FC Eindhoven

EVV Eindhoven kan veel beter eigen talenten opleiden en verkopen dan verlies lijden op afschrijving afdankers van PSV.

Ja, maar dat is moeilijk. Een FC Den Bosch die kan kiezen tussen het kopen van een speler van FC Eindhoven of een transfervrije afdanker van PSV, weet ik wel waar ze voor gaan. Iemand die uit de jeugd van Eindhoven komt en door Eindhoven is opgeleid, heeft niet voor niets de opleiding van Eindhoven doorlopen, dan die van PSV. Met andere woorden, iemand van PSV zal dan waarschijnlijk meer talent hebben, dan die van Eindhoven.
 
Maar hoe krijgen ze nu nog kwaliteitsimpulsen? Zonder de kwaliteitsimpulsen, hebben ze dan nog wel bestaansrecht in de Jupiler League of moeten ze gewoon vrijwillig degraderen naar de Topklasse?

Je hebt bestaansrecht zolang je bestaat. Liggen "op dit moment" niet aan het infuus bij de gemeente, regio eindhoven is economisch A. Dus waarom geen basis voor twee bvo.s? Vorig jaar draaide ze slecht, jaar ervoor leveren ze Faber aan psv en diverse andere spelers waaronder Mokhtar aan andere clubs.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt bestaansrecht zolang je bestaat. Liggen "op dit moment" niet aan het infuus bij de gemeente, regio eindhoven is economisch A. Dus waarom geen basis voor twee bvo.s? Vorig jaar draaide ze slecht, jaar ervoor leveren ze Faber aan psv en diverse andere spelers waaronder Mokhtar aan andere clubs.



Dat geeft aan, dat de clubs in principe van iedereen kunnen winnen. Het is dan alleen zo, wie is het meest constant? Als Eindhoven dit jaar, zonder de geleende PSV-ers, weer onderaan zouden eindigen, dan mag je je vraagtekens plaatsen.
 
Dat geeft aan, dat de clubs in principe van iedereen kunnen winnen. Het is dan alleen zo, wie is het meest constant? Als Eindhoven dit jaar, zonder de geleende PSV-ers, weer onderaan zouden eindigen, dan mag je je vraagtekens plaatsen.

Dan hebben ze niet goed gepresteert, maar als ze laatste worden en financieel alle verplichtingen nakomen hebben ze gewoon bestaansrecht natuurlijk. Ze hebben een heel lage begroting, dus een laatste plaats is natuurlijk mogelijk.

Ik verwacht wel dat een club als eindhoven bij degradatie uit eerste divisie een probleem heeft.
 
En als je nou in leven wordt gehouden door externe financiers? Je bestaat nog steeds, bij de gratie van externe partijen. Maar dan heb je dus bestaansrecht, want je bestaat?


Yep, sponsors zijn externe financiers. PSV zou niet hebben bestaan zonder Philips.
Als Abramovich morgen stopt bij Chealsea, is Chelsea heel snel failliet omdat het niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen. Bij Eindhoven hebben ze een probleem als vdl stopt, maar betekend niet direct het einde.
 
Laatst bewerkt:
En dat is dus de Jupiler League. Tegen VVV en Helmond Sport 4 punten halen. Dat is gewoon goed. Zeker als je afgelopen seizoen onderaan eindigde.
 
Van hun officiele Twitter account:
FC Eindhoven ‏@FCEindhoven 21m
Wat een waus die scheids. Weer een duidelijke overtreding ... en weer geen strafschop. #Zakhooi #FCEAJA
 
Van hun officiele Twitter account:
FC Eindhoven ‏@FCEindhoven 21m
Wat een waus die scheids. Weer een duidelijke overtreding ... en weer geen strafschop. #Zakhooi #FCEAJA

Ai, kan me niet voorstellen dat de KNVB hier niets mee gaat doen, ondanks dat de hastag zakhooi een mooi stukje archaïsch danwel agrarisch Nederlands is
 
Mij lijkt het wel leuk om een keer een stadsderby te hebben in de Eredivisie. Denk dat, wanneer FCE in de Eredivisie komt, het ook meer zou leven.

Stadsderby's hebben we in de eredivisie natuurlijk vaker gezien met Feyenoord, Sparta en/of Excelsior.
 
Mij lijkt het wel leuk om een keer een stadsderby te hebben in de Eredivisie. Denk dat, wanneer FCE in de Eredivisie komt, het ook meer zou leven.

Het is alleen leuk als je die wedstrijden wint. Als je zo'n stadsderby verliest is de lol er snel af en is het zeer vervelend.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan