FC Eindhoven

Timmy Simons

Ballenjongen
Bespreek hier stadsgenoot FC Eindhoven. Komt dé stadsderby ooit nog terug?

FC_Eindhoven_SCHILD_3D.jpg
 
Of de stadsderby ooit nog terug komt, betwijfel ik. Tenminste niet in de komende jaren. Echter, er lopen op dit moment wel wat interessante spelers rond bij Eindhoven, waarop de scouts van PSV goed op moeten letten.

Koç, is dat wat voor PSV?
 
De Eindhovense stadsderby komt zeker ooit terug, al zullen daar wel wat jaren overheen gaan (tenzij ze elkaar in de beker treffen natuurlijk :D)

Afgelopen zomer leek EVV (ik noem de club nog steeds consequent EVV i.p.v. FC Eindhoven) op sterven na dood maar met vereende krachten hebben we het toch gered.
Die saamhorigheid, het samen de schouders eronder zetten, is ook de grote kracht van EVV.
In veel opzichten lijkt EVV vaak een veredelde amateurclub, maar ook dat heeft zijn charme. ;)

Onze blauw-witten doen het nu redelijk onder Marc Brys, we hebben nu al meer punten dan het hele vorige seizoen. :D
Als EVV de kans krijgt om door te groeien ben ik er van overtuigd dat we ooit weer promoveren naar de eredivisie, waarmee de Lichtstadderby in ere hersteld zal worden.

Eindhoven zal wezen, Eindhoven zal zijn
en voor Eindhoven zullen ze vrezen
op het voetbalterrein!
Eindhoven zal wezen, Eindhoven zal zijn
en zo'n sterke club als deze
krijgt toch niemand klein!
:D
 
Koç, is dat wat voor PSV?

PSV heeft al een bod gedaan op Koç, afgelopen zomer. Is op niets uitgelopen, Eindhoven wilde toch wat meer centen. En die kunnen ze nu zeker krijgen.

Het is een Eindhovense jongen, en doet het uitzonderlijk goed natuurlijk (in een goed draaiend Eindhoven, die horen op dit moment eigenlijk hoger te staan dan ze staan imho). Dus interesse zal er zeker zijn.
 
PSV heeft al een bod gedaan op Koç, afgelopen zomer. Is op niets uitgelopen, Eindhoven wilde toch wat meer centen. En die kunnen ze nu zeker krijgen.

Het is een Eindhovense jongen, en doet het uitzonderlijk goed natuurlijk (in een goed draaiend Eindhoven, die horen op dit moment eigenlijk hoger te staan dan ze staan imho). Dus interesse zal er zeker zijn.

Eindhoven verspeelt al 3 keer de winst in de laatste minuten, jammer! Ze horen idd wat hoger op de ranglijst
 
Ik hoop dat FC Eindhoven ooit nog op het hoogste niveau komt, of dat echter echt gaat gebeuren, betwijfel ik. FC Eindhoven speelt de laatste jaren bar slecht voetbal en stond al een aantal keren op de spreekwoordelijke 'rand van de afgrond'. Alle goede spelers worden weg gekaapt (let maar op Koç) en de club weet op vrijdagavond nauwelijks duizend toeschouwers te trekken.
 
Serhat Koc 18 Jaar . En wat doet psv helemaal niets toon interesse koop die gozer voor 8 ton en verhuur hem meteen een jaar aan een de Graafschap of zo . Ik weet zeker als Psv niets doet dat Ajax of Az hem gaat kopen
 
Serhat Koc 18 Jaar . En wat doet psv helemaal niets toon interesse koop die gozer voor 8 ton en verhuur hem meteen een jaar aan een de Graafschap of zo . Ik weet zeker als Psv niets doet dat Ajax of Az hem gaat kopen

Gast, lees mijn posting eens door... :rolleyes:
 
FC Eindhoven heeft geen rooie cent te makken...dus vrees ook een hele vervelende toekomst....
 
Het aantal toeschouwers, dat blijft uiteindelijk toch de graadmeter. Als je maar 1000 man weet te trekken - bij de Treffers in Groesbeek is het gemiddelde toeschouwersaantal 2200 - ben je op termijn gewoon de klos. Heel jammer van deze Traditionsverein, maar ik zie er weinig toekomst in, althans als profclub.
 
Het aantal toeschouwers, dat blijft uiteindelijk toch de graadmeter. Als je maar 1000 man weet te trekken - bij de Treffers in Groesbeek is het gemiddelde toeschouwersaantal 2200 - ben je op termijn gewoon de klos. Heel jammer van deze Traditionsverein, maar ik zie er weinig toekomst in, althans als profclub.

1000? 1700 hoor. Nog niet veel, maar niet poep praten. :)
 
En wéér in de laatste minuten een goal tegen.
Dit keer de 82e minuut, maar toch:
Resumé, goals tegen én voor in de 90e minuut of blessuretijd:

FC Dordrecht - FC Eindhoven 2-0 (2-0, FCD)
FC Eindhoven - VVV 1-3 (0-2 en 0-3 VVV, 1-3 EHV)
Helmond Sport - FC Eindhoven 4-3 (3-3 en 4-3, beiden HS)
FC Eindhoven - AGOVV 3-3 (3-3, EHV)
FC Den Bosch - FC Eindhoven, 0-2 (0-2, EHV)
Veendam - FC Eindhoven 2-2 (2-2, VEE)
FC Eindhoven - Cambuur 3-3 (3-3, CAM)

Je wilt trouwens niet weten hoevaak Eindhoven gescoord heeft in de tweede helft... Staat echt tot geen verhouding met de eerste helft. Iets van 26-4 ofzo... :D
 
Gisteren een gelijkspel tegen RKC, de supportersaantallen bij FC Eindhoven nemen toe richting 2000, tegen Cambuur bijna 2500. Binnenkort ga ik zeker ff in het stadion kijken, toen ik nog in Eindhoven woonde ging ik met enige regelmaat, niet duur en erg gezellig op de tribunes.

Ik hoop dat Eindhoven weer wat ontwikkeling kan doormaken, ik verwacht dat ze dit jaar nog wel wat gaan stijgen. De nieuwe trainer bevalt me, zijn acteren in de media oogt sterk en hij laat zijn ploeg bij vlagen aantrekkelijk voetballen.

Grote broer PSV speelt al jaren niet aantrekkelijk meer helaas. Van huis uit ben ik PSV-fan, mijn opa was fervent Eindhoven aanhanger en altijd aan de Aalsterweg te vinden. Tijdens de nacompetitiewedstrijden in de jaren 80, en 1malig eind jaren 90 ben ik alle wedstrijden geweest. O.a. in het PSV stadion ongeveer 20000 man aanwezig.

Mocht Eindhoven de weg omhoog weten te vinden verwacht ik dat er zeker 3500-4000 fans elke twee weken de thuiswedstrijden gaan bezoeken.
 
Dit zijn toch best zware beschuldigingen:cool:

FC Eindhoven kwaad over 'gestuurd scenario'

FC Eindhoven is ervan overtuigd dat KNVB-directeur Henk Kesler veel invloed heeft gehad op de beslissingen van de licentiecommissie.
"De licentiecommissie beweert een onafhankelijk orgaan te zijn, maar dit is een gestuurd scenario, dat kan niet anders," aldus voorzitter Ed Creemers tegen het Eindhovens Dagblad.

Eindhoven verliest mogelijk de licentie, iets waar de club het absoluut niet mee eens is. "Het is een politiek verhaal," sprak bestuurslid Marcel Wouterse. "Het puntensysteem, dat op zich goed functioneert, wordt nu misbruikt om een club te elimineren. Dat stuit ons enorm tegen de borst, want wij zijn gezond. Het gaat ons zó goed, dat hadden we zelf begin dit jaar ook niet verwacht."

Creemers richt zijn woede vooral op Kesler. "Toen we in onderhandeling waren met de gemeente over de aankoop van de lichtmasten heeft hij contact gezocht met wethouder Mittendorff. Hij ontraadde een deal omdat de club 'over een jaar toch niet meer zou bestaan'. Ook heeft hij gebeld met Jan Reker. De beoogde schuldsanering van ruim twee ton aan FC Eindhoven moest PSV maar achterwege laten. Het geld dat PSV dan zou mislopen, kon de club later dan wel van de KNVB krijgen. Het zijn bewuste pogingen om ons pootje te lichten, alleen maar omdat hij zijn eigen saneringsplannen - van twintig naar zestien eerstedivisieclubs - wil doordrukken."
 
Dit zijn toch best zware beschuldigingen:cool:

FC Eindhoven kwaad over 'gestuurd scenario'

FC Eindhoven is ervan overtuigd dat KNVB-directeur Henk Kesler veel invloed heeft gehad op de beslissingen van de licentiecommissie.
"De licentiecommissie beweert een onafhankelijk orgaan te zijn, maar dit is een gestuurd scenario, dat kan niet anders," aldus voorzitter Ed Creemers tegen het Eindhovens Dagblad.

Eindhoven verliest mogelijk de licentie, iets waar de club het absoluut niet mee eens is. "Het is een politiek verhaal," sprak bestuurslid Marcel Wouterse. "Het puntensysteem, dat op zich goed functioneert, wordt nu misbruikt om een club te elimineren. Dat stuit ons enorm tegen de borst, want wij zijn gezond. Het gaat ons zó goed, dat hadden we zelf begin dit jaar ook niet verwacht."

Creemers richt zijn woede vooral op Kesler. "Toen we in onderhandeling waren met de gemeente over de aankoop van de lichtmasten heeft hij contact gezocht met wethouder Mittendorff. Hij ontraadde een deal omdat de club 'over een jaar toch niet meer zou bestaan'. Ook heeft hij gebeld met Jan Reker. De beoogde schuldsanering van ruim twee ton aan FC Eindhoven moest PSV maar achterwege laten. Het geld dat PSV dan zou mislopen, kon de club later dan wel van de KNVB krijgen. Het zijn bewuste pogingen om ons pootje te lichten, alleen maar omdat hij zijn eigen saneringsplannen - van twintig naar zestien eerstedivisieclubs - wil doordrukken."

Dat kun je wel stellen. Feit blijft dat het zwaar riekt naar een persoonlijke vendetta van de heer Kessler.
 
De beoogde schuldsanering van ruim twee ton aan FC Eindhoven moest PSV maar achterwege laten. Het geld dat PSV dan zou mislopen, kon de club later dan wel van de KNVB krijgen.

Zo, als dit waar is...

Belachelijk hoe Kesler zich opstelt. Eerst AGOVV (2003) en FC Omniworld (2005) toelaten, om 2 jaar later te roepen dat de eerste divisie te groot is. En dan FC Eindhoven weg willen 'saneren'... Doe dat dan bij Vitesse. Die (*#$@-club mist toch niemand (ja het eerste is mijn eigen mening en het tweede cynisch) en is financiëel net zo goed als de gemiddelde bibliotheek zonder subsidie.
 
Vrijdag gaan Pieter en ik kijken naar de FC tegen Dordrecht. Zal eens tellen hoeveel mensen er zitten. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan