FC Groningen - PSV | Zondag 13 september | Eindstand 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
1600020574970.png

Hij is mij in de wedstrijd niet opgevallen (wat meestal positief is voor een verdediger) maar Boscagli overlegt gewoon hele goede cijfers vandaag. Verwacht dat t gros toch minimaal een zesje scoort in de televaag ;)
 
Moet wel de doeltrappen anders aanpakken. :FP:
Gewoon naar voren trappen i.p.v. lopen kutten bij de eigen goal.
Niet mee eens. Ja, dit was een verkeerde keuze, maar juist door zich gewoon onder deze druk uit te voetballen voetbalde PSV zich in de wedstrijd.
 
Toch wel indrukwekkend vandaag wat PSV laat zien, qua spelopvatting fijn om na jaren van afbraakvoetbal iets te zien met een idee erachter. En als we ons dan ook nog gaan versterken op CV en CM dan gaat het er helemaal goed uitzien.

Meest opvallend vandaag een waanzinnige Rosario en Gakpo, chapeau. Als we daarnaast gaan spelen met het duo Malen - Madueke dan ben je toch praktisch niet te stoppen zou je denken:)
 
Niet mee eens. Ja, dit was een verkeerde keuze, maar juist door zich gewoon onder deze druk uit te voetballen voetbalde PSV zich in de wedstrijd.

Dat kun je ook wat verder naar voren doen. Je hoeft niet vanaf de achterlijn je in de wedstrijd te voetballen.
 
Ik vond Mvogo met name positioneel niet echt goed overkomen eigenlijk. Eens met Der Muzikant dat proberen te voetballen belangrijker is, maar in het geval van die pass op Hendrix had het wel een peer naar voren moeten zijn natuurlijk. Hopelijk is dat een beetje de roest die er van af moet. Gomes begon ook twijfelachtig.
 
Niet mee eens. Ja, dit was een verkeerde keuze, maar juist door zich gewoon onder deze druk uit te voetballen voetbalde PSV zich in de wedstrijd.

Hij had geen een goede keus kunnen maken, met zoveel spelers in de 16 is wegtrappen de enige optie. Maar nee Yvon wilt het volgens het boekje doen..
 
Niet mee eens. Ja, dit was een verkeerde keuze, maar juist door zich gewoon onder deze druk uit te voetballen voetbalde PSV zich in de wedstrijd.
Eens, maar de oorzaak van die fout ligt vooral bij de regel dat de bal niet meer uit het doelgebied hoeft bij een doeltrap. Dan wordt kort spelen levensgevaarlijk omdat de aanvallers direct druk kunnen zetten. Heerlijk om een meevoetballende keeper te hebben, maar in dit soort situaties moet je 'm gewoon wegtrappen.
 
Hij had geen een goede keus kunnen maken, met zoveel spelers in de 16 is wegtrappen de enige optie. Maar nee Yvon wilt het volgens het boekje doen..
Klopt, daarom was dit ook een verkeerde keuze.

Het ging mij meer om zijn toegevoegde waarde.
 
Bekijk bijlage 2280

Hij is mij in de wedstrijd niet opgevallen (wat meestal positief is voor een verdediger) maar Boscagli overlegt gewoon hele goede cijfers vandaag. Verwacht dat t gros toch minimaal een zesje scoort in de televaag ;)
Ik vind het sowieso vreemd dat spelers altijd maar een zesje scoren. En de PSV-ers (of Ajacieden) nooit significant hoger dan bijv. die van ADO.
 
Hij had geen een goede keus kunnen maken, met zoveel spelers in de 16 is wegtrappen de enige optie. Maar nee Yvon wilt het volgens het boekje doen..
Kan je boos worden om mijn reactie, maar jij hebt serieus nergens een neutraal woord, laat staan een positief woord over de wedstrijd geuit, voor de wedstrijd een negatieve comment over Lammers, gedurende de wedstrijd 2 comments over n headset en rijk worden, en negatieve opmerkingen over Mvogo.
En dan nog raar vinden dat een deel van t forum toch ergens blijft denken dat je voor een andere klup bent.
 
Ik heb een tijdje niet gepost en ook PSV niet heel erg gevolgd de afgelopen maanden, maar ik heb me vanmiddag vermaakt! Wat een andere spelopvatting. Ging alles goed? Nee. Maar het mooie pressing voetbal afgewisseld met vlijmscherpe counters deed mij goed. Vooraf lichtelijk verrast door de opstelling, maar achteraf bleken dat allemaal logische keuzes.

Toch maar weer even wat cijfertjes doen?

Mvogo: 7. Ja, dat lijkt wellicht hoog na zijn giga blunder, maar ik heb oprecht genoten van zijn meevoetballen. Daar begon ons pressing voetbal namelijk al.

Dumfries: 6. Prima, steady. Wel onopvallend voor zijn doen.
Teze: 7. Verbaasd over zijn duelkracht en snelheid. Speelde een prima pot in dit systeem.
Boscagli: 6. Goed in de opbouw, verdedigend niet tegen gevallen.
Max: 7. Prima debuut. Lekker gas op de lolly! Onze backposities zijn genieten geblazen.

Mauro JR: 7. Goede pot! Ik was lichtelijk teleurgesteld om Ihattaren niet in de basis te zien, maar ik heb hem niet gemist. Gaat helemaal goedkomen, maar goed van Schmidt dat hij even een signaal afgeeft. Mauro was goed.
Rosario: 8. Jawel, daar is ie weer! Koning Pablo. Wauw, hij leek zelfs nog beter dan in zijn eerste goede jaar. Hakjes, duelkracht, passing en mooie tackles. Wat een loopvermogen.
Thomas: 6. Speelde verdienstelijk. Werkte hard en liep veel dicht.
Gakpo: 8. Balvast en vooral mooie goals. Ik twijfel een beetje of hij het echt gaat maken, vooral omdat hij nogal flegmatiek en grillig overkomt, maar hij is beslissend en heeft alle kwaliteiten. Het zou zomaar wat kunnen worden.

Malen: 7. Heel fijn om hem weer terug te zien. Een goede goal en een aantal mooie acties. Was niet perfect, maar wel belangrijk.
Lammers: 6. Voor de moeite. Blij als hij weg is.

Heerlijke invalbeurt van Madueke. Wat een talent. Ihattaren viel ook prima in. Dit kan zomaar best een mooi seizoen worden; ik was vooral blij met de teamprestatie.

PS: ik luister graag naar interviews met Roger Schmidt. Een voetbalfilosoof.

Hendrix ook wel goeie invalbeurt trouwens.
 
Ik vind het sowieso vreemd dat spelers altijd maar een zesje scoren. En de PSV-ers (of Ajacieden) nooit significant hoger dan bijv. die van ADO.

Ja, het is net of het verwachtingspatroon van de beoordelaar wordt meegenomen in de beoordeling van de speler.
 
Maak me wel zorgen over Ajaks. Denk dat PSV zich zeker voorin kan meten met 020 - ik denk met een groeiende Madueke en Gakpo, naast de ook nog piepjonge Malen, zelfs kwalitatief beter.

Maar 020 heeft zo'n brede selectie... Je wint toch ook met de bank. En PSV heeft gewoon nog steeds twee aankopen nodig.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan