FC Groningen - PSV | Zaterdag 27 oktober | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Vond ik eigenlijk wel meevallen. Niet goed hoor. Voor zijn wissel geeft hij toch ook weer als een '10' de pass die normaal gesproken zorgt voor de voorsprong.

Een sprint om de bal aangaan (goede dieptepass) met een tegenstander en dan vlak voor het einde gewoon opgeven en dan voorin gaan lopen sjokken en toekijken hoe diezelfde tegenstander rustig een aanval opzet kan bij mij echt niet door de beugel. Als je het na alles gegeven te hebben aflegt, oké, maar als je het gewoon opgeeft en dan ook nog eens je tegenstander een gevaarlijke tegenstoot laat inleiden terwijl je gewoon gaat kuieren, dat slaat echt helemaal nergens op. Dat is iets wat niet in een elftal onder MvB gezien mag worden, want 1 van de speerpunten van zijn visie is toch dat ze nooit mogen verslappen. Zo'n actie doet bijna al het goede werk teniet.
 
Deze mogen inderdaad wel even aangehaald worden:

Voorzie een gelijkspel (2-2 of zo) indien MvB dezelfde 11 spelers de wei instuurt als tegen de Spurs.
En mochten ze winnen dan vermoed ik een smerige blessuretijdoverwinning.

Ik hoop echt dat ik niet gelijk krijg.

Een voorzichtige voorspelling:
1-2 PSV is een beetje zijn flow kwijt lijkt het en Bergwijn blijkt moeilijk vervangen te worden. Malen heeft gefaald tegen de Spurs. In de jeugd was het passeerakties troef en hedentendage zie je veels te weinig van hem.
 
3passjes in 65 minuten vind ik een schandalige wanprestatie, was met afstand de slechtste bij PSV. Tijd voor de bank
Dat is wel zwaar overdreven. Als rest van het team ook niet draait is het ook gewoon een moeilijke positie. De meeste passjes kwamen aan, wel idd weinig passes die echt iets forceerde. Maar goed normaal gesproken leveren die wel doelpunt(en) op en dan sta je opeens anders in de wedstrijd. Gaston is geen superster, maar is wel een speler die gewoon momenten creert waar een goal door uit staat. Weet ook niet of we een betere 10 in huis hebben. Of Guti moet zich op 10 helemaal thuis gaan voelen.
 
Een sprint om de bal aangaan (goede dieptepass) met een tegenstander en dan vlak voor het einde gewoon opgeven en dan voorin gaan lopen sjokken en toekijken hoe diezelfde tegenstander rustig een aanval opzet kan bij mij echt niet door de beugel. Als je het na alles gegeven te hebben aflegt, oké, maar als je het gewoon opgeeft en dan ook nog eens je tegenstander een gevaarlijke tegenstoot laat inleiden terwijl je gewoon gaat kuieren, dat slaat echt helemaal nergens op. Dat is iets wat niet in een elftal onder MvB gezien mag worden, want 1 van de speerpunten van zijn visie is toch dat ze nooit mogen verslappen. Zo'n actie doet bijna al het goede werk teniet.
Ja dat blijft idd Gaston. Een heel nonchelante look. Maar goed die sprint haalde hij gewoon niet en door zijn houding lijkt het of hij het opgeeft. Ja dat niet mee rent, klopt zou moeten. Aan de andere kant hebben de meeste creatieve spelers die op tien spelen dat. Die sparen dat soort momenten voor een actie. Effectief is Gaston meestal, maar komt niet als werker over of als verdediger. Dat hoort bij zo een type speler daarom staat er ook een controlerend blok achter.
 
Middenveld was wel heel pover. Achterin maar wat rond tikken en geen middenvelder die de bal opeist. Malen laat ook zien dat hij nog veel moet leren voordat hij in de basis terecht kan komen.
 
Tegen de ploegen buiten de top 5, én Ajax, kun je het beste spelen met Rosario, Guti en Pereiro. Tegen Feyenoord/AZ/Vitesse kun je dan spelen met Rosario, Hendrix en Guti. Dan heb je Pereiro achter de hand als je wat moet forceren en volop in de aanval moet.

Beetje rouleren kan geen kwaad. Dan blijven de jongen ook vechten voor hun plekkie.
 
Dat is wel zwaar overdreven. Als rest van het team ook niet draait is het ook gewoon een moeilijke positie. De meeste passjes kwamen aan, wel idd weinig passes die echt iets forceerde. Maar goed normaal gesproken leveren die wel doelpunt(en) op en dan sta je opeens anders in de wedstrijd. Gaston is geen superster, maar is wel een speler die gewoon momenten creert waar een goal door uit staat. Weet ook niet of we een betere 10 in huis hebben. Of Guti moet zich op 10 helemaal thuis gaan voelen.
Deze wedstrijd wel heel weinig. Ik ben er wel weer klaar mee, gaat nooit meer wat worden. Dat neemt niet weg dat hij vast nog wel een aantal mooie passjes gaat geven en goals scoren. Nogmaals, voor mij veel te weinig.
 
Deze wedstrijd wel heel weinig. Ik ben er wel weer klaar mee, gaat nooit meer wat worden. Dat neemt niet weg dat hij vast nog wel een aantal mooie passjes gaat geven en goals scoren. Nogmaals, voor mij veel te weinig.
Ja oke ik ben het wel met je eens dat het deze wedstrijd té weinig was. Kan me ook goed voorstellen dat Gaston heel frusterend is om naar te kijken als hij niet scoort/assist geeft.
 
Is het ook niet eens een goed idee om Viergever een keer te vervangen door Sainsbury? Hij maakt echt veel fouten.
 
Ja oke ik ben het wel met je eens dat het deze wedstrijd té weinig was. Kan me ook goed voorstellen dat Gaston heel frusterend is om naar te kijken als hij niet scoort/assist geeft.

Als hij voor gevaar zorgt of aan de basis van een mooie aanval staat, is het prima. Vandaag was het echter heel matig, net als de 2 achter hem.
Onze 2 backs zijn momenteel degenen met driver n degenen die voor het gevaar zorgen.
 
Is het ook niet eens een goed idee om Viergever een keer te vervangen door Sainsbury? Hij maakt echt veel fouten.

Als Sainsbury plechtig belooft dat hij geen enkele bal terug speelt op Jeroen Zoet, want daar kan hij geen reet van.
 
Toch lekker zo'n overwinning. :D :love:

DqiknZ2XQAIZoLY.jpg
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan