FC Groningen - PSV | Zaterdag 27 oktober | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het was gisteren bar slecht, maar ik denk wel dat het een incident was, niet meer dan dat. Luuk de Jong verwoordde het aardig: We waren onszelf niet vandaag. Ik denk dat dit het Tottenham-effect is. Niet fysiek, dat kunnen ze wel aan, maar geestelijk. Voor, tijdens en na zo'n CL wedstrijd ben je mentaal ook ontzettend scherp en die concentratie kun je niet ook nog ff vasthouden van donderdag tot zaterdagavond. En dan krijg je dit.

Ik had het ook verstandig gevonden als we op meerdere plaatsen het elftal hadden veranderd gisteren. Gooi Sainsbury, Guti en Obispo er maar eens in bijvoorbeeld. Ramselaar van mijn part. Maar niet dezelfde elf.

Positieve puntjes:
1. Dit keer zag zelfs van Bommel dat het niks was met Jorrit, al had hij er 66 minuten langer voor nodig dan iedereen hier op het forum
2. Dumfries is kennelijk in staat een rukwedstrijd te spelen met 850 terugspeelballen naar Schwaab en toch in 2 momenten de wedstrijd te beslissen.
 
Ik weet dat je het niet ziet zitten in Pereiro maar dat was ook gisteren weer de beste middenvelder die ook altijd de drive naar voren heeft, op zoek is naar de steekpass, een goed schot heeft etc. Deze man heeft zoveel meer klasse dan Hendrix en Rosario dat ie altijd moet spelen en de rest moet voor hem werken. Zodra hij teveel moet meeverdedigen gaat dat ten koste van zijn aanvalsspel. Zonde. Altijd laten staan dus.
Prima, dan maar Hendrix op de bank, maar de combinatie Pereiro, Hendrix en Rosario vind ik de laatste weken geen al te sterke indruk maken. En aangezien Hendrix vaker steken laat vallen, zwaar door de mand valt en ook afgelopen week tegen de Spurs de slechtste PSV'er was, mag Hendrix tegen RKC banken en Guti zijn plaats in de basis innemen. Kijken of die combinatie op het middenveld beter is. Mark moet deze wedstrijd tegen RKC aangrijpen om te experimenteren in zijn opstelling, anders zullen de eerste punten in de maand november verloren worden en kruipt Ajax straks wel naar gelijke hoogte.....
 
Het was gisteren bar slecht, maar ik denk wel dat het een incident was, niet meer dan dat. Luuk de Jong verwoordde het aardig: We waren onszelf niet vandaag.
Geen incident, hoor. Op ADO na waren alle uitwedstrijden ruk en billenknijpen. Dat ze uiteindelijk toch steeds winnen, is echter geen toeval en ook een kwaliteit (en een gebrek daaraan bij de tegenstanders).
 
. Gooi Sainsbury, Guti en Obispo er maar eens in bijvoorbeeld.


2. Dumfries is kennelijk in staat een rukwedstrijd te spelen met 850 terugspeelballen naar Schwaab en toch in 2 momenten de wedstrijd te beslissen.
Ik vrees dat Obispo er nog lang niet klaar voor is. Denk dan eerder dat je Isimat er kunt gooien. Maar MvB wisselt niet vaak maar als hij wisselt zie je wel dat jeugdspelers gewoon een kans krijgen (Malen, Vereth, Sadilek, Teze, Rigo, Rosario etc.). Dus ik vrees dat Obispo niet echt de stappen heeft gemaakt zoals die andere jongens.

Ja terugspeelballen zijn nooit leuk. Maar ik vroeg me af of dit aan Dumfries Schwaab lag of aan het middeveld(/aanval). Volgensmij bewogen die nauwelijks waardoor niemand vrij liep. Ja dan moet je vaker terugspelen maar is het niet per se jou fout.
 
Trouwens. Wat was Hendrix weer belachelijk slecht gisteren. Is echt bezig aan een hele slechte reeks.

Kwam vorige week al goed weg dat die geen rood kreeg, tegen Spurs echt schandalig slecht, en nu gisteren weer heel slecht. Wordt misschien tijd, om Hendrix ff te laten banken want dit kan zo niet.
 
Ik vrees dat Obispo er nog lang niet klaar voor is. Denk dan eerder dat je Isimat er kunt gooien. Maar MvB wisselt niet vaak maar als hij wisselt zie je wel dat jeugdspelers gewoon een kans krijgen (Malen, Vereth, Sadilek, Teze, Rigo, Rosario etc.). Dus ik vrees dat Obispo niet echt de stappen heeft gemaakt zoals die andere jongens.

Ja terugspeelballen zijn nooit leuk. Maar ik vroeg me af of dit aan Dumfries Schwaab lag of aan het middeveld(/aanval). Volgensmij bewogen die nauwelijks waardoor niemand vrij liep. Ja dan moet je vaker terugspelen maar is het niet per se jou fout.

Toch raar want Obispo stond bekend als een enorm talent met de potentie van de Ligt of misschien wel beter. Waar gaat het mis? In ieder geval wordt hij niet beter als hij geen speeltijd met meer tegenstand krijgt. Kijk naar de spelers die dag wel krijgen. Die maken stappen gewoon.
 
Toch raar want Obispo stond bekend als een enorm talent met de potentie van de Ligt of misschien wel beter. Waar gaat het mis? In ieder geval wordt hij niet beter als hij geen speeltijd met meer tegenstand krijgt. Kijk naar de spelers die dag wel krijgen. Die maken stappen gewoon.

En dat is waar het mis is gegaan bij hem. Niet zijn schuld, maar hij zat onder Cocu volgens mij al twee seizoenen bij PSV-1 te banken, als beloning voor zijn progressie bij Jong, en ook dit seizoen zit hij weer te banken. Kortom, hij staat al 3 jaar stil in zijn ontwikkeling. Enorm dom gewoon. Als je te schijterig bent om die jongen te brengen (ik zeg overigens niet dat dit onbegrijpelijk is) en hem zijn fouten te laten maken zoals De Ligt dat ook deed, verhuur hem dan gewoon gelijk aan een Eredivisieclub. Nu is het na 3 seizoenen stilstand gewoon over met die jongen, en daar hebben PSV en hij allebei niks aan. Uiteraard had Obispo zelf ook wel met zijn vuist op tafel mogen slaan van, wat gaan we doen?
 
Toch raar want Obispo stond bekend als een enorm talent met de potentie van de Ligt of misschien wel beter. Waar gaat het mis? In ieder geval wordt hij niet beter als hij geen speeltijd met meer tegenstand krijgt. Kijk naar de spelers die dag wel krijgen. Die maken stappen gewoon.

Eens. In ieder geval missen we een speler die vanuit achterin ook wat kan ballen. Tegenstanders zien PSV spelen en stellen zich erop in. Ze zien dat de passes van Rosario komen, dus pakken ze Rosario aan. Schwaab en Viergever laten ze lekker lopen. Zo werkt het altijd. Daarom moet je in iedere linie altijd een echte voetballer hebben staan. Op het middenveld liefst 2. Hendrix is nuttig, maar zodra de tegenstander naast krachtig en snel ook kan voetballen, is hij in zijn eentje veel te zwak om dat te belopen en op te lossen. Voetbal - zoals de Spurs echt voetbalden - bestrijd je het best met voetbal. Ik pleit daarom in CL-wedstrijden voor een zwaarder middenveld.
 
Eens. In ieder geval missen we een speler die vanuit achterin ook wat kan ballen. Tegenstanders zien PSV spelen en stellen zich erop in. Ze zien dat de passes van Rosario komen, dus pakken ze Rosario aan. Schwaab en Viergever laten ze lekker lopen. Zo werkt het altijd. Daarom moet je in iedere linie altijd een echte voetballer hebben staan. Op het middenveld liefst 2. Hendrix is nuttig, maar zodra de tegenstander naast krachtig en snel ook kan voetballen, is hij in zijn eentje veel te zwak om dat te belopen en op te lossen. Voetbal - zoals de Spurs echt voetbalde - bestrijd je het best met voetbal. Ik pleit daarom in CL-wedstrijden voor een zwaarder middenveld.

Ze hadden Viergever juist gekocht vanwege zijn vermeende voetballende vermogen en voor de opbouw van achteruit, maar die geeft elke bal aan Schwaab of Angelino.
 
Ze hadden Viergever juist gekocht vanwege zijn vermeende voetballende vermogen en voor de opbouw van achteruit, maar die geeft elke bal aan Schwaab of Angelino.

Ik vind het een zwakke schakel. Angelino en Dumfries passen zich goed aan. Zet dan naast de ervaren Schwaab gewoon een jonge gast neer. Tenminste, als hij echt zo goed is/kan worden als men zegt.
 
Toch raar want Obispo stond bekend als een enorm talent met de potentie van de Ligt of misschien wel beter. Waar gaat het mis? In ieder geval wordt hij niet beter als hij geen speeltijd met meer tegenstand krijgt. Kijk naar de spelers die dag wel krijgen. Die maken stappen gewoon.
Geen idee. Maar eigenlijk qua kenner, die niet bij psv werkt, heb ik voornamelijk Aad de Mos erover gehoord. Dus weet niet denk dat de mensen die hem de potentie gaven van de Ligt hem zwaar hebben overschat (of de Ligt onderschat). Denk namelijk dat de Ligt wel zou spelen. Tuurlijk speeltijd heeft invloed maar dan moet je het wel verdienen. Hij speelt ten slotte wel bij Jong PSV dus hij krijgt wel minuten in de benen. Om maar zomaar iemand op te stellen heb je ook niks aan. Als je die potentie hebt dan dwing je het wel af. Concurentie toch niet spraakmakend.

Vind ook Viergever de zwakste schakel. Maar moet wel zeggen, op groningen na, dat ik hem steeds degelijker vond spelen. Qua prijs kwaliteit geen slechte transfer. Alleen zou ik zelf liever zien dat een talent doorbreekt of maakt iemand stappen maakt (Sainbury bijv) of halen we een goede gast in de winter (Mocht bijv Isimat vertrekken).
 
Ach doe toch normaal :clown::lmao:
IK ben zeer kritisch op het spel van PSV en wil het hoogste rendement jij niet dan?
 
Ik druk je met je neus op je eigen feiten.
30 punten uit 10 wedstrijden. Een hoger rendement kun je niet halen. :D
Ben ik met je eens wat je 2e regel betreft. We hadden wel met 4-0 in de eerste helft kunnen achterstaan. Gelukkig gaan we daar weg uit Grunn met de 3 punten. Vieze schoppers dat het zijn daar.o.O
 
Ben ik met je eens wat je 2e regel betreft. We hadden wel met 4-0 in de eerste helft kunnen achterstaan. Gelukkig gaan we daar weg uit Grunn met de 3 punten. Vieze schoppers dat het zijn daar.o.O

Als Groningen kwaliteit had misschien wel, maar dat hebben ze niet en dat wist iedereen van tevoren. Kortom, overdrijven is ook een vak ;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan