FC Groningen - PSV | Zaterdag 5 april | Eindstand 1-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik vind dat wel heel erg voorbarig. Zelfde met die conclusie over Babadi die ik hier soms heb gelezen. Het lijkt me inmiddels toch wel echt voor iedereen duidelijk dat Bosz extreem conservatief is. Zit je niet in z’n vaste selectie dan krijg je amper kans om daar wel tussen te komen. En ben je wel onderdeel van die club dan moet je het wel héél bont maken om uit de gratie te vallen. Voor Pepi duurde het één jaar inclusief media gezeur. En dat bleek naderhand toch ook erg onterecht. Bosz wil zijn sterrenelftal van 2023 intact laten maar het is 2025. Een goed advies voor elk jong talent is in ieder geval op dit moment: ‘ga niet naar PSV.’ Bij Feyenoord Ajax of AZ zit je beter op je plek. Wat zal Babadi balen dat ie niet vertrokken is toen ie nog kon.

Veel trainers kijken niet of minder naar het termijnbelang van de club en lange termijn ontwikkelingen. Ook die blijven passanten en nemen het liefst zo min mogelijk risico met talenten om hun eigen reputatie niet te schaden.

• Leuk
Reactions: IPF
Een seizoen zonder RB en met een halve LB kost je gewoon de titel en 2e plek. Penny wise, Pound foolish is hier op zijn plaats. Enige tranfer opbrengsten van Teze en Dams investeren had dit voorkomen, Nu doen we het met zakkenvullers Kasdorp,Malacia en Ledzema die als een kleuter speelt en persoonlijk verantwoordelijk voor heel veel tegengoals.
Ledezma kan er dan teminste nog weinig aan doen. Die was hier al en werd intern maar naar voren geschoven om RB te gaan spelen, terwijl hij dat nog nooit had gedaan. Die kan er weinig aan doen dat hij er niet zoveel van bakt. Karsdorp en Malacia zijn wel misperen geweest en hadden niet gehaald moeten worden. Karsdorp is gewoon op en Malacia was altijd een enorm risico. Toegegeven, met Malacia was ik nog voorzichtig enthousiast met zijn Feyenoord dagen in mijn achterhoofd, maar die blijkt helaas toch (logischerwijs) behoorlijk aangetast te zijn door bijna twee jaar niet spelen.

Ledezma kan er dan teminste nog weinig aan doen. Die was hier al en werd intern maar naar voren geschoven om RB te gaan spelen, terwijl hij dat nog nooit had gedaan. Die kan er weinig aan doen dat hij er niet zoveel van bakt. Karsdorp en Malacia zijn wel misperen geweest en hadden niet gehaald moeten worden. Karsdorp is gewoon op en Malacia was altijd een enorm risico. Toegegeven, met Malacia was ik nog voorzichtig enthousiast met zijn Feyenoord dagen in mijn achterhoofd, maar die blijkt helaas toch (logischerwijs) behoorlijk aangetast te zijn door bijna twee jaar niet spelen.
Wat ik zeg, Teze had vervangen moeten worden en niet met C speler Ledzema. Dest idem dito geblesseerd en geen LB gehaald en denken dat met Mauro en Dams op te lossen.Was al lang voor het seizoen bekend en nu is het te laat. Spijt komt na de zonde.

Veel trainers kijken niet of minder naar het termijnbelang van de club en lange termijn ontwikkelingen. Ook die blijven passanten en nemen het liefst zo min mogelijk risico met talenten om hun eigen reputatie niet te schaden.
Ja, dat was vorig jaar nog wel ergens te begrijpen(niet dat ik het er toen mee eens was maar oké). Maar op het moment mag je je zelfs afvragen hoe zoet de vruchten op de korte termijn zijn door niet of nauwelijks presterende spelers als Lang, Til, Luuk baka Veerman en Boscagli de hand boven het hoofd te houden. Ik denk dat er een veel betere balans te vinden is. Babadi heeft sinds ons verval begin 2025 maar twee keer basis gestaan en 1 keer 16 minuten in mogen vallen. (Waarvan 1 ‘vriendschappelijke’ pot tegen Arsenal). In een compleet zwalkend PSV met zijn grootste concurrent Tillman geblesseerd bovendien. Ik vind dat echt bedroevend.

Overigens nu ik het over jonge talenten heb: wat is er met die Esmo gebeurd? Is die geblesseerd? Of ook gewoon nul kansen?

Laatst bewerkt:
Wat ik zeg, Teze had vervangen moeten worden en niet met C speler Ledzema. Dest idem dito geblesseerd en geen LB gehaald en denken dat met Mauro en Dams op te lossen.Was al lang voor het seizoen bekend en nu is het te laat. Spijt komt na de zonde.
Het ging al mis, toen Dest gecontacteerd werd ondanks 1 jaar blessure.

De cijfertjes dan maar

Benitez 6
Ledezma 6
Flamingo 6,5
Boscagli 4 (verdiend een 6, maar t is zo’n…)
Mauro Junior 7
Veerman 6,5
Tillman 7,5
Saibari 7
Perisic 7
Lang 5
De Jong 6,5
Driouech 7,5
Bakayoko 7
Drommel 7
Malacia 6,5
Normaal gesproken geef ik nooit cijfers aan individuen omdat het een teamsport is, maar in dit geval toch even een opmerking; de 7,5 voor Driouech en de 4 voor Boscagli zijn in mijn ogen toch echt te hoog respectievelijk te laag.
PSV wint terecht, maar Nijhuis blijft een zeldzame snuiter met zijn arbitrale fratsen. Zijn manier van fluiten levert blessures op.
Het klopt dat er nog al wat blessures bij ons voor komen in wedstrijden die hij fluit. Remember Gakpo. Ook ditmaal was het billenknijpen of Tillman vertikaal van het veld zou komen.
Daarnaast was het natuurlijk een strafschop toen die de 1-3 wilde scoren maar net een duw kreeg in de 16.
Helaas voor ons geen VAR zoals die onlangs wel Basje naar de kant riep om Feijenoord en kort daarvoor Ajax een strafschop te laten geven. Nu was er slechts de doofpot.

Maar in het voordeel van Nijhuis mag gezegd worden dat hij consequent is in het toelaten van van alles en nog wat aan BEIDE kanten.
Dat kan niet van al zijn collega's in Zeist gezegd worden.
Hij is daar zelfs zo consequent in dat Ajax hem niet moet, waardoor hij ook slecht ligt in de media. Want zo werken die dingen.

En op de uitslag had Bas zaterdag ook geen invloed , iets wat ook niet automatisch elke wedstrijd het geval is geweest dit seizoen.
Anders had Ajax nu niet 9 punten op ons voor gestaan, ondanks ons eigen gepruts na de kerst.
Heb de wedstrijd niet kunnen kijken, maar het was een redelijke pot en terechte overwinning van PSV, begrijp ik? Zat er ook weer wat meer ‘wil om te winnen’ in ons team?
Ja die wil was er weer. Dus kan , na het echec tegen Ajax, alsnog serieus gestreden worden voor plek 2. Met deze instelling is dat haalbaar.
Het was nog verre van volmaakt maar de winst was dik verdiend. Verguisde spelers gaven Bosz gelijk dat hij niet de hele opstelling door elkaar gegooid had.

Voornaamste ergernis was de gebruikelijke;

Nog steeds is het niet mogelijk op ESPN te kijken met alleen stadiongeluid en dus zonder commentator.
Dat wil zeggen zonder de halve zool die slechts eén keer enthousiast was, toen Groningen een dikke kans kreeg waar Benitez weer punten pakte voor ons door een-op-een te redden.
Voor de rest kon hij niet verbergen hoe hij baalde dat PSV niet weer punten verspeelde.

Wanneer wordt dit soort lui, die hun vak verkrachten doordat ze regel 1- wees zo objectief mogelijk - niet kunnen of willen toepassen, gewoon op straat gezet door hun bazen?
Of vinden die het ook wel goed zo? :(

Laatst bewerkt:
Maar in het voordeel van Nijhuis mag gezegd worden dat hij consequent is in het toelaten van van alles en nog wat aan BEIDE kanten.
Dat kan niet van al zijn collega's in Zeist gezegd worden.
Hij is daar zelfs zo consequent in dat Ajax hem niet moet, waardoor hij ook slecht ligt in de media. Want zo werken die dingen.
Oh, dat is nieuw voor mij. Waar baseer je dat op?

Oh, dat is nieuw voor mij. Waar baseer je dat op?
Dat heb ik geruime tijd geleden al op meer dan eén plaats gelezen, maar sorry, geen idee meer waar.
Het heeft in elk geval in een "normale" krant of tijdschrift gestaan want van social media blijf ik verre.
Ajax zou niet blij geweest zijn met een aantal optredens van de heer Nijhuis.
In Zeist , in de slangenkuil van grote ego's en veel afgunst zo heb ik me laten vertellen, ligt hij ook niet zo goed.

Dat blijkt sowieso als je ziet dat hij niet meer als top scheidsrechter wordt behandeld in zijn (internationale) aanstellingen.
Ik denk dan ook dat hij , net als de topper Mario van der Ende ooit overkwam, geen hoge functie binnen de KNVB zal gaan krijgen.
Kritisch zijn is - ook - daar niet goed voor je reputatie en carriere. Ja- knikkers komen vaak verder.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan