selectie kunnen zitten. Dus ik snap je opmerking niet.
Wat ik bedoel is: hij moet nu komen, anders mis je alweer 3 of meer wedstrijden. Dan wordt de waarde alweer minder. Liever dan een speler die na dit seizoen gewoon blijft, een versterking voor langere tijd ipv een half seizoen huren.
 
En wat denk je dat dat met het vertrouwen van Teze zou doen die net zijn contract heeft verlengt? Het is ook nooit goed bij sommige hier. Ook zijn dit uitgaves waar vast geen rekening mee gehouden is (Veerman en evt nieuwe verdediger). Nogmaals spelers als Luckassen en Baumgartl zijn ook nog niet verkocht.
Nou ja, nooit goed, niet snel nee. Altijd kritisch blijven, hoewel ik mijzelf ook niet onder de azijnzeikers zou scharen.

Momenteel hebben we met Mwene, Teze, Boscagli, Obispo, Max en gelegenheidsback Mauro 6 mensen voor de verdediging, waarbij Boscagli ook vaak de eerste vervanger van Sangare op het middenveld is gebleken, dus je zou kunnen zeggen 5.5. Specifiek aan de rechterkant heb je 2 spelers voor 2 posities. Teze is een lieve jongen die we niet zomaar opzij moeten zetten, maar hij snapt ook best dat er concurrentie is bij PSV. Als zijn zelfvertrouwen meteen wegebt als PSV een speler haalt op 1 van 'zijn' posities, dan wordt het een lastig verhaal met hem in de voetballerij.

Maar ook met Ramalho vind ik een extra rechtsbenige verdediger geen overbodige luxe.

Ik hoop overigens echt dat Teze zijn vorm van vorig jaar weer oppakt op RCV - die was heel aardig - en dat hij het Ramalho moeilijk gaat maken als hij terug komt. Maar Teze is dit seizoen al een paar keer geblesseerd geweest, en wat ga je doen als hij tegen Telstar iets krijgt? Mwene houdt dit ook niet nog een half seizoen lang vol, en in Jong loopt er niet een goeie rechtsback rond (die fit is).
 
Ik ga ervan uit dat ze ermee bezig zijn. Ook hebben Obispo en Boscagli al vaker samengespeeld. Of dit goed ging of niet is een andere vraag. Maar voor tegen Groningen en Telstar moeten de beschikbare spelers goed genoeg zijn. Dus nog ff geduld zou ik zeggen.
Oh ik heb zeker geduld, en we gaan het zien. Liever iets langer wachten en zoeken en dan de goeie halen ipv in de stress iemand meteen halen. Maar grofweg heb je 2 opties:

1) iemand huren voor een halfjaar die er meteen staat.

2) iemand kopen die van waarde is de komende maanden, maar waar ook nog meer toekomst in zit.

Optie 1 wordt natuurlijk met de dag minder waard. Dus als ze daarmee aankomen, maar pas in eind januari, dan zou ik daar wel van balen. Maar als zo'n Ahmedhodzic komt, is dat duidelijk optie 2. Als dat 2 wedstrijdjes langer duurt, maakt dat niks uit.
 
Lastig. Omdat je niet weet wat er speelt. Bazoer leek de makkelijke optie. Maar 3 miljoen + een goed salaris is ook niet een top deal. Dan heb je misschien eind januari wel een goede verdediger te huur (of topper kopen). Aangezien Bazoer in een tweemans verdediging ook niet helemaal lekker rendeert. Kan ik me dit best voorstellen.

PSV zit in een lastige situatie. Kan het pas echt beoordelen aan het einde van de transfermarkt. Wel mee eens dat het perspectief er nog niet goed uitziet.
Maar goed. Ook dit PSV kan het Ajax lastig maken. Dat weet ik zeker. De vraag is alleen of het er ook uit gaat komen.

In de competitie hebben we sinds het wonderseizoen van Ajax (18/19) geen enkele keer meer van ze gewonnen. Ik verwacht zelf eigenlijk weer een gelijkspel. Die verdediging van Ajax staat overigens wel aardig, dus dat zal het grootste probleem worden.

Maar goed, eerst maar eens van Groningen winnen. Het kan ook helemaal de andere kant op vallen: punten verspelen, Ajax wint, verslaat ons volgende week en dan sta je zomaar weer 4 punten achter. Een heel onrealistisch scenario is dat niet.
 
Het ergste is eigenlijk dat we er al voor het 2e jaar op rij niet bij kunnen zijn. Want dit zijn wel de wedstrijden die je in het stadion wil zien. En het mooie is dat ze bij Ajax weer dat stink geluk hebben dat ze de twee toppers (Ajax - Feyenoord is ergens eind maart) in een uitverkochte galmbak kunnen afwerken. Maar goed, ik kan het een bond met hetzelfde denkvermogen als ons kabinet niet aanrekenen dat ze niet hebben nagedacht bij het feit dat een coronavirus in de winter weer zou huishouden.
 
Ik ga ervan uit dat ze ermee bezig zijn. Ook hebben Obispo en Boscagli al vaker samengespeeld. Of dit goed ging of niet is een andere vraag. Maar voor tegen Groningen en Telstar moeten de beschikbare spelers goed genoeg zijn. Dus nog ff geduld zou ik zeggen.
Ze zullen allebei spelen, maar ik denk niet samen centraal achterin.

Ik verwacht:
Drommel
Mwene - Teze - Obispo - Mauro
Guti - Götze - Boscagli
Doan - Vinicius - Gakpo
 
Als zijn zelfvertrouwen meteen wegebt als PSV een speler haalt op 1 van 'zijn' posities, dan wordt het een lastig verhaal met hem in de voetballerij.
Het is natuurlijk wel iets anders. Hij is de strijd aangegaan. Nu zou hij de kans moeten krijgen vanwege een blessure. Als ze dan iemand anders halen dan is het niet een kwestie van zelfvertrouwen maar kan je een conclusie trekken.
 
Dus met de enige 2 spelers met een lange pass op het middenveld en ze zijn ook beiden linksbenig:eek: Eerder Boscagli op de plek van Teze en vGinkel/Veerman naast Guti.
Van Ginkel is niet meer zo populair bij Schmidt en Veerman net nieuw. Maar in principe een goede suggestie waar over nagedacht is. Maar dat verwacht ik dus niet van Schmidt.
 
Het ergste is eigenlijk dat we er al voor het 2e jaar op rij niet bij kunnen zijn. Want dit zijn wel de wedstrijden die je in het stadion wil zien. En het mooie is dat ze bij Ajax weer dat stink geluk hebben dat ze de twee toppers (Ajax - Feyenoord is ergens eind maart) in een uitverkochte galmbak kunnen afwerken. Maar goed, ik kan het een bond met hetzelfde denkvermogen als ons kabinet niet aanrekenen dat ze niet hebben nagedacht bij het feit dat een coronavirus in de winter weer zou huishouden.
Ze hebben ook pas 2 jaar de tijd gehad om erover na te denken en een plan te maken..
 
Het ergste is eigenlijk dat we er al voor het 2e jaar op rij niet bij kunnen zijn. Want dit zijn wel de wedstrijden die je in het stadion wil zien. En het mooie is dat ze bij Ajax weer dat stink geluk hebben dat ze de twee toppers (Ajax - Feyenoord is ergens eind maart) in een uitverkochte galmbak kunnen afwerken. Maar goed, ik kan het een bond met hetzelfde denkvermogen als ons kabinet niet aanrekenen dat ze niet hebben nagedacht bij het feit dat een coronavirus in de winter weer zou huishouden.
Wat had de KNVB moeten doen dan? Het is niet alsof ze geen plannen hebben gemaakt. Het kabinet geeft ze geen toestemming voor. Net zoals vele andere ondernemingen/ branches.
 
Wat had de KNVB moeten doen dan? Het is niet alsof ze geen plannen hebben gemaakt. Het kabinet geeft ze geen toestemming voor. Net zoals vele andere ondernemingen/ branches.

Nee maar het 'schijnbare' geluk is wel weer bij de Amsterdammers.

Zij winnen in een volle Arena van Feyenoord en wij verliezen in een volle Kuip.
 
Nee maar het 'schijnbare' geluk is wel weer bij de Amsterdammers.

Zij winnen in een volle Arena van Feyenoord en wij verliezen in een volle Kuip.
Ach ... Ajax verliest in een volle Arena van FC Utrecht en AZ.
Het kan verkeren.
 

Als het maar beter gaat als vorig seizoen, toen we helaas niet geheel onverwachts werkelijk alles weg gaven in een maandje tijd.
 

Standaard tekst voor elke uitwedstrijd. :rolleyes:

Hoofdcoach Roger Schmidt geeft tijdens de voorbeschouwing aan dat hij een lastig duel verwacht in ’..... (Vul in plaats)
..... (Vul in club) is een pittige tegenstander. Ze zijn sterk en ik verwacht een moeilijke wedstrijd. Maar we gaan erheen om te winnen.’
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan